-> Fity: Já žiji v domnění, že to měly i stovky, ale na to, jak dobře se vyznám v MBčkách, tak stovky mne jaksi míjejí, takže si nejsem jist...
16:07:02 19.03.2013
Fity
-> Bukaj: nevim, videl jsem nekolik erek, ale ani jedno to zapojene nemelo, vlastne jsem to videl jen u MB a par upravenych motoru
11:43:13 19.03.2013
Bukaj
-> Fity: Spíš je to o zanášení a následnému přehřívání, ale nic se tím bypassem nezkazí
A Rko snad má ten bypass zapojen, ne? Jako to měly všechny MB a stovky...?
09:03:13 19.03.2013
Fity
-> m8rinek: jj, tak nějak jsem to myslel, akorát nevozím šusplechy
Ještě když jsme u toho chlazení, pomohlo by mu otevřít vodní záslepku za čtvrtou vložkou a propojit to třeba se spodní hadicí od chladiče k čerpadlu? Nebo je to jen o zanášení?
-> m8rinek: právě netuším jak s tím výměníkem vydrbat, ale co se týká chladiče, napadlo mě dát původní (mám nový) na příčku motoru. No nenapadlo to mě, viděl jsem to u jiných aut
08:35:08 19.03.2013
m8rinek
-> Fity: S výměníkem to bude asi veliká laborace... Skoro bych se na na chlazení i výměník vyprdl (leda vymyslet chladiči nové místo a použít moderní chladič).
08:27:07 19.03.2013
vhml
-> Fity: voda-olej je lepsi varianta
08:22:45 19.03.2013
Fity
-> m8rinek: jo, s tim srovnáním se počítá včetně udělání dosedaček pro vložky, pomůže mi to i s tím KP. Olej je to poslední co mě trápí. I kdyby se měl měnit každé jaro tak ta pětistovka za nějaký moderní 10 nebo 15W40 je vcelku sranda.
Jediné co mám ještě v hlavě, je použití buď klasického chladiče oleje, nebo výměníku voda-olej(pokud vůbec na obtok jde dát, to nevím). Jinak chlazení by mělo být seriové 110R.
23:36:31 18.03.2013
m8rinek
-> Fity: Blok na to neřekne ani píp, je to rozumnej stupeň úprav, jen bych ho nechal přerovnat, člověk si ušetří fůru pozdějších starostí... Dál počítat s častější výměnou oleje (což je při víkendovém provozu asi buřt), nebo redukci pro plnoprůtok...
23:30:14 18.03.2013
Fity
Trošku oživím starší téma, potřeboval bych něco málo zjistit.
Chystám se na stavbu 120LS motoru do bloku 110R s číslem motoru dle TP. Ne že bych trval vyloženě na originalitě, ale prostě ho mám a pokud možno ho zachoval. Pokud mě někdo ukecá, bohužel. Otázka zní, co na to daný blok při použití krom výbrusové kliky nového spodku, vačky 265 a KP někde do 10,5:1. Stavit se to bude na svižné víkendové ježdění s nájezdem do 3000km ročně.
Jak psal níže -> Ultim: jde mi spíš o konkrétní zkušenost motorářů
-> Jakub M.: neboli, vlastním ten motor a robil som nanom Go, suri ma pravdu
20:03:44 10.11.2011
Jakub M.
-> suri:
Garde mělo 120LS s plnoprůtokem. Víka ložisek byly litinový od začátku výroby.
12:46:55 10.11.2011
Ultim
-> Olgoj Chorchoj: Nevim, jen mam teorii, ze klika resp. jeji ulozeni by melo byt v jedne rovine. Jakoze souose. V tom pripade se klika cho jako pevna. Ale pokud bude jedno viko mekke a bude dochazet k jeho deformaci,tak klika v tomoto miste bude namahana cyklicky na ohyb a po prekroceni urciteho poctu "ohybu" dojde k unave materialu a klika se zlomi.
To stejne s vlozkama. Ty by zase meli byt resp. jejich osa kolma na osu klikovky. Taky jsem uz cetl o znicenem motoru vlivem tohodle.
Beru to z hlediska pevnosti materialu, konkretni zkusenost motoraru muze byt jina!
19:26:31 09.11.2011
peti
-> minno: ako pise suri, je to motor povodom z garde
17:05:47 09.11.2011
Vrba
-> Olgoj Chorchoj: Rekl bych že se vytahaj ty vika lozisek a pak ti praskne klika (treba)
16:56:23 09.11.2011
suri
-> minno: garde malo plnoprietok a hliníkové veká
16:48:48 09.11.2011
suri
-> minno: veru , veterán je tak 1000MB s toho výpisu
15:27:52 09.11.2011
minno
-> peti: -> suri: to bude tým že veterány neprevádzkujem A na všetkých starých je to aj tak tak zadrbané od oleja a usadenín, že na pohľad nepoznať, čo to je.
-> peti: ty máš ale plnoprietok, nie? Tam sa dávali na prvých verziách tiež ešte hlinikáče?
som ani nevedel, že sa dávali kedysi aj hlinikové víka kliky
14:43:17 09.11.2011
Jarinko
-> Olgoj Chorchoj: Asi to bude tepelnou roztaznostou a naslednym vznikanim vole na loziskach... Al ma 22.2 a ocel 9,9 - 17,3 (koeficient) este je ktomu aj meksi...
12:03:04 08.11.2011
Olgoj Chorchoj
Pri uprave petikanaloveho motoru (stodvacitky) se obecne jako nejvyhodnejsi uvadi pouziti bloku s dvojitym cislem na pumpe - ten totiz plati za nejtvrdsi, co se vyztuh bloku a litinovych vik kliky tyce. Vika kliky jsou litinova, mam dojem, od roku 1984, do te doby byla z hliniku. Motory 1984-1987 maji slabsi vyztuhy bloku, ale jinak jsou shodne s dvouciselnymi bloky.
Blok s hlinikovymi viky kliky je bran jako uplne nejhorsi a me by zajimalo proc (ze ma obtok me netrapi).
Chapu, ze hlinik je maslo mekkoucky, ale co presne to zpusobi a kde takovy upraveny motor odejde rychleji oproti motorum s litinovymi viky, pripadne i s vyztuhami bloku??? Na klice (pripadne proc?), zkrouti se a potece voda do oleje????? Zpusobi to neco jineho? Ja nevim, tak prosim kdo vite, vysvetlete. Dekuju