skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Barva svíček posouzení
21:35:34
26.04.2013
26.04.2013

Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 26.04.13 19:12:54: A svíčky máš jakou tepelnou hodnotu?
19:12:54
26.04.2013
26.04.2013

minno
-> Tuner#2 26.04.13 18:15:39: Dnes som spravil asi 70 km jazdu, potom vybral sviečky a izolátor biely. Predstih hm no čo ja viem, priveľký asi ani nie. Aktuálne cca 14 stupňov na voľnobehu. Nejaké km som jazdil s 10; 12 stupňov, ale so 14 st. motor ide krajšie. Ináč motor konfigurácia +/- to čo máš ty, karburátor natryskovaný rovnako, sviečky rovnaké, rozdeľovač bezkontakt upravený od Urbiho (niečo na spôsob 880tky 136x). Tak a teraz babo raď.
18:15:39
26.04.2013
26.04.2013

Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 26.04.13 17:40:20: Svíčce stačí pár km na dobře prohřátém motoru (což je min. 10 - 15km) a pak hned chcípnout = hned víš na čem jsi. Zároveň stačí pár sekund na sytič a jsou obvykle černé. Nemáš moc velký předstih?
18:08:40
26.04.2013
26.04.2013

Nwkt
-> minno: To už by mělo bejt vybarvený ne
17:40:20
26.04.2013
26.04.2013

minno
Ako dlho asi trvá než sa sviečky vyfarbia? :-)
Po cca 950 km na novom motore sú sviečky furt bez farby, izolátor biely, čistý.
Farba elektród aj celkovo sviečky zodpovedá tomuto obrázku -> fidelmc 02.07.12 11:59:18: (tie sviečky v strede).
Popis motora mám v karte auta. Setup rovnaký ako jazdia aj iní (Tuner2, Kapřík....)
Chudobné by to však nemalo byť, karburátor je dosť obohatený.
Po cca 950 km na novom motore sú sviečky furt bez farby, izolátor biely, čistý.
Farba elektród aj celkovo sviečky zodpovedá tomuto obrázku -> fidelmc 02.07.12 11:59:18: (tie sviečky v strede).
Popis motora mám v karte auta. Setup rovnaký ako jazdia aj iní (Tuner2, Kapřík....)
Chudobné by to však nemalo byť, karburátor je dosť obohatený.
11:07:02
09.04.2013
09.04.2013

Duri
-> Bukaj: Diky! to mas pravdu, ten natrubok je upchaty. Podiel na tom ma aj fakt, ze povodny majitel nevypustil vodu a za tych 10 rokov co to stalo vznikol v motore instantny Fridex
Stacilo zaliat opat vodou a Fridex bol ako novy
. Uz som to asi 10x preplachol a stale ide hrdzavo-oranzova voda 
No myslim, ze ten motor je zrely na GO.
P.S.: motor zatial nezahodim, ale ak ma bude s..t tak pude!

Stacilo zaliat opat vodou a Fridex bol ako novy


No myslim, ze ten motor je zrely na GO.
P.S.: motor zatial nezahodim, ale ak ma bude s..t tak pude!

22:38:44
06.04.2013
06.04.2013

Bukaj
-> Duri: Tak MBG, jo?
To ten motor rovnou zahoď a řekni mi kam...
A teď vážně: to s tou svíčkou 1. (4.) válce je závada, která se časem stala vlastností
4. vložka se blbě chladí - jednak tam je nejteplejší voda (nejdále ve směru okruhu od chladiče) a druhak - u MB zarůstá rzí a vodním kamenem nátrubek hadice propojky okruhu topení, u novějších stovek a 742 je tam místo nátrubku zátka, v důsledku čehož se zanáší prostor mezi 4. vložkou a blokem usazeninami a 4. válec se přehřívá. Pak na něm rychleji odcházejí kroužky, více se opotřebovává vložka a také nejčastěji tam foukne těsnění...

To ten motor rovnou zahoď a řekni mi kam...

A teď vážně: to s tou svíčkou 1. (4.) válce je závada, která se časem stala vlastností

4. vložka se blbě chladí - jednak tam je nejteplejší voda (nejdále ve směru okruhu od chladiče) a druhak - u MB zarůstá rzí a vodním kamenem nátrubek hadice propojky okruhu topení, u novějších stovek a 742 je tam místo nátrubku zátka, v důsledku čehož se zanáší prostor mezi 4. vložkou a blokem usazeninami a 4. válec se přehřívá. Pak na něm rychleji odcházejí kroužky, více se opotřebovává vložka a také nejčastěji tam foukne těsnění...

21:24:11
06.04.2013
06.04.2013

Duri
-> Bukaj: Parada! to som chcel pocut, ty si asi jasnovidec
Poslednych par krat bezal motor naozaj len na sytic v garazi. Je to motor zo stareho vylietaneho MBG, a naozaj ta prva (svetla) sviecka je z 1. valca po smeru jazdy. To je na MBcku zavada, alebo vlastnost?
Ked sa to podari nastartovat, tak po chvili ten motor nebezi az tak zle, sem tam vynechava. Ale to skoro kazda skodovka.Po zahriati ide celkom dobre, ale nie hladko. Problem so zrychlenim a kopcami, inac celkom fajn.


Ked sa to podari nastartovat, tak po chvili ten motor nebezi az tak zle, sem tam vynechava. Ale to skoro kazda skodovka.Po zahriati ide celkom dobre, ale nie hladko. Problem so zrychlenim a kopcami, inac celkom fajn.
21:19:23
06.04.2013
06.04.2013

m8rinek
-> Duri: Motor bere slušně olej a jedna svíčka je omytá od vody... takže těsnění pod hlavou, kruhy, gufera :)))
21:17:26
06.04.2013
06.04.2013

Duri
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): To by bola parada
Potreboval by som s tym ist na emisnu a STK a uz minule sa mu to nevidelo
-> All: dakujem pani, to ze su asi 3 valce KO ste ma teda vobec nepotesili, ale co by sme chceli od 45 rocneho motora s pofidernou minulostou

Potreboval by som s tym ist na emisnu a STK a uz minule sa mu to nevidelo

-> All: dakujem pani, to ze su asi 3 valce KO ste ma teda vobec nepotesili, ale co by sme chceli od 45 rocneho motora s pofidernou minulostou
21:14:40
06.04.2013
06.04.2013

Bukaj
-> Duri: Co o tom píšeš, by odpovídalo na to, že do min. jednoho válce teče voda. Tipoval bych 4. válec (1. po směru jízdy) a že z něj bude ta svíčka vlevo. Dvě prostřední svíce vypadají na to, že do válců teče nadprůměrné množství oleje (vodítka ventilů), svíčka vpravo je na tom trochu lépe. U té první svíčky zleva také patrný průnik oleje do spalováku, ale voda ve válci má skvělou dekarbonizační schopnost
Ale dle stavu svíček bych řekl, že motor běžel dlouho na sytič, nebo je příšerně bohatá směs (ucpanej filtr apod). Pokud ne, tak je motor opravdu dost v háji...

Ale dle stavu svíček bych řekl, že motor běžel dlouho na sytič, nebo je příšerně bohatá směs (ucpanej filtr apod). Pokud ne, tak je motor opravdu dost v háji...

21:05:49
06.04.2013
06.04.2013

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Duri: Ak nemas merak na tlaky, tak v pondelok mozem priniest
20:28:55
06.04.2013
06.04.2013

Eidy
-> Duri: Možná všechny válce pálí dobře, ale 3 berou slušně olej.
20:28:36
06.04.2013
06.04.2013

Vrba
-> Duri: zmeř si kompresní tlaky.bud bude ten jeden valec KO nebo budou ty tri KO
20:20:54
06.04.2013
06.04.2013

Evž@
-> Duri: spíš min. 3 válce nepálí dobře
20:17:33
06.04.2013
06.04.2013

Duri
-> Vrba: bud prosim konkretnejsi, viem ze min jeden valec nepali dobre, so startom je tiez problem. Odhliadnuc od sucasneho stavu, myslis, ze teplota sviecok je OK, alebo by sa hodilo zvysit? Udavany kompresny pomer je 9. Motor sa jemne prehrieva a mizne voda...
20:11:42
06.04.2013
06.04.2013

Vrba
-> Duri: ...po motoru
20:03:17
06.04.2013
06.04.2013

Duri
Pani, co si myslite o tomto...

12:31:03
02.07.2012
02.07.2012

vhml
-> fidelmc: 6 není potřeba si myslím.. Kdyby jsi měl svíčku nepřiměřeně studenou, barvila by do černa, protože by nedosáhla samočistící teploty.
12:23:05
02.07.2012
02.07.2012

fidelmc
Pardon, jeste pripisu otryskovani-1st 120/vz190 2st 140/150 , Nevim jestli mam pretriskovat i ekonostat, na pandě je psano, ze ovlivnuje bohatost smesi v celem spektru otacek.
Jo jeste otazecka, detonace pri volnobehu, je to blbost, nebo ne? Slysim zvuk jako kdyz se luskne prstama, sam nevim jaky je zvuk detonaci. Novej motor, vyfuk zni jak zvon, predstih jsem zvednul ze 7 na 10, jede to lip ve strednich a vyssich otackach, porad to lehce pocukava na prechodech a pri castecne zatezi to lehounce puhupuje. Ale je to omnohem lepsi nez se seriovym otriskovanim 115/200-135/160
Nemam pouzit radeji NGK BP6HS nez 7 ??
Natriskovani resim zde skoda-virt.cz/cz/.../1628 86-natryskovani-sedr-130-2 65-265
Jo jeste otazecka, detonace pri volnobehu, je to blbost, nebo ne? Slysim zvuk jako kdyz se luskne prstama, sam nevim jaky je zvuk detonaci. Novej motor, vyfuk zni jak zvon, predstih jsem zvednul ze 7 na 10, jede to lip ve strednich a vyssich otackach, porad to lehce pocukava na prechodech a pri castecne zatezi to lehounce puhupuje. Ale je to omnohem lepsi nez se seriovym otriskovanim 115/200-135/160
Nemam pouzit radeji NGK BP6HS nez 7 ??
Natriskovani resim zde skoda-virt.cz/cz/.../1628 86-natryskovani-sedr-130-2 65-265
12:17:10
02.07.2012
02.07.2012

palinator
-> vhml:
To máš pravdu, já ty prostřední mám taky tmavší.
To máš pravdu, já ty prostřední mám taky tmavší.
12:16:16
02.07.2012
02.07.2012

palinator
-> fidelmc:
Takhle vypadaly svíce na mým, sériovým motoru Š120 se SEDRem 135.
Takhle vypadaly svíce na mým, sériovým motoru Š120 se SEDRem 135.
12:14:21
02.07.2012
02.07.2012

vhml
-> fidelmc: mě tohle dělá 5kanál taky vzhledem k jiné konstrukci výfukových kanálů pro vnější a vnitřní válce. Jezdit, neřešit. Nestyděl bych se obohatit.
12:13:09
02.07.2012
02.07.2012

palinator
-> fidelmc:
Máš to nějaký chudý.
Máš to nějaký chudý.
12:02:10
02.07.2012
02.07.2012

fidelmc
Vyfuk. Jinak docela des prechody, eRkovy svody naji prumer 32,5mm a trubky vyfuku 30mm a uplne jinou roztec- Ronelt, hned jim tam pisnu
11:59:47
02.07.2012
02.07.2012

fidelmc
Rozdil krajni od stredni
11:58:25
02.07.2012
02.07.2012

fidelmc
Jak tak zajizdim motor, koukam na svice. Je mi divny, ze krajni 1 a 4 maji jine zabarveni nez prostredni 2 a 3 svicka.
Svicka NGK BP7HS (ze by moc studena?)
Motor: 130, KP 10,3 , vacice 265/265
Jo a kdyz jsem odmontoval vyfuk , tak v trubce od 1 a 4 valce jsou hrudkovate usazeniny cihlove barvy pod cernou sametovou vrstvickou. V duhe trubce od 2 a 3 valce je jen cerna vrstvicka, sametova :)
Viz foto
Svicka NGK BP7HS (ze by moc studena?)
Motor: 130, KP 10,3 , vacice 265/265
Jo a kdyz jsem odmontoval vyfuk , tak v trubce od 1 a 4 valce jsou hrudkovate usazeniny cihlove barvy pod cernou sametovou vrstvickou. V duhe trubce od 2 a 3 valce je jen cerna vrstvicka, sametova :)
Viz foto
22:26:34
18.03.2012
18.03.2012

Jarinko
Nieco na postudovanie: stekly.wz.cz/svicky.html
22:25:01
18.03.2012
18.03.2012

Sepp
-> palinator: Zkusím změřit.
22:24:07
18.03.2012
18.03.2012

Sepp
-> Markop: Komprese je seriová, stejná jako u fabky - hlavu jsem nesnižoval. Jo, to jsou pořád ty samý patnáctky. Nejhorší je, že to nic moc nejede, ale startuje bez problémů a volnoběh nekolísá, navíc mi není jasný, jak můžou být svíčky bílý, když na 8km trasu mám skoro na 1km sytič. Čekal bych, že budou spíš dost černý.
22:18:17
18.03.2012
18.03.2012

Markop
-> Sepp: Je to chudý, nebo se už fakt přehřívají. To jsou stále ty patnáctky nahoře? Má ten motor sériovou kompresi?
21:05:24
18.03.2012
18.03.2012

palinator
-> Sepp:
Hladina?
Hladina?
20:52:29
18.03.2012
18.03.2012

Sepp
Po čase doplnění otázky. Osazení karbu 1. kom. 125/200 2. kom. 145/140, cesty denně 8km tam 8km zase zpátky, někdy delší trasy do 30km po městě. Svíčky úplně bílý, výkon někam zmizel. Startuje na první otočení, volnoběh kolem 750ot/min, přechody v pořádku - bez zakuckání. Rozdělovač 880 Hanhart nový, předstih 7°, Sedr nový, seřízený od Kratochvíla. Ac pumpa má novou originální membránu. Nějaké rady, kde pohledat potracený výkon?
09:26:20
09.10.2011
09.10.2011

ferrari
-> m8rinek: presne tak, čo ak má proste chudobno nastavený voľnobeh a posledné 3 kilometre šiel viacmenej na voľnobeh...tam nepomôže obahacovať prvý, či dokonca druhý stupeň...
17:26:10
08.10.2011
08.10.2011

COL
Ono taky zalezi, kolik ma ta svicka najeto, ze zacatku je kazda bila
.
Bohzel na svicce se projevi jak faktor smesi, tak faktor tepelny hodnoty. Takze bych nejdriv nastavil smes takovou jakou chci a pak resil barvu svicky a jeji tepelnou hodnotu...

Bohzel na svicce se projevi jak faktor smesi, tak faktor tepelny hodnoty. Takze bych nejdriv nastavil smes takovou jakou chci a pak resil barvu svicky a jeji tepelnou hodnotu...
01:06:44
08.10.2011
08.10.2011

m8rinek
Já jsem asi debil, ale na těch fotkách kde je hovno vidět vidim akorát bílej izolátor, barva elektrody mě přeci nezajímá, takže za mě směs chudá, ubrat na vzdušníku na prvním stupni.
Jinak takhle to zkoumat je uplně k hovnu, chce to provozovat motor v zátěži na jednotlivý režimy karburátoru a bezprostředně po tom zkontrolovat svíčku, aby jsi věděl, kde máš rezervu...
Jinak takhle to zkoumat je uplně k hovnu, chce to provozovat motor v zátěži na jednotlivý režimy karburátoru a bezprostředně po tom zkontrolovat svíčku, aby jsi věděl, kde máš rezervu...
08:30:03
27.09.2011
27.09.2011

Petr Urban
-> Sepp: Druhý stupeň určitě 145 :) Svíčky ok. Případně doporučím ti NGK BCP6ES cca 80,-, perfetkní svíčka pro motor bez velkého KP a z vačkou do 265,velice se mi osvědčila, skvělé starty, ještě lepší výdrž a jízda. Jinak studenější NGK BCP7ES je na více tepelně namáhaný motor.
20:07:45
26.09.2011
26.09.2011

vhml
-> Markop: nevím jaké má ambice :)
19:35:07
26.09.2011
26.09.2011

Markop
-> Sepp: Jasně :-)
A sedmnáctky jsou teplejší, v takovém motoru se přehřívají.
A sedmnáctky jsou teplejší, v takovém motoru se přehřívají.
19:24:28
26.09.2011
26.09.2011

Sepp
-> Markop: já jo, akorát ostatní účastníci provozu nevědí, že jsou moji soupeři
-> vhml: díky, svíčky jsou 15ky, sedumnáctky byly bílý. Trochu ještě přizvednu II. stupeň třeba trysku na 145?

-> vhml: díky, svíčky jsou 15ky, sedumnáctky byly bílý. Trochu ještě přizvednu II. stupeň třeba trysku na 145?
19:05:55
26.09.2011
26.09.2011

Markop
-> vhml: On s tím závodí?
18:08:41
26.09.2011
26.09.2011

vhml
Ne běžný jezdeni v poradku, na sport chudý případně špatná tepelná hodnota
17:02:37
26.09.2011
26.09.2011

Markop
-> Sepp: Přesně takhle by měly svíčky vypadat.
15:00:45
26.09.2011
26.09.2011

palinator
-> Sepp:
Malý atlas lokomotiv, to chci..
Malý atlas lokomotiv, to chci..

14:53:04
26.09.2011
26.09.2011

Sepp
Jedná se o fotku té samé svíčky, ostatní jsou vzhledově stejné.
14:52:14
26.09.2011
26.09.2011

Sepp
3.
14:51:34
26.09.2011
26.09.2011

Sepp
2.
14:50:58
26.09.2011
26.09.2011

Sepp
Jak hodnotíte takovouhle barvu svíček? Motor fabie po přestavbě. Otryskání 1. kom. 125/200 2. kom. 140/140