-len v jednej karte som cital ze ma hlavu pustenu o 4mm,-
nepomýlil sa chlapec?nemyslel 0.4mm?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
univerzal hlava skoda
20:34:52
11.03.2011
11.03.2011

cuker
20:23:51
11.03.2011
11.03.2011

eben
havlik-a do riti zase som sa kopol,to sa mi stava ked neviem o com hovorim

16:55:24
11.03.2011
11.03.2011

vhml
Snížení se liší podle každého typu hlavy i motoru. Třeba hlava 105 má úzký hluboký spalovák, tudíž se z ní musí ubrat hodně aby klesnul objem spalovacího prostoru. Kdežto třeba hliníková hlava má spalovák široký, mělký, kdy ubrání udělá větší změnu objemu
16:08:59
11.03.2011
11.03.2011

havlik
-> eben: ale pleteš si kompresní poměr a kompresní tlak :)
16:07:15
11.03.2011
11.03.2011

eben
SBF:mam seriovy 130Rapid motor,bez uprav a primerani tlakov mi nameral 11a11,5:1,ziadne upravy neplanujem,len v jednej karte som cital ze ma hlavu pustenu o 4mm,tak to je nemozne podla mna na motore136,a dost drasticke
ale aspom uz vtom nemam taky gulas.


12:49:29
11.03.2011
11.03.2011

pap
-> afro100: hm, asi myslime obidvaja to iste, len na to ides z druhej strany, proste, ak upravis spalovaky, co je podla mna skor ako znizis hlvu, tak az potom ju znizis aby si sa dostal na nejaky pozadovany KP, opacne by to podla mna nebol spravny postup.
12:03:31
11.03.2011
11.03.2011

Jarda/felda
-> Stepan FUN: no tak místo svíček dá vstřiky a bude jezdit na naftu



10:24:32
11.03.2011
11.03.2011

afro100
-> pap: lenze uprava spalovaku by sa mala robit po znizeni, pripadne trochu znizit blok, lebo znizenim hlavy zasa o tu upravu (alebo cast upravy) prides ...
10:14:40
11.03.2011
11.03.2011

pap
-> sbf: ked upravis spalovak, tak ti klesne KP, no a aby si sa dostal aspon na ten povodny, tak znizis hlavu. Co je na tom nepochopitelne.
09:21:33
11.03.2011
11.03.2011

sbf
pap: tebe ale vobec nerozumiem.
znizovanie hlavy by ta malo zaujimat len vtedy ak tam davas ostrejsiu vacku, aby ti to dalo aspon tych 11-12 barov pri zdravom motore. na seriovom motore to tlaci tak akurat. na upravenom ti nemusi stacit ani 13:1 na vytvorenie dostatocneho tlaku.
znizovanie hlavy by ta malo zaujimat len vtedy ak tam davas ostrejsiu vacku, aby ti to dalo aspon tych 11-12 barov pri zdravom motore. na seriovom motore to tlaci tak akurat. na upravenom ti nemusi stacit ani 13:1 na vytvorenie dostatocneho tlaku.
23:41:53
10.03.2011
10.03.2011

StepaNoFUN
Ono by při takhle drastickým snižování hlavy (cca 1,5mm a víc) mělo přijít taky měření antidetonační štěrbiny a další operace... Každopádně když to přeženeš s kompresí oproti vačce, tak "máš potíže", protože ten motor se bude spíš brzdit než že líp pojede... Je to alchymie a než dělat za těžký peníze pokusy, je lepší použít vyzkoušený kombinace... ;-)
22:56:33
10.03.2011
10.03.2011

pap
-> eben: tak rozdielne znizenie hlavy je v zavislosti od upravy spalovakov=zvysenie spalovacieho proestoru , tak kvoli tomu sa znizuju viac, aby si prekonal to zvacsenie objemu ktorym znizujes kompresny pomer.
21:39:50
10.03.2011
10.03.2011

eben
no ved aj na tej tabulke je maximum 2mm,sak to je nemyslitelne 4mm,niektory ludia zase prudia samizda,no a este sa to aj rymuje
ale diky za osvetlenie problemu

21:12:49
10.03.2011
10.03.2011

afro100
-> eben: rozumna max. hranica je 2mm ... pri 4mm uz myslim by bolo zbrusene az do vody, tiez by sa asi potkavali ventily s piestom ... pri LSke je tych 0,4 dost prave kvoli tym spalovakom, vtedy by sa to este teoreticky dalo pouzit bez toho aby tukali piesty do hlavy, ale ja by som to neriskoval ...
21:08:35
10.03.2011
10.03.2011

eben
Dakujem za objasnenie,napisal si dobre bol to motor LS,no stym spodkom je mi to jasne,sak chalanko mal sice kluku po vybruse ale setril na ojnicach,tak mu jedna presla blokom von,uz v tom mam jasno,ale aj tak 4mm?to je vrazda podla mna,ci? 

20:49:33
10.03.2011
10.03.2011

afro100
-> eben: Znizovanie hlavy je castym, avsak nie spravnym zvysovanim vykonu ... a tiez, zalezi aka hlava sa znizuje, ak sa znizuje hlava LS alebo 130, je potrebne potom doupravit spalovaky, inak budu narazat piesty do hlavy. Pokial na jazdeny nic moc spodok das znizenu hlavu, tak to ten motor nevydrzi ...
Inak to co citas ze jeden ma tolko,druhy tolko ... je to aj kvoli vackam, ostrejsie vacky zvacsa potrebuju vacsi KP aby fungovali tak ako maju.
Inak to co citas ze jeden ma tolko,druhy tolko ... je to aj kvoli vackam, ostrejsie vacky zvacsa potrebuju vacsi KP aby fungovali tak ako maju.
20:45:27
10.03.2011
10.03.2011

Nwkt
20:40:37
10.03.2011
10.03.2011

eben
nazdarek,mohli by ste mi prosim vas niekto ujasnit moju dilemu okolo znizovania hlav,citam tu v popisoch ja mam znizenu hlavu o 0,5mm,iny zase 1,5mm,dokonca uz som tu nasiel aj take udaje ze 3mm,4mm.a ked kamarat isiel dat znizit hlavu 0,8mm,tak nam povedal,ci nam nejebe ze uz 0,4mm je hodne dost,ze ci mu je luto ze ma kluku tam kde ma,tak sa vas pytam jak to vlastne je,kolko je vlastne nejaka pripustna hodnota,ked sa bavime o liatinovej hlave...???