skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
voda pod víkem ventilů
09:06:57
13.03.2011
13.03.2011

Sten
ale to vyvařování vody začlo až teď nějak rok zpět...před tím sem mohl mít i v létě dečku na chladiči a když bych to nehnal tak bych prostě neuvařil...toho prasklýho bloku se bojim...
09:02:35
13.03.2011
13.03.2011

Sten
voda si myslim že mi takhle neubývá...ono se mi občas něco převaří do kanistříku co mám v kapse pod nádržkou a když to zas doleju tak je to zas jak před tim...jezdil sem Chrudim Trutnov asi dva roky dvakrát týdně a teď třetim rokem Chrudim- Brno takže docele dálky...nevim no
15:36:05
10.03.2011
10.03.2011

Kuladmin
-> Sten: A voda ti ubyva nebo ne? To je zaklad pokud ne je to normalni. Jaky trasy - delky jezdis?
14:59:06
10.03.2011
10.03.2011

Sten
jo na měrce je olej normální ...černej :D ale když sem sundaval hlavu tak u třetího válce dole byl závit obou tech dolních štoubů co dou do blouku taky s tou bílou emulzí tak mám přeci jen obavy...
13:28:14
10.03.2011
10.03.2011

Minik03
-> Sten: Vůbec to neřeš, pokud máš jen emulzi na víčku a v hadici, není to nic neobvyklého? Podívej se na olejovou měrku, ale na 99% jsem si jistej, že voda v oleji není.
11:06:01
10.03.2011
10.03.2011

jenik120
Že se do toho taky zamíchám, mám taky udělanou kondenzační kovovou nádobku, a po každém tankování (cca 400 km) vylévám cca 200ml kondenzátu. Dlužno dodat, že chladící kapalina znatelně neubývá. Jezdím teď v zimě prakticky každý den 12 km do práce a 12km z5. Ale je to lepší vylévat než si tím svinit repáslý LEKR a cpát to zpátky do motoru.
10:57:19
10.03.2011
10.03.2011

Sten
Tak je to možný že tam někde muže prolínat... voda, ale nevim kudy třeba je blbě odlitej blok nebo hlava a někde to prostě špatně sedí na těsnění nevim no... plánuju dát motor z feliny1.3 mpi ale tendle bych rád zachráni a zakonzervoval tak nevim no asi mi nezbyde nic inýho než do šroubku rozebrat vyčistit a udělat generálku pak ale jestli nejni někde v bloku vlasová trhlina ale tu asi těžko objevim :( nojo hlavně že mě to baví se v tom furt vrtat :D to mám ještě na krku 120 a gardečko %) nenudim se :D
10:15:32
10.03.2011
10.03.2011

Pavel P..
-> MOLSO: neuvěřitelný... to ti musela prolínat voda do oleje aby se toho tolik odpařilo, jinak to neni možný.

10:14:56
10.03.2011
10.03.2011

afro100
-> MOLSO: nj ale ty mas tiez motor po smrti :D
10:14:17
10.03.2011
10.03.2011

MOLSO
-> Pavel P..: hej hej + - tak nejako sajrajtu hnusneho smradlaveho 

10:12:58
10.03.2011
10.03.2011

Pavel P..
-> MOLSO: litr po 200km? to snad nééé... já měl odvětrání jeden čas vyvedený do nádobky a po 1000km tam byla tak decka a po výměně oleje jen sotva plivnuto.... ten sajrajt pod víčkem je bežný jev hlavně v zimě, po pár km to zmizí samo.
09:27:00
10.03.2011
10.03.2011

MOLSO
-> Sten: kluka 130 je zhodna s favo a fel
inak za 200 km sa vyzraza v tej nadobke co spomina minik03 kludne liter toho humusu
ja to mam permanentne odpojené 



09:16:49
10.03.2011
10.03.2011

Minik03
Je to úplně běžné, pokud to chceš odstranit, jediná cesta je udělat si odlučovací expanzku. To znamená, mezi oddech motoru a filtr vložit nádobu kde se bude srážet voda ale plyny budou moci pokračovat dál do sání (a nebo ani nemusí, ale zase budeš muset ucpávat trubku na filtru), pak je potřeba to zhruba jednou za měsíc vylít - budeš překvapen, kolik hnusný vody se vysráží.
Edit: klika shodná není, řešilo se to např. v kartě Eidy Kóča.
Edit: klika shodná není, řešilo se to např. v kartě Eidy Kóča.
09:06:13
10.03.2011
10.03.2011

Sten
Mám Rapida 130 asi 5 let, najezdil sem s nim už desetitisice kilometrů, měnil sem už asi dvakrát těsnění pod hlavou když sem dělal ventily, hlava je jak nová nikde žádná prasklinka, to co sem viděl na stodvacitkách uplně vypálený nebo už uplně vybroušený sedla to nemá, ale furt mám pod víčkem od oleje takovej bílej humus a přez hadici k sání voda mi kondenzuje až tam... nevíte jestli je to u některých motorů normální nebo jestli se to dá nějak odstranit? Tatik mi furt říká že některý motory to dělaj ale já si stejně myslim, že mě lakuje a netrpělivě čeká až klekne motor...to já ale nechci nejni vubec vyběhanej a pořád pěkně táhne a nekouří... jo a ještě bych se chtěl zeptat ...to je asi blbost, ale klika ze stotříci nejni shodná se 120 eM že ?