skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tdi do Škodovky
11:59:36
08.03.2011
08.03.2011

Martin100L
-> m8rinek: Smekám před jezdcem v té žluté GLS. Jede fakt pěkně.
11:47:26
08.03.2011
08.03.2011

DanT3
No jasně, měl sem samozřejmě na mysli ty starší typy, konkrétně ten typ bloku A3.
20:40:46
07.03.2011
07.03.2011

Milan 136
-> myschaak AZNP K.Hora: např. BFQ 75 kw je hliník a ty 1.6 16V v golfech taky
18:09:47
07.03.2011
07.03.2011

myschaak AZNP K.Hora
-> Matthes, záškodník z TechWebu: není 1.6 jako 1.6...AEE litina je,ale myslim že jiný typy byly i v hliníku...
17:52:01
07.03.2011
07.03.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: 1,6 je hlinik? Ja myslel litina.
17:50:15
07.03.2011
07.03.2011

palinator
-> DanT3:
Cože? Robustní litinovej blok bude mít podobnou váhu jako hliníková 1,6 z produkce VW?
Cože? Robustní litinovej blok bude mít podobnou váhu jako hliníková 1,6 z produkce VW?

17:00:32
07.03.2011
07.03.2011

DanT3
Pokud to TDi má bejt teda mechanický (mTDI), moooc záleží na tom, kdo tam udělá čerpadlo. Když se to dá na např. seriový čerpadlo z 1,9TD, neni to žádnej výbuch, pojede to jakž takž. Pokud někdo postaví mTDi čerpadlo, který za něco stojí, škodováckou skříň to natáhne do banánu a střeva rozláme během krátký chvíle. mTDI totiž umí nádherný špičky krouťáku, který maj hodnoty kolem 250 - 350Nm. A jako blbý je to, že to sou špičky, za což může to mechanický (nikoliv elektrický s regulací) čerpadlo. Elektrika je celkem hodná. Ale nevim, jestli by se mi to chtělo dělat zrovna do buggy.
Když tam bude slušný turbo, větší trysky, kvalitní čerpadlo, škodovácká skříň to má předem spočítaný. Klouby a poloosy to samý.
A ohledně váhy. Tu u TDI dělá turbo a čerpadlo a asi taky trochu klika. Jinak blok je de facto ten samej, co u koncernovejch benzínů. tudíž o zas takovej hektar to taky neni.
Když tam bude slušný turbo, větší trysky, kvalitní čerpadlo, škodovácká skříň to má předem spočítaný. Klouby a poloosy to samý.
A ohledně váhy. Tu u TDI dělá turbo a čerpadlo a asi taky trochu klika. Jinak blok je de facto ten samej, co u koncernovejch benzínů. tudíž o zas takovej hektar to taky neni.
14:48:41
07.03.2011
07.03.2011

m8rinek
-> Tuner#2: píšu co mi k tomu bylo řečeno od VHMLa, navíc jsem to bral spíš vzhledem k zacházení, než k motoru. Diskuzi jsem nečelt, protože je dle prvního příspěvku zvrhlá.
O tom jaké mám představy o motoru se taky bavit nebudeme, o tom to tu taky není. Mlčeti zlato :))).
O tom jaké mám představy o motoru se taky bavit nebudeme, o tom to tu taky není. Mlčeti zlato :))).
14:44:59
07.03.2011
07.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 07.03.11 14:40:13: Nemám brzdu v oku, ale slyším jak se to zvedá a pokud je tohle slušná 14cka, tak teda asi každý máme jiné představy o slušném motoru...
Tahle debata je už OT od začátku, psal se na zkušenosti s TDi, ty tady nikdo nemá a já jsem mu předhodil pouze jednoho člověka v ČR, který ty zkušenosti má, ale přišel si na ně sám a těžko se bude dělit. Navíc TDi do buggy je opravdu kardinální blbost, takže sice jsme teď už OT, ale v podstatě u tématu, kde ani víc mimo než bylo zadání bejt nemůžem...
Tahle debata je už OT od začátku, psal se na zkušenosti s TDi, ty tady nikdo nemá a já jsem mu předhodil pouze jednoho člověka v ČR, který ty zkušenosti má, ale přišel si na ně sám a těžko se bude dělit. Navíc TDi do buggy je opravdu kardinální blbost, takže sice jsme teď už OT, ale v podstatě u tématu, kde ani víc mimo než bylo zadání bejt nemůžem...
14:40:13
07.03.2011
07.03.2011

m8rinek
-> Tuner#2: Je v tom slušná 14cka na seriovym podvozku a vzhledem k zacházení to stále drží... Máš brzdu v oku?
To je fuk, už je to OT.
To je fuk, už je to OT.
14:38:46
07.03.2011
07.03.2011

anubis
->ALL: já vám nevím, řešit takovouhle zástavbu a chtít aby auto opravdu fungovalo jak má šel bych do jiné nápravy (molčan např) a do převodovky z renaulta nebo upravené audi... prostě tak, aby se s tím dalo jezdit bez strachu co zruším když náhodou přidám plyn... podotýkám že ta náprava není nutnost ale v každém případě je pevnější než vlečka... A pokud můžu doporučit, na zástavbu si vyber nějaký hliníkový motor... i když hliníkové diesely dělá hrozně málo automobilek...
-> Vrba: 07.03.11 13:56:39 taky jsem si říkal že atmosféra diesel by stačila a ten motor je úplně primitivní rozchodit po el stránce... popř starý tdi z GIII který je taky jednoduchý... každej říká že 1.9d je úplně mrtvej motor ale já to měl v pick-upu a s krátkou převodovkou mi to rychlostech do těch 80 zrovna mrtvý nepřišlo...
-> Vrba: 07.03.11 13:56:39 taky jsem si říkal že atmosféra diesel by stačila a ten motor je úplně primitivní rozchodit po el stránce... popř starý tdi z GIII který je taky jednoduchý... každej říká že 1.9d je úplně mrtvej motor ale já to měl v pick-upu a s krátkou převodovkou mi to rychlostech do těch 80 zrovna mrtvý nepřišlo...

14:37:06
07.03.2011
07.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 07.03.11 14:28:38: No to je taky fakt etalon
V tom je tam max. fáčko motor a pokud v tom bude 80HP a 110Nm, tak je to moc. Tomu říkám etalon... 
Neříkám, že správně utažená kyvka nesnese nic, snesla i 120HP ve 120S rallye, ale ten motor měl dobový krouťák 120 - 140Nm a víc ani prd. Tady se bavíme o 250 - 300Nm v případě TDi a nebo turbo motorů o větším objemu a to na kyvce pokud vím nejezdí nikdo a pokud by jezdil, tak je sebevrah a nevěřím, že by to nestříhalo kameny a neposouvalo opěrný kroužek na poloose po každé jízdě...


Neříkám, že správně utažená kyvka nesnese nic, snesla i 120HP ve 120S rallye, ale ten motor měl dobový krouťák 120 - 140Nm a víc ani prd. Tady se bavíme o 250 - 300Nm v případě TDi a nebo turbo motorů o větším objemu a to na kyvce pokud vím nejezdí nikdo a pokud by jezdil, tak je sebevrah a nevěřím, že by to nestříhalo kameny a neposouvalo opěrný kroužek na poloose po každé jízdě...
14:34:11
07.03.2011
07.03.2011

m8rinek
-> havlik: pravda, ale v tom případě je nejslabším článkem špajz a ne náprava. O neduhách špatně udržovaný nápravy se bavit nebudeme :))).
14:30:56
07.03.2011
07.03.2011

castrol
-> alpin: a co sa nevyrabaju ? ale kros nieje az tak do rychla
14:30:19
07.03.2011
07.03.2011

havlik
-> m8rinek: asi nejde o zachazení v terenu sak 120S jeli kyvku a vydrzeli atd spis o výkon a ten v tomhle bude kdyz hodne 100koní
14:29:44
07.03.2011
07.03.2011

alpin
-> castrol: to by sa potom vyrábali a hlavne kupovali aj dieslove crossy nie ?
14:26:12
07.03.2011
07.03.2011

castrol
alpin 06.03.11 19:23:28 napsal:
→ mafes: v teréne využijes skorej otáčkya nie nahodou silu
→ mafes: v teréne využijes skorej otáčkya nie nahodou silu
14:19:21
07.03.2011
07.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 07.03.11 13:16:03: Myslíš tu oranžovou užovku z Maďarska, která jede hůž než moje auto s 90HP? Jo tak to je deviza výdrže kyvky jak blázen
Je v tom nějaký starý Ford na pochybně natryskovaných karbech, celý rozhádaný navíc v atmosféře = krouťák směšný.
TDi a nebo 1,8T už jsou motory co mají krouťák hodně daleko za 200Nm a tam už to je jiná liga... Navíc nevím o dlouhodobě fungujícím autě s 200+Nm na kyvce, zatímco 260Nm má třeba TUNER, Rapid s 1,8T, cca. 290Nm Vráťa v eRku před tím než dal 4,2 V8 apod. Bylo a je to dlohodobě odzkoušené a ani jeden z nich nikdy neměnil ani jednu poloosu či měl problém s vlečkou. Jediné co odejde je převodovka (diferák, obal, kolečka)...

TDi a nebo 1,8T už jsou motory co mají krouťák hodně daleko za 200Nm a tam už to je jiná liga... Navíc nevím o dlouhodobě fungujícím autě s 200+Nm na kyvce, zatímco 260Nm má třeba TUNER, Rapid s 1,8T, cca. 290Nm Vráťa v eRku před tím než dal 4,2 V8 apod. Bylo a je to dlohodobě odzkoušené a ani jeden z nich nikdy neměnil ani jednu poloosu či měl problém s vlečkou. Jediné co odejde je převodovka (diferák, obal, kolečka)...
13:56:39
07.03.2011
07.03.2011

Vrba
A proc tam davat zrovna 1,9tdi,ktere se tam stejne nikdy nevyuzije.Kdybych chtel naftu,tak dam motor 1,9 z felicie.
13:16:03
07.03.2011
07.03.2011

Syny
-> Tuner#2: Dyt tady je i naka ta oranzova skodovka s tim 3litrem bo cim a ten to ma na kejvacce... Ty kyvkovy poloosy toho snesou dost, ale musi se na ne s rozumem... Pokud tam nekdo prdne 200HP motor, da plnej kotel a pusti spojku, tak to se asi nesmi divit kdyz to akorat udela krup krup... Ale v tomhle pripade dost pochybuju, ze by to vlecka snesla nejak lip, mozna by nic na poprve nekruplo, ale kloby by z toho asi radsot nemely a dlouho by tam nebyly...
-> Luky.:
-> Luky.:

11:57:21
07.03.2011
07.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 06.03.11 14:33:48: No chvilku by to asi mohlo vydržet, ale bezpečně bych se v tom narozdíl od vlečky necítil...
-> Syny 07.03.11 03:14:33: Prosím Tě co se křívá? a kroutí? na vlečce? Náprava když je v pořádku a není to šrot, tak se rozhodně nic nekroutí a poloosy přežijou bez problému i 200HP což je letama odzkoušeno. Vráťa v eRku měl obyč vlečku, tenkrát ani nevyztuženou a drželo to 190HP 1,8T20V z RSa. O tom by se mohlo kyvce leda tak zdát...
-> Syny 07.03.11 03:14:33: Prosím Tě co se křívá? a kroutí? na vlečce? Náprava když je v pořádku a není to šrot, tak se rozhodně nic nekroutí a poloosy přežijou bez problému i 200HP což je letama odzkoušeno. Vráťa v eRku měl obyč vlečku, tenkrát ani nevyztuženou a drželo to 190HP 1,8T20V z RSa. O tom by se mohlo kyvce leda tak zdát...
09:34:15
07.03.2011
07.03.2011

MOLSO
-> Luky.: 

09:32:45
07.03.2011
07.03.2011

Luky
-> Syny: nezačínej zase. Ne, kyvka opravdu neni lepší...



09:18:09
07.03.2011
07.03.2011

U-Geen
-> alpin: skutecne? :-O
08:14:17
07.03.2011
07.03.2011

afro100
-> Syny: skodovacka prevodovka je sama o sebe slaba, jedno ci je na kyvke ci vlecke ... ale na vlecke (suche polosi) mozno pouzit prevodovku z dacoho ineho ...
03:14:33
07.03.2011
07.03.2011

Syny
-> afro100: A myslis ze vlecka a origo prevodovka zkousne potencial byt jen "obycejneho" a tezkeho TDicka, kdyz treba u vlecky se to cely kriva a krouti uz v serii? :)
19:23:28
06.03.2011
06.03.2011

alpin
-> mafes: v teréne využijes skorej otáčky
19:20:29
06.03.2011
06.03.2011

mafes
-> havlik: a tak krouťák "TDIčka" se v terénu neztratí
19:18:13
06.03.2011
06.03.2011

havlik
kazdopadne jakej je smysl dávat megatěžkej motor na ropu do buginy, to bych spíš volil nějakou Hondu 1.6 nebo něco takového lehkého výkonného
17:53:20
06.03.2011
06.03.2011

afro100
-> Syny 06.03.11 14:33:48: to je sice pravda, ale ja osobne ked by som daco take pachal, by som to uz aj chcel nejak vyuzit ...
17:50:12
06.03.2011
06.03.2011

djzeik
také si myslím...
14:33:48
06.03.2011
06.03.2011

Syny
-> Tuner#2 06.03.11 13:35:18: Ono by to v klidu slo i na kejvacku, kdyz bude mezikus mezi volantem a sedackou pouzivat to co ma na krku 

13:57:39
06.03.2011
06.03.2011

djzeik
no to je přesně to co sem chtěl slyšet, když dám těžký motor dozadu, tak zatížím předek, to není problém, a úchyty taky nejsou prolém, existuje přeci cočko a flexa :-) no a ta mechanická verze by byla asi neschůdnější cesta. nemyslím si že by to poloosy nevydrželi, když se s tím bude jezdit po poli a po blatě a tak, tak spíš budou prokluzovat kola :-) pesto dík za info!
13:44:22
06.03.2011
06.03.2011

VooDoo- Ondris
-> djzeik: ahoj... malá rada odemě jestli nechceš řešit elektroinstalaci tak to můžeš mít jako mechaniku TDi bez ŘJ což si myslim pro tebe bude ideální když to chceš do bugyny...akorát sehnat čerpadlo nebo si ho nechat přeskládat z elektroniky na mechaniku.já to taky tak budu dělat, mam ten motor doma připravenej do fély. pak na motor ti stačí 2 kabely, žhavení a na elektromagnetickej ventil na otevření přívodu paliva ;)
13:36:30
06.03.2011
06.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.03.11 13:30:14: Stránky netuším, tohle mám nastahované v PC už roky. Tady celé auto.
13:36:30
06.03.2011
06.03.2011

Esso
jinak když už to má být bugina tak proč to nepostavíte od základu a může to tam dát i s origo převodovkounebo sehnat nějakou 4*4.
13:36:28
06.03.2011
06.03.2011

castrol
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale on to chce pravdepodobne do terenu a tam tomu musis stupit
13:35:18
06.03.2011
06.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luckey 06.03.11 13:28:25: Proboha proč by trhal poloosy? Předpoklad je samozřejmě vlečná náprava, kde zrovna poloosy nejsou problém.
13:33:48
06.03.2011
06.03.2011

Luckey
tak pokud chceš jen tak brnak po plinu,kup si trabanta :D
a jinak , meli jsem ve 120tce napasovaný 2.0L z passata na 5q převodovce,jelo to sice jako prase,vyhravali se stim zavody,ale ten kdo to auto řidival musel byt bud magor nebo pořadne nalitej,protože co ten motor dokazal udelat s tou škodovkou bylo neskutečne :D
a jinak , meli jsem ve 120tce napasovaný 2.0L z passata na 5q převodovce,jelo to sice jako prase,vyhravali se stim zavody,ale ten kdo to auto řidival musel byt bud magor nebo pořadne nalitej,protože co ten motor dokazal udelat s tou škodovkou bylo neskutečne :D
13:32:30
06.03.2011
06.03.2011

Esso
Mě by zajímalo co potřebuješ vědět,protože pokud chceš něco takového dělat tak by si měl vědět že potřebuješ motor s komplet elektrikou,spíš bych pak tipoval že se budeš ptát na speciality které ti u toho nastanou jako mezikus k převodovce,nebo uchycení motoru.
13:30:22
06.03.2011
06.03.2011

Nwkt
-> Luckey: Takovejch škodovek jezdí vícero a kupodivu zatáčí všechny
13:30:14
06.03.2011
06.03.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Luckey: No nesmi s tim jezdit jak kokot. Musi jen brnkat do plynu a uzivat si jak to pekne chrochoce.
-> Tuner#2: Prosim hod vodkaz na ty stranky, ja tuhle praci znam, ale zas si nemuzu vzpomenout odkud
-> Tuner#2: Prosim hod vodkaz na ty stranky, ja tuhle praci znam, ale zas si nemuzu vzpomenout odkud

13:28:25
06.03.2011
06.03.2011

Luckey
jediné nevýhody jsou v tom,že když do škdovky težší motor,nebude zatačet,dále potřebuješ minimalne mít vzadu kotouče abys to vubec ubrdil,tvdý podvozek a pokud to budeš mit na škodovacke převodovce tak se ti rozskočí diferák,nebo utrhneš poloosy jak nic :)
13:27:31
06.03.2011
06.03.2011

Nwkt
-> Tuner#2: Ten motor jsem už někde viděl 

13:25:37
06.03.2011
06.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
Je to na origo převodovce, chce to 3,9 aby to vůbec nějak jelo trochu kloudně rychle a jinak samozřejmě mezikus na převodovku, vyřešit setrvák, spojku a hlavně elektroinstalaci s budíkama. Pokud se ale na tohle ptáš na fóru, tak se na to předem vyprdni...
13:23:52
06.03.2011
06.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
13:23:15
06.03.2011
06.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
12:52:16
06.03.2011
06.03.2011

djzeik
no možná řešilo, ale nic tam o tom není, jen si tam vykládají jak kdo bral benzín a naftu na benzínce...
12:39:10
06.03.2011
06.03.2011

aceboss
Acho jo
v pravo na hoře hledej už se to tu řešilo

