skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Záměna Bmm za Mpi
prohledat
28 příspěvků (zobrazeno 1 až 28) od 21.02.2011 do 17.03.2011, založil/a StepaNoFUN
22:10:22
17.03.2011
17.03.2011

StepaNoFUN
-> anubis: Tak fungovat to bude určitě... Otázkou je jak... :-/ 742.130 taky pojede i na neupravenej jednokomorovej karburátor z kila... Sice blbě, ale pojede...
01:32:16
17.03.2011
17.03.2011

anubis
-> suri: věřím tomu, že by mpi z 50kw motoru běželo i na 40kw jednobodu

14:49:32
15.03.2011
15.03.2011

suri
-> anubis: ale odtiaľ potiaľ z veľkými rozdielmi si neporadí
12:59:05
15.03.2011
15.03.2011

anubis
-> suri: to bylo blbě napsaný... myslel jsem to tak, že ten systém je adaptibilní... zjistí si množství nespáleného paliva a podle toho upraví dobu zápalu a množství paliva...
10:41:55
15.03.2011
15.03.2011

suri
-> TAZ1500: 136B za 136M si poradí
23:27:59
14.03.2011
14.03.2011

TAZ1500
ted jde o to jestli si BMM poradi s kompresnim pomerem 10 a nebude pořadovat víc oknatu
21:02:23
14.03.2011
14.03.2011

suri
-> anubis: čo má lambda z kompresným pomerom
nemalo by sa kombinovať ani 50kw bmm ani mpi je tam tiež rozdiel v kp ale každý to lepí hocijako a jazdí to
nemalo by sa kombinovať ani 50kw bmm ani mpi je tam tiež rozdiel v kp ale každý to lepí hocijako a jazdí to
20:58:54
14.03.2011
14.03.2011

anubis
já jednom měnil motor na pracantovi (felda pick-up) a bylo tam mrtvý mpi... tak jsem ho odstrojil, a vzal jednobod stříkačku z fáva 1994... odstrojil se jednobod a naházelo se na něj kompletně mpi... setrvák, sání, krytka vývodu na rozdělovač, výfuk... a čidlo klepání jsem prostě vzal a vyvrtal jsem na něj díru do žebra co vyztužuje frému... (na straně motoru)... a chodí to úplně v pohodě taky... takže já bych v tom žádnej extra problém neviděl
je to prasečina ale jde to... akorát nevím jak u 40kw motorů... (je tam jiná komprese) ale ten systém by si měl poradit pomocí lambdy...


15:38:50
14.03.2011
14.03.2011

astroh
No já ty střeva ještě nemám, ale je jasný, že vylítaný mi nepomůžou
Spíš jsem si chtěl ujasnit, po jakým se mám nejlíp dívat dárci orgánů, jestli přímo po BMM, nebo klidně karbec 136, případně to MPI. Myslím že už jsem si to ujasnil, díky 


09:17:35
14.03.2011
14.03.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> astroh: ano, za předpokladu že ty střeva co tam chceš dát jsou v pořádku, pokud je to taky vylítané tak je to z bláta do louže ..
při výměně klikovky z jiného motoru nezapomeň na nové hlavní a ojniční ložiska !
při výměně klikovky z jiného motoru nezapomeň na nové hlavní a ojniční ložiska !
09:09:11
14.03.2011
14.03.2011

suri
-> astroh: jazdiť to normálne bude
08:08:46
14.03.2011
14.03.2011

astroh
Trochu využiju tohle téma, možná se zeptám blbě, možná jsem i blbě hledal....
Chtěl bych trochu omladit svůj motor BMM, je dobrej nápad strčit tam válce, písty + řekněme klika z MPI při zachování BMM přípravy směsi + zapalování? Na komplet MPI to předělávat nebudu, jen chci aby motor nepapal olej tolik jak teď
Chtěl bych trochu omladit svůj motor BMM, je dobrej nápad strčit tam válce, písty + řekněme klika z MPI při zachování BMM přípravy směsi + zapalování? Na komplet MPI to předělávat nebudu, jen chci aby motor nepapal olej tolik jak teď

15:28:42
24.02.2011
24.02.2011

suri
-> TAZ1500: bez snímača to chodí strašne , to si moc nepomôže
11:03:41
24.02.2011
24.02.2011

TAZ1500
takle nalitek je to takovej puntik od odlejvani je u každyho krom 3 tiho valce tusim, tak tam se to necha pridelat je to cca o 2 cm niž než u mpi. delal sem prestavbu u 2 favoritu jeden 88 druhe 92. ja nerikam že to musí bejt presne tam jen řikam co mi bylo řečeno odbornikem tak sem to tam taky dal a nebyl problem . Ono vam to pojede dokonce i bez toho snimače ale se sniženym vykonem. Ale ty o 3 desetiny nižži pisty sou znat.
20:26:14
23.02.2011
23.02.2011

Jura_Favorit
-> Stepan FUN: ale tak hádka... někdo ví a neřeší, no a někdo holt mele pořád to samo, ale od toho tu diskuze jsou.... 

20:22:33
23.02.2011
23.02.2011

StepaNoFUN
Pánové díky všem za rady... No nečekal jsem, že se z toho strhne skoro hádka... :-O
Jinak to MPi nechci dávat do auta snad ani proto že to "pojede", ale spíš kvůli spotřebě, která je při stejným stylu jízdy u MPi nižší už jenom vzhledem k účinnosti toho motoru... Takže rozdíl nějakejch 3 desetin v kompresi neřeším. ;-) Takže ještě jednou díky za rady. ;-)
Jinak to MPi nechci dávat do auta snad ani proto že to "pojede", ale spíš kvůli spotřebě, která je při stejným stylu jízdy u MPi nižší už jenom vzhledem k účinnosti toho motoru... Takže rozdíl nějakejch 3 desetin v kompresi neřeším. ;-) Takže ještě jednou díky za rady. ;-)
19:26:57
23.02.2011
23.02.2011

suri
-> Jura_Favorit 23.02.11 19:25:12: je to jasné no , škoda sa vyjadrovať
19:25:12
23.02.2011
23.02.2011

Jura_Favorit
-> suri: ano, to je jeden z důvodů, proč tady napíšu do diskuze jeden příspěvek za týden 

15:36:26
23.02.2011
23.02.2011

suri
-> Jura_Favorit: tu je to ako hádzať hrach na stenu niekedy a niektorí tu majú stále problémy z vecami s ktorými problémi nemá nikto , nepochopím asi budem radšej ticho a to by som doporučil aj tebe
15:35:39
23.02.2011
23.02.2011

suri
-> TAZ1500: a co říkáme mi ? skúsenosť že to funguje , a nejakú desatinu na kp nie je problém dohnať , kde si videl ten náliatok neobrobený? máš fotky? bmm nestratávam už skoro vôbec ale zatiaľ to žiadne 94-96 nemalo ak nebol menený motor
01:28:14
23.02.2011
23.02.2011

TAZ1500
jezis marja ja jen rikam to ci mi rikal spoluautor tohodle motoru proč tam to čidlo je tak jak je
22:54:28
22.02.2011
22.02.2011

Jura_Favorit
suri 22.02.11 15:07:27 napsal: snímač klepania v montážnom otvore funguje a je vyskúšaný , iný otvor tam nie je
Přesně tak. Jak už jsem tady psal mnohokrát, znám (tím nemyslím, že pouze vím o jejich existenci - to by jich bylo ještě víc) 5 Fáček ex.BMM přestavěných na MPi, z toho 3 mají čidlo klepání vyřešené tak jak popisuje Suri, jezdí to tak hrůzu let a není s tím jediný problém, funguje to naprosto stejně. Autory jmenovat záměrně nebudu, ale taky ani jeden z těch motorů nestavěl nějaký blbec nebo samouk. Neříkám, že ho lze umístit "hala-bala" jak člověka napadne, jen že v montážním otvoru je to ok. Takže asi tak
Sám stavím další BMM->MPi a půjde to tam taky tak.
Přesně tak. Jak už jsem tady psal mnohokrát, znám (tím nemyslím, že pouze vím o jejich existenci - to by jich bylo ještě víc) 5 Fáček ex.BMM přestavěných na MPi, z toho 3 mají čidlo klepání vyřešené tak jak popisuje Suri, jezdí to tak hrůzu let a není s tím jediný problém, funguje to naprosto stejně. Autory jmenovat záměrně nebudu, ale taky ani jeden z těch motorů nestavěl nějaký blbec nebo samouk. Neříkám, že ho lze umístit "hala-bala" jak člověka napadne, jen že v montážním otvoru je to ok. Takže asi tak

Sám stavím další BMM->MPi a půjde to tam taky tak.
22:37:15
22.02.2011
22.02.2011

TAZ1500
mě s tou prestavbou radil Kadala a nemyslim si že mas znalosti jako on. To že ten snimač dvas na jinej valec to neznamena za to nepojede ale jak sem rikal z nejakyho duvodu se dava až na 4 tej valec aby to melo smysl protože tam klepani nastavá jako první z duvodu vyšší teploty horšimu chlazeni. A pokud se to dava do bloku BMM je jedno jesi favo nebo fel tak jak sem psal už je tam takovej nalitek naznačenej približne v tech mistech jako mpi ten se navrta a vyrizne se zavit.
15:07:27
22.02.2011
22.02.2011

suri
-> TAZ1500: spýtaj sa niekoho kto to mal a potom môžme teoretizovať, snímač klepania v montážnom otvore funguje a je vyskúšaný , iný otvor tam nie je -> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: skôr teploty aj bordelu , na aute čo ten plech nemalo sa po dlhej ceste roztekal snímač
12:29:33
22.02.2011
22.02.2011

TAZ1500
snimač klepani jde dat u bmm na podobny misto jako u mpi je tam takovej nelitek kerej se vyvrta a vyrizne se tam zavit ale pokud mas bmm 50 kw taku mpi s tim nepočitej protože mpi ma kompresni pomer 10 a bmm 9.7 ?tušim tohle už mam za sebou prinos to nebyl a nejspis budes mit problemy s imobilizerem pokud tam nenacpes rid. jed. imo. spinačku a snimač. jeste neco to že je snimač klepani na 4 tym valci neni jentak pro ozdobu ale z duvodu že 4 tej valec se nejvic ohriva a nejčastejší klepani je prave na 4 tym valci . to neni z moji hlavy ale od pana kadaly
11:25:48
22.02.2011
22.02.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Stepan FUN: suri ti to v podstate všechno na co jsi se ptal napsal, ten krycí plech až tak důležitý není, je to jen ochrana před bordelem
07:26:01
22.02.2011
22.02.2011

suri
-> Stepan FUN: zotrvačník musíš vymeniť , čidlo klepania ide dať do otvoru na upevnenie motora do montážneho držiaka - vzadu (asi 12 závit) a urobiť do neho redukciu na M8 , správne utiahnuť -20Nm a odtieniť od výfuku , kábel dočiahne
22:15:54
21.02.2011
21.02.2011

StepaNoFUN
Hledal jsem, ale nějka nenašel... :-(
Rozhodl jsem se nacpat MPi do svýho BMM fáva. Všechno je mi celkem jasný, jen bych potřeboval potvrdit nutnost výměny setrváku a chtěl bych se zeptat na to, jak máte kdo upevněnej snímač klepání... Protože vařit "nálitek" na blok se mi nějak moc nechce, dát ho k prvnímu válci na "držák ventilátoru" by sice bylo řešení, jenom nevím jak moc by do toho kecaly rozvody, montáž zepředu je myslím kravina, protože by ho ovlivňovala vačka... Případně jak moc je nutnej ten krycí plech přes ten snímač klepání...
Jinak montáž kompletního MPi včetně bloku předem vylučuju...
Rozhodl jsem se nacpat MPi do svýho BMM fáva. Všechno je mi celkem jasný, jen bych potřeboval potvrdit nutnost výměny setrváku a chtěl bych se zeptat na to, jak máte kdo upevněnej snímač klepání... Protože vařit "nálitek" na blok se mi nějak moc nechce, dát ho k prvnímu válci na "držák ventilátoru" by sice bylo řešení, jenom nevím jak moc by do toho kecaly rozvody, montáž zepředu je myslím kravina, protože by ho ovlivňovala vačka... Případně jak moc je nutnej ten krycí plech přes ten snímač klepání...
Jinak montáž kompletního MPi včetně bloku předem vylučuju...