
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg padaj otacky
12:33:19
10.03.2011
10.03.2011

houbik
Aha,tak tedy jednobod

11:36:37
10.03.2011
10.03.2011

suri
-> houbik: Ak vezmem len 1,3 motory vo felicii :
135 - 43kw - karburátor - u nás zriedkavý motor všetko šlo na vývoz na východ kde neboli také emisné limity od asi 94-2001
135B 40kw - Bosch mono motronic SPI - single point injection
136B 50kw - Bosch mono motronic SPI - single point injection
Od modelového roku 97 (9/96) -
135M 40kw Mpi - Simos2P MPi- Multipoint injection
136M 50kw MPi-Simos2P MPi- Multipoint injection
Rozdiely medzi nimi neriešim , to je len 1,3 produkcia
135 - 43kw - karburátor - u nás zriedkavý motor všetko šlo na vývoz na východ kde neboli také emisné limity od asi 94-2001
135B 40kw - Bosch mono motronic SPI - single point injection
136B 50kw - Bosch mono motronic SPI - single point injection
Od modelového roku 97 (9/96) -
135M 40kw Mpi - Simos2P MPi- Multipoint injection
136M 50kw MPi-Simos2P MPi- Multipoint injection
Rozdiely medzi nimi neriešim , to je len 1,3 produkcia
11:31:15
10.03.2011
10.03.2011

MOLSO
-> houbik: myslis zle 40kW MPI existuje
11:29:38
10.03.2011
10.03.2011

houbik
tak pred par dny, se to jakoby z niceho nic spravilo, a jelo to zase normalne. I kdyz ta spotreba mi prijde porad vyssi. Muze to ten filtr ovlivnovat?..popripadne to skrtici servo?...mam jednobod, MPI s 40 kW se myslim ani nedelalo. Vzduchovej filtr sem daval na podzim hned po koupi novej a svicky nekdy na prelomu roku (nejaky co mi byly dany v originalnich skoda dilech pro auta na provoz LPG).
...jinak diky za rady

09:26:08
10.03.2011
10.03.2011

Minik03
-> King: Těžko říct, ale není to poprvé, co se mi to stalo, už drívě, když jsem jěště neměl plyn, tak sem běžně v létě, při delší svižnější trase odpaloval svíčky, vyřešil jsem studenějšími, ale ty zase špatně fungovaly na plyn. BTW, nejedná se o auto, které mám v kartě, ale o spotřebák:
motor rapid 136,
hlava Fabia MPI -0,8mm,
vačka 280°/280°,
karbec 130,
tvrdý rozdělovač předstih 10°.
Je ale možné, že mám nastavenou chudou směs, opravdu to dlouho nejelo. Mohlo by být na vině i špatné vičko rozdělovače? Projistotu jsem ho vyměnil, zdálo se mi, že má napálený 1. uhlík.
Nicméně, po včerejší údržbě už to zase dneska jelo jako z praku.
motor rapid 136,
hlava Fabia MPI -0,8mm,
vačka 280°/280°,
karbec 130,
tvrdý rozdělovač předstih 10°.
Je ale možné, že mám nastavenou chudou směs, opravdu to dlouho nejelo. Mohlo by být na vině i špatné vičko rozdělovače? Projistotu jsem ho vyměnil, zdálo se mi, že má napálený 1. uhlík.
Nicméně, po včerejší údržbě už to zase dneska jelo jako z praku.
09:14:03
10.03.2011
10.03.2011

King
-> Minik03: Tak to budeš zřejmě první plynivkář v historii, kterýmu se něco podobnýho stalo :) Elektrodová vzdálenost (odtrh) svíček se na lpg záměrně nastavuje na menší hodnotu, než na benzín - typicky 0,5-6mm, což zajišťuje spolehlivej přeskok jiskry v prostředí lpg směsi, která má větší elektrickou pevnost, než benzínová. Je krajně nepravděpodobný, aby takto upravená svíčka nefungovala v provozu na benzín
A to platí i pro speciální svíčky na LPG.
Předstih se s ohledem na pomalejší hoření lpg směsi zvětšuje oproti benzínu a to obvykle o 5-10st. Pokud je v pořádku karburátor a zapalování, projeví se "lpg" předstih jenom větším "klepáním" při akceleraci z nízkejch otáček. Připouštím, že mluvím o sériovým motoru, ale ani rozumně zvýšenej k.p. a otřejší vačice na tom moc nemění. S podobným HW mi to šlapalo spolehlivě na obě paliva - spíš bych viděl problém v humusu v nádrži, kterej dřív bejval benzínem (lpg klasika) nebo v karbu, kterej dlouhobě "suchej" provoz neustojí....

Předstih se s ohledem na pomalejší hoření lpg směsi zvětšuje oproti benzínu a to obvykle o 5-10st. Pokud je v pořádku karburátor a zapalování, projeví se "lpg" předstih jenom větším "klepáním" při akceleraci z nízkejch otáček. Připouštím, že mluvím o sériovým motoru, ale ani rozumně zvýšenej k.p. a otřejší vačice na tom moc nemění. S podobným HW mi to šlapalo spolehlivě na obě paliva - spíš bych viděl problém v humusu v nádrži, kterej dřív bejval benzínem (lpg klasika) nebo v karbu, kterej dlouhobě "suchej" provoz neustojí....
08:11:05
10.03.2011
10.03.2011

Minik03
-> houbik: Zrovna včera se mi stalo něco podobného. Mám auto kompletně nastaveno pro provoz na LPG (odtrh svíček, předstih atd.) a musel jsem díky vlastní blbosti jet asi 50km na benzin. V důsledku toho, jsem odpálil svíčku 1. válce a příznaky byly podobné. Auto sice jelo, ale o nějakém výkonu nemohla být řeč. O střílení ani nemluvím.
21:51:34
09.03.2011
09.03.2011

King
-> houbik: Ale vědí, ale jsou líný :) Tak ten filtr LPG by to mohl bejt - najdeš ho v mot. prostoru. Bejvá přidělanej na stěně někde poblíž baterky. Prostě bazmeg, ke kterýmu vedou 2 kablíky a 2 měděný trubky. Ta druhá trubka pak pokračuje k LPG reduktoru. Filtr je ve spodní části bazmegu, obvykle je ze spoda šroub (12,14), kterej se vyšroubuje a pak jde sundat spodek bazmegu, ve ktrerým je i mini filtr. Upozorňuju, že bazmeg je pod tlakem kapalnýho lpg v nádrži tzn.:
1) Zavřít výstupní kohout (resp. ventil - pro rýpaly :) na multiventilu nádrže.
2) Nechat motor běžet na lpg dokud nezdechne
3) Při povolování nepospíchat a nechat zbytek plynu z trubek odpařit
Z filtru se musí vyklepat bordel z nádrže (piliny či co to je), já ho koupu ještě v benzínu a obvykle je zase použitelnej. Samozřejmě lepší je dát novej.
Ještě než dojde na lpg filtr, zkusil bych novej vzduchovej filtr motoru - lpg je dost háklivý na na jeho zanesení.
Sice jsme trošku pokročili ohledně tvýho HW, ale pořád nevíme, jakýho typu je LPG zařízení a jestli je to jednobod či MPI.
Pokud bys měl mezi reduktorem a sáním škrtící servo (další bazmeg do kterýho vedou 2 kablíky a je napojenej na tlustou hadici k sání), pak se nedá vyloučit jeho porucha a pak by se to mohlo chovat taky jak popisuješ...
1) Zavřít výstupní kohout (resp. ventil - pro rýpaly :) na multiventilu nádrže.
2) Nechat motor běžet na lpg dokud nezdechne
3) Při povolování nepospíchat a nechat zbytek plynu z trubek odpařit
Z filtru se musí vyklepat bordel z nádrže (piliny či co to je), já ho koupu ještě v benzínu a obvykle je zase použitelnej. Samozřejmě lepší je dát novej.
Ještě než dojde na lpg filtr, zkusil bych novej vzduchovej filtr motoru - lpg je dost háklivý na na jeho zanesení.
Sice jsme trošku pokročili ohledně tvýho HW, ale pořád nevíme, jakýho typu je LPG zařízení a jestli je to jednobod či MPI.
Pokud bys měl mezi reduktorem a sáním škrtící servo (další bazmeg do kterýho vedou 2 kablíky a je napojenej na tlustou hadici k sání), pak se nedá vyloučit jeho porucha a pak by se to mohlo chovat taky jak popisuješ...
13:45:51
09.03.2011
09.03.2011

houbik
Nikdo nevi???
10:23:30
07.03.2011
07.03.2011

houbik
tank ne, spis popelnice
...je to felda 1.3 40kW
to minik03: kde ho najdu?

to minik03: kde ho najdu?
08:20:22
07.03.2011
07.03.2011

Minik03
-> houbik: Vyčisti LPG filtr
00:32:59
07.03.2011
07.03.2011

King
-> houbik: A mluvíme o Maluchovi nebo tanku T72 s přestavbou na alternativní pohon?

09:56:16
06.03.2011
06.03.2011

houbik
Cau, mam problem taky se spotrebou. Celkem o dost se mi zvysila, navic pokud pridam pri jizde na LPG plyn, auto naopak zpomaluje (jako by plyn dochazel), pri lehkem ubrani ubrani plynu do skoro pocatecni polohy auto zase jede, ale o zadny akceleraci se muvit neda. Nevite prosim nekdo cim by to mohlo byt? Na benzin to nedela. Diky.
22:46:54
19.02.2011
19.02.2011

vedec
tak problem s padajicima otackama vyresen - vycistil jsem klapku a pohoda :)
19:09:45
16.02.2011
16.02.2011

Karel.
-> Dušan: spotřebu benzínu fakt nevím teď, neměřím
Měl bys v sobotu čas?bych to aji potřeboval píchnout na kompl


17:12:16
16.02.2011
16.02.2011

Dušan
Podle me to je blbe sestelovany. Ja jezdim ted v zime do 11L po meste. Jakej mas rozdil vykonu mezi benzinem a plynem ? Resp za kolik to drandi na benzin ?
16:51:20
16.02.2011
16.02.2011

Karel.
-> darklord: já to cadka nebo kdo to je nemám, mám to AGW., jsou v Líšni

16:36:13
16.02.2011
16.02.2011

darklord
-> Karel.: ale nejako o nom prestavam mat dobru mienku, uz si druhy co ma od neho montaz a stazuje sa ze to moc zere...
16:31:52
16.02.2011
16.02.2011

Karel.
-> darklord: mám to v záruce tak jim tam brnknu

16:31:01
16.02.2011
16.02.2011

darklord
-> Karel.: tak to je divocina, skus k Cadkovi na diagnostiku, uvidis co ti povie
15:48:26
16.02.2011
16.02.2011

Karel.
-> darklord: vůbec, si dám ráno cigárko a ani nedokouřím a můžu přepnout na plyn
a večer třeba jezdím tam, pak zas tam a to se drží ohřátý


15:38:14
16.02.2011
16.02.2011

darklord
-> Karel.: tyjo sak to stale jazdis skorej na benzin nie?
15:37:00
16.02.2011
16.02.2011

Karel.
-> darklord: mám sekvenci, jak píšeš má to plast sání
-> King: cena je 17 a pár drobnejch, teď naposled a taky se mi zdá, že to kurva žere
jako objednám se na nějakou revizi, ale zajímá mě názor ostatních. tak 20 km je cesta do práce tam a zpět a pak večer jezdím, je to různý někdy najedu jen práce a dom a někdy třeba 60km za den, ale poslední dobou jen město

-> King: cena je 17 a pár drobnejch, teď naposled a taky se mi zdá, že to kurva žere


14:17:57
16.02.2011
16.02.2011

King
-> darklord: Přestavba je ofiko schválená i s řízeným podtlakem (je to klidně 14let stará sračka), neřízenej podtlak s MPI je už docela prasárnička.
13:55:31
16.02.2011
16.02.2011

darklord
-> King: no ak to ma plastove sanie tak by som cakal sekvenciu, ale vieme ako sa to u nas montuje, ja by som tam dal neriadeny podtlak, som s nim maximalne spokojny.
13:49:25
16.02.2011
16.02.2011

King
-> Karel.: To jsou sice fajn údaje, ale bez aktuální ceny v Kč/l drobátko naprd :).....no dobrá, odhadem tak 13/100km a to je kurva dost. Průměrná dýlka jedný jízdy?
-> darklord: Co bys čekal u 1,6 MPI?
-> darklord: Co bys čekal u 1,6 MPI?

13:48:35
16.02.2011
16.02.2011

darklord
-> Karel.: este ma napada otazka, kde capujes?
13:46:58
16.02.2011
16.02.2011

iDawe
-> Karel.: při dnešní ceně bych to viděl jako skoro normální.. pokud teda město.. tj bere ti to tak 12L plynu na sto pokud dobře počítám ? po městě..?
13:44:19
16.02.2011
16.02.2011

darklord
-> Karel.: ma to riadiacu jednotku to LPG? Inak teda mne to po meste s 1.3 vezme aj 11/100 takze tam by som zradu nehladal, mimo mesto 6.8-8 podla jazdy, dialnica 8-10 (ale to jazdim stylom tehla na plyn a len radim 4-5 podla potreby zrychlovat/udrzovat)
13:42:21
16.02.2011
16.02.2011

Karel.
-> darklord: normálně
teď převážně město, to nevím jak to poznám


13:41:13
16.02.2011
16.02.2011

darklord
-> Karel.: a ako s tym jazids? Mas riadeny ci neriadeny podtlak?
13:39:59
16.02.2011
16.02.2011

Karel.
-> King: hehe
no tak na plnou najedu (což je 500kč) jen 230km to mi nepříjde zrovna normální


13:27:41
16.02.2011
16.02.2011

King
-> Karel.: Budu hádat, tobě to žere na tvůj vkus moc, že? :)
13:18:52
16.02.2011
16.02.2011

Karel.
jen se sem trošku vetřu, je tu někdo kdo má 1.6 na plyn? Kolik vám to žere?
12:55:57
16.02.2011
16.02.2011

King
Správně, pochopil :) Mířil jsem tím k bolesti některejch předohrabů, kdy díky náporu vzduchu při jízdě klesá podtlak v airboxu a to výrazně rozhazuje volnoběh LPG.
btw: vůbec nepíšeš, co máš za lpg systém
btw: vůbec nepíšeš, co máš za lpg systém

07:06:42
16.02.2011
16.02.2011

vedec
-> King: za jizdy..jak pisu, kdyz vyradis tak se to zhoupne az problikne dobijenii, na benzin v pohode, vlastne i kdyz stojis a proslapnes to tak to pak neklesne na volnobeh ale zas se to zhoupne nejdriv pod nej :( nechcipa to, ale to je asi jenom otazka casu
00:09:48
16.02.2011
16.02.2011

King
Dělá to jenom za jízdy nebo i na místě?
22:16:27
15.02.2011
15.02.2011

vedec
felda 1,3 Mpi 40kW r.v. 99, pohon LPG. Pri vyrazeni padaj otacky pod volnobezny..zhoupne se to tak na nejakejch cca 500 (obcas az problikne kontrolka dobijeni) a pak se to vrati na volnobezny..na benzin to nedela..nenapada nekoho cim to muze bejt ???