
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Reset jednotky Bmm
15:47:39
13.02.2011
13.02.2011

Kuladmin
-> vhml: Jen resetem se auto nerozjede
musis trosku roztocit i ten motor.

15:15:20
13.02.2011
13.02.2011

vhml
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: civka se kdysi menila, kdyz odesla, možna ze tahle bude nejaka horsi druhovyroba. Zkusim prvne ten reset a pak uvidim co dal.
15:13:12
13.02.2011
13.02.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> vhml: zní to jako blbost, ale zkus vyměnit cívku zapalování za jinou ..
to samé jsem řešil u pickupa .. jelo to tragicky, já blbec udělal generálku, říkal jsem si že na 220tis km to má nárok, jenže motoru nic nebylo a po go to jezdilo uplne stejne ... asi 2 mesíce na to odešla cívka, a najednou auto jelo krásne ... patrne mezizávitový zkrat a menší energie jiskry ..
samozřejme za předpokladu že výfuk a kat jsou ok !
na reset u BMM stačí odpojit baterku
to samé jsem řešil u pickupa .. jelo to tragicky, já blbec udělal generálku, říkal jsem si že na 220tis km to má nárok, jenže motoru nic nebylo a po go to jezdilo uplne stejne ... asi 2 mesíce na to odešla cívka, a najednou auto jelo krásne ... patrne mezizávitový zkrat a menší energie jiskry ..
samozřejme za předpokladu že výfuk a kat jsou ok !
na reset u BMM stačí odpojit baterku
15:07:07
13.02.2011
13.02.2011

vhml
-> Kuladmin: jo, vsechno je v pohode. Bohuzel to nemá otackomer a majitelka podle zvuku nepozna jak toci. Takze bude snazsi ji to jednou cas vyresetovat
14:45:14
13.02.2011
13.02.2011

Kuladmin
Filtry ok ? auto nepribrzduje apod? diagnostika nic nepise? jde vytocit na miste lehce motor do vyssich otacek? Seridit ventily zmerit tlaky, svicky spravny pro tento motor?
Jinak staci opravdu jen odpojit baterku a BMM jednotka se resetne ale pak to chce jeste ,,naucit,, motor tocit takze to proste jen projizdet a tocit to do otacek a ne radit ve 2tis.
2 - 3,5 je normalni rozsah tak aspon ten plne vyuzivat.
Jinak staci opravdu jen odpojit baterku a BMM jednotka se resetne ale pak to chce jeste ,,naucit,, motor tocit takze to proste jen projizdet a tocit to do otacek a ne radit ve 2tis.
2 - 3,5 je normalni rozsah tak aspon ten plne vyuzivat.
13:52:11
13.02.2011
13.02.2011

vhml
-> Stepan FUN: myslím si, že zvuk to má zdravej. Podle mě ta jednotka naučená na línej styl starší dámy.
Ale nedávno jsem s tím jel a prázdnej jsem nemohl ujet v kopci kamionu nalozenymu a docela jsem ho asi sral. Tak bych to rád vyřešil, protože s tím nejde ani předjíždět.
Ale nedávno jsem s tím jel a prázdnej jsem nemohl ujet v kopci kamionu nalozenymu a docela jsem ho asi sral. Tak bych to rád vyřešil, protože s tím nejde ani předjíždět.
13:48:44
13.02.2011
13.02.2011

StepaNoFUN
-> vhml: Já jenom že běžnej problém byl přicpanej vejfuk nebo kat...
13:39:09
13.02.2011
13.02.2011

vhml
O baterce jsem také četl, údajně odpojit a zmáčknout brzdu aby se vybily kondenzátory. Jinde jsem se zase dočetl, že to takhle nefunguje
S autem jedu jenom občas, ale nějaký zásadní hluk navíc jsem neslyšel.
Já celou dobu žil s tím, že je to 40kW, tak jsem si říkal ok, je to mrdka líná. Ale dneska ráno jsem připojoval diagnostiku ( blblo čidlo otáček občas) a koukám, že to má mít 50kW. A to mám přímý srovnání s naší 50kW a ani zdaleka to tak nejede. Přitom to má nalítáno 100 a naše 300.
S autem jedu jenom občas, ale nějaký zásadní hluk navíc jsem neslyšel.
Já celou dobu žil s tím, že je to 40kW, tak jsem si říkal ok, je to mrdka líná. Ale dneska ráno jsem připojoval diagnostiku ( blblo čidlo otáček občas) a koukám, že to má mít 50kW. A to mám přímý srovnání s naší 50kW a ani zdaleka to tak nejede. Přitom to má nalítáno 100 a naše 300.
13:28:41
13.02.2011
13.02.2011

StepaNoFUN
U BMM by mělo na reset stačit odpojit baterku... Nicméně nedělá to auto při vyšších otáčkách trošku větší kravál ze sání?
13:27:38
13.02.2011
13.02.2011

105
tak kdyz si ten clovek musel vzit na povoleny lanko diagnostiku tak to je machr 

13:25:00
13.02.2011
13.02.2011

vhml
V rodině máme feldu BMM, 50kW, která trpí tragickým nedostatkem výkonu, i přes nové filtry a náletu asi 100tisíc. Auto je provozováno především pomalou dámskou jízdou.
Narazil jsem na toto:
Škoda Felicia 1.3 BMM MA 1.2.3
Vozidlo bylo přijato na základě nemožnosti dosažení plného výkonu motoru a maximálních otáček při plném zatížení motoru. Chod motoru byl opravdu po vytočení velice "tupý" a bez výkonu. Pomocí mobilního testeru Atal AT 520 a to také díky velmi dobře propracovanému softwaru tohoto přístroje, bylo zjištěno při měření pomocí funkce "Stav napnutí bowdenu akcelerátoru", že je na lanku ovládání plynového pedálu a škrtící klapky motoru, velká vůle, tedy, že při plném sešlápnutí pedálu akcelerátoru nedojde k plnému otevření škrtící klapky a k sepnutí spínače plného zatížení. Vůle lanka byla seřízena na předepsané hodnoty, které se při tomto testu na jeho konci objeví na displeyi přístroje a následně bylo provedeno vymazání adaptačních hodnot z ŘJ motoru, protože systém řízení byl naučený jezdit podle chybných fyzikálních hodnot a tím bylo umožněno ŘJ, aby si naučila chování motoru po tomto zásahu do hraničních pásem potenciometru ŠK, otáček a výkonu motoru. Po této úpravě, kdy bylo odstraněno chybné nastavení ovládání škrtící klapky a tudíž i chybné hlášení informací do ŘJ motoru pomcí potenciometru ŠK a byla nastavena správná vůle plynového lanka, vozidlo jezdí bez problémů s plným výkonem a výbornou akcelerací.
I to lanko bylo trochu volnější za ty léta. Ale otázka je, jak smazat za pomocí VAGu adaptační hodnoty. U MPI je na to speciální prográmek, ale jak u BMM?
Narazil jsem na toto:
Škoda Felicia 1.3 BMM MA 1.2.3
Vozidlo bylo přijato na základě nemožnosti dosažení plného výkonu motoru a maximálních otáček při plném zatížení motoru. Chod motoru byl opravdu po vytočení velice "tupý" a bez výkonu. Pomocí mobilního testeru Atal AT 520 a to také díky velmi dobře propracovanému softwaru tohoto přístroje, bylo zjištěno při měření pomocí funkce "Stav napnutí bowdenu akcelerátoru", že je na lanku ovládání plynového pedálu a škrtící klapky motoru, velká vůle, tedy, že při plném sešlápnutí pedálu akcelerátoru nedojde k plnému otevření škrtící klapky a k sepnutí spínače plného zatížení. Vůle lanka byla seřízena na předepsané hodnoty, které se při tomto testu na jeho konci objeví na displeyi přístroje a následně bylo provedeno vymazání adaptačních hodnot z ŘJ motoru, protože systém řízení byl naučený jezdit podle chybných fyzikálních hodnot a tím bylo umožněno ŘJ, aby si naučila chování motoru po tomto zásahu do hraničních pásem potenciometru ŠK, otáček a výkonu motoru. Po této úpravě, kdy bylo odstraněno chybné nastavení ovládání škrtící klapky a tudíž i chybné hlášení informací do ŘJ motoru pomcí potenciometru ŠK a byla nastavena správná vůle plynového lanka, vozidlo jezdí bez problémů s plným výkonem a výbornou akcelerací.
I to lanko bylo trochu volnější za ty léta. Ale otázka je, jak smazat za pomocí VAGu adaptační hodnoty. U MPI je na to speciální prográmek, ale jak u BMM?