skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak jednoduše zvýšit výkon ?
prohledat
82 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 30.01.2011 do 08.02.2011, založil/a Jirka Chytrý
13:29:41
08.02.2011
08.02.2011

Josifek
-> kamikaze: opat moc komplikovane :D
12:41:13
08.02.2011
08.02.2011

kamikaze
-> Josifek: A co takhle udělat si vstřikování do svodů

12:40:28
08.02.2011
08.02.2011

Gemini
Marra 07.02.11 16:12:58 napsal:
→ ozzman1000: mám pocit, že dokonce i v knize Když
křeček prášil byla zmínka o testování 120 turbo, ale nejsem si jistý.
I tady na virtu ve fóru byla zmínka, ovšem soudruzi použili tehda dost
velkou kkk k26 tuším z liazky. V 3500 už tlačila 1,5 bar, a to je
docela dost každopádně motor se odzkoušel na zkušebně a vypadalo to dost
slibně…
tlacilo to 0,5 bar (boost), celkovy tlak bol 1,5 bar
→ ozzman1000: mám pocit, že dokonce i v knize Když
křeček prášil byla zmínka o testování 120 turbo, ale nejsem si jistý.
I tady na virtu ve fóru byla zmínka, ovšem soudruzi použili tehda dost
velkou kkk k26 tuším z liazky. V 3500 už tlačila 1,5 bar, a to je
docela dost každopádně motor se odzkoušel na zkušebně a vypadalo to dost
slibně…
tlacilo to 0,5 bar (boost), celkovy tlak bol 1,5 bar
12:18:46
08.02.2011
08.02.2011

Josifek
uff to je dost zlozita uprava :D to si to radsej nastavim nabohato :D
11:09:40
08.02.2011
08.02.2011

kamikaze
-> Josifek: skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=135
01:09:02
08.02.2011
08.02.2011

m8rinek
-> Josifek: stačí po vzoru spořílků při jízdě z kopce vypínat klíček... a pak na něj chvilku zapomenout :P
00:42:20
08.02.2011
08.02.2011

Josifek
-> kamikaze: hmmm znie to zaujimavo :D ked uz to neide tak aspon nech je to hlasne :D mohol by si mi poslat navod na cele to zapojenie ? :D diki :D
00:27:39
08.02.2011
08.02.2011

kamikaze
-> Josifek: Když brzdíš motorem, tak ti to uzavře trysku volnoběhu, tak by neměl jít benzín do motoru, tedy tak jako je to u aut s ŘJ, ovšem, střílelo to jak divý, přínos jsem nepozoroval, ale maturu mi za to dali

00:23:51
08.02.2011
08.02.2011

Josifek
-> kamikaze: Mozno mam na tom engine co som zobral zo srotaku :D v com spociva princip ? :D
00:22:04
08.02.2011
08.02.2011

kamikaze
-> Josifek: Na EDSRko ti to půjde, teda pokud tam máš odpojovač volnoběhu

00:19:50
08.02.2011
08.02.2011

Josifek
-> kamikaze: chcem chcem chcem :D:D:D
00:17:51
08.02.2011
08.02.2011

kamikaze
-> Stepan FUN: Nebo mu můžu prodat moji ročníkovku ze střední. Sice to má jen šetřit benzín, ale dělovky do výfuku to dělalo luxusní, tolika vylekaných dívčích očí se otočilo, aby se podívaly, co že to jede za pekelnej stroj

00:14:24
08.02.2011
08.02.2011

StepaNoFUN
-> kamikaze: Nebo ještě kdysi prodávali takový magnety na palivovou hadici... snížilo to spotřebu o skoro litr a zvýšilo výkon... :-D
Edit: Jinak třeba Liqui Molly prodává aditiva do paliva, což asi budou ty steroidy... To kupodivu i funguje. Nicméně při ceně cca 350kč za lahvičku, která je na 70l benzínu... :-D
Edit: Jinak třeba Liqui Molly prodává aditiva do paliva, což asi budou ty steroidy... To kupodivu i funguje. Nicméně při ceně cca 350kč za lahvičku, která je na 70l benzínu... :-D
00:02:12
08.02.2011
08.02.2011

kamikaze
-> Stepan FUN: Taky mi to příde jako JOKE. Ale co, taky můžu poradit, ať to narve (a)steroidama, motoru naroste fýkon a uživatel bude spokojen.

23:57:03
07.02.2011
07.02.2011

StepaNoFUN
Pokud to JOKE není... :-)
-> Jirka Chytrý: Když nezasáhneš do motoru, tak toho moc nedokážeš... neco málo udělá správný seřízení, ale to je většinou skoro neznatelný. apk už jedině nakrmit motor benzínem... Pohrát si s tryskama atd. To jde jenom do určitýho stádia (osobně vyzkoušeno je změnit trysku na 1. stupni o 2-3 stupně nahoru - místo 105 dát 115) a prostě zkoušet... Ale při zacování spotřeby zvýšit výkon v podstatě nelze pokud nevylepšíš plnění, nezvýšíš objem, nezvýšíš kompresi, nebo nezměníš konstrukci motoru... Posledně jmenovaná věc v prakticky nelze a zbytek znamená stavět novej motor...
Takže buď začni upravovat fago či feldu, přípafně fábii (upravovat dneska 5k je cesta "proti proudu"), počítej s nelegálností auta a až to bude hotový, tak jenom vyměň za odpoledne motor "kus za kus", nebo prostě jezdi s tím co máš a sháněj něco jinýho co trošku jede...
-> Jirka Chytrý: Když nezasáhneš do motoru, tak toho moc nedokážeš... neco málo udělá správný seřízení, ale to je většinou skoro neznatelný. apk už jedině nakrmit motor benzínem... Pohrát si s tryskama atd. To jde jenom do určitýho stádia (osobně vyzkoušeno je změnit trysku na 1. stupni o 2-3 stupně nahoru - místo 105 dát 115) a prostě zkoušet... Ale při zacování spotřeby zvýšit výkon v podstatě nelze pokud nevylepšíš plnění, nezvýšíš objem, nezvýšíš kompresi, nebo nezměníš konstrukci motoru... Posledně jmenovaná věc v prakticky nelze a zbytek znamená stavět novej motor...
Takže buď začni upravovat fago či feldu, přípafně fábii (upravovat dneska 5k je cesta "proti proudu"), počítej s nelegálností auta a až to bude hotový, tak jenom vyměň za odpoledne motor "kus za kus", nebo prostě jezdi s tím co máš a sháněj něco jinýho co trošku jede...
23:47:45
07.02.2011
07.02.2011

StepaNoFUN
-> kamikaze: No ale skoro mi to jako JOKE přijde... Ale třeba jsem se v tomhle případě spletl...
18:46:00
07.02.2011
07.02.2011

kamikaze
-> Stepan FUN: Vypadá to, že nebude, viz karta
18:05:20
07.02.2011
07.02.2011

Marra - zrušená registrace
co sem to napsal kkk k26?:D každopádně to bylo velké turbo, už k16 se osazovala na objemy 1,9 (tipo, croma atd)
17:33:19
07.02.2011
07.02.2011

StepaNoFUN
Ty woe tohle je zase téma. :-D Zajímalo by mě čí je tohle druhá registrace... :-D
17:30:30
07.02.2011
07.02.2011

Petrson
-> Marra 07.02.11 16:12:58: po prvý byl použit KKK 24 následně zaměněn za KKK14.
17:28:13
07.02.2011
07.02.2011

palinator
-> Marra:
1,5 bar na Š120?
1,5 bar na Š120?

16:12:58
07.02.2011
07.02.2011

Marra - zrušená registrace
-> ozzman1000: mám pocit, že dokonce i v knize Když křeček prášil byla zmínka o testování 120 turbo, ale nejsem si jistý. I tady na virtu ve fóru byla zmínka, ovšem soudruzi použili tehda dost velkou kkk k26 tuším z liazky. V 3500 už tlačila 1,5 bar, a to je docela dost každopádně motor se odzkoušel na zkušebně a vypadalo to dost slibně...
13:33:02
07.02.2011
07.02.2011

sbf
najlepsie spravis ked to ponastavujes ako ma byt, obcas premeras tlaky zapalovanie atd
23:47:11
03.02.2011
03.02.2011

ondie
-> Ultim: v přeneseným významu,co by nemohla
..co taková 120LE..na dalniční provoz delší čtyřka,míň otáček a hle - menší spotřeba

23:41:07
03.02.2011
03.02.2011

Ultim
kury 30.01.11 08:32:06 napsal:
Dát kratší skládanou převodovku
suri 30.01.11 08:54:55 napsal:
→ kury: prevodovka môže zvýšiť výkon?
A zaroven snizit spotrebu?
Dát kratší skládanou převodovku
suri 30.01.11 08:54:55 napsal:
→ kury: prevodovka môže zvýšiť výkon?
A zaroven snizit spotrebu?
13:27:59
01.02.2011
01.02.2011

ozzman1000
-> Urbi:
tie dobové články o turbe na 105/120 by som teda chcel vidieť
tie dobové články o turbe na 105/120 by som teda chcel vidieť

12:41:06
01.02.2011
01.02.2011

Petr Urban
-> afro100: Tam je tolik faktorů, že to není tak jednoduché to říct, natož naladit a myslím že Gemini nebo Pista o tom ví svoje nejvíc. U většiny přeplňovaných benzínových motorů bývalo turbo z důvodů výkonu, proto turbo motory žraly dost, hledělo sa na výkon, né na spotřebu a tak to i bylo laděno a je jasné že ty kobyly navíc si jin tek nevycucáte s prstu nebo z turba, tu energii vždy potřebuje z benzínu,proto to pochopitelně žere. I dnes u sporťáků s turbem jde hlavně dosti o výkon i když do toho začíná faktor spotřeby čím dál více zasahovat. Z dobových článků...které jsou možná i tady bylo na 120 nebo 105 zkoušeno turbo, hlavně kvůli zvýšení účinosti motoru, tzn. energie z odvodu spalin. A při naladění hlavně na spotřebu ( i když výkon byl také znatelně větší) ta spotřeba byla cca o 1L menší. Pokud jste si všimli, tak v nových autech se turba (nebo turba a kompresoru) začalo hojně využívat u i obyčejných spotřebních aut. A není divu...menší objem motoru, menší váha, vyšší účinost, mnohem větší kroutící moment už v nižších otáčkách kde turbo začíná zabírat, menší nutnost motor vytáčet, naproti tomu trochu větší pořizovací hodnota, která ale vyváží to že je auto svižnější a žere méně než stejně výkonný motor z větším obsahem bez turba.
20:11:08
31.01.2011
31.01.2011

afro100
-> kubo980: ale nemusis tolko slapat aby to slo takze teoreticky spotreba ide dole
20:04:29
31.01.2011
31.01.2011

kubo980
-> Gemini: Ked tlačí cez karburator tak asi ani nezníži skorej zvýši
12:35:34
31.01.2011
31.01.2011

castrol
-> Gemini: a o kolko asi tak cca ci to je rozne ??
12:30:40
31.01.2011
31.01.2011

Gemini
-> castrol: moze aj spotrebu znizit....
11:55:36
31.01.2011
31.01.2011

castrol
-> MOLSO: ale nie na 105ke
11:52:00
31.01.2011
31.01.2011

MOLSO
-> castrol: turbo spotrebu znizuje 

11:44:38
31.01.2011
31.01.2011

castrol
-> Gemini: ale on chce spotru zachovat alebo este znizit 

11:06:29
31.01.2011
31.01.2011

Petr Urban
-> Marecek-16: citelně 105 nezlepší nic ! Až na ten turbonator do sání





10:47:26
31.01.2011
31.01.2011

Marecek-16
daj si na ten 105kový motor karburátor edsr citeľne lepšie bude tahať 

10:41:46
31.01.2011
31.01.2011

MOLSO
-> Gemini: 

10:14:11
31.01.2011
31.01.2011

Gemini
turbo
23:18:00
30.01.2011
30.01.2011

Jirka Chytrý
Copa voto, já požitek z jízdy mam dobrej :-D, aspoň když někde jedu tak si mě všichní pořádně prohlídnou :-). Sem spokojenej s tim co mam :-). A hlavně tu lenost teťko dělaj taky dost ty zimáky, sou docela měký ikdyž je přefoukam :-D. Už chci jaro :-)
21:12:04
30.01.2011
30.01.2011

Saker
přesně tak, jinej motor.. taky jsem měl 105L, hroznej pocit z jízdy :D dal jsem tam 130ku a je to lepší..
20:41:51
30.01.2011
30.01.2011

OndraKrupi
-> Jirka Chytrý: řekni někomu kdo má silné auto ať tě vezme na lano




20:38:38
30.01.2011
30.01.2011

Syny
-> vhml: Tak to je tady podobnych exotu vic 

19:37:04
30.01.2011
30.01.2011

vhml
-> Syny: to né, ňáká béžová
19:33:51
30.01.2011
30.01.2011

Syny
-> vhml: A neni modra (teda prevazne modra) s dennima svetlama pod naraznikem? 

18:47:59
30.01.2011
30.01.2011

vhml
-> Syny: jo, po plzni vídám nějakou 120tku, která nikdy nešla na 4 válce :-)
18:28:44
30.01.2011
30.01.2011

Syny
Tykraaso to je tema :)
Ja mam osvecenej zpusob jak docilit obojiho co jsi popsal -> seridit poradne motor
Pak se vykon treba i zvedne a spotreba treba i kelsne, protoze to s cim nekteri jezdi, to se divim, ze to vubec jede (viz treba soused u nas a jeho 120L)...
Ja mam osvecenej zpusob jak docilit obojiho co jsi popsal -> seridit poradne motor

18:25:27
30.01.2011
30.01.2011

ferrari
Tak, 105ka sa dá vyladiť...ale je to drahé a sú to zbytočne investované peniaze...no a spotrebe dole nepôjde...myslím, že 105ka je dosť úsporná na to, aby sa spotreba ešte znižovala...
13:56:14
30.01.2011
30.01.2011

palinator
-> Jirka Chytrý:
Chceš aby vrnělo původní srdíčko, ale sám tomu chceš dát bypass. Jestli to auto máš rád, tak ti musí bejt jedno, že to nejede. Prostě je to jen auto na kochačku a "50 do kopce, 90 přes obce" ti musí stačit.
Chceš aby vrnělo původní srdíčko, ale sám tomu chceš dát bypass. Jestli to auto máš rád, tak ti musí bejt jedno, že to nejede. Prostě je to jen auto na kochačku a "50 do kopce, 90 přes obce" ti musí stačit.
13:28:24
30.01.2011
30.01.2011

Bucin
-> Jirka Chytrý: Ahoj tak tvuj problem jsem taky řešil měl jsem v autě 105ku a tak jsem zalaborobal a snížil hlavu a tim jsem ten motor odrovnal bylo to ještě línější a žral skoro víc oleje jak benálu. Nej řešení jsem zvolil také výměnu zehnal jsem za 1000,- motor z rapida 130 5kanál na vinku přerazim ze .../7* na .../1* a hned mám 105kový motor s výkonem 43kw oproti puvodnimu chcíplimu kerej zž neměl zdaleka svejch origo 33,9kw.
Náklady ? v poměru nárustu výkonu je cena pakatel. (u mne je to cca do 2000,- a den práce)
Náklady ? v poměru nárustu výkonu je cena pakatel. (u mne je to cca do 2000,- a den práce)
12:49:43
30.01.2011
30.01.2011

Jirka Chytrý
Díky teda pánové za rady :-D, Novej motor nechci, vim že by to bylo nejlepší a nejjednodušejší spůsob, ale v Božence musí vrnět její původní srdíčko ;-). Asi si seženu prozatím jinej mototr a starej si zgenerálkuju :-)