Felicia Lpg - který motor?

prohledat
51 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 26.01.2011 do 05.02.2011, založil/a dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
řadit dle data
16:06:59
05.02.2011
King
-> Edisek: Jenom bych rád podotknul, že cena LPG je hodně závislá na jeho celkový spotřebě tzn. v zimě jeho cena o dost stoupá kvůli využití propan-butanu na topení a na jaře zase klesne i na míň než polovinu ceny benzínu či nafty. Prázdninovej výkyv ceny benzínu či nafty kvůli jezdícím čepičářům není tak markantní. Byly i doby, kdy LPG byl v létě byl za 9Kč a benzín třeba za 23.
-> Karel.:
18:48:57
04.02.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> Karel.: jj,benzín potřebuju jen na start a pak 2sec....takže není co řešit,jen je škoda že se nedá startovat rovnou na plyn jako jsem to měl v šáde....tři roky neviděla benzín,v zimě -17 a na plyn vrčela hned
08:33:38
04.02.2011
Karel.
-> saskyn2: já třeba s 1.6 musím chvilku čekat na přepnutí,ale v zimě nastartuju,dám si cígo a už jedu na plyn5 Nevím proč se všichni ohání, že se musí jezdiot dlouho na plyn?je to holej nesmysl, jednobod a mpi se přepínají okamžitě, takže projetí benzínu je zanedbatelný4
19:56:47
03.02.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> saskyn2: určitě je to o kusu....taky je o kusu lpg-třeba mě přepne okamžitě po překročení cca 2200ot....takže natočim,lehce prošlápnu a už je tam plyn,takže spotřeba benzínu je stále stejná....
19:04:38
03.02.2011
saskyn2
Já si myslim že to je spíš o typu auta, a nekvalitní naftě, za těch 7 let co jezdim TDI jsem nikdy neměl v zimě problém at bylo kolik chtělo, aditiva neleju, parkuju venku, baterku jsem měnil jako osmiletou a to jenom díky tomu že mi tu přistála nová, tu starou jsem ještě střelil. Ale je fakt že jezdim denně a auto nikdy dlouho nestálo.
Právě naopak v zimě je úspora LPG ještě menší protože čim větší zima, tim dýl to jede na benzín.
20:48:16
02.02.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : přidám můj postřeh....pokud bys měl možnost nafty za jinou cenu než 31-35kč tak bych uvažoval o tý naftě,jinak pokud bys tankoval na benzínce tak bych radši lpg,na normální lítání 1.3lpg bohatě stačí,přiveze,odveze,ješt ě jednu nevýhodu nafty můžu dodat,zamrzání a starty v zimě....za sebe jsem s td problém neměl ani s jedním (co jsem pašáka 4roky měl) ale třeba na firmě jak bylo pod -10 tak už problémy byly....s lpg jsem loňskou zimu s fábií až na jeden den (-27) neměl problém...prostě a jednoduše,pokud bych měl stále přísun nafty za dobře tak jezdím v dieslu asi dál,ale nebyla tak jsem se vrátil k lpg a zatím jsem spokojenej,jen ty ceny šli nahoru-pár měsíců zpět jsem tankoval za 11-12kč teď už jsem na 16-17kč...ale benzín a nafta jsou nahoře taky....
00:07:34
02.02.2011
saskyn2
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Nevýhody LPG proti naftě jsem vypsal v příspěvku níž, výhody jsou určitě rychlejší topení, menší vibrace od motoru(hlavně volnoběh a nízké otáčky) a u 1.6 lepší výkon. Záleží na tobě, zkus se třeba někde v bazaru svést a uvidíš. Já bych se asi rozhodoval podle konkrétní nabídky auta/ceny a nezatracoval bych ani jednu možnost.
22:23:20
01.02.2011
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> saskyn2: To je právě to, o co mi jde - jestli radši plyn nebo naftu. Feldu bych chtěl určitě kombíka, aby se do toho něco vešlo. Olej se tejně mění po roce a to se i do těch 10tis. vejdu. U 1.9D se mění olej jak často? Vím že plyn už není takový terno jako býval, ale pořád lepší než jen benzín. S naftou ve Felicii zkušenosti nemám, proto se ptám, jestli do toho jít nebo radši LPG. Nádrž bych chtěl určitě místo rezervy kvůli využitelnosti kufru a sklopení sedaček. Kam hodit rezervu to už je minimální problém. A nemá to být auto na závody, ale na to běžný popostrkování a občas nějakou delší cestu. Finance jsou velmi omezené, takže nic jako TDi apod. nepřipadá v úvahu. Diskuse k tématu je určitě vítána.
upraveno 2x, naposled 01.02.2011 22:25:56
19:48:57
31.01.2011
Edisek
-> saskyn2: jejda hádat jsem se určitě nechtěl 6 pokud je auto pracant, tak asi bych taky volil tu naftu
bohužel cena plynu už není to co byla, ale na Slovensku je to pořád polovina ceny benzínu

kdybych se poohlédal po novém resp. novješím autě asi by se mi líbli Fabia f TDi (první generace), případne octavia
upraveno 1x, naposled 31.01.2011 19:49:15
19:32:38
31.01.2011
saskyn2
-> Edisek: Nemá cenu se o tom hádat5 jenom jsem dal jako alternativu 1.9D a napsal nevýhody LPG, ale samozřejmě že tim neřikam že je LPG špatné, jenom to už prostě není tak levné a skvělé jako kdysi. Záleží na každém co si zvolí, třeba já pořád něco vozím a skládám sedačky, a rezerva přivázaná k opěradlu by byla to nejhorší místo co si dokážu představit 3 ale chápu že někdo třeba kufr tolik nevyužívá a je pro něj přednější třeba hluk od motoru nebo to že benzínové(případně plynové) auto rychleji topí.
18:23:12
31.01.2011
Edisek
-> saskyn2:
o auto se do minulého roku staral hlavně otec a nemyslím že ten by něco zanedbal a o častejší výměně oleje nám ani v servisu (FEDOR Prostějov) nic neříkali
hm tak zatím o té roční revizi nikdy nic nechtěli takže to neřeším, dávame to každé dva roky společne s STK a nikdy nikdo ani slovo navíc
Já mam combi takže je mně to šumák, rezervu mám přikurtovanou o opěradlo a to zabíra minimum, nikdy mi to nechybělo
Moje 1,6ka má 480, půl meloun to dojede určitě a dál myslím taky, když né, jak říkáš ty motory jsou za facku
14:52:45
30.01.2011
saskyn2
-> Nwkt: Hele normálně klasika, kámoš to leje do cécéčka s CR motorem, jeden borec do HDI, já do TDI a SDI, když to neodrovná to hádéíčko tak to nemůže být nic špatného. Něco jako tohle dieselpower.cz/forum/view topic.php?t=55216
akorát já to mam i s dovozem a načerpáním do nádrže2 vždycky si z frajera dělam prdel že chci ještě umejt okno jako na benzině 40
13:13:02
30.01.2011
darklord
-> Jarda/felda: take lacne? kde? tu aj za 18.50
13:10:06
30.01.2011
Nwkt
-> Jarda/felda: U nás pořád za 16 co jsem koukal
13:07:45
30.01.2011
Jarda/felda
-> vhml 26.01.11 18:06:52: dneska už je LPG za 17 - 18,- 8
23:16:59
29.01.2011
Nwkt
-> saskyn2: Co to je zač ta nafta 40
19:03:22
29.01.2011
myschaak AZNP K.Hora
u nás revize na fábii 150kč
18:59:39
29.01.2011
saskyn2
-> Edisek: Speciálně pro tebe
www.lpg-autogascentrum.cz /revize-lpg
18:56:52
29.01.2011
saskyn2
-> Edisek: Tak ono se dá udělat i víc km bez problémů, mam jednoho kamaráda co udělal na fáčku 45000 ale pak to měnil i s motorem. Každopádně se u plynu doporučuje měnit olej častěji, to že to ty neděláš neznamená že je to správně9
Revize- k tomu není co dodat, koukni se do papírú od LPG, je to stejné jako že bomba nesmí být starší 10 let. Možná že to policajti neřešej tolik jako třeba propadlou STK ale v případě nehody at už zaviněný nebo nezaviněný budeš mít problém. Je smutný když máš plyn a tohle nevíš.
Rezerva v kufru zrovna u krátké felicie není zrovna ideální, ale asi máme každý jiné nároky na kufr, samozřejmě to někomu vadit nemusí.
Naftáka měl kolega odnova a když ho dával pryč tak měl 600tis., což ti 1.6 nevydrží ani omylem, ale je to asi fakt zanedbatelné položka vzhledem k tomu že dneska už koupíš za 4tis. celej jinej motor
18:13:32
29.01.2011
Edisek
-> saskyn2: častejší výměna oleje ? blbost, 15 tis udělá olej absolutně bez problému, LPG spíš olej míň namáha protože nemá tolik karbonových splodin, jedině vyšší teplota olej trochu ví opotřebuje ale rozhodně né tak aby se krátil interval výměny
a svíčky drží taky v pohodě 9
každoroční revize ? 3 o tom taky nic nevím, normálně STK + EK každé dva roky, ten poplatek navíc je zanedbatelný
stačí bomba do rezervy 4 a rezerva nezabere téměr nic s kufru
nafťák vydrží stejně jako 1,6, a v benzínu se tolik nemění baterky jako na naftě takže tam je mínus proti dieslu
a 1,3 je méně vhodná pro plyn, hliníku nedělá moc dobře kyselé spalování plynu, i když dle mně je to zanedbatelné...
upraveno 1x, naposled 29.01.2011 18:14:34
17:59:23
29.01.2011
saskyn2
Ono dneska se už spíš vyplatí ta nafta, nechci tě nijak od LPG odrazovat, ale když připočítáš do té úspory plynového auta taky častější výměnu olejů (max. 10.000 km), zapalovacích svíček (20-30.000 km maximálně, někdy ani ne) každoroční poplatek za revizi, dvojnásobný poplatek za měření emisí a vyšší poplatek za STK a to nemluvím o servisu LPG zařízení, které stojí taky slušné peníze tak to tak levné zase není. Navíc máš sníženou užitečnou hmotnost vozidla, řešíš problém s malým kufrem nezapomen na parkování v podzemních garážích nebo ve společných garážích hypermarketů.
Taky je třeba vzít v úvahu, že u naftového motoru je možnost pomoci si k levnější naftě (levnější plyn koupíš jen těžko). Například MEŘO stojí 22 Kč / litr. Já kupuju naftu za 20.
Navíc LPG při každém studeném startu jede na benzín, takže zase náklady navíc.
1.9D ve feldě je nesmrtelnej motor, vydrží rozhodně víc než 1.3 nebo 1.6
Bohužel nafta je hlučnější a méně kultivovaná, ale to se týká volnoběhu, a nízkých rychlostí, ve větších rychlostech ti stejně motor přehluší zvuky od kol a větru.
Jestli chceš fakt LPG tak bych šel do 1.3, sice je to proti 1.6 strašná vydechlá chrchla ale jestli s tim nechceš závodit tak pro pro účely LPG je vhodnější
17:27:58
29.01.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : sauto.cz/detail-inzeratu/ .../8580259
desítku do ní dáš za poopravy a je to pěkný auto)
11:22:40
29.01.2011
suri
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : áno SPI=BMM

Single point injection
11:21:33
29.01.2011
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
SPI = BMM asi nejspíš.
Takže použitý LPG se nevyplatí předělávat? To jsem si myslel, že tam alespoň nějaká úspora oproti novýmu bude... takže jedině koupit auto už s plynem a to bude oříšek sehnat něco slušnýho. A to jsem chtěl 1,6.
upraveno 1x, naposled 29.01.2011 11:22:22
15:35:21
28.01.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> vhml: jojo,mám to i ve fábii...
08:39:52
28.01.2011
vhml
-> myschaak AZNP K.Hora: takže myslíš i na tu MPI dát jenom takovýto přisávání plynu jako mají karburátory?

Nádrž ti během dne změřím, už jsem doma.
18:51:48
27.01.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> vhml: sekvenční je něco jinýho-to do mpi není nutný....doporučený je to u 1.6mpi-kvůli těm zpětnejm šlehnutím vs plastový svody....dej tam klasickej plyn se směšovačem....
jinak sháním externí i interní-jednu do funa,druhou do fábie bo mi před měsícem skončila
10:10:28
27.01.2011
vhml
Ještě nahodím dotaz ohledně plynu. DO feldy MPI dát jednobovej vstrik plynu, nebo vice bod?

Protože jsem koukal na nejaky ceniky a vsude maj ceny kolem cca 15tisíc na feldu, a pak o kus dal: sekvencni vstrikovani 25tisic.
10:07:24
27.01.2011
Klubko_
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Single Point Injection
shodou okolnosti jsem taky resil esi plyn nebo neplyn do moji feldy a jetej kdyz koupis, tak je k tomu potereba zajistit vymaz ze staryho auta a to stoji nejakou tisicovku, plynar mi rekl, ze stejne vsechny trubky a spotrebni material dava novej, bomba nema plnou zivotnost, takze pouzitej se nevyplati.
Jen tak pro zajimavost s kamosem sme resili, ze by nemuselo byt ani marny v pripade jednobodu nechat si udelat vicebodovy vstrikovani plynu, to by byla maserinka 1
upraveno 1x, naposled 27.01.2011 10:08:11
09:15:05
27.01.2011
Karel.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : rozhodně se ti jetý lpg nevyplatí, nikdo ti nezaručí, že ti ho tam namontujou. Chtějí ho dovést,zkontrolovat a stejně většinu dílů ze starýho lpg nepoužijou, co jsem se teda ptal. Tak jsem nakonec šel do novýho na felicia 1.6 mě stálo 25000kč, zatím mám 7000km+ bezproblému.Jediná nevýhoda u 1.6 jsou vstřiky, tudáž čekáš než se ti trochu zahřeje motor, což u mpi přepínáš prakticky hned. Ale v létě jsem to nepoznal, akorát v zimě než vyjedu,tak nechám zahřát trochu motor,abych nejezdil na benzín, ale ohřívá se to rychle.
08:19:12
27.01.2011
Minik03
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : SPI bude asi jednobod ne?

Jinak kamarad si dal do feldy motor z fabky na karbci a nechal si udelat LPG, jede to neskutecne. Komplet zastavba LPG s papirem ho stala necelych 13 000,-
Ale ted mi doslo ze to bude asi OT, protoze tady se mluvi o legalnich cestach.
01:20:12
27.01.2011
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> myschaak AZNP K.Hora: Co to je Felicia SPI? 9 To jsou předpokládám ceny nových LPG. To je i s montáží? A za kolik se dá sehnat použité? Na 1,6ku jsi říkal že se použité schá ní blbě, že?
01:18:31
27.01.2011
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> vhml: Tak teda asi obě... on je to náročný zákazník. 3
22:26:05
26.01.2011
vhml
-> myschaak AZNP K.Hora: a takže máš zájem o tu interní, nebo externí? :-)
22:21:24
26.01.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> vhml: jj,tu taky budu shánět....dík
22:19:58
26.01.2011
vhml
-> myschaak AZNP K.Hora: změřím ti, je ve favoritu místo rezervy. Teď máme pikapovou feldu a tam musí přijít jinej typ nádrže aby mohla bejt venku pod autem
22:17:05
26.01.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : toroid do pickupa ano ale externí!!!ten interní potřebuju do fábie
22:15:45
26.01.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Značka automobilu Cena Akční cena*
Škoda Favorit

(karburátor) od 11.400,- Kč
Škoda Felicia 1,3 SPI/MPI
15.500,- Kč 14.900,- Kč
Škoda Fabia 1,4 8V
17.000,- Kč 16.000,- Kč
Škoda Fabia 1,4 8V OBD
21.300,- Kč
22:08:31
26.01.2011
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> myschaak AZNP K.Hora: Na tebe jsem si vzpoměl, že by se ti ta nádrž mohla hodit... pickup má misto na rezervu stejný, ne? Tak by to tam mělo sedět.

Tak určitě by to chtělo už rovnou s plynem (zrovna tak jako s tažným), ale těch zas tolik není ve slušným stavu. Proto mě zajímá i na kolik to přijde když bych ho tam chtěl dát.
21:46:18
26.01.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> vhml: jakej průměr má ta lpg nádrž?měl bych zájem)....
21:45:40
26.01.2011
myschaak AZNP K.Hora
taktak...kup feldu už s plynem....
21:38:35
26.01.2011
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
Sláva, konečně nějaká dikuse, tak jen pokračujte... 4
21:15:58
26.01.2011
Edisek
-> vhml: tak každá sranda něco stojí, nám se to za ty léta provozu vrátlo tisíckrát 6
myslím že dnes rešít přestavbu FE na plyn je už na nic, spíš už koupit nějakou přestavěnou

podle mně je většiny starých dobrých motorů nezničitelná 6 když se tam lej co se má, tak nenení o čem
21:11:41
26.01.2011
vhml
-> Edisek: vsak jo, mas ventily, ale to je vec o kterou je to drazsi. Bud se dava jiny sani, nebo ty ventily.


Kdyz se nikam nechvata tak 1,3 bohate staci a je to neznicitelnej motor
21:09:23
26.01.2011
Edisek
och ty mýty o práskání sáni... máme ve felici 1,6 plyn už téměř 400 000 km a nikdy nic, jsou tam nejaké přefukové ventili a ty vždy všechno pobrali 6 a motor je bez generálky

ja jsem za to že je plyn lepší do 1,6, litinový motor tolik netrpí na kyselé spalovaní jako hliníková 1,3 a za vlastne stejnou spotřebu máš mnohem hbitejší auto, nejvíc je to cíti na ddálnici kde se relativne rychle dostaneš na nejakých 150-160
upraveno 1x, naposled 26.01.2011 21:10:03
21:04:18
26.01.2011
TAZ1500
taky se priklanim k 1.3 mpi tata na ni ma už 270 tis ted sme delali generalku ten plyn ten motor trochu huntuje ale se spotrebou a vykonem je to skoro to samy jak na benzin nadrž tam má na 120 litru a najede cca 1500km a věčne sebou taha vozejk ten diesel ve felicii neni až takova uspora ten si vezme taky tech 8 litru a věčne stavkuje ve 100 000km si bere olej jak vybehana 105ka je s tim neprijemny svezeni huči to drnca a rezonuje co muže predni naprava nic nevydrži at loziska uloženi tlumiču vymačkany pružiny atd celkove provoz feldy 1.3 mpi je to nejuspornejší
19:23:41
26.01.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : na lpg asi nejrozumnejší 1,3 mpi
18:16:17
26.01.2011
vhml
Nádrž do rezervy ti prodám, mám ještě na tři roky :-)

1,6 je drazsi o to sani ktery se musi vyresit. Líp ti pojede benzínak, s dobre serizenym plynem nepoznas rozdil a kolikrat to jede i lip, kdyz je to na karburatorovym aute a karb je rozesranej
18:13:27
26.01.2011
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> vhml: Vole... :)
O tom problému s plastovým sáním jsem už slyšel.
Náklady na spotřebu jsou přibližně stejný, ale co ty ostatní nákldy? A taky co z toho líp pojede za stejný peníze? Za kolik se dá pořídit LPG do Felicie (nádrž do rezervy), na 1.6 bude asi dražší, ne?
upraveno 1x, naposled 26.01.2011 18:14:18
18:06:52
26.01.2011
vhml
Do naftovýho motoru LPG ideální nebude :-)

Do 1,6 je to problematický vzhledem ke zpetným zášlehům a plastovýmu sání který udělá velký badabum :-D

Výhodnost nafta/LPG umí spočítat kalkulakčka v mobilu.
Nafta pojede za nějakejch 6x30, plyn za 10x16. Už není takovej cenovej hit jak bejval.
Extreme Tyres