skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíl bloků 130 v průběhu výroby
-> David. 16.02.11 18:48:42: Cituji z Cedrycha. U motoru S 742.13 byly po zesileni vik lozisek zvetseny vyvrty pro panve na prumer 65mm (viz. panve 2,5mm) U tohoto typu bylo zmeneno take gufero u setrvacniku na 85x110x13. Toto je v knizce. Chapu tedy, ze nejnovejsi 130 meli panve jako favorit 2,5mm a taky i gufero. Ten muj motor z roku 1988 duben, ma panve 2mm. Takze bloky s 2.5mm panvema se zacaly vyrabet kdy? S nastupem fava? Ja mel favo rok 88, mesic uz nevim.
-> fidelmc: gufero 85/110/13 se dávalo od počátku výroby tj. od roku 84 právě do roku 87
Kubina AVTOBA3 CCCP 12.02.11 22:27:46 napsal: ondie 01.02.11 23:00:16 napsal:
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: Dole na těch fotkách ode mne je
právě těsnění 130 na 105kové hlavě,tak je tam vidět,co se musí
udělat..ta 105ková hlava mě baví,že je nová.
Takže spalováky a i kanály se budou muset udělat,ale to by se stejně
trošku upravovalo,akorát se z tý 105kový bude brát víc masa no.
Sám si na to netroufám,tak to dám udělat k někomu..plán je takovej,že
zvenku to bude origo 130ca k nepoznání,vevnitř v rámci větší
spolehlivosti a životnosti a drobet toho výkonu střeva FAB,v hlavě úprava
ventilů na N95 a spoustu dalších drobnejch vychytávek..
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: ..hlava sice orezlá,ale stejně
doufám,že si jí tam nenechal..nepřijde mi úplně ztracená,ale fotka
může klamat.tak jsem byl u Novaka v benatkach,byl teda ostrej jak britva,ale predelat 105 na 130 rikal ze se vubec nevyplati a at na to zapomenu,udajne se tam musi i neco prevarovat(vodni kanaly?)nevim,nikdy jsem to nedelal,ale vylecil me z toho snu.
jinak 2500 stoji na 130hlave-sedla na bezolovo,voditka,zab rouseni ventilu,simering na ventilech,srovnani,o dtlakovani.proste komplet go hlavy,tak to nema (zatim) cenu se se 105 srat,rekl bych Prosim te, muzes sem napsat nejaky kontakt na pana Novaka v Benatkach? Nemuzu to zaboha na netu najiiiiiiiiit
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: Dole na těch fotkách ode mne je
právě těsnění 130 na 105kové hlavě,tak je tam vidět,co se musí
udělat..ta 105ková hlava mě baví,že je nová.
Takže spalováky a i kanály se budou muset udělat,ale to by se stejně
trošku upravovalo,akorát se z tý 105kový bude brát víc masa no.
Sám si na to netroufám,tak to dám udělat k někomu..plán je takovej,že
zvenku to bude origo 130ca k nepoznání,vevnitř v rámci větší
spolehlivosti a životnosti a drobet toho výkonu střeva FAB,v hlavě úprava
ventilů na N95 a spoustu dalších drobnejch vychytávek..
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: ..hlava sice orezlá,ale stejně
doufám,že si jí tam nenechal..nepřijde mi úplně ztracená,ale fotka
může klamat.tak jsem byl u Novaka v benatkach,byl teda ostrej jak britva,ale predelat 105 na 130 rikal ze se vubec nevyplati a at na to zapomenu,udajne se tam musi i neco prevarovat(vodni kanaly?)nevim,nikdy jsem to nedelal,ale vylecil me z toho snu.
jinak 2500 stoji na 130hlave-sedla na bezolovo,voditka,zab rouseni ventilu,simering na ventilech,srovnani,o dtlakovani.proste komplet go hlavy,tak to nema (zatim) cenu se se 105 srat,rekl bych Prosim te, muzes sem napsat nejaky kontakt na pana Novaka v Benatkach? Nemuzu to zaboha na netu najiiiiiiiiit

Tak jen pro info, dnes jsem rozebral motor 130 z 88 duben, dvouradkove cislo. Vyztuhy na bloku zvenku jsou, treba oproti roku 85. Hlavni panve jsou vsak jeste 2mm, spodni s mazaci drazkou a zadni gufero 85/105/12 (novejsi 85/110/13) . No ja myslel ze jsem uz poridil motor se zesilenejma vikama kliky a ono ne. Ikdyz nechapu, kdyz pisou ze se po zesileni vik, zvetsily vyvrty pro panve na 65mm, tedy pro panve tloustky 2,5mm. tim je tedy zase vika ztencily? No a je tam nejaky vyrazny dopad na zivotnost/odolnost motoru oproti tomu, co jsem ted rozebral? Chapu ty rozdily v zebrovani, rozdil roku 85 a 88, blok je asi tuzsi, ale ta vika? Jo a pak jsem jeste zjistil, ze 85 ma na prichyceni vik stefty+matky a ta 88 ma uz srouby.
ondie 01.02.11 23:00:16 napsal:
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: Dole na těch fotkách ode mne je
právě těsnění 130 na 105kové hlavě,tak je tam vidět,co se musí
udělat..ta 105ková hlava mě baví,že je nová.
Takže spalováky a i kanály se budou muset udělat,ale to by se stejně
trošku upravovalo,akorát se z tý 105kový bude brát víc masa no.
Sám si na to netroufám,tak to dám udělat k někomu..plán je takovej,že
zvenku to bude origo 130ca k nepoznání,vevnitř v rámci větší
spolehlivosti a životnosti a drobet toho výkonu střeva FAB,v hlavě úprava
ventilů na N95 a spoustu dalších drobnejch vychytávek..
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: ..hlava sice orezlá,ale stejně
doufám,že si jí tam nenechal..nepřijde mi úplně ztracená,ale fotka
může klamat.tak jsem byl u Novaka v benatkach,byl teda ostrej jak britva,ale predelat 105 na 130 rikal ze se vubec nevyplati a at na to zapomenu,udajne se tam musi i neco prevarovat(vodni kanaly?)nevim,nikdy jsem to nedelal,ale vylecil me z toho snu.
jinak 2500 stoji na 130hlave-sedla na bezolovo,voditka,zabrouse ni ventilu,simering na ventilech,srovnani,odtlak ovani.proste komplet go hlavy,tak to nema (zatim) cenu se se 105 srat,rekl bych
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: Dole na těch fotkách ode mne je
právě těsnění 130 na 105kové hlavě,tak je tam vidět,co se musí
udělat..ta 105ková hlava mě baví,že je nová.
Takže spalováky a i kanály se budou muset udělat,ale to by se stejně
trošku upravovalo,akorát se z tý 105kový bude brát víc masa no.
Sám si na to netroufám,tak to dám udělat k někomu..plán je takovej,že
zvenku to bude origo 130ca k nepoznání,vevnitř v rámci větší
spolehlivosti a životnosti a drobet toho výkonu střeva FAB,v hlavě úprava
ventilů na N95 a spoustu dalších drobnejch vychytávek..
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: ..hlava sice orezlá,ale stejně
doufám,že si jí tam nenechal..nepřijde mi úplně ztracená,ale fotka
může klamat.tak jsem byl u Novaka v benatkach,byl teda ostrej jak britva,ale predelat 105 na 130 rikal ze se vubec nevyplati a at na to zapomenu,udajne se tam musi i neco prevarovat(vodni kanaly?)nevim,nikdy jsem to nedelal,ale vylecil me z toho snu.
jinak 2500 stoji na 130hlave-sedla na bezolovo,voditka,zabrouse ni ventilu,simering na ventilech,srovnani,odtlak ovani.proste komplet go hlavy,tak to nema (zatim) cenu se se 105 srat,rekl bych
-> Martin100L: v celakovicich ,Frydrich na proti vlakovemu nadrazi.ma tam brosene kliky a dela to vymenou.hned ti da prebrousenou,ale 3vybrus nemel,tak me ji udelaji.jinak panve ma jen 120 a favorit,stara 130 bez sance
tak v patek dalsi sada,opet treti vybrus,je me to souzene
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: katalog na to že dle něj pánve 4.přebrusu existujou jenže to nikdo běžně nechce
-> OndraST: ptal som sa na iné a nie sú
Neptal jste se někdo v centrálním skladu ve Škodovce, určitě je někde mají v regále. Než zařizovat přebrus za 1000,-Kč
-> fidelmc: Tak u nás k tomu dá i šálky podle nálady za tu cenu
petr s 09.02.11 18:38:40 napsal:
1000 korun je normální cenahm ale v Praze je blaze, ale draze
1000 korun je normální cenahm ale v Praze je blaze, ale draze
1000 korun je normální cena
To mby me taky zajimalo, kde ta brusirna je
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: A která to je brusírna? Ta cena se mi líbí...
-> David.: je to mozny,otazka je co rika treba katalog.apropo,kontaktova
l jsem brusirnu a neni problem udelat hlavni na 3vybrus a ojnicni a axial na prvni vybrus.cena jako u jakehokoliv jineho prebrusu-1000kc
-> Dušan: co mas za zvaracku? Ja mam na hlinik len k nej neni ani drot ani plyn na hlinik 

-> MOLSO: -> darklord: no bola to hlinikova hlava bud favo alebo 742.13x takze bude asi fakt prerazene cislo. Dik
-> darklord: vsechno jde kdyz se chce. Vodou to jit muze, ale to se da taky vyresit. Ja mit svarecku na hlinik tak uz to tam mam 

-> darklord: Pucim ti truhlarske sverky
-> Dušan: tak to idem kupit hlinikovy drot a argon? Ja mam skorej strach ze by bolo treba vrtat skrz vodu...




-> darklord: jsem se na tu hlavu dival a stacilo by chvilku svarovat hlinikem, pak zabrousit a je tam 

-> majop3k: na 130 motor das osemkanalovu hlavu. Jedina podmienka je ze ta hlava bude z 130RS (cize liatinova, nekompatibilna s hlavou s favorita, a draha ako svina). Cize odpoved na tvoju otazku bude nie, osemkanal z favorita tam nedas. Jedine vysvetlenie ze si videl xxxxxx/7 motor s osemkanalom je to ze to bol favo (alebo 742.13x) blok s prerazenym cislom.
-> majop3k: skor by som to videl na preklepane cislo 

Nechcem zakladat novu temu a tak sa pytam tu, sice trochu OT ale neukamenujte ma prosim. Je mozne dat na motor 130 8kanalovu hlavu? Pytam sa preto lebo som videl motor s cislom xxxxxxx/7 a mal 8kanal. Dik za odpoved.
Ma tu nekdo kliku z fabie ve 130 dvouradkovym(nebo jednoradkovym) bloku? Popripade, jak naladil 130 karbec na obsah 1,4?
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: možná původně byly jen 3 výbrusy u 130tky,ale v knížce "by jezdily i po roce 2000" je zmíňka i o čtvrtém a jde dokonce i sehnat tento čtvrtý

-> vhml:
Ano
Ano
Ano
Ano
Nesledoval jsem celou diskuzi, tak mi to možná uniklo. Klika je průměrově pořád stejná a jenom blok má podle roku výroby svojí pánev?
A klika 130 neznámého roku výroby mi tak půjde do bloku favorit?
A klika 130 neznámého roku výroby mi tak půjde do bloku favorit?
Kdyz bude 130 dvouradkova, je mozne do ni dat kliku fackovou s fackovyma salama? Je to tak?
tak kurva snad ted to prectete:)
no a jeste jeden postrech,130 kliky mely max 3vybrus,4vybrus mely jen kliky 105/120
mel jsem pujceny mikrometr abych si premeril to co jsem vlastne koupil,tak kdyby se to nekomu hodilo,zde jsou rozmery panvi.ten druhy sloupec(po II.1987) je shodny s favoritem
-> 105: tak jí fikni ať vidíme jak vypadá v řezu 

-> Dušan: jestli něco fikneš,dej foto.
-> ondie: asi tak a toto je podle me nej zpusob jak to zjistit 

-> Dušan: Chceš se podívat,kolik je tam masa ? ..slyšel už sem asi ze dvou stran,že když se dělaj spalováky (třeba ze 105kový 130ca),musí se velmi opatrně,aby se neprobrousilo do vodních kanálů..
-> Martin100L: zase na druhou stranu proc?vsak se klika brousila az do ctvrteho vybrusu.tak proste budu mit treti vybrus,resp kliku favorit necham prebrousit na parametry tretiho vybrusu,i kdyz stav kliky je takovy,ze by stacil prvni.
Rika se,ze brousenim se sundava ta kalena vrstvicka,ale klika favorit udajne byla lip zakalovana a snad ve skodovce vedeli,co delaji,kdyz to pripousteli az do ctvrteho vybrusu.
Dalsi faktor je ten,ze to bude jezdit na kvalitni olej(mogul extreme 15w40) a motor bude ve veteranovi,takze jen v lete a a pohoda klidek,vitr ve vlasech,teda jestli budu jeste nejake mit
Rika se,ze brousenim se sundava ta kalena vrstvicka,ale klika favorit udajne byla lip zakalovana a snad ve skodovce vedeli,co delaji,kdyz to pripousteli az do ctvrteho vybrusu.
Dalsi faktor je ten,ze to bude jezdit na kvalitni olej(mogul extreme 15w40) a motor bude ve veteranovi,takze jen v lete a a pohoda klidek,vitr ve vlasech,teda jestli budu jeste nejake mit
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: Tak je tady zkus nadhodit na výměnu za třeba první výbrus.
tak jsem dnes sehnal v jedne mototechne posledni sadu panvi na starou s130.ted nevim jestli napsat bohuzel,nebo bohudik ale jedna se o panve na treti vybrus.230kc/sada
-> Dušan: Myslel jsem jako strojní pilou. Alejde o to, jak to půjde... jak se ta litina bude chovat k plátku....
-> Martin100L: to je rada
, beru platek a jdu na to
-> fidelmc: to je moznost
a nebo se srat s velkou flexou. Litina taky neni zadnej zazrak ze by to neslo


-> fidelmc: to je moznost
a nebo se srat s velkou flexou. Litina taky neni zadnej zazrak ze by to neslo

-> fidelmc: Na drátovce by to bylo na tejden






Dušan 02.02.11 19:35:20 napsal:
nevi nekdo cim by se dala preziznout litinova hlava napric ? jakoby v primce
ventilu proc to? Kotoucova strojni pila , nebo na dratovce?
nevi nekdo cim by se dala preziznout litinova hlava napric ? jakoby v primce
ventilu proc to? Kotoucova strojni pila , nebo na dratovce?
-> Dušan: Velkou pilkou



nevi nekdo cim by se dala preziznout litinova hlava napric ? jakoby v primce ventilu
ono totiz zacina ta doba,kdy na favorit motor se zacina pomalu srat.pro plno aut100-120,garde rapid u kterych majitel chce litinovy petikanal,je prave stary jednoradkovy motor s130 nejlepsi volba,jede to jako favorit a vypada to jako 105ka