skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíl bloků 130 v průběhu výroby
-> OndraST 13.03.19 19:03:11: Robil som to niekoľkokrát. Vaňu zhadzovať pri tomto úkone je úplná zbytočnosť, stačí vykrútiť tie dva šróby, ktoré spájajú vaňu s tým vekom s guferom. Veko dať dole, gufero vyklepnúť, vyčistiť, nalisovať nové, založiť, vytesniť tmelom alebo tesnením.
-> MVM: Proto jsem navrhoval proseknout. Jen opatrně. 

Díky všem za vyčerpávající odpovědi, které mě usnadní práci jak říkám nejsem automechanik, něco jsem okouknul něco se již za pár let naučil, ale škodovkam s motorem vzadu snad zůstanu vernej ještě pár let, jen mě mrzí, že v mém okolí již není žádný solidní krámek s ND na škodovky.


-> Eidy: Když požiješ třeba šroubek do sádrokartonu nebo si gufero propíchneš špičkou nejsou ani špony .. a i když jich pár je - tak potom očistíš
Na klid. Spíš horší když někdo páčením orve hliník.. Klika to většinou přežije pěkně - ale i tu hranku umí lidi zničit při páčení.. Je to jen o tom kdo to bude dělat a jaký má vybavení a zkušenost. Jink na tom nic není. Stejně tak jako tam naklepnout nový gufero .. všude se používají dneska naváděcí kroužky a přípravky který to usnadní. Pro někoho kdo to nedělal může být neposlušný gufero oříšek ..

-> OndraST: Neříkám, že to nejde. Jen musíš opatrně.
-> MVM: Taky možnost. Já tam vidím napadaný špony a to u ložiska nechceš. Ale taky možnost.
-> MVM: Taky možnost. Já tam vidím napadaný špony a to u ložiska nechceš. Ale taky možnost.
-> Petrson 13.03.19 19:41:23: Jo přesně tak to dělám 

-> MVM 13.03.19 19:24:09: třeba takto
-> Eidy 13.03.19 19:10:51: Nebo se do Gufera navrtá cca 2mm dírka do který se našroubuje cca 4mm vrut nebo šroubek "do plechu" a za hlavičku se vytáhne. Nehrozí poškození víka nebo čepu kliky. (Ale i zapáčit přímo šroubovákem je možnost
)

-> Eidy: Takže výměna kus za kus bez nějaké demontáže nereálná, jsem myslel že jde nějak vypáčit případně opatrně zničit a neklepnout nová, pokud se musí demontovat vana případně i něco jiného nedokážu na motoru vyraženém z auta aplikovat.
-> OndraST: Nejsnáz sundat vanu a pak to víčko a s guferem. Nebo můžeš to gufero proseknout z čela a pak vypáčit. Ale je v něm celkem silný plech a nechceš poničit ani jednu dosedací plochu. Hlavně na klikovce. 

Rychlo dotaz, pořád se hrabu v mé pracovní 130cítce, jelikož se bude měnit lozisko, které oddělala spojka. Dneska jsem zjistil při sundání setrvaku, že je ko Gufero na zadním víku, jak vyměnit na motoru popřípadě je nalisované v domku, musí se také demontovat popřípadě začne téct olej .....atd. nejsem automechanik ale dost věcí zvládám, ale občas potrebuji radu. Diky.
-> maruz: Je to možné, viz katalog tady: skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/.../12-vika-motor
u--olejove-cerpadlo-(105-1
20-130)-p2
Položka 34B... od dubna 87 už je gufero stejné jako na Favo. Objednací číslo 959-042108, gufero 42x58x8
Položka 34B... od dubna 87 už je gufero stejné jako na Favo. Objednací číslo 959-042108, gufero 42x58x8
Zdravím, gufero u rozvodů ko - motor škoda 130. Tak do mototechny, koupeno. Vydělám staré, dávám nové, a ejhle, ono propadlo. Mrkla jsem na netu do prodejen, a jiné než 42x56x7 není nikde uvedeno ke 130. Staré má vnější 58. Je to možné z výroby? Či někdo zvětšil otvor.
díky za radu.

-> Bukaj: vznikla při vytahování starého gufera při úplně dementním zapáčení šroubovákem. Křuplo, vrátil jsem to o dva mm zpátky, nalisoval nové gufero a nějak se mi to rozleželo v hlavě. Nejradši bych to vyřezal, jen jestli můžu
-> minno: Tak 135/6 je zase jiný motor...

-> Bukaj: Áno, tomu rozumiem. Práve ten široký lem je čudný :) Na 136 veku to tak nemám, ale to veko nebolo originál k bloku.
-> minno: Ano, protože víko je zesílené a osazení pro gufero má širší lem, tak toto je na odtok oleje z gufera, aby neprosakoval ven (nebyla tam "hladinka") 

-> Fity 30.01.18 06:25:50: 130 malá v tom veku takú dieru? Zaujímavé, vidím prvýkrát.
nechaj tak.
-> Fity: Jestli je prasklina jen na tom "můstku", tak by neměla ničemu vadit, ale otázkou je, jak vznikla - jestli není víko deformované...
Zkusím to dát sem... Víko 130 kliky z pod setrváku a praskla mi při mojí blbosti ta přepážka, předpokládám z odtokové díry pro olej zpět do vany. Co s ní? Vyřezat, zavařit či nechat tak? Díky
-> Sejki: tak snad ne 

-> iDawe: tam ti reknou ze to je zmetek ze to tam muzes klidne nechat :)
-> rsvancara: no tak doufám, že tenhle blok nečeká žádná podobná budoucnost
vizuelně vypadá hezky, samozřejmě to nezhodnotím. Odvezu do nějaký motorárny, brusírny, dílny ke kontrole a vyjádření

-> iDawe: Kámošovi praskala klikovka (u setrváku, setrvák prostě upadl). Když to takhle vzdala druhá (dokonce nová), tak jeho tchán říkal, že to možná bude křivým blokem :-). Nicméně podle fotek se zdá, že mu nic neni.
-> J3STER: nechám ho časem zkontrolovat, třeba je cajk 

-> J3STER: zmetky jako zmetky ? nebo zmetky jako na pronešení vrátnicí 
hmm F5 no :D

hmm F5 no :D
-> J3STER: Tiež by som povedal.. Alebo pracovník so štetcom chcel niečo pre seba 

Ahoj,
celý sem to pročetl od začátku a má tady někdo teda kombinaci motor 130 a klika fábie ?
celý sem to pročetl od začátku a má tady někdo teda kombinaci motor 130 a klika fábie ?
-> iDawe: Neznačily se zmetky červenou barvou?
-> Nwkt: -> RadovanSkodovkar: díky 

-> iDawe: vypadá to
-> iDawe: ano
-> vhml: zkusim pořešit no..furt je to nevytahanej rovnej blok s čerstvejma závitama.
-> ondie 24.09.15 16:52:55: jenže díru na vložku vyvrtáš a ,,jdeš od toho" , tady se musíš trefit do setin aby se ti klika točila.
-> MOLSO: 

-> castrol: stastny clovek .... ja som sa este pod 40 minut nedostal 

-> MOLSO: len sranda ked mu telefonujes to je tak na pol hodinku 

-> rsvancara: no :) konferenční stolek bohužel nepotřebuju.
-> ondie: ....no, když se to podaří otočit s klikou, tak je to už nezachranitelný a na vyhození :-)
-> vhml: Motorservis Koleno v BN - generálkovali sme jeden sprznený 110R motor, a nejaký trotl obrúsil dosadačky prírub čím krásne rozhodil presnosť dier pre uloženie kluky. Po výbruse sa v nových šálkach tá kluka nedala v bloku otočiť. zaviezol som to nazad a zistil že bolo odbrúsené z tých viek ... povedal že tie diery prevrta nanovo - nepamatam sa kolko za to vtedy vzal, ale ak ma pamat neklame, bolo to do 50 €. Po prevrtaní všetko ok, motor jazdí dodnes
možno by zvládol aj prevrtanie na favo šálky ....
možno by zvládol aj prevrtanie na favo šálky ....
-> vhml: Tož ďakujem pekně ,ale to sem nechtěl slyšet :) No dobrá,budem shánět..
Ale neřešitelný to snad neni ne?
Když se rozvrtává blok na 1.5 , tak tam sou taky nároky na přesnost ne?
Kdyby teda někdo věděl,kde to kvalitně nechat udělat,nápady sem.
Ale neřešitelný to snad neni ne?
Když se rozvrtává blok na 1.5 , tak tam sou taky nároky na přesnost ne?
Kdyby teda někdo věděl,kde to kvalitně nechat udělat,nápady sem.
-> rsvancara:
Ostřiky: V tomhle sem ferda :) ,jen jsem o tom vždycky čet,a víc to nezkoumal,tak to nemám nakoukaný. Snad prej všechny 8kanály by to mazání měly mít v bloku už nějak líp pořešený,tak jestli už je tohle taky ten typ bloku poslední EVO.
Mosty: Jasný,takže klika na přebrus,vzácný 130 pánve KO a ještě to udělá rotyku v bloku
Jinak pohoda 
Ostřiky: V tomhle sem ferda :) ,jen jsem o tom vždycky čet,a víc to nezkoumal,tak to nemám nakoukaný. Snad prej všechny 8kanály by to mazání měly mít v bloku už nějak líp pořešený,tak jestli už je tohle taky ten typ bloku poslední EVO.
Mosty: Jasný,takže klika na přebrus,vzácný 130 pánve KO a ještě to udělá rotyku v bloku


-> ondie 24.09.15 16:11:31: bez mostů je to blok úplně k hovnu. Jeidně jak píšeš převrtat. Až zjistíš kdo to umí udělat přesně tak dej vědět, pošlu mu všechny tři :-)
-> ondie: mosty jsou prej broušený k bloku, ale když dáš jiný, tak to fungovat taky může. Nejhorší co se pak může stát je, že se pánve protočej s klikou.
-> ondie: já tam vidím ostřiky dva, jeden v mosazi na šikmo (ten zvládne i komínek rozdělovače), druhej dírkou skrz ocelovej červ, treren zaslepuje hlavní kanál :-)