Chlazení - "kapsy"

prohledat
18 příspěvků (zobrazeno 1 až 18) od 20.01.2011 do 20.01.2011, založil/a Motoman
řadit dle data
15:20:41
20.01.2011
m8rinek
-> Eidy: mě se to nepovedlo ;).
15:18:15
20.01.2011
Eidy
-> m8rinek: A když k tomu připojíš 12V, jde s tím silou protočit? Ona má ta vrtule slušnej odpor, takže by to tak mohlo fungovat.
15:16:09
20.01.2011
m8rinek
-> Eidy: to asi ne, těšil jsem se, že to bude mít regulovatelnej přítlak dle napětí, ale je to jen on/off
15:14:46
20.01.2011
Eidy
-> m8rinek: Jj, aby to motalo vrtulí pro chlazení, ale když zadupneš plyn do podlahy, aby to proklouzlo a dovolilo motoru rychleji akcelerovat.
15:10:18
20.01.2011
vhml
-> m8rinek: tak ti pak pošlu smsku, že to je stejně blbina k ničemu :-D
15:09:48
20.01.2011
Luky
-> m8rinek: tohle je ideální řešení, o kterým jsem uvažoval v obměněný verzi, kde by mě kamarád elektroinženýr sestavil programovatelné "něco" co by mi taky automaticky zapínalo a vypínalo větrák, případně s ním točilo různými rychlostmi. Ale pak se to celý vyhodilo i s motorem a teď tam mam klasickou vrtuli. Tak nějak to líp zní 2
15:08:50
20.01.2011
m8rinek
-> vhml: doufám, že jednou přijde den, kdy se Ti rozbije klávesnice :D.
15:08:03
20.01.2011
vhml
-> m8rinek: stejně je to blbina k ničemu :-D
15:06:27
20.01.2011
m8rinek
Jinak myslim, že by šlo použít spojku z klimy, venkovní věnec pro řemen spojit s tělesem vrtule, ,,lamelu,, na hřídel a jedem, investice cca 1200Kč za novou Hellu.
www.nd-skoda-volkswagen.c z/images_zbozi/2141_2.jpg
upraveno 1x, naposled 20.01.2011 15:08:32
15:01:52
20.01.2011
m8rinek
-> Eidy: pod dynamickym prokluzem nevim co si představit. Jde o to aby se při překročení kritickýho momentu spojka rozpojila, tedy její přítlačný síly, byly ,,poddimenzovaný,,?

Abych pravdu řekl to netušim, hrál jsem si s tim jenom v ruce:))) (jako s tou spojkou:))). Údajně je z nějakýho fiatu.

S čidlem, vhodnější místo mě nenapdalo, čislo mam momentálně 88°C sepnutí a 83°C rozepnutí, nicméně není problém sehnat čidlo 95°C/88°C, jen to chci testovat nejdříve na verzi ,,bezpečný,, a pokud s tim nebude problím, tak přidám.
14:45:16
20.01.2011
Eidy
-> m8rinek: Zajímavej počin. Docela koukám. Z jakýho auta jsi to nabastlil?
Jen si nejsem jistej, tím policajtem hned na výstupu z hlavy. Aby ta vrtule nebyla sepnutá přílič často.
A ještě mi řekni, jestli ta spojka má dynamický prokluz. Třeba BMW používá (používalo) bimetalový spojky, ale i po sepnutí dovolila proklouznutí po přidání plynu pro akceleraci.
14:10:36
20.01.2011
m8rinek
Tak já přidám svou trošku :))

Mam v plánu chladit mechanikou(ideálně s velkou řemenicí) doplněnou o kapsy, pro případný přichlazování přidám malej moderní oleják.

Vrtule má elektromagnetickou spojku, která pro sepnutí bere celých 5W, spínaná bude čidlem (policajtem) na termostatu. Celý obvod bude doplňen o nucené vypnutí a zapnutí...

skoda110r.ic.cz/110r/lede n110002.JPG
skoda110r.ic.cz/110r/lede n110004.JPG
skoda110r.ic.cz/110r/lede n1130001.JPG
12:18:34
20.01.2011
Luky
Mám na tisícovce přívod vzduchu k chlazení i zespodu, k tomu blatníky model ´64 (asi berou víc vzduchu než hranaté) a při běžných teplotách a bežné svižnější jízdě, jsem měl elektrický větrák puštěný tak 30-50% času. Když bylo ale přes 30° ve stínu, uchladilo se to jen tak tak. Na závodění by to taky nebylo
12:11:06
20.01.2011
Eidy
Když rozřízněš 10l kýbl napůl a dáš to tam, bude to chladit až až a větrák bude potřeba pouze na křižovatce. Chtělo by to teda vymyslet něco hezčího, ale principielně je to tak.
12:07:23
20.01.2011
Motoman
-> Eidy: Právě proto se ptám, kamarád tam cpe elektriku a prej že s kapsama to uchladí, tak sonduju, jestli má někdo zkušenosti, popř. jakej tvar kapsy je ideální... 6
07:33:14
20.01.2011
Eidy
-> vhml: To je pravda. Naopak při aplikaci dostatečných kapes není potřeba vrtuli pohánět řemenem.
00:30:19
20.01.2011
vhml
Při zanechání mechanický vrtule nejsou potřeba
00:19:08
20.01.2011
Motoman
Zkoušel někdo na Š100 nasávací kapsy na vzduch? Jaký jsou dojmy a jakej tvar?
Díky.
Extreme Tyres