
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor favorit ve 120cítce.....chcípá studený
03:36:07
18.01.2011
18.01.2011

Petr Urban
-> Jendo-virtak: Co tam dělá tolik hadic co jde do expanzky ? vidím dobře 3. To je šílený zapojení
a myslím zbytečný.

23:30:05
17.01.2011
17.01.2011

Petkar1
-> Jendo-virtak: já teda nevím, ale osobně bych to zapojil tak, jako to je ve Fáčku...
14:24:55
16.01.2011
16.01.2011

death
ty trubky do pravého úhlu u výfuku, ale asi "to nemá vliv na fukci" 

14:14:06
16.01.2011
16.01.2011

Jendo-virtak
presne takto :-)
14:09:27
16.01.2011
16.01.2011

LiMaK - 742 forever
dobra, naopak, takže takhle?! takže v tomto pripade bych rekl, ze vsecka voda pujde ze sani hned primo do nadobky(nejmensi odpor po ceste) ...pres sytič zas pujde nejakej zbytek
ikdyž fungovat to bude no...
ja nerikam ,ze to nejde odvzdusnit....normalne to chladí a topi vsem a vzdy, jen se v telese sytiče, jakožto nejvyšším bodě (a jeste je to otočka - nahoru a dolu) vytvori bublina ktera se blbe odvzdusnuje..... ventil v kufru mas na odvzdusneni chladice/ topení.... tim odvzdusnich chlazeni a topeni, ale ne tu chujovinu se sytičem, ta je nejvýš z celého auta :-) když se do sytiče dostane vzduch, elegantne to ma vyresene klubko, kdyz tam ma ten ventilek..... bublinu vzduchu totiz tezko protlačis v hadici dolů :-)
ikdyž fungovat to bude no...
ja nerikam ,ze to nejde odvzdusnit....normalne to chladí a topi vsem a vzdy, jen se v telese sytiče, jakožto nejvyšším bodě (a jeste je to otočka - nahoru a dolu) vytvori bublina ktera se blbe odvzdusnuje..... ventil v kufru mas na odvzdusneni chladice/ topení.... tim odvzdusnich chlazeni a topeni, ale ne tu chujovinu se sytičem, ta je nejvýš z celého auta :-) když se do sytiče dostane vzduch, elegantne to ma vyresene klubko, kdyz tam ma ten ventilek..... bublinu vzduchu totiz tezko protlačis v hadici dolů :-)
13:57:55
16.01.2011
16.01.2011

LiMaK - 742 forever
-> Jendo-virtak: v podstate je jedno, jestli je sipka tak nebo tak, ale mel bych strach, ze jsi vytvořil treti okruh, v podstate bez cerpadla a že tam ta voda bude zbytečně jen stát....
13:56:07
16.01.2011
16.01.2011

LiMaK - 742 forever
hnusná fotka po hnusné bouračce, nicméně napojení hadic je zde videt, tak jak má original facko. druhá strana sání je zapojena na 742.136 domek termostatu.
13:52:30
16.01.2011
16.01.2011

Jendo-virtak
-> LiMaK - 742 forever: prudenie cez sytic je naopak ako si to ty nakreslil
13:51:49
16.01.2011
16.01.2011

Jendo-virtak
-> LiMaK - 742 forever: nie zle si to nakreslil ta voda ide inak
13:51:22
16.01.2011
16.01.2011

Jendo-virtak
-> LiMaK - 742 forever: preco?? vsetko spolahlivo funguje dokonca ked nalievam vodu nemusim ani odvzdusnovat neviem preco ale proste nemusim nehreje sa mi to staci ked pri nalievani mam otvoreny vpredu ventil.pekne sa to zohrieva kuri a samozrejme ze aj chladi :-)
13:50:35
16.01.2011
16.01.2011

LiMaK - 742 forever
-> Jendo-virtak: nejsem zběhlý v proudění kapalin, ale mel bych strach tady z toho:
13:47:46
16.01.2011
16.01.2011

LiMaK - 742 forever
-> Jendo-virtak: tak z tohodle bych mel strach ... :-)
13:46:12
16.01.2011
16.01.2011

Jendo-virtak
ja mam vodu zapojenu takto ale je tam komplet facko aj vodna pumpa cize vsetky hadice mam len na jednej strane motora
13:15:18
16.01.2011
16.01.2011

LiMaK - 742 forever
-> Peterr: tak ja osobne mam zapojene hadice jako komplet fe fačku...taknejak jsem si rikal, že pokud to nekdo takto vymyslel, asi vedel proč.
S tim elektrickym vyhrevem mas pravdu, ale v praxi jsem se zatim nesetkal s fakem, kteremu to funguje...vetsinou je spirala KO a nic netopí... (po repasi samozrejme topí :-) ale letama provozu vetsina lekrů jezdí jen na mechanickou cast sytice - bimetal :-)
Me spis napada jeste jedna fičura jak to zapojit, a to že od silenbloku bych vedl hadici na sytič, ze sytiče do sani a ze sani na termostat.... jeden průtok.
ale taknejak nechapu proc to ma Klubko_ zapojene tak jak to má....(kam ti jde ta druha hadice ze sytiče?!)
S tim elektrickym vyhrevem mas pravdu, ale v praxi jsem se zatim nesetkal s fakem, kteremu to funguje...vetsinou je spirala KO a nic netopí... (po repasi samozrejme topí :-) ale letama provozu vetsina lekrů jezdí jen na mechanickou cast sytice - bimetal :-)
Me spis napada jeste jedna fičura jak to zapojit, a to že od silenbloku bych vedl hadici na sytič, ze sytiče do sani a ze sani na termostat.... jeden průtok.
ale taknejak nechapu proc to ma Klubko_ zapojene tak jak to má....(kam ti jde ta druha hadice ze sytiče?!)
12:33:10
16.01.2011
16.01.2011

Peterr
Ak sa nemylim, tak automaticky sytic vo favorite je vyhrievany aj elektrikou, takze sa sam po vyhriati vypne, pokial tam do neho nepriteka studena voda. Skotrolovat zapojenie hadic.
12:30:37
16.01.2011
16.01.2011

Peterr
Kukam na tu fotku a nieco mi nie je jasne. Odkial je zapojene to vyhrievane sanie?
Treba rozlisovat, ze tam maju byt 2 obvody.
1. obvod je s kurenim, syticom a vyhrievanym sanim
2. obvod je chladic
To vyhrievane sanie treba zapojit na hadicu ku kureniu ak tak nie je. Jedna sa o tu hadicu vpredu. Original je iny domec termostatu a tam su 2 vyvody, jeden na kurenie, druhy na sanie. Obidve tie hadice su priamo na obvod motora, nie az za termostatom.
Treba rozlisovat, ze tam maju byt 2 obvody.
1. obvod je s kurenim, syticom a vyhrievanym sanim
2. obvod je chladic
To vyhrievane sanie treba zapojit na hadicu ku kureniu ak tak nie je. Jedna sa o tu hadicu vpredu. Original je iny domec termostatu a tam su 2 vyvody, jeden na kurenie, druhy na sanie. Obidve tie hadice su priamo na obvod motora, nie az za termostatom.
11:07:48
16.01.2011
16.01.2011

ferrari
Heh, kukám, že to asik čaká aj mňa...
10:59:42
16.01.2011
16.01.2011

LiMaK - 742 forever
-> Klubko_: taky sem nad timhle odvzdusnovakem uvazoval.... ale jednou za rok me to nasere, pak to odvzdusnim a zapomenu na to..... :-) pak pri dalsi vymene vody nebo vypusteni si zas nadavam....
Ale je pravdou, ze spoustu problemu po zastavění lekru do skodovky je prave s timhle problemem a malokdo si ho uvedomi....
On ten sytič potom blbne,protože se neohriva protejkajici vodou..... samozrejme on se po delsi dobe celej prohreje teplem od motoru a vypne....
Ale proste pokud neni dobre odvzdusneny, zpusobuje 60% problemu s automatickym sytičem ve škocně...
Stejne jak se tak divam na tu tvou fotku, to mas zapojene jinak... kvuli ceho? myslim ty vyvody sani a tak....
Ale je pravdou, ze spoustu problemu po zastavění lekru do skodovky je prave s timhle problemem a malokdo si ho uvedomi....
On ten sytič potom blbne,protože se neohriva protejkajici vodou..... samozrejme on se po delsi dobe celej prohreje teplem od motoru a vypne....
Ale proste pokud neni dobre odvzdusneny, zpusobuje 60% problemu s automatickym sytičem ve škocně...
Stejne jak se tak divam na tu tvou fotku, to mas zapojene jinak... kvuli ceho? myslim ty vyvody sani a tak....
00:13:35
13.01.2011
13.01.2011

Klubko_
-> LiMaK - 742 forever: pravda pravda. Ja vzhledem k tomu, ze jsem mel cast potrubi mezi syticem a sanim z medi, tak jsem hned u sytice do kolinka napajel odvzdusnovaci ventil co je normalne vepredu na odvzdusnovani a odvzdusnoval jak pises priskrcenim hadice.
18:55:19
12.01.2011
12.01.2011

LiMaK - 742 forever
ono se to ve skodovce blbe odvzdusnuje.... teleso sytiče je výš než nádobka.... vzduchová bublina zustava v sytiči (jakožto nejvyšším bodu chladici soustavy skody 120) a ten neni dobre vyhrivanej protikajici vodou.... mas zapojene i sani? jak ? mi se po vypusteni stava, že vzduchova bublina zustane v sytiči, veskera voda cirkuluje pres sani..... zaskrtim hadici do sani, tim nutim jit veskerou vodu pres sytic a vono uz to nejak tu bublinu přetlačí...... ale jako odvzdusnit to ve 120tce je fakt sranda....
18:14:01
12.01.2011
12.01.2011

jarda19
Já nevim, motor sem koupil tady z fora od jednoho borce a nepředělával jsem to já... Vzduchovej filtr je modrej jako ve 120cítce jestli ti to pomůže...
18:07:20
12.01.2011
12.01.2011

Minik03
Máš správně zapojenou vodu? Karbec je podle sytiče LEKR, máš ho vodorovně nebo jsi nechal původní potrubí a karbec je nakloněn?
18:03:21
12.01.2011
12.01.2011

jarda19
Čus lidi, mam menší problém....Měnil jsem motor ve škodovce za motor z favorita, který pul roku stál. Dříve jsem ráno přišel k autu šlápnul na plyn a nastartoval....Auto běželo jak má, automatickej sitič byl v pohodě..Vyjel sem z garáže projel pár zatáček, párkrát zastavil a vše ok ani jednou nechcipnul.... Pak jsem s autem jel 170 a chcipalo to i na volnoběh, tak to jsem seřídil, volnoběh parádní, ALE! Ráno přijdu k autu, šlápnu na plyn a chytí hned napoprvé a sitič se zapne v pořádku...Vyjedu z garáže a sitič stále běží. Přijedu dolu do ulice a sitič nikde, motor studenej a auto chcipne.....Nevím co s tím. Jakmile je na teploměru 60 tak už to nechcipne....Volnoběh běží krásně.....Akorát takhle za studena problem docela....Prosím poraďte..:) Díky