soustružení setrvačníku

prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 24.12.2010 do 30.12.2010, založil/a petřík
řadit dle data
20:35:23
30.12.2010
aceboss
petr s 30.12.10 18:58:33 napsal:
→ aceboss: Může to být vyváženo záleží jestli na 5gr
nebo 1/2 kila
O toto mi přesně šlo,ale schválně jsem to nepsal čekal jsem zda uvede toleranci....4
20:12:32
30.12.2010
Jakub M.
-> petřík:
tak já ti pověděl, že bych to neriskoval ... např klikový ústrojí na 120cu se vyvažovalo myslím s přesností na max 4g (tím je myšleno, že komplet by neměl lítat víc jak 4g nejspíš v celým rozsahu). Mě třebas p. Brzák ve Frýdlantě vyvážil kliku setrvák a řemenici s přesností 0,1g .. ovšem sám říkal, že se mu to povedlo náhodou .. o tom jakej tam byl nevývažek jsem už psal... Takže je spíš dobře, že jsi to nechal překontrolovat.
upraveno 1x, naposled 30.12.2010 20:13:21
20:07:41
30.12.2010
petřík
-> petr s: udajně na 5g otáčky nevím. každopádně fór byl v tom že setrvák má počet zubů dělitelnej třemi a to nejspíš zapříčilo to že to bylo OK když to bylo upnuté mezi 3 pakny - tak se opírali všechny o stejný poloměr.
19:00:31
30.12.2010
petřík
nevim o co jde nejdřív tady každej řiká že se to musí zkontrolovat když kuchám převodovku ven a vezu to na vyvážení tak zase řeknete no ale...
18:59:07
30.12.2010
petřík
-> aceboss: to bych neřekl je to táty známej. nevidim duvod proč by se na to vykašlal..
18:58:33
30.12.2010
petr s
-> aceboss: Může to být vyváženo záleží jestli na 5gr nebo 1/2 kila
18:54:37
30.12.2010
aceboss
petřík 30.12.10 12:25:25 napsal:
Jen pro ukončení tématu dnes roztočeno na vyvažovačce s verdiktem
vyváženo. takže setrvák takto upnutý neházel a byl o soustružení plně
vyváženej.

Nevěřím.........nebo se stím dotyčný nechtěl sr*t a řekl Ti,že je to OK.
12:25:25
30.12.2010
petřík
Jen pro ukončení tématu dnes roztočeno na vyvažovačce s verdiktem vyváženo. takže setrvák takto upnutý neházel a byl o soustružení plně vyváženej.
17:50:11
27.12.2010
petřík
-> aceboss: já myslel ale když se obrábí seriová řemenice. no to je jedno dověděl jsem se když bude setrvačník nevyváženej že to bude při vyšších otáčkách vybrovat tak když bude tak pujde ven a předělat no..
15:03:49
27.12.2010
aceboss
-> petřík: Já zminoval tu homogenitu hlavně z toho důvodu, že pokud se nepletu tak setrvák je opracovaný odlitek....4
Kdežto tu řemenici si člověk dělá z tyčového materialu který je technologicky jinak vytvořen i opracován(zpracován)7
21:35:27
26.12.2010
petřík
-> Esso: to ozubení jakoby z ty obvodový plochy toho věnce není přece opotřebovaný vubec .-> aceboss: jasně řemenice na ejdno upnutí ale taky si jakoby zanedbal tu homogenitu žejo. která třeba je a třeba není v tolerancích o kterých právě píšeš že nevíš a já taky ne.. jak řikáš jiný to bude u něčeho co točí 2 tisíce otáček jiný u něčeho co točí 8 tisíc. to by bylo taky zajimavý zjistit jakej nevývažek je v závislosti na otáčkách přípustnej.
nicméně bduu to předělávat o tom není už debata. zkusim tam roztočit a změřit ten druhej když bude špatnej není o čem mluvit, když bude dobrej tak oddělám tebn plech co kreje spodek setrváku na motoru a změřim to pomocí točení motoru na tom moji když bude taky dobrej tak nic a když bude špatnej tak zase není co řešit a pujde ven.
18:42:30
26.12.2010
Esso
-> petřík: pokud myslíš že chytíš jiný setrvák stejně a ukáže ti to jak se choval tamten to se pleteš,protože to ozubení může být o hodně jinak opotřebené
18:02:41
26.12.2010
aceboss
-> petřík:
ad a.) upínat něco za ozubení je prasečina!
ad b.)i když setrvačník upneš sebelíp a na hodinkách ho dostaneš ho jedné stovky tak to ještě neznamená, že bude vše OK jak už se tu někdo zminoval homogenita materialu dělá taky divy....
Stou řemenicí souhlasím já jsem si ji dělal novou z kusu materialu na jedno upnutí takže tam není nutno vyvažovat nic.

Jen bych doplnil když už se tu tak bavíme ještě od nikoho jsem nevidě hodnoty(nevývažků) kde je tak hranice dobré-špatné a závistost užitných otáček motoru a jeho výkonu.
Aby když to doneseš někam na vyvážení Ti to neudělali na tolerance jako u Zetoru40
17:24:19
26.12.2010
petřík
-> Jarda/felda: to rozhodně je to menší váha, menšíé rameno případnýho nevývažku. nicméně určitej nevývažek tam určitě vznikne a tudíš určitej nevyvažek se toleruje když vážit řemenici není nutný..
17:22:57
26.12.2010
petřík
-> Jarda/felda: já vím ale tady jsem se vpodstatě dověděl informaci že - jestli to hází je to špatně a jestli to nehází je to dobře. to jsem věděl. mě šlo pouze o to zjistit jestli to takhle někdo upínal a jestli to na tom soustruhu obvodově hází, ne o to jestli je setrvák šišitaj špatnej a kulatej dobrej...ale to je jedno vezmu k soustružníkovi jinej setrvák co tady mám upnu ho stejně a a zkontroluju na hodinkách jestli hází nahoru dolu a podle toho budu vědět jak se tam choval ten o kterym píšu..
18:50:29
25.12.2010
Jarda/felda
-> petřík: řemenice je něco jinýho než setrvák 4
16:24:28
25.12.2010
petřík
-> Jakub M.: jinak setrvák je s toho motzoru kde byl puvodně a je danej tak jak byl puvodně (myslim poloha natočení vuči klice)
16:22:51
25.12.2010
petřík
-> Jakub M.: jde o to že já jsem cca 500 gramů ubral takže nevyvažku 30g bych se asi neobával, a to už nemluvim o tom že někteří motoráři a myslim že i gemini tady psal že třeba řemenice když to není jo ostrej motor ani nevyvažují ale že stačí jen odlehčit takže když to není asi jo špatně tak to paseku nenadělá takže vyvažování jako takový bych vubec neřešil v tomhle připadě mi jde jen o to jestli to mohlo nebo nemohlo házet , to ozubení je nespíš vyrobená obruž soustružená a do ní potom na odvalovačce nebo nějak vytvořený ty zuby ne ? takže by to mělo být kruhový
13:56:33
25.12.2010
Jakub M.
-> petřík:
ale i přesto, že ten setrvák je komplet soustruženej - což teda bejvá skoro každej, je to potřeba vyvážit. Navíc tu píšeš, že je to z jinýho auta - pokud to správně chápu. I kdyby byl ubranej s neměřitelnou odchylkou, stejně je nutný to vyvážit .. a nejlíp jako komplet i s klikou a ostatními díly rotujícími společně s ní. Zapomínáš totiž na to, že bohužel material ze kt. je to vyrobený určitě není 100% homogenní.

Jak tu někteří píšou .. může nastat katastofa (ustřihaný šrouby, destrukce motoru apod. v lepším připadě pokles výkonu následkem nárůstu tření apod.) nebo se nestane vůbec nic a bude to makat dobře. Mě osobně by to za 50% pravděpodobnos katastrofy fakt nestálo :), stalo se mi totiž že při odlehčování setrváku jsem sice vše dobře upnul, přesně osoustružil .. přesto byl nevývažek 30gramů .. a to je opravdu hodně.
upraveno 1x, naposled 25.12.2010 13:59:30
13:33:36
25.12.2010
petřík
-> aceboss: jasně se psal že sem to nedělal já , že to dělal soustružník, a jasně sem psal že to nebylo kvuli odlehčení ale kvuli kvuli tomu aby se to vešlo do převodovky..
12:38:20
25.12.2010
105
nejsem soustruznik , ani obrabec kovu.. ale za ozubeni setrvacniku bych to asi nedal3 asi vyznavac adrenalinovych sportu3
12:17:34
25.12.2010
suri
-> aceboss: pri motore môžeš mať napísané - odlahčený zotrvačník a to pôsobí dosť frajersky
12:04:10
25.12.2010
Kuladmin
-> aceboss: Naprosty souhlas - vic neni co dodat.
10:15:22
25.12.2010
aceboss
Jen by mě zajimalo který soustružník upíná obrobky za ozubení když mám daleko lepší a kvalitnější plochy k dispozici.17
Co chceš slýšet, že Ti někdo na 100%řekne na základě popisu a fotky jak to bude či nebude fungovat.Bud to udělej pořádně jak se sluší a patří ještě jednou to upni,uber a nech to vyvážit nebo to dej tak do motoru a přej si at to vydrží.....
Na otázku proč jsi to vůbec odlechčoval se nechci ani ptát když je Ti fuk, že u nevyváženého i když obraného setrváku můžeš stratit na rozdíl od vyvážené serie docela nechápu logiku .......8
09:57:31
25.12.2010
petřík
-> 105: opel 1,4 16v. -> Kuladmin: jo fajn to vim taky na to sem se právě neptal no...psal sem at píšou jenom lidi co s tim maji zkušenosti to že když to bude nevyvážený že to bude špatný a když to bude vyvážený že to bude dobrý tak to vim i sám. ptal sem se jestli to mohlo v tom soustruhu házet ve směru napříč osy otáčení když to bylo upnutý za zuby. pakny byly rovný plošky taykže to drželo prostě za ten věnec.
upraveno 1x, naposled 25.12.2010 09:59:57
09:47:01
25.12.2010
105
vw motor?
09:32:43
25.12.2010
Kuladmin
No pokud to bude hodne nevyvazeny tak muze neco povolit co vic chces na to slyset. Nebo se proste nestane nic. Tak asi tak no.
09:12:42
25.12.2010
petřík
je obraná jenom ta hranka kolem zubů , 8mm do hloubky a asi 10mm směrem k ose otáčení.
zvětšit soustružení setrvačníku - obrázek od petřík vložen 25.12.2010 09:12:42
09:10:35
25.12.2010
petřík
-> Kuladmin: jenom stočený je to setrvák z corsy kterej je celej soustruženej takže při vyrovnání na hodinkách nevidim duvod to vyvažovat znovu. a setrvák je tam nasazenej v ty poloze jak byl.
-> m8rinek: o to mi jde klidně at to jede drobet hůř nebo tak jde mi poze a jedině o to jestli se to němuže tim nějak poškodit. vubec nejde o to jestli tim ztratim na zrychlení desetinu sekundy nebo ne...
21:51:41
24.12.2010
m8rinek
-> Kuladmin: prasácký stočení, ono stačí, když nějakej šikula mění spojku a pootočí setrvák a je po vyvážení... U seriovýho motoru se odpor navíc skoro nepozná. Nějakej točivější se může přestat vytáčet, nicméně že by se to projevovalo nějakejma extrémníma vibracema? Ne-e
21:31:26
24.12.2010
Kuladmin
-> petřík: A je to nebo neni vyvazovany?? Nebo jen prasacky stoceny a sup s tim do auta??
16:53:32
24.12.2010
petřík
tak to je krásný no soustružník řikal že to nebude problem když se to udělá takhle. soustružilo se pro adlehčení jakoby ta hrana co je ten největší pruměr setrváku. bral se takovej zápich asi 8x9mm házet v ose kliky to nebude to jsem bral na hodinky na 2 setiny jde o to jestli to kvuli tomu upnutí za zuby nebylo házivý jakoby nahoru dolu. každopádně už je to na mtooru a motor v autě takže by bylo dost dobrý nechat to bejt. Jde mi jenom o to aby nevznikl nějakej problem jestli to bude třeba jenom trošku míň nebo víc pružný je mi jedno nešlo o odlehčení jao takový ale o to aby se mi to vešlo do převodovky. jde mi o to jestli to třeba nezlomí kliku atd...
15:30:07
24.12.2010
Evž@
Nejlepe upnout ze vnitř jak píšete ...ja sem to měl ještě pro sichr vystředěné na trnu v díře setrváku
upraveno 1x, naposled 24.12.2010 15:30:30
12:51:59
24.12.2010
dakar.cz
-> petřík: jak pise gemini,upni to za vnitrni prumer jak je spojka a nebo za tu diru a jen to lizni znova..za ten venec to mas urcite blbe osoustruzene a urcite to haze..
12:42:17
24.12.2010
Vrba
-> petřík: A to jsi soustružil plochu pro spojku,nebo jsi odlehčoval?
11:28:54
24.12.2010
Gemini
upnul si to blbo......to se nedela :) osustruz to este raz, ale upni to za stred zotrvaku
10:59:30
24.12.2010
Jakub M.
-> petřík:
měl jsi to upnout zevnitř za stěnu prostoru pro kotouč spojky a skontrolovat házivost na otvoru pro ložisko v klikovce. Takhle jak jsi to udělal se asi taky nic neděje ... jen jsi přidělal práci člověku, kt. to bude vyvažovat (když teda budu předpokládat, že věnec toho ozubení pro startér nebyl nepoužitej atp). Pokud jsi ale nesoustružil dosedací plochu na kliku, mělo by to být jakž takž ok.
10:06:28
24.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
No musis to vyvazit, pak na tvaru nezalezi...
10:04:33
24.12.2010
petřík
Ahoj mám takovej dotaz - možná s kříážkem po funuse ale , při soustružení setrvažníku jsem ho upnul do tříčesťovýho sklíčidla za ozubení pro starter a na uchylkoměru jsem si dorovnal na 0,02mm házivost jakoby v ose setrváku ale ne jeho obvodovou házivost , bohužel ted už tam nemám možnost to překontrolovat takže se chci zeptat je možný že při uchycení za to ozubení to házelo a mám z toho ted osoustružený vajíčko ? případně jaký to muže mít následky, pište prosím jenom lidi co s tim máte zkušenosti atd. díky
Extreme Tyres