skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Startovanie v zime
19:46:58
06.03.2011
06.03.2011

bobo2510
ja som maval tiez problemy ked bolo pod -15 ale zrepasoval som starter, kostru som potiahol na starter, predstih nastavil poriadne a uz startuje celkom v pohode...az na obcasne strajky baterky ale s tym nespravim nic. len neviem aky mate nazor ze na 130 motore som musel dat predstih 15 stupnov..to mi pripada kustek vela
11:03:10
03.03.2011
03.03.2011

sbf
ak ma motor tlaky a bohatsi volnobeh nez treba nastaveny pri UPLNE zavretom sytici vtedy zvykne startovat na 1. brnk
13:14:47
02.03.2011
02.03.2011

alfik5
Ja ked sem startoval aj v -15 a to mam dost staru a slabu baterku....starter ledva pretocil motor....coz bolo pricinou baterky....ale 1-2 krat pretocil naprazdno a na 3 krat pekne chytil....aj ked mozno rucne by som ten motor rychlejsie pretocil....ale inak chytil pekne...podla mojho nazoru ak je vsetko pekne zoriadene a je tam spravny olej tak skodovke staci fakt minimum na to aby chytila... 

18:59:55
04.12.2010
04.12.2010

myschaak AZNP K.Hora
-> Rooney: věř,moje červená šáde taky v zimě na lpg bezproblemů....dva roky neochutnala benzín
17:52:19
04.12.2010
04.12.2010

105
-> Rooney: věř
17:20:07
04.12.2010
04.12.2010

Rooney - zrušená registrace
-> 105: v -18 na LPG? nevěřím 

17:00:58
04.12.2010
04.12.2010

105
bylo -18 a startuju na lpg .. bez problemu kontaktni zapalovani 

13:58:07
04.12.2010
04.12.2010

myschaak AZNP K.Hora
-> MOLSO: ne,60km od Prahy

13:06:38
04.12.2010
04.12.2010

MOLSO
-> myschaak AZNP K.Hora: pozdrav zo sibiru ?



13:05:32
04.12.2010
04.12.2010

myschaak AZNP K.Hora
asi mi u fábie zamrznul benzín

11:13:53
04.12.2010
04.12.2010

poldy
Ja som to uz ani neskusal 

10:56:00
04.12.2010
04.12.2010

Shader
Ani ho*no
... myslím, že to bude chtít novou baterku


10:46:24
04.12.2010
04.12.2010

MOLSO
-> Gemini: 14 alebo -14 ? 

10:33:10
04.12.2010
04.12.2010

waca
U nás -18 °C nebýt citlivého relátka, který asi nemá rádo teploty pod -10°C tak bych taky nastartoval uplně v pohodě...Otočim klíčkem a rychle v tom zacvaká, včetně stroboskopickejch
kontrolek oleje a baterky na budíkách, jakmile se trochu v autě oteplí, všechno funguje tak jak má... Asi tam dám jiné, ať je klid...

10:21:15
04.12.2010
04.12.2010

Gemini
dneska-14C-a-nastartoval-s
om-na-brnk:)
16:11:41
03.12.2010
03.12.2010

palinator
-> afro100:
No, to je pravda, jelikož s el. řízeným motorem se nechá snadno jezdit bez plynu. Tento test jsem dělal při cca 2000, jako u škodovky, takže by to regulované být nemělo.
No, to je pravda, jelikož s el. řízeným motorem se nechá snadno jezdit bez plynu. Tento test jsem dělal při cca 2000, jako u škodovky, takže by to regulované být nemělo.
22:16:55
02.12.2010
02.12.2010

afro100
-> palinator: u modernych aut to do urcitej vysky ot. reguluje elektronika, a ked poklesnu otacky pod urcitu medz, tak tam proste zacne tlacit o nieco viac paliva, cim ich o5 navysi ... takze v konecnom dosledku je pokles o nejakych 100-200 ot.
22:11:02
02.12.2010
02.12.2010

palinator
-> Mr.Lumpy:
Jo, je to chudý a přikláním se k názoru -> Robert 106: , jelikož bohatost sytiče není nastavitelná a jde změnit pouze velikostí trysek, ale musí fungovat na standartním osazení. Víko už mám koupené nové, tak se chystám udělat GO karburátoru.
Edit: Samozřejmě, dokud se motor nesebere, mám vyšlápnutou spojku. Teď mám v převodovce nový olej Gyrol 80W a je to o dost lepší, než s původním 21 let starým, ale pořád to o cca 500 otáček na sytiči klesne. Je zvláštní, že u moderních aut to není zdaleka tak patrné a přitom viskozita by neměla být o tolik nižší, pakliže se do prvovýroby leje 75W-90. Asi v tom bude ještě nějaký bug.
Jo, je to chudý a přikláním se k názoru -> Robert 106: , jelikož bohatost sytiče není nastavitelná a jde změnit pouze velikostí trysek, ale musí fungovat na standartním osazení. Víko už mám koupené nové, tak se chystám udělat GO karburátoru.
Edit: Samozřejmě, dokud se motor nesebere, mám vyšlápnutou spojku. Teď mám v převodovce nový olej Gyrol 80W a je to o dost lepší, než s původním 21 let starým, ale pořád to o cca 500 otáček na sytiči klesne. Je zvláštní, že u moderních aut to není zdaleka tak patrné a přitom viskozita by neměla být o tolik nižší, pakliže se do prvovýroby leje 75W-90. Asi v tom bude ještě nějaký bug.
22:05:58
02.12.2010
02.12.2010

Robert 106
tohle chcípání dělá ohnuté víko karburátoru.
Jinak kdo má škodovku seřízenou a zapalovací soustavu v pořádku nastartuje i v -15°C.
Jinak kdo má škodovku seřízenou a zapalovací soustavu v pořádku nastartuje i v -15°C.
21:40:06
02.12.2010
02.12.2010

Mr.Lumpy
-> palinator: možná to máš trošku chudý... problém je taky ten že zatuhlá převodovka dokáže motor zastavit
20:55:34
02.12.2010
02.12.2010

palinator
Nevím jak vy, ale mě na Š120 stačí i vyflusaná baterka, pokud dokáže udělat aspoň 3 kompresní zdvihy, ať jsou pomalý jak jsou pomalý. Ale mám jinej problém v tom, že sytič, byť je vysunutý naplno, nedokáže motor udržet, prostě otáčky najednou začnou klesat a zdechne. Pokud nenašlapu plynem před startem (a samozřejmě ruční páčkou na pumpě), tak také dlouho chytá.
20:50:20
02.12.2010
02.12.2010

kubo980
-> poldy: V tomto by ti pomohol reduktor z feldy.. Ja som mal tiež s kilom take problemy ked stalo vonky v zime.. Stačilo tyžden bez preštartovania a baterka bola v prdeli.. Teda ani nemusela byť zla batery ale ten škodovacky štarter žrač...
19:20:08
02.12.2010
02.12.2010

poldy
-> Vrba: mam to uz tak spravene
18:59:47
02.12.2010
02.12.2010

MOLSO
-> Vrba: vyborny tip mám to tiež tak



18:55:15
02.12.2010
02.12.2010

ferrari
Jo, ale poriadnym káblom

18:50:39
02.12.2010
02.12.2010

Vrba
-> poldy: Zapoj kostru z baterky dratem primo na starter.První věc,kterou dělám když se mi nejaka škodárna dostane pod ruku.
15:12:11
02.12.2010
02.12.2010

suri
-> minno: a hlavne poriadne káble a svorky od baterky
je to ako píše minno
vyhonený motor , nanič štartér , ukostrenia baterka , olej ak je tam nejaký madit m6ad tak tiež
je to ako píše minno
vyhonený motor , nanič štartér , ukostrenia baterka , olej ak je tam nejaký madit m6ad tak tiež
15:08:38
02.12.2010
02.12.2010

skodovak
-> ozzman1000: Chápu věc,dva předchozí roky to mělo sintetiku a dělalo to taktéž,v oleji to nehledám i když vím že to je srajda a je skoro ani ne letní



14:29:49
02.12.2010
02.12.2010

minno
-> ozzman1000 02.12.10 13:39:22: hej tiež som kukal to M6AD že niekde je SAE30 a inde SAE40, tá 30tka to do škodovky radšej asi nie, keď každý tam dáva skôr nejakú 50tku, aby to toľko nežralo oleja :)
13:40:31
02.12.2010
02.12.2010

afro100
-> poldy: mam taky pocit ze u teba to bude suhra viacerych pricin
13:39:22
02.12.2010
02.12.2010

ozzman1000
minno 02.12.10 13:26:09 napsal:
→ ozzman1000: ináč teraz pozerám tak M7AD je 10W40? to je
zaujímavé, som myslel že je to rovnaké ako M7ADX čiže 15W40
ja som sa nad tým onehdá tiež čudoval, ale je to tak. M7AD = Madit Super a M7ADX = Madit Uniol. Madit Super hoci má nižšiu výkonnostnú triedu ako Uniol, má väčší viskozitný rozsah.
A propos, M6AD sa robí v dvoch viskozitných triedach: SAE 30 a SAE 40.
→ ozzman1000: ináč teraz pozerám tak M7AD je 10W40? to je
zaujímavé, som myslel že je to rovnaké ako M7ADX čiže 15W40
ja som sa nad tým onehdá tiež čudoval, ale je to tak. M7AD = Madit Super a M7ADX = Madit Uniol. Madit Super hoci má nižšiu výkonnostnú triedu ako Uniol, má väčší viskozitný rozsah.
A propos, M6AD sa robí v dvoch viskozitných triedach: SAE 30 a SAE 40.
13:26:09
02.12.2010
02.12.2010

minno
-> ozzman1000: ináč teraz pozerám tak M7AD je 10W40? to je zaujímavé, som myslel že je to rovnaké ako M7ADX čiže 15W40
13:17:02
02.12.2010
02.12.2010

minno
-> skodovak: jj viď ozzman, M6AD je čisto letný olej SAE 40
12:58:20
02.12.2010
02.12.2010

ozzman1000
-> skodovak:
sa nečuduj že ti to štartuje na chuja keď tam máš M6AD, to je letný olej. Daj tam aspoň M7AD alebo M7ADX. Rozdiel v cene je minimálny.
sa nečuduj že ti to štartuje na chuja keď tam máš M6AD, to je letný olej. Daj tam aspoň M7AD alebo M7ADX. Rozdiel v cene je minimálny.
12:44:04
02.12.2010
02.12.2010

skodovak
Já jsem na tom podobně,ovšem baterka i nová točí bídně..Startér jak origo tak rychloběžka = stejný výsledek...musim na to rychloběku kouknout..Kostry mám dobrý motor poštelovanej.Jediný teda což je ostuda mám tam prvně M6AD protože to olej ukrutně bere tak na to prdim.Jak se jednou nastartuje a prohřeje běhá líp.Ovšem ráno nanovo,přijdu po dvou dnech a je End.Leda ještě Nějaké samovybíjení následkem Altiku nebo toho startéru nevim 

12:35:19
02.12.2010
02.12.2010

poldy
-> minno: no v utorok som zalozil do auta nabitu baterku ,isiel som startovat a tazko tocilo motorom ,po tretom pokuse uz uz tocilo motorom normalne a chytilo to ,olej mam 15W40 takze asi dost ztuhnuty je v zime ,ale ja to vidim na tu baterku ,ze uz odchadza
12:23:30
02.12.2010
02.12.2010

Rooney - zrušená registrace
Mě dělaly problém svíčky, koupil jsem nové a teď to startlo na prvni otočení i v -12ti
Ale ty asi budeš mít opravdu zásadní problém s tím, že ti pomalu točí motorem.
Takže baterka nebo startér, na to bych se zaměřil jako první
Ale ty asi budeš mít opravdu zásadní problém s tím, že ti pomalu točí motorem.
Takže baterka nebo startér, na to bych se zaměřil jako první

12:11:41
02.12.2010
02.12.2010

minno
štartovanie škodoviek v zime je podmienené viacerými vecami, od ktorých sa to potom odrzrkadľuje a teda u každej škodovky je to individuálne:
- stav baterky
- stav štartéra
- stav motora
- aký máš olej v motore
- celkový stav karburátora a zapaľovania.
Ako píšeš že to veľmi biedne točí, to znamená čo? že štartér nevládze točiť motorom? Máš buď baterku KO, alebo štartér KO (vybehané púzdra atď.), alebo tam máš moc "hustý" olej.... Popíš bližšie.
- stav baterky
- stav štartéra
- stav motora
- aký máš olej v motore
- celkový stav karburátora a zapaľovania.
Ako píšeš že to veľmi biedne točí, to znamená čo? že štartér nevládze točiť motorom? Máš buď baterku KO, alebo štartér KO (vybehané púzdra atď.), alebo tam máš moc "hustý" olej.... Popíš bližšie.
12:08:36
02.12.2010
02.12.2010

Bucin
to ja jsem na tom taky bídně malá kapacita barerie a špatné dobíení zato motoru staci trochu a jede takže zhruba obden roztlačuji a to kolikrát i v saku když valim do práce 

11:59:32
02.12.2010
02.12.2010

poldy
Zdravim ,chcem sa spytat ako vam startuju skodovky v zime ,hlavne teraz ked bol mraz ,lebo mne dost zle
aj ked nataham ac pumpou benzin a pretocim motor rucne tak velmi biedne to toci a odpali tak na treti pokus (vcera bolo -6 a uz som nenatocil ) pritom baterku som nabijal zaciatkom tyzdna...
