skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Náhlá stráta mazání F 1,6
16:58:40
21.11.2010
21.11.2010

Bororo
Olej a filt měly 8000 Km.Tlak oleje jsem měřil s poškozeným filtrem,s jiným filtrem a po pokusu tlakovým vzduchem vyfoukat kanály v protisměru.Výsledek pokaždé trochu jiný,ale vždy nízký 1 až 1,5 at.
16:30:40
21.11.2010
21.11.2010

suri
-> Bororo: a meral si tlak aj potom? koľko tam ten filter bol? bol správny typ na ten motor? fram filtre sú ešte celkom použitelné
16:08:50
21.11.2010
21.11.2010

Bororo
Značka poškozeného filtru je FRAM
15:50:37
21.11.2010
21.11.2010

suri
-> Bororo: nemá pretože na 1,6 patrí len jediný filter origo alebo mann - obidva majú šesťhran a pri klíme je ten filter opruz meniť a ako jedny z mála sú kvalitné
inak hádam to nie je také strašné tá výmena motora , iba azda ak to robíš v garáži na zemi
inak hádam to nie je také strašné tá výmena motora , iba azda ak to robíš v garáži na zemi
15:48:51
21.11.2010
21.11.2010

Bororo
U mého spotřebáka Felicie 1,6 došlo k zajímavé závadě.Po 15 km.jízdy se rosvítila kontrolka mazání.Prohlídka na cestě nepřišla na závadu,proto jsem demontoval spínač tlaku a zjistil že nějaký tlak tam je.Rozhodl jsem se vrátit domů.Asi po 5 km. kontrolka zhesla a 1 km. před barákem sa znova rosvítila.Po zastavení už byly ventily trochu hlučnější .Připojil jsem misto čidla budík a zjistil že motor maže 1 až 1,5 at. a tlak skoro nereaguje na otáčky motoru.Po demontáži olejováho filtru jsem viděl zborcený vnitřek filtru.Nekvalitní filtr asi způsobil,že část papírové vložky ucpala kanálek k hlavě válců.V dílně jsem měl připravený jíný motor,který jsem původně chtěl upravit na vyšší výkon.Tak jsem motor vyměnil.Nikomu nepřeji měnit motor u F.1,6 s klimatizací.Dělal jsem to 3 dny a mám poškrábané ruce do krve.Poškozený motor jsem zatím nerozebral ale časem to udělám.Má někdo nějaké podobné zážitky? Před poškozením byl motor v naprostém pořádku a nikdy se nestalo že by jen kontrolka problika ani po sportovní jízdě v létě.