vhml 19.11.10 17:13:54 napsal:
Tobě jde o to jestli můžeš dát do eRka písty ze 110LS? Nejsou to
náhodou stejné motory? :-D
A nebo jsem tu otázku nepochopil…
Podobne mi nebolo jasné, o čo ide...veď je to ten istý motor...
Inak ak sa čo len trochu dá, odporúčam zachovať 110LS a kŕmiť to DDSrom, alebo v núdzi SEDR130...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výbrus škoda 110r
19:03:16
02.12.2010
02.12.2010

ferrari
08:20:23
02.12.2010
02.12.2010

Jozka
-> afro100: Tak průzkum jsem odložil, nechtělo se mi kvůli tomu excelovat s lopatou, jen jsem mrkl teoreticky na MB a kila - MB má troje prsa (asi kvůli změně výšky kol čerpadla) a dvě různý zátky (to původní provení jsem asi ani nikdy neviděl), zajímavý je, že od 18. série už je uvedený "stovkový" číslo dílu (111-..). No a LS/R má pochopitelně extra dekl. A pak jsem usnul..
15:34:51
01.12.2010
01.12.2010

Jozka
-> afro100: To je v pohodě, to já si s tím průtokáčem snadno obejdu doma - no asi ne, když vidím tu chumelenici, ale měl bych mít loni koupený fung prso, tak hned uvidím.
-> petr s: Nějaký detaily.. Ten úplně původní MB motor, u kterýho to táta nějak kdovíjak předělával, se mi zkoumat nechce - a stejně ani už nevím, jestli se to při poslední GO neměnilo.. Asi se obklopím víkama a podumám..
-> petr s: Nějaký detaily.. Ten úplně původní MB motor, u kterýho to táta nějak kdovíjak předělával, se mi zkoumat nechce - a stejně ani už nevím, jestli se to při poslední GO neměnilo.. Asi se obklopím víkama a podumám..
12:45:27
01.12.2010
01.12.2010

petr s
Dávali se prsa na simering nic se nepřevrtávalo
12:42:30
01.12.2010
01.12.2010

afro100
-> Jozka: je mozne, ze po prichode 105/120 do vyroby sa tie dekle unifikovali a teda je tam zavit rovnaky, neviem do tohto nevidim, nemam momentalne doma ziadne prsia z 120 ze by som ich omeral ... oproti kilim ale je ten zavit vacsi na 100% ...
12:38:33
01.12.2010
01.12.2010

Jozka
-> afro100: No, to mi právě bylo divný, jak se to dělalo, protože do toho původního poprsí by muselo být nějaký superúsprný minigufero. Mě ty hladký dvouřadový řemenice tak nějak došly, takže když neseženu další, půjdu cestou napozdření dle tvých pokynů
.
Ten závit je tedy ale blbej, pokud je jinej, já tam těch M16x1,5 (?) potřebuju/chci na oil chladič.. když už je v autě namontovanej. Asi jsem měl zatím štěstí, narazil jsem totiž jen na dekly buď starý embéčkový na nějakou tu minizátku, anebo takový, do kterých se R/LS průtokový šrouby vešly, takže jsem si myslel, že existujou jen tyhle dvě varianty.. Dám si na to tedy majzlíka..

Ten závit je tedy ale blbej, pokud je jinej, já tam těch M16x1,5 (?) potřebuju/chci na oil chladič.. když už je v autě namontovanej. Asi jsem měl zatím štěstí, narazil jsem totiž jen na dekly buď starý embéčkový na nějakou tu minizátku, anebo takový, do kterých se R/LS průtokový šrouby vešly, takže jsem si myslel, že existujou jen tyhle dvě varianty.. Dám si na to tedy majzlíka..
12:07:28
01.12.2010
01.12.2010

afro100
-> Jozka: Pokial nechces pouzit labyrintie prsia, mozes zohnat dvojitu remenicu na gufero z eR motoru a nasledne pouzit akekolvek prsia osaditelne guferom standardneho rozmeru 42x56x7 ...
Pokial chces sustruzit, remenica sa troska stiahne, naslisuje sa puzdro a nasledne sa puzdro stiahne na potrebny priemer (42). Z labyrintich prs nie je kam sustruzit, naliatok u remenice je hruby cca 3-4 mm, takze by tam po opracovani nebolo o co zapriet gufero ... siel by som cestou najmensieho odporu a teda pouzil prsia na gufero z hocakej 120 .. (u eR/LS prs je ale ina velkost otvoru + zavitu na boku v prsiach)
Pokial chces sustruzit, remenica sa troska stiahne, naslisuje sa puzdro a nasledne sa puzdro stiahne na potrebny priemer (42). Z labyrintich prs nie je kam sustruzit, naliatok u remenice je hruby cca 3-4 mm, takze by tam po opracovani nebolo o co zapriet gufero ... siel by som cestou najmensieho odporu a teda pouzil prsia na gufero z hocakej 120 .. (u eR/LS prs je ale ina velkost otvoru + zavitu na boku v prsiach)
11:15:52
01.12.2010
01.12.2010

Jozka
-> afro100: Díky, takhle jsem to přesně potřeboval vědět.. že bych se začal poohlížet po dílech. Já mám poskládání předjednaný u specialisty, který by s detaily měl hravě poradit, možná taky, že původní pístní 110LS sadu uzná za vhodnou a pořídí k nim (nechá upravit) nějaký odpovídající vložky a klika zůstane stovková... Uvidím, i když ta varianta LS/LS by se mi líbila víc.
Jo, ještě jeden mám s tím problémek - v úložišti jsem našel jen prsa s malou dírou a dvojřemenici s labyrintem a z doby, kdy se to běžně upravovalo na gufera, si nepamatuju: dá se starej kryt rozvodů vykroužit na gufero (a řemenice utočit), nebo se stáčely jen drážky na řemenici a prsa se dávaly "guferový"? Případně rozměry těch gufer, máš-li s tím nějaký zkušenostě..
Jo, ještě jeden mám s tím problémek - v úložišti jsem našel jen prsa s malou dírou a dvojřemenici s labyrintem a z doby, kdy se to běžně upravovalo na gufera, si nepamatuju: dá se starej kryt rozvodů vykroužit na gufero (a řemenice utočit), nebo se stáčely jen drážky na řemenici a prsa se dávaly "guferový"? Případně rozměry těch gufer, máš-li s tím nějaký zkušenostě..
10:48:15
01.12.2010
01.12.2010

afro100
-> Jozka: pokial das kluku z 120, a 120 LS piesty s vlozkami, nevidim v hlave problem, do bloku sa to vojde, len treba pouzit saly prislusne danemu bloku ...
Samotna hlava z 120LS ma vacsie vybranie na piestny blemb (bombir) kvoli tomu, aby ostal rovnaky kompresny pomer 1:9,5 ako u erka aj pri vacsom zdvihu ...
V realu budes mat na hlave 110LS/R pri pouziti vnutornosti motora 120 LS o daco vacsi kompresny pomer (tusim cca 9,9 ... chcelo by spocitat ... )
Samotna hlava z 120LS ma vacsie vybranie na piestny blemb (bombir) kvoli tomu, aby ostal rovnaky kompresny pomer 1:9,5 ako u erka aj pri vacsom zdvihu ...
V realu budes mat na hlave 110LS/R pri pouziti vnutornosti motora 120 LS o daco vacsi kompresny pomer (tusim cca 9,9 ... chcelo by spocitat ... )
09:48:35
01.12.2010
01.12.2010

Jozka
-> afro100 19.11.10 16:33:09: Taky bych se zeptal - jde mi o kombinaci hlava 110LS (mám po GO), písty 120LS (bohužel nemám a k původním 110LS pístům se mi ztratily vložky), vložky a klika 120 (sehnal bych) - mělo by být funkční, nebo je nějakej další zádrhel ?
Jo - a rád bych to vše nechal naládovat do vhodně přelomítkovaného bloku ze 110LS.
Jo - a rád bych to vše nechal naládovat do vhodně přelomítkovaného bloku ze 110LS.
17:34:54
19.11.2010
19.11.2010

petr s
-> pecen: 73,2 se normálně přebrušovali na 1150
17:34:06
19.11.2010
19.11.2010

pecen
TAZ1500 19.11.10 17:20:41 napsal:
no 100vku vubec nereste veci z toho sou nepoužitelny už z duvodu jinyho
vrtaní hlava 110 R a 120 LS jde sice zamenit ale záměna neni to vybraní
ve spalovaku je jiny ale když se to prehodi tak se hovno stane jedu eR hlavu
tady mam kdyby nekdo chtel je za odvoz nic neposilam pak vybrusy pro vrtani
72 a 75,5 vyrobce nedoporučoval to že se to delalo je jina vec pak pisty eR
oproti 120 LS maj vetsi vypouklinu kvuli tomu že kompresi pomer u obou motoru
je 9,5 a když ma er mensi zdvich než 120 ls tak musi mit vetsi
vypouklinu
ted čtu:
erko - kompresní výška KH 36mm
- "vypouklina" BU = +2,5mm
- délka pístu GL = 72 mm
120LS - kompresní výška KH 33,3mm
- "vypouklina" BU = +2,5mm
- délka pístu GL = 67,3 mm
tzn, že vypouklina je uplně stejná, jenom je jiná kompresní výška = to kvůly tomu jinýmu zdvihu, jestli to dobře chápu.
a pak vybrání v hlavě musí být stejný
no 100vku vubec nereste veci z toho sou nepoužitelny už z duvodu jinyho
vrtaní hlava 110 R a 120 LS jde sice zamenit ale záměna neni to vybraní
ve spalovaku je jiny ale když se to prehodi tak se hovno stane jedu eR hlavu
tady mam kdyby nekdo chtel je za odvoz nic neposilam pak vybrusy pro vrtani
72 a 75,5 vyrobce nedoporučoval to že se to delalo je jina vec pak pisty eR
oproti 120 LS maj vetsi vypouklinu kvuli tomu že kompresi pomer u obou motoru
je 9,5 a když ma er mensi zdvich než 120 ls tak musi mit vetsi
vypouklinu
ted čtu:
erko - kompresní výška KH 36mm
- "vypouklina" BU = +2,5mm
- délka pístu GL = 72 mm
120LS - kompresní výška KH 33,3mm
- "vypouklina" BU = +2,5mm
- délka pístu GL = 67,3 mm
tzn, že vypouklina je uplně stejná, jenom je jiná kompresní výška = to kvůly tomu jinýmu zdvihu, jestli to dobře chápu.
a pak vybrání v hlavě musí být stejný
17:27:03
19.11.2010
19.11.2010

vhml
Jeden motor úspěšně jezdí na výbrusový písty 74mm...
-> pecen: jenom pořád nechápu co řešíš. Písty máš, nech vybrousti vložky a šup s tím do auta
-> pecen: jenom pořád nechápu co řešíš. Písty máš, nech vybrousti vložky a šup s tím do auta
17:23:52
19.11.2010
19.11.2010

afro100
-> TAZ1500: ty si zas nejaky chytry, na teba sme tu vsetci cakali ...
17:21:24
19.11.2010
19.11.2010

j_j
druhej výbrus...tušim značení B a + 0,25 mm. S tím bych si nelámal hlavu a dal ho tam...
17:20:41
19.11.2010
19.11.2010

TAZ1500
no 100vku vubec nereste veci z toho sou nepoužitelny už z duvodu jinyho vrtaní hlava 110 R a 120 LS jde sice zamenit ale záměna neni to vybraní ve spalovaku je jiny ale když se to prehodi tak se hovno stane jedu eR hlavu tady mam kdyby nekdo chtel je za odvoz nic neposilam pak vybrusy pro vrtani 72 a 75,5 vyrobce nedoporučoval to že se to delalo je jina vec pak pisty eR oproti 120 LS maj vetsi vypouklinu kvuli tomu že kompresi pomer u obou motoru je 9,5 a když ma er mensi zdvich než 120 ls tak musi mit vetsi vypouklinu
17:20:38
19.11.2010
19.11.2010

pecen
afro100 19.11.10 17:18:14 napsal:
→ pecen: vo vyrobe nie, ale na opravu motora ano, klasicky
piest, nic zvlastne, len je o 0,5 mm vacsi v priemere
no právě, že ani na opravu, asi vždycky dávaly nový vložky nebo co....
→ pecen: vo vyrobe nie, ale na opravu motora ano, klasicky
piest, nic zvlastne, len je o 0,5 mm vacsi v priemere
no právě, že ani na opravu, asi vždycky dávaly nový vložky nebo co....
17:18:14
19.11.2010
19.11.2010

afro100
-> pecen: vo vyrobe nie, ale na opravu motora ano, klasicky piest, nic zvlastne, len je o 0,5 mm vacsi v priemere
17:17:07
19.11.2010
19.11.2010

pecen
vhml 19.11.10 17:13:54 napsal:
Tobě jde o to jestli můžeš dát do eRka písty ze 110LS? Nejsou to
náhodou stejné motory? :-D
A nebo jsem tu otázku nepochopil…
jo sou, jenom, že se nedělaly písty větší jak 72mm
Tobě jde o to jestli můžeš dát do eRka písty ze 110LS? Nejsou to
náhodou stejné motory? :-D
A nebo jsem tu otázku nepochopil…
jo sou, jenom, že se nedělaly písty větší jak 72mm
17:13:54
19.11.2010
19.11.2010

vhml
Tobě jde o to jestli můžeš dát do eRka písty ze 110LS? Nejsou to náhodou stejné motory? :-D
A nebo jsem tu otázku nepochopil...
A nebo jsem tu otázku nepochopil...
17:13:47
19.11.2010
19.11.2010

afro100
-> pecen: nz. ak by ta este nieco napadlo tak sa kludne pytaj
17:12:36
19.11.2010
19.11.2010

pecen
O.K. díky za rady ,už je mi to trošku jasnější, nikdy sem nedělal 100vkový a 110 erka motory,
tak neznám záměny a souvislosti.
tak neznám záměny a souvislosti.
17:07:32
19.11.2010
19.11.2010

afro100
-> pecen: no teoreticky ano, ale tam su este iste rozdiely, ako mensie ventily a tak ... v praxi bude stacit, ked si zozenies hlavu z 120 LS ... naklady (a cas) na frezovanie a dalsie upravovanie si myslim o dost presiahnu nakupnu cenu hlavy z 120 LS ...
Pokial sa toho bojis, nie je kvoli comu. Sam mam na eR motore hlavu z 120 LS a funguje to viac nez dobre ...
Pokial sa toho bojis, nie je kvoli comu. Sam mam na eR motore hlavu z 120 LS a funguje to viac nez dobre ...
17:04:10
19.11.2010
19.11.2010

pecen
aháá, takže jestli to dobře chápu, tak de jenom o ten vypouklej prostor pro píst.
Tzn., že když vemu hlavu ze stovky a nechám ju vyfrézovat podle erkové tak mám plnokrevnou erkovou ????
Tzn., že když vemu hlavu ze stovky a nechám ju vyfrézovat podle erkové tak mám plnokrevnou erkovou ????
16:59:27
19.11.2010
19.11.2010

afro100
-> pecen: ono to nie je len o hlave ale aj o piestoch, stovka ma rovne piesty: hundertgang.spc-net.cz/ph
pBB3/.../file.php?id=7739&
am...
a erko ich má vypuklé: hundertgang.spc-net.cz/ph pBB3/.../file.php?id=7737& am...
z toho vyplýva, že hlava u kila nemá vybrané spaľováky "do kulata", teda nejde použiť na r/ls ... hlava eR je ale zámenná s hlavou 120 LS: hundertgang.spc-net.cz/ph pBB3/.../file.php?id=7740& am... vyšrafovaná časť je taká priehlbeň do materiálu hlavy ...
laicky povedané sa pod stovkovú hlavu nevojde LS piest ...
čo sa týka C-čok, majú ich všetky osmikanály hliníky, a potom R/LS, poznáš ich tak, že na boku je písmeno C ... skoda-virt.cz/cz/.../1810 -c-vahadla
a erko ich má vypuklé: hundertgang.spc-net.cz/ph pBB3/.../file.php?id=7737& am...
z toho vyplýva, že hlava u kila nemá vybrané spaľováky "do kulata", teda nejde použiť na r/ls ... hlava eR je ale zámenná s hlavou 120 LS: hundertgang.spc-net.cz/ph pBB3/.../file.php?id=7740& am... vyšrafovaná časť je taká priehlbeň do materiálu hlavy ...
laicky povedané sa pod stovkovú hlavu nevojde LS piest ...
čo sa týka C-čok, majú ich všetky osmikanály hliníky, a potom R/LS, poznáš ich tak, že na boku je písmeno C ... skoda-virt.cz/cz/.../1810 -c-vahadla
16:54:34
19.11.2010
19.11.2010

pecen
dík, a ještě se zeptám, (asi blbě) ale jakej je rozdíl mezi hlavou eR a 100vky, kromě vahadel, ty sou delší Céčka
16:50:48
19.11.2010
19.11.2010

afro100
-> pecen: kluka je zamenna zo stovky, bude stacit ju nechat prebrusit a dat vybrusove saly, nova sa obcas objavi trebars na aukre alebo aj tu v inzercii ...
16:49:08
19.11.2010
19.11.2010

pecen
jo dik, ale nevim co klika, kolik má nalítaný, a zeptám se ještě jestli je stejná jako ze 100 vky a myslyš, že se dá koupit ještě někde nová klika? bez výbrusu - trošku bych ju vyleštil, když už to dělám
16:41:52
19.11.2010
19.11.2010

afro100
-> pecen: aha tak, no kompres mat velky nebudes, bude o daco vacsi ale nic tragicke, budes mat aj o nieco vacsi objem, co nie je na skodu. Nebal by som sa toho.
16:36:54
19.11.2010
19.11.2010

pecen
afro100 19.11.10 16:33:09 napsal:
→ pecen: pozor piesty na 120 LS su ine ako na 110 R/LS,
maju mensiu kompresnu vysku, teda by sa zastavovali 2 mm pod hranou vlozky a
malo by to mizerny kompres …
jo, spletl sem se 110 LS, dik
→ pecen: pozor piesty na 120 LS su ine ako na 110 R/LS,
maju mensiu kompresnu vysku, teda by sa zastavovali 2 mm pod hranou vlozky a
malo by to mizerny kompres …
jo, spletl sem se 110 LS, dik
16:33:09
19.11.2010
19.11.2010

afro100
-> pecen: pozor piesty na 120 LS su ine ako na 110 R/LS, maju mensiu kompresnu vysku, teda by sa zastavovali 2 mm pod hranou vlozky a malo by to mizerny kompres ...
16:30:41
19.11.2010
19.11.2010

pecen
Potřebuju poradit.
V chytré knize jsem se dočetl, že se nedávaly do eRka písty větší než 72mm.
Já sem sehnal nový, ale druhej výbrus od KS, ty sou asi na 110LS,
a ted mám dilema je tam dát, jestli nebudu mít velkou kompres?!
Nechcu tvrdej motor
A šli by použít starý písty pokud bych dal nový kroužky, čepy a sehnal nový vložky?
dík za odpovědi
V chytré knize jsem se dočetl, že se nedávaly do eRka písty větší než 72mm.
Já sem sehnal nový, ale druhej výbrus od KS, ty sou asi na 110LS,
a ted mám dilema je tam dát, jestli nebudu mít velkou kompres?!
Nechcu tvrdej motor
A šli by použít starý písty pokud bych dal nový kroužky, čepy a sehnal nový vložky?
dík za odpovědi