skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prosím radu
21:26:32
02.11.2010
02.11.2010

suri
-> matisek: ale robia sa tie sacie plechy , už len felicia to má v prípade 1,3 klíma a 1,6 podobne aj diesel
21:18:05
02.11.2010
02.11.2010

matisek
Stejne nechapem prečo sa už dnes nerobia okolo ventilatora tie sacie plechy,príde mi lepšie ked ten vzduch prechádza večšou plochou chladiča.
Ja tam mam tento žigulacky,vôbec neviem aký má výkon ale chladí lepšie ako ten original,možno len kôli tomu plechu lebo tá vrtula tiež nieje nič moc akurát je večšia.
Ja tam mam tento žigulacky,vôbec neviem aký má výkon ale chladí lepšie ako ten original,možno len kôli tomu plechu lebo tá vrtula tiež nieje nič moc akurát je večšia.
17:43:36
02.11.2010
02.11.2010

rsvancara
...
17:42:37
02.11.2010
02.11.2010

rsvancara
Takže měl jsem tam toto :
13:18:35
02.11.2010
02.11.2010

suri
-> Tommyk: tak ale to máš niečo zle , ty máš 1,6 180W vetrák a tam z chladením problém nebol nikdy , chladič máš čistý odvon zvnútra?
13:12:47
02.11.2010
02.11.2010

Tommyk
-> suri: neasi, ten vetrak ve felde nic neuchladí
asi tam taky budu muset dát z naftový, ikdyž teda v červenym poli jsme ještě nikdy nebyl

11:52:09
02.11.2010
02.11.2010

suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: bohvie , felicia má chladiacu sústavu v poriadku , rozsah teploty 90-110 je v poriadku , ale ten ventilátor je des , pri červenom poli to zapne a beží ako o život a s teplotou sa nič nerobí
už len ten blbý 60W vetrák čo tam dva dni bol z fábie chladil lepšie - pritom výkon rovnaký ale zrejme lepšie lopatky
už len ten blbý 60W vetrák čo tam dva dni bol z fábie chladil lepšie - pritom výkon rovnaký ale zrejme lepšie lopatky
11:01:34
02.11.2010
02.11.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
Borci ja nevim, nemate spatne nastavenej motor? Ze by se prehrival spatnym predstihem? Ja v lete nemel nikdy problem s normalni automatikou a to mam 88°C termostat na favo.
10:58:58
02.11.2010
02.11.2010

suri
-> palinator: je to ako píšeš , a to ešte musí byť funkčná v dobrom stave
je to aj problém 1,3 felicii bez klímy , buď čidlo 88st a vetrák beží prakticky stále alebo silnejší vetrák - čo vôbec nie je problém ani drahá záležitosť
neznášam tú vrtulku čo tam je , zapne a 10 minút to beží a nič s teplotou sa nedeje , hlavne ak vieš že ešte hodinu budeš v kolone
je to aj problém 1,3 felicii bez klímy , buď čidlo 88st a vetrák beží prakticky stále alebo silnejší vetrák - čo vôbec nie je problém ani drahá záležitosť
neznášam tú vrtulku čo tam je , zapne a 10 minút to beží a nič s teplotou sa nedeje , hlavne ak vieš že ešte hodinu budeš v kolone
10:57:03
02.11.2010
02.11.2010

suri
-> rsvancara: konečne niekto rozumný kto neprerába funkčné automatické spínanie na manuál ale radšej tam dá vrtulu čo aj niečo chladí a len nehučí
10:48:40
02.11.2010
02.11.2010

palinator
-> rsvancara:
Ano, škodovácká sahara nebude nic moc, jelikož se letos v létě při cestách na koupání stávalo, že teploměr byl v půli bílýho pole (cca 100°C), ventilátor ručně sepnutý a dolu to moc nešlo, jednalo se o pomalé cesty okolo 50 km/h na úzkých cestách do kopce, z kopce, do kopce....
Ano, škodovácká sahara nebude nic moc, jelikož se letos v létě při cestách na koupání stávalo, že teploměr byl v půli bílýho pole (cca 100°C), ventilátor ručně sepnutý a dolu to moc nešlo, jednalo se o pomalé cesty okolo 50 km/h na úzkých cestách do kopce, z kopce, do kopce....
06:45:35
02.11.2010
02.11.2010

Gryzly
Ventilátor Valeo asi z nějakého malého Citroena.
06:01:42
02.11.2010
02.11.2010

rsvancara
-> matisek: moje zkušenost je taková že když mi to fungovalo na to přední čidlo, tak motor už třeba dávno vařil a teprve v tu chvíli si automatika vzpoměla a zapla vrtuli. Originál motorek s 4 listou vrtulí není žádný zázrak, co si budeme povídat, takže to vesele bublalo dál a za chvíli byla teplota stejně mimo stupnici.
Vypínač to samé, když si člověk nevzpomněl v čas a bylo opravdu léto a človék stál v koloně, tak už taky nic nezachránil (s originálním ventilátorem a ani zapnuté topení nepomohlo).
Tohle řešení mi chlazení seplo vždycky, když jsem se dostal nad 90 C (díky setrvačnosti to ještě popolezlo třeba na 95 C), vypínalo se při nějakých 85 C. Samozřejmě je potřeba tam dát jiný větrák a motorek. Nej řešení jsem našel právě v motorku tuším z Felície 1.9D, který je taky na 3 šrouby a jde (po drobné úpravě dát do původního uchycení větráku). Zachoval jsem i vrtuli, která má tuším 8 ? listů. Mám to ještě schované, odpoledne vyfotím :-)
Hlavní deviza byla, že to opravdu nemuselo hlídat. Rekord byl, když jsem s tím stál na křižovatce v Holicích snad 30 minut v letním odpoledni při 35 C ve stínu a neměl jsem problém.
Je mi jasný, že to je za termostatem, ale ten má odvzdušňovací ventilek a je mu tak blýzko, že tam je prakticky stejná teplota jako před ním.
Vypínač to samé, když si člověk nevzpomněl v čas a bylo opravdu léto a človék stál v koloně, tak už taky nic nezachránil (s originálním ventilátorem a ani zapnuté topení nepomohlo).
Tohle řešení mi chlazení seplo vždycky, když jsem se dostal nad 90 C (díky setrvačnosti to ještě popolezlo třeba na 95 C), vypínalo se při nějakých 85 C. Samozřejmě je potřeba tam dát jiný větrák a motorek. Nej řešení jsem našel právě v motorku tuším z Felície 1.9D, který je taky na 3 šrouby a jde (po drobné úpravě dát do původního uchycení větráku). Zachoval jsem i vrtuli, která má tuším 8 ? listů. Mám to ještě schované, odpoledne vyfotím :-)
Hlavní deviza byla, že to opravdu nemuselo hlídat. Rekord byl, když jsem s tím stál na křižovatce v Holicích snad 30 minut v letním odpoledni při 35 C ve stínu a neměl jsem problém.
Je mi jasný, že to je za termostatem, ale ten má odvzdušňovací ventilek a je mu tak blýzko, že tam je prakticky stejná teplota jako před ním.
23:24:09
01.11.2010
01.11.2010

matisek
-> palinator: Ja nemam osobnu skusenosť s tím čidlom za termostatom ale čítal aj počul som od viac ludí čo stávajú denodenne v kolonach že im práve toto pomohlo.Neviem teraz pri kolkých stupnoch sa otvára termostat ani neviem kedy spína čidlo ventylator ale to sa mi nechce veriť že by to hned po otvorení termostatu zaplo vrtulu.
Už som písal že som tam mal už dve nove čidlá a ked som zastavil tak to zaplo vrtulu ale tá už nebola schopná to prehrievanie zastaviť včas.Dal som tam saharu zo žigulaka a tá to zvláda schladiť aj ked to zapína neskoro.
Už som písal že som tam mal už dve nove čidlá a ked som zastavil tak to zaplo vrtulu ale tá už nebola schopná to prehrievanie zastaviť včas.Dal som tam saharu zo žigulaka a tá to zvláda schladiť aj ked to zapína neskoro.
15:45:41
01.11.2010
01.11.2010

palinator
-> rsvancara:
Můžeš to mít zapnutý furt, při zapojení na spínaný + a taky by to fungovalo s někým jiným. Resp. nechápu někoho, kdo si to zapojí na stálý +, bez chodu motoru je chod ventilátoru v 99% případů k ničemu.
Nebo to není svojí funkcí naprosto stejné, jako triviální řešení popsané výše?
Můžeš to mít zapnutý furt, při zapojení na spínaný + a taky by to fungovalo s někým jiným. Resp. nechápu někoho, kdo si to zapojí na stálý +, bez chodu motoru je chod ventilátoru v 99% případů k ničemu.
Nebo to není svojí funkcí naprosto stejné, jako triviální řešení popsané výše?
14:56:38
01.11.2010
01.11.2010

rsvancara
-> havlik 01.11.10 14:07:25:
rozpálí se motor -> vyfouká to chladič
vychladne motor -> vypne ventilátor
Od té doby jsem neměl v letním stání v koloně absolutně problém.
Samozřejmě efekt "pořád zapnutého tlačítka" je podobný, ale podle ně je rozdíl v tom že tohle "nemusím hlídat" - prostě to funguje i když mi do toho auta sedne někdo jinej a o tom to je ;-)
rozpálí se motor -> vyfouká to chladič
vychladne motor -> vypne ventilátor
Od té doby jsem neměl v letním stání v koloně absolutně problém.
Samozřejmě efekt "pořád zapnutého tlačítka" je podobný, ale podle ně je rozdíl v tom že tohle "nemusím hlídat" - prostě to funguje i když mi do toho auta sedne někdo jinej a o tom to je ;-)
14:16:27
01.11.2010
01.11.2010

petr s
-> havlik: Na zimu bylo ideální uzavírat vodu která jde z chladiče
14:12:37
01.11.2010
01.11.2010

havlik
-> petr s: sem rád že mam stejné pocity
14:11:44
01.11.2010
01.11.2010

petr s
-> havlik: K ničemu ze začátku se ti vrací studená voda
14:07:25
01.11.2010
01.11.2010

havlik
-> rsvancara: k čemu je to dobrý? začne to vepředu chladit dřív nežli tam přiletí ta horká voda zezadu. Každopádně se to bude vepředu spínat hnedle po tom co se ti otevře termostat ne?
14:03:51
01.11.2010
01.11.2010

rsvancara
-> matisek 28.10.10 21:30:02: správně :-), já jsem to myslím dovedl k dokonalosti :-)
Takže, po úpravě víčka termostatu jedno čidlo zamontuju sem (viz. foto polotovaru bez závitu), tím ovládám relé a na saharu dávám motorek i vrtuli chlazení z dízlové felície :-)
Čidlo v chladiči je nezapojené (lze nahradit zátkou pokud ji člověk má :-)).
Takže, po úpravě víčka termostatu jedno čidlo zamontuju sem (viz. foto polotovaru bez závitu), tím ovládám relé a na saharu dávám motorek i vrtuli chlazení z dízlové felície :-)
Čidlo v chladiči je nezapojené (lze nahradit zátkou pokud ji člověk má :-)).
21:30:02
28.10.2010
28.10.2010

matisek
Inak to čidlo by sa dalo dať hned za termostat spravyť nejakú trubku so závitom na čidlo a vložiť ju do tej hadice čo ide z termostatu.Niekde som o tom čítal.Ja už tam mam druhé čidlo ale aj tak to spína neskoro.Nemam problem s teplotou ale sere ma to že ked stojím tak to vylieza akosi vysoko než sa zapne.Alebo kecá teplomer no.
21:11:16
28.10.2010
28.10.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Mr.Lumpy: Pak ale ti nepomuze chladit vodu v chladici kdyz stejne neproudi.
21:09:52
28.10.2010
28.10.2010

Mr.Lumpy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no on je hlavní problém asi v tom že čidlo větráku je v chladiči a od něj vede několik metrů hadic a trubek k motoru takže se v extrémním případě může stát že si voda u motoru vesele klokotá a větrák ještě ani nesepnul páč tam nenastala ta správná teplota
20:28:16
28.10.2010
28.10.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> matisek: Tak u vraku to je jedno Ale kdyz ma o auto zajem, tak je dobry to udelat poradne a ne to takhle prasit.
20:26:48
28.10.2010
28.10.2010

matisek
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Suhlas ale vieš x aut a určiťe aj tu na virte nieje v takom stave ako trebars tvoje a ked už vieš že príde kopec v ktorom to je z teplotou nahnuté,tak to zapneš skôr a šance na jeho prejdenie s kompletnou náplnou vody sa zvýšia
Ja som zástancom toho mať to aj tak aj tak preistotu.
Suhlas ale vieš x aut a určiťe aj tu na virte nieje v takom stave ako trebars tvoje a ked už vieš že príde kopec v ktorom to je z teplotou nahnuté,tak to zapneš skôr a šance na jeho prejdenie s kompletnou náplnou vody sa zvýšia

Ja som zástancom toho mať to aj tak aj tak preistotu.
20:17:06
28.10.2010
28.10.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
Tady je navod, jak to udelat spolehlive a automaticke. Je tam i vypinac, ale to uz je dnes prezite. skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=481
Manualnim vypinacem resi opravu lamy. Inteligent vymeni cidlo a da tam rele, aby cidlo vydrzelo. Pak nikdy neni problem.
Manualnim vypinacem resi opravu lamy. Inteligent vymeni cidlo a da tam rele, aby cidlo vydrzelo. Pak nikdy neni problem.
20:16:54
28.10.2010
28.10.2010

matisek
-> Heřman:
Ked už tam ten ručný vypinač máš tak ho tam nechaj ale najlepšie by bolo spojazdniť aj to automatické zapínanie.Lebo môže sa stať že to niekde necháš stáť zo zapnutím motorom a raz-dva to uvaríš,ked zabudneš.
Ked už tam ten ručný vypinač máš tak ho tam nechaj ale najlepšie by bolo spojazdniť aj to automatické zapínanie.Lebo môže sa stať že to niekde necháš stáť zo zapnutím motorom a raz-dva to uvaríš,ked zabudneš.
20:12:54
28.10.2010
28.10.2010

Heřman
No ja si taky myslim ze je to lepsi :( Ale nemam tuseni jak to muze byt zapojene na ten spinac tak se v tom hrabat nebudu a jen opravim to kapani :(
20:12:13
28.10.2010
28.10.2010

palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Nalijme si čistého vína a řekněme si, že spolehlivost a samotná konstrukce automatiky je na vozech řady 742 tristní. Mimo to, všechno si rád ovládám sám.
EDIT: konkrétně ty moje šrouby na trubkách už asi nikdo nikdy nepovolí, půjdou i s trubkama
Nalijme si čistého vína a řekněme si, že spolehlivost a samotná konstrukce automatiky je na vozech řady 742 tristní. Mimo to, všechno si rád ovládám sám.
EDIT: konkrétně ty moje šrouby na trubkách už asi nikdo nikdy nepovolí, půjdou i s trubkama

20:09:50
28.10.2010
28.10.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Heřman: Dole sou na trubkach dva srouby - u nadrze, ale mohou byt zarezle.
Pivodak 28.10.10 19:56:53 napsal:
→ Heřman: spínač pod volantem je supr věc nechej to tak
jen si spav to čidlo at neztrácíš vodu.
To je pekna volovina, rucni vypinac je uplne dementni. Ma to fungovat automaticky.
Pivodak 28.10.10 19:56:53 napsal:
→ Heřman: spínač pod volantem je supr věc nechej to tak
jen si spav to čidlo at neztrácíš vodu.
To je pekna volovina, rucni vypinac je uplne dementni. Ma to fungovat automaticky.
20:01:03
28.10.2010
28.10.2010

Heřman
JJ tak zitra se do toho pustim :) Moc dik jetse jeden dotaz... Jak nejlip vypustit vodu ? Chci ji totiz hned nahradit naredenim fridexem :)
19:56:53
28.10.2010
28.10.2010

Pivodak
-> Heřman: spínač pod volantem je supr věc nechej to tak jen si spav to čidlo at neztrácíš vodu.
19:54:28
28.10.2010
28.10.2010

Heřman
JJ neco takoveho mi rikal... takze nevadi ze mam ten spinac pod volantem? ja totiz pokazde jak jedu autem spinac zapnu at mi to chladi ale postupne mi voda prez tu srandu odkape a zacne mi teplota stoupat... tak zastavim a o5 doliju a jedu dal :D
19:48:01
28.10.2010
28.10.2010

Pivodak
-> Heřman: asi pod čidlem nemáš těsnění nebo je povolené a spínač můžeš mít pod volantem proto protože uhnily konektory na čidlu jedna z možností
19:45:38
28.10.2010
28.10.2010

Heřman
Mam rapida 742,136
19:44:49
28.10.2010
28.10.2010

Heřman
No chlapik od ktereho jsem to kupoval rikal ze tam neni proto mam spinac pod volantem... :/ ale z tech mist kde by mel byt kape celkem hodne voda :(
19:43:50
28.10.2010
28.10.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Heřman: To bys nejdriv musel rict jaky mas auto presne. Na zimu by stacilo nejdriv odstranit unik kapaliny.
19:42:55
28.10.2010
28.10.2010

Heřman
No je to tak ze ventilator spinam sam tlacitkem pod volantem a caka mi voda presne z toho mista kde je ten termospinac... :( Kazdy den dolevam tak litr vody a ted pred zimou bych si na fridexu uletel kdz to rychle nezpravim a ted jeste nevim jak jsou tam ty draty natahane :( Jak nejlip se k tomu termocpinaci dostanu ? mam lehnout pod auto ? a nebo staci jen neco sundat ze predku ? :(
19:40:32
28.10.2010
28.10.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
Skoda 136 781 nebo 742?
Kdyby cidlo nebylo, tak se uvari hned pac vytece kapalina... Manual je skutecne naprd.

19:40:28
28.10.2010
28.10.2010

StepaNoFUN
-> Heřman: Když by tam to čidlo nebylo, tak tam tu vodu ani nenaleješ... :-D To čidlo má průměr závitu cca 2cm. A najdeš ho když vyndáš rezervu a lehneš si pod auto, tak bude v pravým dolním rohu chladiče. Nicméně jak moc dobře půjde vyndat netuším. Já ho např. jednou musel (po demontáži chladiče) odvrtat...
19:39:29
28.10.2010
28.10.2010

saSaT
-> Pivodak: yop yop, vpravo dole

19:37:17
28.10.2010
28.10.2010

Pivodak
lehni si pod předek a hned ho na chladiči uvidíš je tuším v pravém dolním rohu chladiče.
19:37:03
28.10.2010
28.10.2010

saSaT
Ais myslíš termospínač že?ten je pokud vím na chlaďáku...jenom jaksi nechápu, jak to myslíš s tím že ho tam nemáš a ze předku ti teče voda

19:34:40
28.10.2010
28.10.2010

Heřman
Zdravíčko lidi, potřebuji radu, jak se nejlépe dostat k čidlu spínání ventilátoru. Mám Škodu 136 a spínač ventilátoru mám pod volantem, to znamená, že pokud vidím, že mi stoupá teplota, tak jej sám zapnu ale kamarád mi říkal, že je lepší to mít přes to čidlo. Chci se zeptat, jak se nejlíp dostanu k tomu čidlu, mám pocit, že ho tam vůbec nemám, protože mi ze předku auta teče voda. Dík za rady Heřman