skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nízka teplota vody
15:06:16
12.10.2010
12.10.2010

suri
-> minno: ak si to prečítaš tak motor beží cca 3min , ono na 70 sa dostáva ťažšie ale ako tam je ide rýchlo na 90 a otvára sa pomaly termostat
10:53:34
12.10.2010
12.10.2010

minno
-> suri: no ved ja to nepotrebujem vediet, ale samozrejme 5 minut je uz pomerne dlha doba, takze je to normalne ze za taku dobu sa uz motor ohreje :)
16:35:42
09.10.2010
09.10.2010

suri
-> minno: necelých 5 minút to je včera stopnuté , otvoriť bránu prísť do garáže , naštartovať vyjsť pred garáž , zavrieť garáž a vyjsť pre dom , teplota pri 70
14:29:44
07.10.2010
07.10.2010

suri
-> minno: 6-7 minút je celý akt , ísť von otvoriť bránu , odomknúť a otvoriť garáž , sadnúť do auta vyjsť pred garáž , garáž zavrieť a vyjsť z dvora , určite to tak dlho netrvá bežne len teraz čo som čaptavý a aj tak nikdy som to nemeral ale skúsim
14:26:52
07.10.2010
07.10.2010

minno
-> suri 07.10.10 14:12:32: no a sme doma, 6-7 minút :) výjsť z garáže a ísť to je tak minúta, no keď s tým vrčíš tak dlho tak samozrejme že sa to už stihne aj ohriať za ten čas....
-> Karel.: tak ako napísal suri, 1,6 má liatinový blok, ohrieva sa to dosť dlhšie ako celohlinikáč.....
-> Karel.: tak ako napísal suri, 1,6 má liatinový blok, ohrieva sa to dosť dlhšie ako celohlinikáč.....
14:24:27
07.10.2010
07.10.2010

suri
-> Karel.: skús ja hovorím problém z autom nemám , dosť natom robí aj dobrá kvapalina , čisté hadice a kúrenie a dobrý termostat ak má niekto termostat čo púšťa vodu z motora hned preč tak je škoda o niečom debatiť
14:17:39
07.10.2010
07.10.2010

Karel.
-> suri: šak v poho, si to dneska zkusím mě to zajímá

14:17:38
07.10.2010
07.10.2010

Karel.
-> suri: šak v poho, si to dneska zkusím mě to zajímá

14:12:32
07.10.2010
07.10.2010

suri
-> Karel.: maximálne 6-7minút aj keď teraz mám trošku zdravotné problémy ale nikdy nie dlhšie ako 10
nemusíš mať nikde chybu máš 1,6 a tá sa ohrieva tiež inak , má liatinový blok
nemusíš mať nikde chybu máš 1,6 a tá sa ohrieva tiež inak , má liatinový blok
14:10:56
07.10.2010
07.10.2010

Karel.
-> suri: tak naschvál, stojím u práce, venku svítí sluníčko je kolem 13 stupňů, tak jak pojedu dom, tak si to změřím, pokud to nebude tak jak to máš ty, tak kde podle tebe mám hledat chybu? Termostat blbě pouští?na cca minut tě výjde tahle operace, vyjet z garáže a tak?

14:10:46
07.10.2010
07.10.2010

suri
-> minno: ale vieš aký je bežný stav škodoviek , radiator aj hadice sú kus kameňa , stejne je to všetko o náplni termostate a poriadku v celom systéme
14:05:15
07.10.2010
07.10.2010

minno
-> Nwkt: čiže samé vrakoidné škodovky čo si mal? :) ja zas tvrdím, že HTP 12V 47kW sa ohrieva mizerne dlho oproti škodovke v poriadnom stave :))) ale v podstate mi to je jedno ;)
14:03:09
07.10.2010
07.10.2010

suri
-> Karel.: prídem otvorím garáž , naštartujem vyjdem z garáže , odložím klátiky s pod dverí pozamykám , sadnem do auta a vyjdem z dvora cca 50m a motor má cca 70 -> Nwkt: ono hlavne je blbosť u htp pozerať na budík treba zapnúť kúrenie a tak skúšať
13:59:55
07.10.2010
07.10.2010

Nwkt
-> minno: Když budu brát podobný podmínky tak všechny škodovky co jsem měl se ohřály až tak po 2x-2,5x delší trase než to HTP
13:58:08
07.10.2010
07.10.2010

Karel.
-> Nwkt: tak určitě je garáž lepší, ale pořád tam není takovej rozdíl vůči venkovní teplotě, teda pokud není zateplená a vyhřívaná, tam je to potom jasný. Ale mně se to na 70 pokud bych vyjel z garáže určitě nezahřeje, tomu fakt nevěřím

13:57:23
07.10.2010
07.10.2010

minno
-> Nwkt: ten sibír je tomu asi najbližšie :) potom ale divné že 120 sa ohrieva oproti HTP rýchlejšie.
13:55:52
07.10.2010
07.10.2010

Nwkt
-> minno: Tak máte divný auta nebo bydlíš na sibiři nebo nevim 

13:54:37
07.10.2010
07.10.2010

minno
Nwkt 07.10.10 13:51:30 napsal:
→ Karel.: S feldou zkušenost nemam, ale HTP se tak
ohřívá. Tejden zpátky jsem na to koukal.
minno 06.10.10 19:52:49 napsal:
→ suri: v zime sme to viac krát testovali so zapnutým kúrením naplno HTP vs. moja 120,
rovnako naštartovali a po zájdení 4 km do susednej dediny už moja
120 fúkala pekne mierne teplý vzduch a HTP fúkala stále zimu a budík nie
a nie sa pohnúť, keď sme tento test robili tak tá HTP mala najazdené tak
10 tis. km.

→ Karel.: S feldou zkušenost nemam, ale HTP se tak
ohřívá. Tejden zpátky jsem na to koukal.
minno 06.10.10 19:52:49 napsal:
→ suri: v zime sme to viac krát testovali so zapnutým kúrením naplno HTP vs. moja 120,
rovnako naštartovali a po zájdení 4 km do susednej dediny už moja
120 fúkala pekne mierne teplý vzduch a HTP fúkala stále zimu a budík nie
a nie sa pohnúť, keď sme tento test robili tak tá HTP mala najazdené tak
10 tis. km.

13:51:30
07.10.2010
07.10.2010

Nwkt
-> Karel.: S feldou zkušenost nemam, ale HTP se tak ohřívá. Tejden zpátky jsem na to koukal.
On je taky rozdíl na okolní teplotě a pokud to stojí v garáži (popřípadě ještě vytápěný) je taky rozdíl oproti zamrzlýmu autu
On je taky rozdíl na okolní teplotě a pokud to stojí v garáži (popřípadě ještě vytápěný) je taky rozdíl oproti zamrzlýmu autu
13:49:54
07.10.2010
07.10.2010

Karel.
-> suri:
to snad není možný! Felda se zahřívá rychle, ale takhle rozhodně ne, leda, že bys měl výhezd z garáže na pár km


13:42:56
07.10.2010
07.10.2010

suri
-> palinator: a má sused auto v poriadku ? asi mám zázračné auto alebo to asi ani auto nie je že vyjdem z garáže a von dvorom a mám nad 70st .
13:41:05
07.10.2010
07.10.2010

minno
-> palinator: na voľnobeh sa to neráta to sa zohrieva dlho každé auto
13:38:46
07.10.2010
07.10.2010

palinator
-> suri:
Takže mě chceš říct, že se ti motor ve felicii ohřeje rychlejc, než ve 120 s vypnutým topením? A nemůžeš brát jen obsah vody "navíc", ale i to, že roztápíš celé topné těleso, což taky něco tepla pobere. Jednou, když jsem asistoval sousedovi při startování felicie přes kabely, tak na volnoběh měla 70°C asi po 10 minutách.
Takže mě chceš říct, že se ti motor ve felicii ohřeje rychlejc, než ve 120 s vypnutým topením? A nemůžeš brát jen obsah vody "navíc", ale i to, že roztápíš celé topné těleso, což taky něco tepla pobere. Jednou, když jsem asistoval sousedovi při startování felicie přes kabely, tak na volnoběh měla 70°C asi po 10 minutách.
11:00:13
07.10.2010
07.10.2010

suri
-> palinator: hej ale nezabúdaj že liter vody do kúrenia ti rozdiel neurobí , to nejde cez celé auto ako 120 , resp. čo sa poškodí tým že teplá voda ide do motora a do kúrenia a po otvorení termostatu do chladiča? a pri felicii je motor dlho studený? vyjdem z dvora a mám 70 pohneš sa a po pár stometroch máš 90st
10:48:22
07.10.2010
07.10.2010

palinator
-> Pivodak:
Neřek bych, že je to chytře vymyšlený, protože motor je dlouho studenej ať chceš nebo nechceš topit. Zlatě stará škola - topím, až se motor ohřeje a nikdo mi v tom nebrání.
Neřek bych, že je to chytře vymyšlený, protože motor je dlouho studenej ať chceš nebo nechceš topit. Zlatě stará škola - topím, až se motor ohřeje a nikdo mi v tom nebrání.
10:45:37
07.10.2010
07.10.2010

palinator
-> Nwkt:
A než to vytopíš, tak máš čtvrt nádrže pryč.
Když si představim vytápěnou kabinu na jeřábu AD28, jak to hulí zespod, dělá se mi zle. Radši budu mrznout.
A než to vytopíš, tak máš čtvrt nádrže pryč.


10:44:32
07.10.2010
07.10.2010

Pivodak
-> suri: to jsem ani nevěděl že první ohřátá voda jde hned do topení bez toho aniž bych otevřel ventil,je to chytře vymyšlené no a Felda má v sobě hodně málo vody tuším nějak do 5litrů ne?
08:39:21
07.10.2010
07.10.2010

suri
-> Pivodak: tak hned prvá zhoriata voda ide do kúrenia bez toho aby si niečo robil , navyše hliníkový blok a hlava , málo vody a dobrý termostat a funguje to luxusne
21:47:03
06.10.2010
06.10.2010

Pivodak
-> Kuladmin: je to pohodička no

21:42:17
06.10.2010
06.10.2010

Kuladmin
-> Pivodak: jj felda ma povedenej vymenik tepla.
21:29:39
06.10.2010
06.10.2010

Pivodak
-> suri: Na Feldu nedám dopustit,venku kosa jak svina a v autě teplo během chvilky,nevím jak to v té fabrice vymysleli ale tyto auta topí luxusně.
21:25:33
06.10.2010
06.10.2010

Pivodak
-> minno: Každopádně máš pravdu ale s tímto problémem už válčím dlouho měl jsem s tím problém jak u původního motoru tzn.130 tak i u stávajícího tzn.Favo136,naštěstí auto už nevidělo zimu 2 roky a ani už neuvidí povýšilo na leštěnku do slunného a teplého počasí

20:36:11
06.10.2010
06.10.2010

VeTeV
-> Nwkt: to řeší benzín - po chvilce topíš 

20:31:40
06.10.2010
06.10.2010

Nwkt
-> palinator: To řeší webasto
přijdeš do vytopenýho auta 


20:31:11
06.10.2010
06.10.2010

palinator
-> minno:
A co pak TDI? Tam mrzneš ještě po 15 kilometrech.
A co pak TDI? Tam mrzneš ještě po 15 kilometrech.

20:02:31
06.10.2010
06.10.2010

suri
-> venca5: kolega minno je aj z trochu iného regionu ako ty a tam zima aj býva :_)
19:57:20
06.10.2010
06.10.2010

minno
-> venca5: bože nič neriešim len som to poznamenal a vy sa tu toho chytáte, ináč písal som o 12V verzii (čiže 47kW) a bolo to už pred pár rokmi čo som na tom zázračnom stroji jazdieval. Tiež nie je zima ako zima, ono sa to zohreje, ale vravím že 120 sa zohriala rýchlejšie. Howk.
19:55:44
06.10.2010
06.10.2010

suri
-> minno: tak za 4km vo felicii sa usmažím , inak budíkom never ten budík nemeria teplotu motora , alebo myslíš že aj v kolone má furt 90st?
19:53:08
06.10.2010
06.10.2010

venca5
-> minno: na 1.2 40kw mám v zime po menej ako 10tich minútach dosiahnutú prevádzkovú teplotu (podľa budíka)..a kúri, neviem čo riešiš... Nie je tam nejaký hustý olej alebo čo?
19:52:49
06.10.2010
06.10.2010

minno
-> suri: cez leto som to na htp nejako neriešil, ale v zime sme to viac krát testovali so zapnutým kúrením naplno HTP vs. moja 120, rovnako naštartovali a po zájdení 4 km do susednej dediny už moja 120 fúkala pekne mierne teplý vzduch a HTP fúkala stále zimu a budík nie a nie sa pohnúť, keď sme tento test robili tak tá HTP mala najazdené tak 10 tis. km.
19:42:34
06.10.2010
06.10.2010

suri
-> minno: ale berieš to zo zapnutím kúrením alebo podľa budíku? hreje sa to trošku dlhšie ale ohreje , bohvie čím to je , zlatá felicia , tam ráno vyjdem z garáže a dvora a mám teplo
19:41:39
06.10.2010
06.10.2010

minno
-> suri: prax :) vravím ale o nepodarenom trojválci 12V, v zime nie a nie sa ohriať a kúriť.
19:35:24
06.10.2010
06.10.2010

suri
-> minno: podľa čoho súdiš že sa fábia ohrieva dlhšie ako 120?
19:13:16
06.10.2010
06.10.2010

minno
-> Pivodak: ináč samozrejme že v zime motor rýchlo chladne a keď chodíš len po meste pobehávačky tak je to stále nezohriate, to je predsa logické. Na druhej strane škodovka (105-120) je čo do zohrievania sa motora na tom myslím celkom dobre, motor sa ohreje (pokiaľ je všetko v poriadku) dosť rýchlo aj napriek tomu, že je tam 11 litrov vody a chladič vpredu. To taká Fabia HTP alebo nejaké auto (hoc aj relatívne nové) s nejakým starším typom motora s liatinovým blokom sa ohrieva o dosť dlhšie.
19:00:55
06.10.2010
06.10.2010

minno
-> Pivodak: Vermet? Zrejme myslíš Vernet. Francúzsky termostat (www.vernet.fr/site/.../ho
me.htm). Mám ho aj ja, kupoval som ho aj iným ľuďom a nemám s ním problém. Funguje bez chybičky. Kúpil som verziu pre S120 (80 st.) a funguje veľmi dobre, tak ako fungoval aj pôvodný originál. Motor sa rýchlo zohreje a drží pekne stále 80 st. Predtým som mal skúsenosti s iným francúzskym termostatom a na ňom teplota skákala jak blbá.
18:59:35
06.10.2010
06.10.2010

Evž@
-> Pivodak: to trpí i motor...když jezdi porad za studena
17:05:41
06.10.2010
06.10.2010

Pivodak
Má zkušenost je taková že jakmile se odporoučí termostat který tam je origo od výroby tak už nikdy nebudu mít teplotu 80-85.Dnešní termostaty co jsou na trhu vesměs se setkávám se značkou Vermet tak motor věčně podchlazený a že jsem těch termošů už vyzkoušel i s Fáva,prostě kvalitní termostat nejde sehnat a další věc je že když se se škodulí v zimě courá jen město takřka nezahřetelné.Já jezdím celoročně na teplotě 60-65stupnů.
16:54:05
06.10.2010
06.10.2010

Ultim
A co tak pouzit misto kartonu kus koberce? Castecne to pomaha zvysit teplotu a pritom je "prodysny" 

13:31:26
06.10.2010
06.10.2010

Luky
-> Evž@: -> Doggie4EVER: Samozřejmě, že nejde dečku v říjnu nasadit a v dubnu sundat (i když - kdo ví? Když to takhle dle názoru Ministerstva Dopravy jde se zimníma pneu...
), ale pokud je zima a nejedu do táhlého kopce, proč ne?

10:59:53
06.10.2010
06.10.2010

Evž@
-> Luky.: :) jako je to poznat....a kdo říká že ne tak neví...občas když se v zimě krapet oteplilo tak se mi to i přehřívalo...bez kartonu pořád 70-75 :)