skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nový termostat a stále se přehřívá
18:16:57
04.03.2011
04.03.2011

Nwkt
-> Tomaso435: Nemáš bílej šlem na víčku od oleje?
18:14:33
04.03.2011
04.03.2011

Tomaso435
-> Nwkt: expanzka OK, chčije to jen víčkem, těsnění pod hlavou,, je tam to dražší měděný. asi 40tis km... .. že by to dělalo takhle nepochopitelnej bordel? a pak to rupne jednou uplně?. olej nepřibejvá......
ale je mi dovný to topení.. normálně když sou vyšší otáčky se to prohání rychleji, a topí to jakďas, jak je to v tahu, tak do topení se to nedostane...
ale je mi dovný to topení.. normálně když sou vyšší otáčky se to prohání rychleji, a topí to jakďas, jak je to v tahu, tak do topení se to nedostane...
17:59:30
04.03.2011
04.03.2011

Nwkt
-> Tomaso435: Expanzka je ok? Těsnění pod hlavou?
17:57:11
04.03.2011
04.03.2011

Tomaso435
Takže problém je Z5...
Favorit:
dneska po vyjetí zkoro celýho andrláku (koooopec jako praseasi 3 km) sem nahoře začal "vařit"... Topení začalo bejt ledový, a teplota šla nahoru. kouknu a 2litry vody vyprskalo víčkem ven. Zjistil sem že, když motor točim na prázdno , nic se neděje a v pohodě topení topí jak ďas a voda koluje. Ale když motor je v tahu zatíženej, tak voda začne vychcávat ven a topení začne bejt studený.... zkusil sem zatáhnout ručku v 50ti a na 4ku sešlápnout plyn, v tu chvíly se mi to potvrdilo.... , ale jak vyhodim rychlost, protočim motor, tak je všechno ok, voda se prožene všude kde má a nikde nic nevyprskává...
Pokud jedu trasu kde nejsou kopce, jedu lehkej a v klidu je to OK. jak jedu naloženej a někde v kopci musim za dva a plnej , nebo začnu přdjíždět, začne to dělat tohle.....
... co je špatně?
Favorit:
dneska po vyjetí zkoro celýho andrláku (koooopec jako praseasi 3 km) sem nahoře začal "vařit"... Topení začalo bejt ledový, a teplota šla nahoru. kouknu a 2litry vody vyprskalo víčkem ven. Zjistil sem že, když motor točim na prázdno , nic se neděje a v pohodě topení topí jak ďas a voda koluje. Ale když motor je v tahu zatíženej, tak voda začne vychcávat ven a topení začne bejt studený.... zkusil sem zatáhnout ručku v 50ti a na 4ku sešlápnout plyn, v tu chvíly se mi to potvrdilo.... , ale jak vyhodim rychlost, protočim motor, tak je všechno ok, voda se prožene všude kde má a nikde nic nevyprskává...
Pokud jedu trasu kde nejsou kopce, jedu lehkej a v klidu je to OK. jak jedu naloženej a někde v kopci musim za dva a plnej , nebo začnu přdjíždět, začne to dělat tohle.....
... co je špatně?

09:46:36
23.02.2011
23.02.2011

Tomaso435
-> Eidy: ledová tříšť... hele to je možný poslední dobou sem dolejval fridexem, nebo naopak destilkou, kape mi mrazová zátka takže za celou zimu sem dolil tak litr nesmíchaný kapaliny z večí části vody..... Dik za tip ;)
08:47:43
23.02.2011
23.02.2011

Eidy
-> Tomaso435: Podle mě máš nějakej moribundus v systému. Vždy ti ucpe chladič a topení a vysokejma otáčkama to protlačíš. Může to bejt i ledová tříšť třeba.
01:41:46
23.02.2011
23.02.2011

Tomaso435
Novej dotaz--------------------
-------------
Děcka. Mám problééém, občas se stává...
U favorita, jak nejedu v otáčkách z topení jde ledovej vzduch. Hadice od spodku expanzky do chladiče je studená. Hadice od domečku termostatu do chladiče je vařící stejně tak od odmečku termostatu k expanzce. Chladič je ve večí části studenej. Expanzka se přeplňuje. Po zvýšení otáček je stav stejný jenom to začne pekelně topit. OBčas se mi stane že mi začně stoupat teploměr, pomuže protočení do vyšších otáček, a vše je OK.
Předpokládám správně že je někde bublina že to nezačne kolovat? Nebo že je načnutí těsnění pod hlavou..... Nebo je to někde přiucpaný ? Díky.
Děcka. Mám problééém, občas se stává...
U favorita, jak nejedu v otáčkách z topení jde ledovej vzduch. Hadice od spodku expanzky do chladiče je studená. Hadice od domečku termostatu do chladiče je vařící stejně tak od odmečku termostatu k expanzce. Chladič je ve večí části studenej. Expanzka se přeplňuje. Po zvýšení otáček je stav stejný jenom to začne pekelně topit. OBčas se mi stane že mi začně stoupat teploměr, pomuže protočení do vyšších otáček, a vše je OK.
Předpokládám správně že je někde bublina že to nezačne kolovat? Nebo že je načnutí těsnění pod hlavou..... Nebo je to někde přiucpaný ? Díky.
15:16:14
15.09.2010
15.09.2010

dj.kimmi
Klasika...měl jsem to samý, nižší kvalty nic - pohoda, ale jakmile zařazená 4 nebo 5, tak to vařilo... je to tím těsněním...
13:49:11
12.09.2010
12.09.2010

Crestik
diskutováním od klávesnice toho moc nepořešíš, je třeba vylučovat...v tomhle případě možné příčiny problémů. Byl tu rozumný nápad sundat hlavu, srovnat, vyměnit těsnění...takže bych to zkusil, a pak pokračoval 

13:02:13
12.09.2010
12.09.2010

jarda19
Jel jsem do obrovského táhleho kopce za 3 a plnej asi 4km a tepllota furt 80....těch 90 tam vleze na uplně nesmyslenejch místech.....rovinka.....k
dyž podřezuju a dobržduju ke kruháku bo tak......
06:25:31
11.09.2010
11.09.2010

Pavel P..
-> jarda19: do válců ti to natect může ale nemusí, záleží jak moc je to propálený nebo podfouknutý... někdy to je v pohodě a jen při větším ohřátí jako je strmej kopec, kolona, nebo motor je v záteži třeba s vozejkem tak se to víc ohřeje a tim se to roztáhne a foukne si to..... takhle jsem to měl na rapidu.
23:26:23
10.09.2010
10.09.2010

Syny
-> jarda19: Sundat hlavu, vymenit tesneni a nechat hlavu srovnat... Samozrejme zkontrolovat presahy vlozek...
23:17:54
10.09.2010
10.09.2010

jarda19
a dneska ráno sem to nastartoval a pohoda....auto se neklepe a paráda....nechapu to
23:17:10
10.09.2010
10.09.2010

jarda19
hele takhle.... auto ráno po studenym startu se hrozně klepalo a až po 3km se chytlo a jelo normalně......V servisu mi řekli jak sem to uvařil tak, že je v prdeli těsnění pod hlavou a že to dělá jak řikáš bublinu a že se do válcu přes noc dostane voda...a ráno než se vyžene tak to nejede.....Co s tim teda??
23:15:14
10.09.2010
10.09.2010

Pavel P..
-> jarda19: tak ono se to uvařilo?... pak hledej problem v těsnění pod hlavou, nejspíš ti to tam občas foukne, udělá se bublina u termostatu a teplota vyleze a pak když jí to vytlačí tak zase klesne..
23:12:11
10.09.2010
10.09.2010

jarda19
Přeci neni normalni že když jedu třeba 70km/hod....a najednou stoupne teplota ke 100 stupnim a pak se zase vrátí....
23:11:19
10.09.2010
10.09.2010

jarda19
Takhle to blbne od ty doby co se to uvařilo.......taky odešel termostat....
23:11:11
10.09.2010
10.09.2010

Syny
No pokud byl starej termostat zaseklej a nedoviral, tak te defakto furt kolovala voda a nestihala se ohrat... Celkem bezny...
23:10:24
10.09.2010
10.09.2010

Syny
furt to nechapu :D Pokud je tam vetsinu casu 80, tak to je dobre ne? :D Pri 1. a 2. otevreni termostatu muze teplota mirne klesnout. To same pri pusteni topeni. Ale jinak ma byt 80... Samozrejme kdyz dlouho stojis nebo se couras tak poleze nahoru...
23:08:49
10.09.2010
10.09.2010

jarda19
Je jen zajimavý že s tim starym termostatem tam bylo 60-70max......
23:07:42
10.09.2010
10.09.2010

jarda19
no je tam 70 ale většinu času 80......
23:04:48
10.09.2010
10.09.2010

Syny
Teplota je 70 ale spis 80? Nechapu... Muze bejt blby cidlo, blbej budik, blba kostra, zanesenej motor atd...
23:02:28
10.09.2010
10.09.2010

jarda19
čus lidi.......měl jsem v autě termostat, ktery držel teplotu na 60-70 stupních což je málo....Koupil jsem uplně novy a teplota je 70, ale spíš 80 jenže někdy to stoupne třeba na 90-100 a pak to zase klesne...Odvzdušnoval sem to snad 2x......Nevím co s tim...poradíte?