Vyvážení celku(setrvák, řemenice)

prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 14.08.2009 do 02.11.2010, založil/a waca
řadit dle data
23:09:00
02.11.2010
waca
Jinak abych si taky zaktualizoval tuhle "mojí" diskuzi. Ten setrvák včetně řemenice z jiný káry je v nynějším autě přes rok, najeto přes 10 000km a žádné pazvuky, vibrace nebo něco necítím. Párkrát jsem to vytočil na 6000 aby se kanálky provětraly, stejnak většinou se ručka pohybuje mezi 2000-3500ot/min. Takže zatím všechno drží tak jak má :)
23:05:24
02.11.2010
waca
-> Landží: Tos tam ještě musel kus na tom otáčkoměru dokreslit na 9 000 ot/min včetně i tý ručičky :D
19:23:20
02.11.2010
afro100
ty pitcho, uz budeme na 10 tis ... wuaháááá 3
19:21:57
02.11.2010
vhml
-> Landží: 3 3 3
19:17:50
02.11.2010
jarda.u1
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 3
19:15:34
02.11.2010
MOLSO
-> Matthes, záškodník z TechWebu: asi za hodinu 40
19:14:44
02.11.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Landží: 9000 za minutu a pul? 3
19:09:30
02.11.2010
Landží
Ja na favu točim 9tisic a mam to taky přehozene a bez problemu
11:05:51
18.04.2010
Klubko_
-> Rooney: mezi příborem a ostravou je ze silnice videt reklama firmy(napravo smerem pribor->ostrava), ktera to dela. Ale ted presne nevim, kde presne to je, ani co je ot za firmu. Uz jsem tam delsi dobu nejel. Nebo muzu zaridit v Hranicich.
18:30:44
17.04.2010
Rooney - zrušená registrace
vytáhnu tohle starší téma.
dávám mpi kliku a k tomu 136 setrvák a řemenici.
Bojím se, že to bude dělat bordel, tak bych to chtěl nechat, pro klid duše vyvážit.
Kde "ostrava a okolí" bych tohle mohl nechat vyvážit?
A nebo se mám nato taky vysr..t? nechce se mi pak k vůli tomu, zase kuchat celej motor 8
23:18:30
15.08.2009
matisek
-> petr s: 15.08.09 15:17:13
Nemuseli by ti v servise menit ani vyvažovať celí hriadel pretože náhradní diel by bol vzvážení samostatne.Ale zotrovačník z iného auta ktorí bol dovážení po namontovaní na kluku už nieje vyvážení samostatne.
Ale ja nechcem povedať že som si uplne istí že to tak je na škodovke ale na tom žiguláku to tak je to som si istí,z vlastních skuseností a aj v knihách to tak píšu.Všetko zvlášt a potom ako celok aj ked by sa dalo povedať že potom to dovažovanie nieje treba ale neviem,možno na škodovkách sa to tak nerobilo.Nespomínam si že by som o tom v nejakej knihe o škode čítal.
16:29:26
15.08.2009
Jakub M.
-> waca:
jako ta pravděpodobnost, že se ti to podaří je velká, tzn. že to bude chodit... já takhle vzal kliku z MPička a řemenici se setrvákem ze 136ky a vytvořilo to takovejhle děs, nedávno jsem o tom mluvil se strejdou .. on takhle stavěl 120tku a dokonce i ten setrvák odlehčoval a na vyvažovačce změřil akorát ty +/- 4 gramy na který se to vyvažovalo zvlášť v AZNP ... těžko říct, je to prostě buď a nebo.. v mým případě to byl velkej extrém. Taky jsem chtěl udělat to co ty, ale kamarád strojař mě přesvědčil, že je to kravina - dal sem na něj a když si dneska představim, že bych tam tohle s klidem dal... 1
15:33:55
15.08.2009
petr s
-> waca: Když to bude závodní motor tak ano nebo budeš odlehčovat setrvák ale na vyvážení je vždy nejlepší každá věc samostatně
15:28:13
15.08.2009
waca
-> petr s: když koukám na Jakuba M co tu napsal, tak ten zase stojí za tím, že se to musí vyvážit...no nic, už o tom nebudu kecat, dám to tam..ende šlus :D
15:24:38
15.08.2009
waca
-> petr s: ok, nejsem motorář...Raději se pro jistotu poradim, protože když to člověk dělá, tak už pořádně....
15:17:13
15.08.2009
petr s
-> waca: Nedělá se to chtěl bych vidět jak přijedeš do servisu nechat vyměnit řemenici za 350 korun a naúčtují ti rozebrání a vyvážení za 10 000 Kdyby se to vyvažovalo komplet tak nebude vyvážen žádný ND a nebo by se dávali celé motory a v automobilce se to nikdy komplet nevyvažovalo
upraveno 1x, naposled 15.08.2009 15:19:31
15:14:46
15.08.2009
waca
-> petr s: potřebuju nejenom vyměnit řemenici..včetně setrváku. Vyvážení se snad dělá na komplet motoru...Díky všem za rady, označim si polohy původního a přeházim to do toho stávajícího, když koukám že cca 70% lidí zde říká že je to jedno, tak to prubnu
15:12:50
15.08.2009
waca
-> LiMaK - 742 forever: ďůlek-myšleno díry od vrtačky :-)
13:59:25
15.08.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> waca: klidne to tam namontuj jak setrvák tak remenici, kluci mají pravdu, nemusíš to v tvém případě vůbec řešit a bude to o.k.
13:53:34
15.08.2009
petr s
-> waca: Jak by se to dělalo ? potřebuješ vyměnit řemenici a odneseš na vyvážení celý motor?
13:23:42
15.08.2009
LiMaK - 742 forever
důlek jak důlek, vyvažováni se provádí většinou vrtáním materiálu takže díry jako od vrtačky....
já bych se tím nesral, dej tam cokoli...na 90% je to vyvážené tak jak tak....
upraveno 1x, naposled 15.08.2009 13:24:36
11:31:02
15.08.2009
waca
-> LiMaK - 742 forever: na setrváku nemám ani jeden ďůlek, ale na řemenici jsou dva...je lepší tam dát bez těch důlků nebo je to opravdu jedno co se tam dá....???
11:14:48
15.08.2009
LiMaK - 742 forever
-> petr s: za tímto si taky stojím...
všecko je vyváženo zvlásť a dokonce vím, že při výrobě motorů v boleslavi měli v jednom koši vyváženou kliku, v druhém koši vyváženej setrvák a bouchali to k sobě jak jim to prislo pod ruku... samozrejmosti pak ale bylo kontrolní převážení celku a když náááhodou nekde nejaký gram lital, sproste odvrtali setrvák. hotovo...
takže možná proto semtam nejaký motor má vyvážení setrváku zavislé jakoby na klice...

já sis tím moc hlavu nelámal, v garáži se dycky něco našlo, smontovalo k sobě a nikdy to nic "nepatřičného" nedelalo....at uz myslim vibrace nebo tak...je pravda že jsem nikdy na tech motorech nejel na vyvažovačku, ale na životnosti se podepsaly úúúplně jiné věci tech majitelů, jako napr sraní na olej apod...

ted mam motor, ktery je spolu spasovaný v boleslavi, ale jednoho krasneho dne dostane taky novy setrvak a nebudu resit vyvažení...to až se bude třepat jak motor v malem polskem fiatku...
10:11:52
15.08.2009
Kapřík
-> waca: pro sériový motor to neřeš...nasaď to a jezdi. Je to plus minus vyvážené a na ty otáčky co budeš jezdit to je vpohodě. Sám jsem tak jezdil na minulém motoru 2 roky a žádný problém, žádné vibrace, nic... 4
09:41:36
15.08.2009
petr s
-> waca: Všecko je vyváženo samostatně
09:34:20
15.08.2009
waca
Vůbec netuším kde se to vyvažuje...Nechci s tim jezdit někam 100km daleko
09:19:12
15.08.2009
David29
Co já vim, tak je to vyvážený jako celek... což je špatně-)
Dokonce Motorena Hostivař to vyvažuje jako celek, a bylo mi řečeno ať to tam nedávám, pokud chci aby ten motor byl 100%...

Správně se to vyvažuje zvlášť - klika, setrvačník, řemenice. Už je to lepší z toho důvodu, že pak to můžete k sobě smontovat jak chcete, a pokud budete něco měnit, stačí to tam nasadit jakkoliv - pokud je to také vyvážené samostatně...

EDIT: Cokoliv.. vlastně jenom setrvák má 4 možnosti nasazení-) Ale rozhodně i taková řemenice se dá prostě sundat, aniž by se změnila vyváženost...
upraveno 1x, naposled 15.08.2009 09:20:15
04:03:39
15.08.2009
Jakub M.
-> waca:
rozhodně vyvážit! .... totální nesmysl dát dohromady kliku s jiným setrvákem a řemenicí než byla vyvažována... tuhle kombinaci jsem nedávno vezl na vyvažování a ejhle lítalo tam 20g což hrozně moc... no a za 1000kč mám kliku se setrvákem a řemenicí vyváženu s přesností 0.1g ... rozhodně se to vyplatí, protože se to podepíše na životnosti .. bez ohledu na to, kolik to točíš... ptal jsem se toho pána co mi to vyvažoval ohledně těch 20g(je mi samoz. jasné, že to není dobře) a bylo mi odpovězeno, že při 3000otáčkách se oněch 20g promění až ve 180kg, který tam někde lítaj.. tak bacha na to4 . To že to Matthesovi náhodou vyšlo a pár lidem taky, neznamená, že to vyjde vždycky
00:34:23
15.08.2009
matisek
-> waca: Podla mna je to takto-Kluka sa vyvažuje pri výrobe samostatne ale namontovaní zotrovačník sa vyvažuje na nej.Dosiahne sa tým lepšie vyváženie celku.
ale ked kúpiš nový zotrovačník ako náhradný diel tak ten je vyvážený samostatne takže by to malo byť dobré.Ked ale použiješ zotrovačník z iného motora tak ten bol vyvažovaní spolu z inou klukou takže to môže ale nemusí byť dobré.
Kedisi ešte na žiguláku som dal špatne zotrovačník a bolo to teda fest poznať.
Potom som kúpil úplne nový a bolo to OK.
00:32:13
15.08.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
Ja tahle moudra nachytal od petra s. Proste se na to vyprdni a dej to tam. Problem by byl pokd by ten setrvak nejaky tuzer odlehcoval :)
00:22:15
15.08.2009
kubo980
Až tak velmi by to vadiť nemalo... založ zotrvak a remenicu taj jak boli na tom starom motore a čim skor to vyskušaj.. Možno to bude trochu triasť pri určitých otáčkach a možno ani nie.. Treba len vyskúšať..
00:14:21
15.08.2009
waca
-> kubo980: já potřebuju do určitého dne s autem odjet na dlouhou cestu. Mám z toho rozporuplné myšlenky, zda s tou mojí jízdou to bude vadit nebo ne...co mi říkal kámoš, tak jejich závoďák to taky nemá vyváženo a to točej 7000...tak buhví....
00:11:19
15.08.2009
kubo980
No ved ja ti to neberem.. Ja len vravím že to je sa mi zda vyvažovane všetko spolu pri vyrobe, a ked nemaš na vyber tak to vyskušaš tak či tak a uvidíš čo to bude robiť..
00:09:50
15.08.2009
waca
-> David29: Snad to nebude nějak extrémně vadit když to nebude vyváženo ne???
00:08:32
15.08.2009
waca
-> kubo980: Bohužel já už původní celek nebudu mít..takže musim spatlat ze dvou motorů jeden...
00:08:20
15.08.2009
David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Neuvdí Andrt, že je to vyvažováno jako celek?
00:07:31
15.08.2009
waca
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

díky moc kámo, tohle jsem potřeboval jak víno. Nikde jsem se nedostal ke kloudné odpovědi 6
00:07:24
15.08.2009
kubo980
Mne sa zdá že to je vyvažované všetko spolu.. Či to bude triasť zistíš ked to nahodíš.,, Môže a nemusí..
00:05:19
15.08.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> waca: Samostatne no, polohy si zakreslit muzes ale je to uplne na hovno 6
00:03:10
15.08.2009
waca
-> Matthes, záškodník z TechWebu: -> Matthes, záškodník z TechWebu: bude k něčemu dobré zakreslit polohy řemenice k setrváku??nebo je to uplně jedno jak to člověk dá??Takže vyvážené to je každé samostaně asi ?
23:59:13
14.08.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
Je to sumak. Sam mam taky remenici a setrvak jinej. Otacky k 6000 nejsou problem, bez vibraci :-)
23:58:01
14.08.2009
waca
Zdravím, jelikož mi odešel motor a sehnal jsem nový (bez řemenice a bež setrváku) tak tyto dvě věci chci přehodit z toho původního motoru na ten budoucí.Bohužel řemenici včetně setrváku už z toho "budoucího" motoru nebudu mít, takže tyto dvě věci použiji z toho staršího. Moje otázka zní-když přehodim tento celek (řemenici včetně setrváku na ten budoucí motor) včetně zakreslení polohy (u toho je to asi už zbytečné ne??)-bude to vyvážené nebo ne???Nedostal jsem sem k přesně defínované odpovědi zda samostané díly jako je řemenice, setrvák, klika je samostatně vyváženo nebo to je vyváženo jako hotový celek na autě??A bude to hodně vadit když inkriminované věci přehodím z toho jednoho motoru na druhý??Nejezdím rally, prostě pohoda jazz tabáček jízda, občas mu šlápnu na krk, tak dejme tomu 5000 ot. ale drtivou většinu času co jezdím, tak otáčky max 3500...dík moc za každou radu...
Extreme Tyres