skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jaky olejovy filtr?
prohledat
66 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.04.2009 do 25.09.2018, založil/a Rider skoda
-> MVM: Pravda. Nesprávne som to pomenoval, myslel som otvárací tlak obtokového ventilu, ďakujem za vysvetlenie a opravu.
Tak jsem projížděl katalog mann a dělají 66mm a pak až 76, což je rozměr origo filtru, takže nic moc 

-> minno 24.09.18 09:35:12: Na plnoprůtokovým filtru žádnej otvírací tlak zpětnýho ventilu není a ani žádnej takovej tlak nexistuje! Zpětnej ventil je vlastně jen membránová klapka proti gravitačnímu vytečení oleje z filtru. Hodnota tlaku je jedině tzv.přepouštěcí tlak obtokovýho ventilu. A tam se nejedná o absolutní hodntu - ale o relativní hodnotu před filtračním materiálem a za filtračním materiálem,protože je to zavřený v jedný plechovce která je stejně zaplněná tlakovým olejem ..
Technicky prakticy to pojede se všema filtrama 3/4-16 UNF
Technicky prakticy to pojede se všema filtrama 3/4-16 UNF

-> minno: to vis, Tonda kdyz ma neco zamerit, tak s prstem na spousti
tak ho to popletlo

-> minno: jasný, zamerit, jako změřit, no
sorry

-> Antony: to sme sa nepochopili, ja nekážem merať, ale aby si sa zameral, čiže upriamil pozornosť :)
-> Antony: Tie filtre budú na tom asi aj ostatné všetky +/- rovnako. Zameraj sa na otvárací tlak spätného ventilu, aby sa z toho nestal zbytočný obtok :)
Všeobecně, olejový filtr Mann 712-43 má nějaký specificky vlastnosti pro motory 1,3, nebo by šel nahradit jakýmkoliv olejovým filtrem Mann pro benziňáky? Stejný zavit by potěšil, ale potřebuju o cca 2-4mm menší průměr. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Díky.
-> palinator 08.08.18 18:47:18: Radeji se neptam kolik co stoji. Na stole nebo v kufru auta najdu uz nachystanej olej a filtr a pul dne mi zabete vymenit na takovym aute olej
-> MVM:
Za 1241 Euro bez DPH?
Za 1241 Euro bez DPH?

v praci pouzivam prevazne Knecht,Humel Mann,Hengst
-> Jarda: Vzdy a vsude jsem daval MANN - libilo se mi zpracovani a vzdy vse bez problemu. Ted ale pred nedavnem jsem koupil od MANNu kabinovej filr a tam uz jsem tak nadesnej ze zpracovani nebyl. Nehlede na to, ze spodni cast (jakoze "prirubu") jsem si musel sam slepit, pac to meli lepeny jen na nejakou oboustranku, ktera se uz u noveho filtru odlepila 

Spis, co urcite nedavat - vika, meyle, aq. Podle me je jefina jistota mann, ikdy uz mam nejake made in china, bral jsem jako dobrej filtr fram, ale posledni kousky nejak netesnily, jednou s novym mann se mi stalo, ze felda zacala hur mazat, tak jsem to pri blikajici kontrolce proslapnul, mazat zacala a az do vymeny nebyl problem, asi neco slepeneho v nem.
-> MOLSO: tak potom?
-> Kocvin:
Champion jsem taky dával, ale jinak mám radši Mann, protože ta firma koupila náš Jipap, tak jim nechávám vydělat.
Champion jsem taky dával, ale jinak mám radši Mann, protože ta firma koupila náš Jipap, tak jim nechávám vydělat.

-> suri: a ešte stále je 

-> Tomaso435: origo bol roky purflux
-> Tomaso435: Purflux, Mann, Mahle, Bosch ověřeno.. Někteří šetřiví zákazníci chtějí i třeba Alco nebo Champion a problémy s tím nejsou..
-> Tomaso435: Používám Mann, a spokojenost
na fáčko oleják. UFI drží si stále kvalitu ? protože v origo krabičce je jednou mann, jednou filtron jednou champion.. akorát to má na sobě loda wv kroužek kroužek kroužek kroužek s a škoda....
...ted jen doufam, ze nebude delat to same co ten zmetek od AQ 


60kč
-> Rooney: za kolik?
Tak sem koupil Filtron, lepší tam stejně neměli 

-> jerzy: tež si myslím ze tam se už připláci jen za tu značku 

-> suri: myslim ze je stejne velky... ale je bily, tak treba proto
ale tez mozna dela cenu ta znacka zeano...

-> jerzy: fram v pohode stačí ale možno je bošák večší z večšou plochou
-> suri: jo to ja vim ze je kvalitni, mam s nim jenom dobrou zkusenost, ale prave netusim jestli se vyplati ho brat za 150 kdyz se da fram koupit za 70... no nic treba se nekdo ozve
-> werty: tak to je mazec no, proc pak takovy srace vubec prodavaji, to je fakt na pěst
zlatý komunisti 


-> Rooney: Je to tím AQ ...známej to měl s tímhle filtrem to samý. Pak dal Champion a problémy byly pryč.
-> jerzy: vždy lepšie ako vika , ja som zatial mal len manny fiaamy a purolatory
-> suri: a co rikas na bosch filtry? prijdou mi dost drahe, stoji to za to?
-> suri: ok 

-> Rooney: kúp mann fram champion purolator otto
-> suri: aha, takze je to shit a pujdu jim to tam omlatit o hlavu.....

-> Rooney: je to tým že filter nedrží olej a stečie do vane
Koupil sem si ted novy olej 15w40 a olejový filtr Auto Quality "AQ", a kurwa ted jak to nastartuju, tak mi svítí kontrolka mazání déle než předtím a motor klepká protože tu chvilku jede na "sucho"
Je to tím filtrem?
Je to tím filtrem?

Doted se do toho motoru daval stale olej Mogul 10W-40 Extreme.A pri dolevani kdyz lehce ubylo se dolilo olejem Delphi 10W-40 .Nyni jak budu menit olej ,tak bych uvazoval tam dat Mogul 10W-40 GX-FE .Protoze si myslim,ze tomu snad prece nemuzu ublizit?Polosyntetika stale a znacka take jen jine oznaceni (GX-FE).Co si myslite?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: zadny favo to neni.....Blok je to 742.136 klikovka ,ojnice,pisty,vlozky z feldy MPi + hlava Mpi snizena,odlehceny setrvak.Vacka 260/260,slicovane saci s hlavou,sportovni sani udelane.Neco mezi 52 az 55kW ten motor ma.
Presne ako píše Šemík, min je 2,5l a max 4l oleja...tiež som to urobil, ako tu niekto písal - dal som 4l oleja, pojazdil som pár km a atm, kde bola hladina, som urobil rysku...minimum mi vyšlo presne na konci mierky - to som ale jednoducho odmeral, koľko je od max po min na origo 120 mierke a podľa toho primeral k Favo mierke...ale ja aj tak nalejem 4l oleja a pri výmene vypustím tak 3,8l oleja, takže to min ani veľmi neriešim...
A ten filter Delphi - je to tiež dodávateľ do AI, takže ani tam by som sa nebál
A ja používam ten menší filteb, bo ten väčší som zohnal iba no name poliaka, takže pouzívam Favo filter - zvyčajne Bosch...-> Rider skoda: a ako máš upravený motor, ke´d máš 75k? No a doteraz si používal aký olej? Totiž ak nejaký slabší minerál, tak pred naliatím toho Mogulu sa uisti, že nemáš príliš zakarbónovaný motor - aby nenastalo nemilé prekvapenie...
A ten filter Delphi - je to tiež dodávateľ do AI, takže ani tam by som sa nebál
A ja používam ten menší filteb, bo ten väčší som zohnal iba no name poliaka, takže pouzívam Favo filter - zvyčajne Bosch...-> Rider skoda: a ako máš upravený motor, ke´d máš 75k? No a doteraz si používal aký olej? Totiž ak nejaký slabší minerál, tak pred naliatím toho Mogulu sa uisti, že nemáš príliš zakarbónovaný motor - aby nenastalo nemilé prekvapenie...
Rider skoda 27.04.09 13:22:08 napsal: → Frantys: cozpak ty ted do ty tvoji chudinky…ale ja tam nic jinyho nez snytetiku nedam.a asi nejlevnejsi co jsem koukal je Mogul GX-FE 10W-40 za 135,– litrprej chudinka.........
takovej stroj!

-> Rider skoda: Co mas prosimte za motor? Jaky vsechny upravy? Vezmi si ze ten favo zaklad je stavenej na nejakej olej, na urcitej typ. Osobne radsi kvalitni mineral nez hlavne nejakou polosyntetiku...
-> Rider skoda: aj tak je v tom mineralna zlozka




oprava: nic nez polosynetitku

-> Frantys: cozpak ty ted do ty tvoji chudinky....ale ja tam nic jinyho nez snytetiku nedam.a asi nejlevnejsi co jsem koukal je Mogul GX-FE 10W-40 za 135,- litr
volej do škodvky??? Nejlepší z JZD Hořice-Paramo M7ADX 15w-40 za 38kč/litr........
V pátek sem tam byl pro 25litrů........zase na chvili vystaráno.......

Co se hodnot týče - pro motory BEZ olejového chladiče je min. 2.5l oleje a max. 4l oleje.