
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Na léto bez fridexu??? poradte
-> T: Naleju čistič, projedu, nechám vychladnout a třeba až druhý den proplachuju. 

-> T 15.03.19 09:56:16: ja tam lil teplou z kohoutku
-> Eidy: motor nastartuju, nechám prohřát a projet systémem vodu a pak vychladnlé propláchnout píšou v návodu.....nebo pouštíš do ohřátého motoru tu studenou vodu z řádu ? Jo ten termostat jsem si myslel, sakra



-> T: Termostat vyndat a domeček složit. Já to rozpojil v hadici u motoru a udělal si redukci na hadici z kohoutku, abych to opravdu propláchnul. Ale je potřeba celý systém ohřát jízdou. 

je to doma, ještě mi poraďte jak na proplach otevřeného systému ? přemýšlím kde to rozpojit a cpát tam vodu nebo je to jedno kudy ji tam pošlu ? vzhledem k termostatu asi není.......nebo jo ? :-D
-> vhml: objednal jsem, dík 

-> vhml: Taky jsem tenkrat na Cordobu pouzil ten proplachovaci sajrajt a jak pises, asi 3 proplachy z toho sly strasny sracky. Od ty doby voda krasne cista nekolik let.
-> T 12.03.19 08:33:05: dávám cistic chladice od Wynnse a tecou z toho sracky ještě na pátej proplach vodou...
Abych nezakladal nové téma......
Jezdím fridex od začátku složení erka, měnil jsem celé vedení a stejně mám pořád rezavou vodu.... čím lze odstranit rez ? Někde jsem četl ocet ?
Jezdím fridex od začátku složení erka, měnil jsem celé vedení a stejně mám pořád rezavou vodu.... čím lze odstranit rez ? Někde jsem četl ocet ?
tyvole. pravě že fridex zvysuje bod varu kapaliny, podle naredeni, ale proste zvysuje, jinymi slovy vodu uz uvaris a fridex jeste bude v poho....
kdyz teda pominu veskere korozivění gumových hadic a zanášení trubek kamenem....tak co na léto je jasná volba už v bodu varu kapaliny oproti vodě...
kdyz teda pominu veskere korozivění gumových hadic a zanášení trubek kamenem....tak co na léto je jasná volba už v bodu varu kapaliny oproti vodě...
Bez fridexu ne,proč zavdávat korozi příčinu? Nemusí být na -30´C ale aspoň litr potěší.
-> Syny: no nevim prostě tam po zimě byla hladina ovdy kousek nad minimem v bance, tak jsem dolil.... žádnej extrem.. v létě to bude horší:)
-> Kantys3: To te to tak ztraci vodu?
Aha tak jo díky hoši...já tam mam fridex ještě ze zimy tak jsem to dolil destikou aby tam toho bylo dost a budu dolejvat destilku a fridex tam nechám, ještě jednou dík...jinak mam fačko rv94
-> Vici:
přesně tak...
-> Kantys3:
fakt tam radši ten fridex dej.. i když třebas nemáš nový trubky, hadičky chladič atd... ono to má dobrej důvod aby tam byl.. zvlášť jestli to je třeba na celohliníkovym motoru, tak tam je to velká hloupost nedat (i kdyby jsi tam dal jenom destilku, stejně to bude korodovat, protože máš spoustu minerálů usazenejch v chladícím systému = z destilky se stává obyč voda po prvním ohřátí)
přesně tak...
-> Kantys3:
fakt tam radši ten fridex dej.. i když třebas nemáš nový trubky, hadičky chladič atd... ono to má dobrej důvod aby tam byl.. zvlášť jestli to je třeba na celohliníkovym motoru, tak tam je to velká hloupost nedat (i kdyby jsi tam dal jenom destilku, stejně to bude korodovat, protože máš spoustu minerálů usazenejch v chladícím systému = z destilky se stává obyč voda po prvním ohřátí)
v žádném připadku ne bez fridexu
-> Pavel P..: Dvě léta a neni problém 

Todle je nejvetsi blbost jezdit jen na vodu a to jeste na tu z kohoutku jeste vetsi. Muj nazor a myslim ze se mnou bude hooodne lidi souhlasit. Na obyc vodu jet max pri cisteni nebo nejakem testovani tesnosti chladiciho okruhu apod a samozdrejmen v nejvyssi nouzi.
-> David29: a viděl jsi taky už tesnění pod hlavou který je od normální vody prorezlý a vypadaný do chladicího okruhu?... tak to asi brzo uvidíš jestli budeš celý léto jezdit na obyčejnou vodu.

-> David29: tam ale není problém s teplotou ale že se ti časem ucpe vedení vodním šutrem jestli ti dřív teda neprorezne
-> Mr.Lumpy: Leju vodu a neni problém. Pochopim to u novýho auta nebo tam, kde je chladící okruh (hlavně trubky) po GO..
U 20let starýho motoru, kam kdekdo lil kdeco, to nemá cenu. Já jsem do 120 lil normální vodu z vodovodu a problém s teplotou sem nikdy neměl...
U 20let starýho motoru, kam kdekdo lil kdeco, to nemá cenu. Já jsem do 120 lil normální vodu z vodovodu a problém s teplotou sem nikdy neměl...
-> David29: a není? ty dvě tři stovky na trochu fridexu má každej
Vici 07.04.09 17:51:58 napsal: kdo jezdi bez fridexu je vul 

-> David29: co je nesmysl?
-> Vici: Nesmysl...
fridex krom mrazuvzdornosti obsahuje celkem ucinne inhibitory koroze a zvysuje bod varu chladici smesi... kdo jezdi bez fridexu je vul 

Můj názor pokud to budeš skládat dohromady a máš to prázdné tak čistě jen destilku proč ne, ale vypouštět fridex a dávat jen destilku je kokotina. Jak píše Petkar1 fridex má i další vlastnosti např. inhibitory koroze
Ahoj, když jsem měnil motor, tak jsem v létě jezdil chvilku "bez fridexu". Respektive jsem pak dolil jenom destilku. Já mám pocit že ten fridex naopak pomáhá tomu aby se to tolik "nehřálo" a navíc má ještě další vlastnosti, které pomáhají udržovat trubky a podobně

Ahoj, chtěl bych se vás zeptat na vaše zkušenosti s tím jestli na léto vylejvat fridex a dát tam jen destilku, jeslti to bude znát a bude se to o dost méně hřát....ono vyměnit celou vodu je pakarna tak se ptám abych to nedělal zbytečně
