-> MOLSO:
OK dakujem za rady ... majte sa dobre ,,,
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky Olej
12:05:18
21.09.2010
21.09.2010

Lukas/Fishmaster
11:57:16
21.09.2010
21.09.2010

MOLSO
-> Lukas/Fishmaster: nie
11:56:59
21.09.2010
21.09.2010

Lukas/Fishmaster
A ked vypustím polosyntetiku + nový filter ... a nalejem tam minerál tak nebude to robiť niaku zlobu?

22:16:54
20.09.2010
20.09.2010

palinator
-> Evž@:
O něco hustší je i při vysokých teplotách. "Zimní" index ovlivňuje viskozitu i při teplotě 100°C, jak je možno vidět ze specifikací. Ale samozřejmě není to rozdíl jako mezi 10W-40 a 10W-50.
O něco hustší je i při vysokých teplotách. "Zimní" index ovlivňuje viskozitu i při teplotě 100°C, jak je možno vidět ze specifikací. Ale samozřejmě není to rozdíl jako mezi 10W-40 a 10W-50.
21:52:31
20.09.2010
20.09.2010

Evž@
-> Lukas/Fishmaster: 15 w 40 je viskóznější v nízkých teplotách,tedy hustší.....pokud bys chtěl olej co si udržuje vyšší viskozitu i při vyšších teplotách zvol třeba 10 W 50 či 60 nebo ten 15W 50 až 60
21:44:20
20.09.2010
20.09.2010

Lukas/Fishmaster
No jedna otázočka .... mám v motore polosyntetiku 10W-40, ale mi ju motor potroške žerie ... tak a otázka znie ... ked ju dám von možem tam naliať minerál bez prepláchnutia??? Nič sa tým nestane??? motor je čistý žiadny karbón ... jedná sa o favo 136 ( v rapide)
15W-40 je hustejší ako 10W-40 ???
15W-40 je hustejší ako 10W-40 ???

20:41:33
16.09.2010
16.09.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> filcek: 15W postaci.
20:40:06
16.09.2010
16.09.2010

filcek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak v zimě to nejezdí ani, a ten magnatec 15w 40 , nebo 10w 40
20:38:53
16.09.2010
16.09.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> filcek: Hlavne M6AD je letni oil.
20:37:30
16.09.2010
16.09.2010

filcek
-> Tommyk: já mu to říkal a on jako že ze starý školy že je to blbost
20:36:01
16.09.2010
16.09.2010

Tommyk
-> filcek: kup tam pořádnej olej a ne sračku za 74kč/litr 

20:35:13
16.09.2010
16.09.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> filcek: Do cistyho motoru klidne polosyntetiku, ale pokud ho bude zrat tak se prohnes.
20:34:22
16.09.2010
16.09.2010

filcek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak pilu táta docela jezdí minulej motor to odnesl že se začal do 4 válce cpát olej
20:32:51
16.09.2010
16.09.2010

filcek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no a když mám zůstat u minerálu tak mám teda lejt eshop.paramo.cz/Zbozi.asp
x?kod=V03212... přímo ten M7ADS jsem nenašel
20:32:02
16.09.2010
16.09.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> filcek: Tve to lejes do takovyho motoru M6AD? :-D No pokud motor nezere oil a gufera tesni tak muzes zkusit Kastrol Magnatec treba, ten se tu hodne jezdi... Ani ten M7ADS IV by mu neublizil kdyz nebudes jezdit pilu.
20:29:29
16.09.2010
16.09.2010

filcek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak motor byl po go krom válců a od tý doby najel 500km na m6ad
20:21:01
16.09.2010
16.09.2010

Tommyk
Matthes, záškodník z TechWebu 16.09.10 19:19:30 napsal:
→ filcek 16.09.10 18:52:52: M6AD? OMG! Boj se. Moc. to mě sundalo ze židle
ale má pravdu ten chlapec 
→ filcek 16.09.10 18:52:52: M6AD? OMG! Boj se. Moc. to mě sundalo ze židle


20:19:19
16.09.2010
16.09.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> filcek: To je jedno, je to stejna sracka. Jako pokud by ten motor byl po GO tak bych se nebal polosyntetiky, ale jesi to je starej dobrej motor, tak zustan u tohohle mineralu.
20:17:20
16.09.2010
16.09.2010

filcek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a od jakého výrobce?
20:01:29
16.09.2010
16.09.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> filcek: Aha tak to nebude snad tragedie. Zkus M7ADS IV a lepsi no.
20:00:21
16.09.2010
16.09.2010

filcek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pod víkem to vypadá dobře na tenhle olej jsme najeli asi 500km
19:32:48
16.09.2010
16.09.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> filcek: Jak to vypada pod vikem kde se dolejva oil?
19:26:04
16.09.2010
16.09.2010

filcek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jo je tam bohužel co tam mám teda nalejt?
19:19:30
16.09.2010
16.09.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> filcek 16.09.10 18:52:52: M6AD? OMG! Boj se. Moc.
19:02:15
16.09.2010
16.09.2010

filcek
jinak motor dostává docela přasky:)
18:57:27
16.09.2010
16.09.2010

suri
-> filcek: nalievaj tam ďalej M6AD alebo mogul stabil 15/40
18:52:52
16.09.2010
16.09.2010

filcek
Můžu nalejt do motoru 120ls tento olej eshop.paramo.cz/Zbozi.asp
x?kod=V53145...
teď tam je mogul M6AD a nemusím se níčeho bát? dík
teď tam je mogul M6AD a nemusím se níčeho bát? dík
11:32:25
26.02.2009
26.02.2009

Majklsto
M7ADSIII je pre beznu skodovku vrchol blaha

16:13:06
25.02.2009
25.02.2009

MOLSO
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: ale pokial viem ADS3 (alebo 4) ma zapisanu normu pre skoda favorit / forman takze by to malo byt ok
08:37:15
25.02.2009
25.02.2009

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
Mam taky nutkani něco napsat.
Alfa omega oleju je jejich vykonostni trida a doporuceni vyrobce.jde o to,ze třeba synteticke oleje jsou nachylne na mikroprepalovani,když nejaky objemovy dil projde vyssi teplotou nez ma(coz zavisi na konstrukci motoru a opotrebeni),tak je trvale znehodnocen.u mineralu je to tak,ze se vrati do puvodni podoby.to je vlastnost o které se moc nevi.Mineralni mogul gx-pro extréme ma výkonnost A3/B3, SL/CF a třeba syntericky Shell helix ultra ma tez výkonnost API SL/CF, ACEA A3/B3.
To znamena ze ty oleje jsou schopny vydržet stejne tlaky,stejne by se mely spinit,stejny interval vymnen,přísady proti korozi na stejne urovni atd…synteticky bude snaset vic mrazy cca -35C a minerál cca -28 v tom je synteticky olej ve vyhode,ale když vemu,ze jsme v mirnem klimatu a tyhle teploty jsou trochu mimo realitu tak ty oleje musí byt rovnoceni souperi,protože výkonnost neurcuje vyrobce,ale nezavisle zkusebny.
Vysledek je ten,ze na minerální bazi docilili vykonnostni tridu plne syntetických oleju,takze když mi někdo rekne mam tam kvalitni syntetiku tak ji tam ma,ale ja tam mam stejne kvalitni minerál.proto ty diskuze jsou kolikrát uplne mimo.
K tomu M7ADSIII tak ten je kvalitni,ale gx-pro je samozrejme dal. M7ADSIII ma CF-4 coz je primarne urcene pro naftove nakladni motory,autobusy,lokomotiv y-nizsi otacky,vyssi tlaky.
Alfa omega oleju je jejich vykonostni trida a doporuceni vyrobce.jde o to,ze třeba synteticke oleje jsou nachylne na mikroprepalovani,když nejaky objemovy dil projde vyssi teplotou nez ma(coz zavisi na konstrukci motoru a opotrebeni),tak je trvale znehodnocen.u mineralu je to tak,ze se vrati do puvodni podoby.to je vlastnost o které se moc nevi.Mineralni mogul gx-pro extréme ma výkonnost A3/B3, SL/CF a třeba syntericky Shell helix ultra ma tez výkonnost API SL/CF, ACEA A3/B3.
To znamena ze ty oleje jsou schopny vydržet stejne tlaky,stejne by se mely spinit,stejny interval vymnen,přísady proti korozi na stejne urovni atd…synteticky bude snaset vic mrazy cca -35C a minerál cca -28 v tom je synteticky olej ve vyhode,ale když vemu,ze jsme v mirnem klimatu a tyhle teploty jsou trochu mimo realitu tak ty oleje musí byt rovnoceni souperi,protože výkonnost neurcuje vyrobce,ale nezavisle zkusebny.
Vysledek je ten,ze na minerální bazi docilili vykonnostni tridu plne syntetických oleju,takze když mi někdo rekne mam tam kvalitni syntetiku tak ji tam ma,ale ja tam mam stejne kvalitni minerál.proto ty diskuze jsou kolikrát uplne mimo.
K tomu M7ADSIII tak ten je kvalitni,ale gx-pro je samozrejme dal. M7ADSIII ma CF-4 coz je primarne urcene pro naftove nakladni motory,autobusy,lokomotiv y-nizsi otacky,vyssi tlaky.
22:06:16
24.02.2009
24.02.2009

K.o.l.d.a.
K syntetickým olejům: pokud máte motor po generálce, popřípadě je dokonale zbavený karbonu, není důvod se ho obávat. Tyto oleje ale obsahují detergenty (a spousty ostatních aditiv), které mj. dost důkladně rozpouštějí karbonové úsady. Ty mohou ucpávat olejové kanálky, což může vést až k zadření motoru. "Plně" (i u plné syntetiky je základový olej míšen částečně olejem minerálním) syntetické oleje jsou stavěny na mnohem těžší provozní podmínky, než které se vyskytují ve škodováckých motorech, proto je tento olej celkem zbytečné kupovat.
Škodovka skousne hodně olejů, důležitější ale než vysoce kvalitní olej jsou spíš jeho pravidelné výměny (postačí 15W-40, výkonnost snad SC/CB)
Škodovka skousne hodně olejů, důležitější ale než vysoce kvalitní olej jsou spíš jeho pravidelné výměny (postačí 15W-40, výkonnost snad SC/CB)

11:39:33
24.02.2009
24.02.2009

Jakub M.
-> Rapid135 - doktor:
jo.. přesně tak.. po zahřátí ztrácí tlaky... moje LSka tlačila s Tryskem Super (Paramo) M7ADSIII po zahřátí na volnoběh 3atm. ... v max. otáček (asi 6500 - byla tam vačka 110R... lehce leštěná hlava a \"tvrdší\" pružiny ventilů) to šlo k 5-6atm. ale s mogulem sem to za boha nedostal přes 4... holt je to bláto...
jo.. přesně tak.. po zahřátí ztrácí tlaky... moje LSka tlačila s Tryskem Super (Paramo) M7ADSIII po zahřátí na volnoběh 3atm. ... v max. otáček (asi 6500 - byla tam vačka 110R... lehce leštěná hlava a \"tvrdší\" pružiny ventilů) to šlo k 5-6atm. ale s mogulem sem to za boha nedostal přes 4... holt je to bláto...
21:45:43
23.02.2009
23.02.2009

Rapid135
-> Crestik: omlouvam se zapomenul sem este na valce,bo nejen klika je namahana
21:44:16
23.02.2009
23.02.2009

Rapid135
-> Jakub M.: mogul nemam rad ani ja co se rady 15W-40 tyce.s ostatni radou zkusenosti nemam tak nemuzu rict.ale kdyz M7ADSIII tak od Parama
21:43:01
23.02.2009
23.02.2009

Rapid135
-> Crestik: podle toho co pisou na etikete je pro vysoce zatezovane benzinove a naftove motory preplnovane/nepreplnovane
.ja na nem najezdil 30 000km a naprosta spokojenost.tady mozna ani tak nepude o otacky jako spis o namahani.uznej ze 4hrnce 120ky nemuzou namahat kliku tak enorme jako 10nebo 12 hrncu motoru o objemu 15 800ccm nebo 19 000 ccm.beru ze Tatra ma hlavni loziska valivy ale kdyz to tam pisou ze je to i pro benzin tak to snad bude pravda.
20:55:54
23.02.2009
23.02.2009

Crestik
-> Rapid135 - doktor: taky by chtělo zjistit, jestli vyhovuje do větších otáček. Některé tyhle oleje pro dyzly jsou pro pomaloběžné motory, do nějakých cca 2500 otáček, pak se začíná trhat film apod
20:54:16
23.02.2009
23.02.2009

Jakub M.
-> Rapid135 - doktor:
jo.. ale ne M7ADSIII od mogulu... je to nanic olej.. bohužel...
jo.. ale ne M7ADSIII od mogulu... je to nanic olej.. bohužel...
20:43:04
23.02.2009
23.02.2009

Rapid135
do 120LS bych nacpal M7ADSIII je to Tatra olej specialne vyvinutej pro T815(mozna i T148 ale asi jo).ja sam ho mel v 742.136 ktere dostaval opravdu do tela.prizahritym motoru sem ho tahal do 7000,olej menil po cca 7-8000 a motor ciste krasa.z mineralnich oleju je myslim toto ten TOP. a dat do 120ky plnou syntetiku je myslim jeji poukaz na hrobnikovu lopatu.ty motory nebudou pro pouziti techto oleju asik konstruovany.muze se i mylit samozrejme 

20:22:53
23.02.2009
23.02.2009

vhml
-> Kapřík faster: s naprosto ledovým klidem to tam nalej. Používám ho taky, s tím rozdílem, že na zimu ho dávám se specifikaci 10W
20:15:44
23.02.2009
23.02.2009

Evž@
-> Čmoud: Na sedra dej trysky 110/135 a vzdušníky 190/140
20:12:49
23.02.2009
23.02.2009

rolls
-> Kapřík faster: no tiez by ma zaujimalo co tam mam naliat...ked ten GX staci tak to tam nalejem. viem ze sa to tu niekedy riesilo ale ani za boha sa mi nece hladat

19:25:32
23.02.2009
23.02.2009

Jakub M.
dej paramo Trysk Super.. M7ADSIII... zatim to nejlepší z minerálů co tam můžeš dát a co kdy bylo tak akorát pro 120tky.. nebo LSky.. odzkoušeno.. táta to jezdil kdysi za totáče.. a bohatě to stačilo.. byl to motor 120L/A od Trinera.. teploty oleje často kolem 120°C... a bez větších problémů. Jinak asi to GX pro.. jak tu píšou ostatní
19:17:24
23.02.2009
23.02.2009

Kapřík
-> vhml: takže třeba tenhle olej se nemusím dát do upravenýho motoru (do 80 kobyl) po GO? S klidným svědomím? 

18:36:20
23.02.2009
23.02.2009

Čmoud
nn mam,a karbec Sedr
09:06:07
23.02.2009
23.02.2009

Pavel P..
-> vhml: teď se to už jmenuje Mogul Extreme....
21:58:44
22.02.2009
22.02.2009

Evž@
-> Čmoud: tak jestli máš karbec EDSR tak pro 1. a 2. stupeň dej 112/130 a vzdušníky 170/160....
21:23:19
22.02.2009
22.02.2009

Čmoud
Jo a etě sem se chtěl zeptat jak natryskovat karburator 120LS ??
20:25:56
22.02.2009
22.02.2009

vhml
Přesně tak. GX-Pro je osvědčená klasika
20:13:53
22.02.2009
22.02.2009

spartra
kup tam mineral 15w/40 za ca 75kč/l, jedem
19:22:33
22.02.2009
22.02.2009

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Čmoud:
vubec neplati to,ze kdyz das syntetiku udelas nejlip.
pokud ten motor nechces oddelat a pritom prejit na vyssi tridu oleju pouzij toto.
www.olejshop.cz/xVP-mogul -extreme-(gx-pro)-15w-40-( 15w40)-4-litry
vubec neplati to,ze kdyz das syntetiku udelas nejlip.
pokud ten motor nechces oddelat a pritom prejit na vyssi tridu oleju pouzij toto.
www.olejshop.cz/xVP-mogul -extreme-(gx-pro)-15w-40-( 15w40)-4-litry