skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Posilovač řízení dodatečná montáž
-> David29: Pokud to půjde bez oleje delší dobu, tak si to asi představíš... Třeba u T148 byla pro případ poruchy serva předepsaná demontáž spojky čerpadla a dál si jel bez posilovače. U 815 a vejš nevím... Ale ty hydraulika je v servu u Tatry snad dodnes. Idealně "nepěnivá" OTHP... Ale Tatra je Tatra. Jako třeba olej ve spojkovým okruhu T148 (jestli si pamatuju dobře dokonce motorák).
-> David29: cca rovnake spatne fungovani ako hocico ine co bezi bez oleja, napriklad prevodovka ci motor.
Hele a hrozí nějaký poškození něčeho při nedostatku oleje? Krom špatného fungování...
-> palinator 12.03.20 07:27:58: Tak to je taky možnost 

-> dragon_cb_cz:
Já akorát vim, že se chování řízení lidem zlepšilo po tom, co tam nějakej olej vůbec dolili.
Já akorát vim, že se chování řízení lidem zlepšilo po tom, co tam nějakej olej vůbec dolili.

-> Milan 136 11.03.20 18:17:43: To jsem právě myslel. Ale jak říkáš, rizeto netěsnosti tam je. Tím odsátím se to nevyčistí úplně, ale zase to pak někde nepustí. Na tohle byla fajn ta Xantie, u té jsi to z odpružení, brzd a řízení systematicky a postupně vytlačil, vyčistila se nádoba a sítka a bylo to.
-> palinator 11.03.20 18:36:29: Odcházejí těsnění a pumpy, ale jestli je to starým olejem nebo stářím, to fakt netuším. Ale vím že spoustě lidí se chování řízení (plynulost atd) po výměně oleje zlepšilo.
-> MVM:
No a na řízení se se starým olejem něco děje? Nevšim jsem si, že by na starejch keplech ty hydraulický serva nějak významně odcházely.
No a na řízení se se starým olejem něco děje? Nevšim jsem si, že by na starejch keplech ty hydraulický serva nějak významně odcházely.
-> Cumper 11.03.20 18:15:57: Klasika ten olej degraduje. Dělají se v něm kaly,jednak vlhkost,jednak otěr. Chtě nechtě to stárne. Že na to lidí serou není obhajoba. Lidí kašlou i na brzdovou kapalinu,ale prostě dokud se jim nepropadl pedál tak to neřeší....
-> Jirik_Tuňák1983 11.03.20 17:21:43: Ještě jsem na řízení neviděl vypouštěcí šroub. Holt se to bere jako doživotní. Nikdo nepočítá s tím, že to za 20 let někdo bude měnit. A než to někde rozpojovat a riskovat netěsnost, tak bych několikrát vysál nádobku a zase doplnil. Moc se s tím vymyslet nedá

A je k něčemu dobrý ten servo olej měnit? Skoro nikdo to nedělá, tak by mě zajímalo jestli to něčemu pomůže.
-> Tomaso435: Jo, vycucnout nalít novej.. 8 z 10 Fabií tam má původní z výroby. Což mě taky napadlo že včetně mojí 

-> Jirik_Tuňák1983: netuším, ale než něco někde rozpojovat atd aby to pak netěstilo, tak raději vycucnu co dostanu pod baterkou víčkem a doleji z větší části čerstvou náplň...
-> Tomaso435 11.03.20 16:01:51: A ono se to mění vycucnutím? Já se ptám, páč se mi to úplně nezdá.
-> MVM 11.03.20 15:21:30: když koupím chf a vycucnu z fabie ze serva ten 20 let starej , a doliju tento nový, asi tomu pomůžu co ?
Často se dává Dexron III, ale výrobci pochopitelně tvrdí, že jen origo náplně, protože jinak to půlku systému sežere a druhou odpálí na Mars... V Saabu jsem vozil ATFko normálně, do Hondy jsem kdysi koupil Honda PSF-S nebo jakou za snad 800 Kč/litr... strašná raketa.
-> David29: Myslím že Tatra má OTHP klasika, ty červený oleje jsou Dexron a nějaký římský číslo - olej do automaticky převodovky, a zelený vw je CHF olej do centrální hydrauliky. Já jsem kdysi nouzově dolil právě do serva ten žlutý OTHP a prostě se to neřešilo. Ve Tvým případě bych koupil v litrovce ten červený a othcko mívají často i staceny..
tudíž pokud to neteče jak Dunaj na doliti bych dal to co tam je a zbytečně to nemíchal...

-> David29 11.03.20 15:12:31: a fabie má zelenej 

Trochu off, ale zeptám se tady.
Ono je víc druhů oleje do posilovače? Jsou záměnné?
Jde mi to, že řeším olej do Tatry a Tranzita. Jakej je v Tranzitu nevím, ale v Tatře je žlutej.
No a já znám jen červenej
No a rád bych koupil jeden, co můžu nalejt do obojího. Nebo musím sehnat dva?
Díky
Ono je víc druhů oleje do posilovače? Jsou záměnné?
Jde mi to, že řeším olej do Tatry a Tranzita. Jakej je v Tranzitu nevím, ale v Tatře je žlutej.
No a já znám jen červenej

No a rád bych koupil jeden, co můžu nalejt do obojího. Nebo musím sehnat dva?
Díky
-> Vlastík : tak ono to zvladne aj bmm
A je lepší ho dát na 1.3mpi 4 bod nebo to zvládne 1.3bmm?
O montáží vše vím. Šlo mi o to když se tam dá aby nebyl problém na STK. Díky kluci
-> StepaNoFUN: je toho hodně, no. Chtěl jsem to do pickupa, ale zatím nainstalovat. Pokud si pamatuju. Je jiná celá volantovka i s krytem, řízení, altik, držák altiku, hadice na vodu do chladiče, a kdesy jsem šlyšel že je i upravená mapa v řídící jednotce.
-> Vlastík : Pokud použije všechno co k tomu patří a nebude to tam nějak dolepovat, tak na STK nikdo neřekne půl slova. Ale jestli nemá druhou feldu, ve který to je, tak to bude stát nemalou sumu. Je tam toho dost jinýho.
v TP neni

Čau kluci,
kamarád chce dodatečně namontovat posilovač řízení na felicii 1.3 mpi?
je potřeba ho zapsat do TP aby šlo normálně stk nebo se nemusí zapisovat?
něco takového jsem ještě neřešil. Díky
kamarád chce dodatečně namontovat posilovač řízení na felicii 1.3 mpi?
je potřeba ho zapsat do TP aby šlo normálně stk nebo se nemusí zapisovat?
něco takového jsem ještě neřešil. Díky