skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia M1 vs N1 (kategorie vozidla)
-> acab: Záleží kolik máš míst v tp, ostatní úřady nezajímá. Koukni na razítko kdo tu přestavbu dělal jestli mtx nebo někdo jiný, pak tam zavolej a porad se přímo s nimi.
nevim sice kde ma byt ta sit přichycena ale ja mam díry pro šrouby hnedka za sedačkama řidiče. vzadu sem se dival a nic tam neni.... zitra vam to když tak nafotim a ukažu....jinač mě napadlo jestli by se nedali uřady nějak oblbnout že bych do auta přimontoval 5. pás a řekl bych že v tom autě už bylo 5 pasu tak nevidim duvod proč by tam nemohlo byt i 5 míst.
-> saskyn2 31.03.14 00:09:41: A hovno :) V praci mame jednickovy Octavie jako N a jezdilo v tom 5 lidi bezne :) Mam pocit, ze to nikdo ani nevi, ze by mela bejt jen pro 4 :) Dvojkovy mame taky (tu dokonce mam ja tedko) a ta je pro 5.
-> acab: Jak to řešil před nedávnem kamarád na O2, tak přepis byl v pohodě i bez mříže...
-> acab: Ta síť (mříž) má oddělovat zavazadlovej prostor, to je mezi zadníma sedačkama a kufrem. A pokud vim, tak už v autě nemusí nutně bejt.
tak to mi je jedno v autě stejně jedou jenom 3 lidi max. jednou za čas a to opravdu vyjimečně mam v autě 5 lidi takže v tom problem nevidim ... spiš mě trapi ten přepis v tp .... protože jak jsem už auto koupil tak mi k tomu tu dělici sit nědali....a ta sitka ma byt mezi řidičem a sedačkou vzadu a co jsem se dozvěděl tak při přepisu to v tom autě ma být a kupovat to kvuli tomu se mi fakt nechce :D pravě proto se bojim.... jinač diky za info :)
-> acab 05.07.14 12:05:53: Není to problém, ale pokud máš v tp 4 místa tak ty ti zůstanou
lidi koupil jsem fabii 5j kategorie n1, v tp je napsano nákladní skřínový a potřeboval bych ho přepsat na osobni. Pujde to nějak ? zjistli jsem že to je nakladni až na evidenčce. Pán mi na evidenčce řekl že by to pry neměl byt problem jenže jak jsem tady ted otevřel odkaz na mtx tak tam pišou pozue o1 o2 a fabia 6y
Mám hatchback, původně M1 - při koupi nového vozidla čistopis TP změněn a vozidlo otypováno na N1. Při zachování 5 míst. Při změně z právnické na fyzickou osobu jsem DPH absolutně neřešil. Co si pamatuji památný den 15. září LP 2009 hned ráno jsem přepážku vymontoval a hodil na půdu. Na STK jsem byl od té doby 2x na evidenčce 1x. Neřešeno.
Tak kamarád s tou Octavií dnes úspěšně absolvoval evidenčku a přepis, i na pojišťovně oznámil změnu údajů a na výši povinného ručení nemá vliv, jestli je to M1, nebo N1
Prý by někde mohli dělat problémy na STK, ale tam, kde dělal evidenčku, to neřešili.
Tudíž to asi nebude řešit ani on, počet míst k sezení omezen nemá a pokud by někdy sehnal za levno tu přepážku, tak ji opře v garáži a případně před TK nasadí![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Prý by někde mohli dělat problémy na STK, ale tam, kde dělal evidenčku, to neřešili.
Tudíž to asi nebude řešit ani on, počet míst k sezení omezen nemá a pokud by někdy sehnal za levno tu přepážku, tak ji opře v garáži a případně před TK nasadí
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Stepan FUN: 4 místný auto už z5 na 5místný nepřestavíš. Prostě ty auta který mají o míso mín jako fábie nebo jedničkoová oktávka nebo třeba scenik kterej má z 6 jenom 4 mají smůlu. Přepážka se vozit nemusí tudíž je přestavba zbytečná, jedině snad někde do zahraničí, kde by měli problém pochopit naše stupidní zákony a považovali nákladní skřínový auto za opravdu nákladní
nebo kvůli nekvalifikovaným stupidům na STK jak tu někdo psal, nebo kvůli prodeji, ta N1 totiž dost sráží cenu jinak to opravdu nemá cenu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> spartra: Dvojková oktávka je taky normálně 5 místná, není na tom nic divného, je to dle nosnosti a naopak Škodovka jako jediná má zpětnou přestavbu za tyhle peníze, u ostatních to stojí 2x tolik a víc.
-> Luky 31.03.14 08:58:27: Bych řekl že si někdo ulehčil přestavbu, ale pokud máte v TP 4 místa tak by jste neměli mít 5 pásů a bohužel úředního šimla toto nezajímá.
-> Luky 31.03.14 08:58:27: Bych řekl že si někdo ulehčil přestavbu, ale pokud máte v TP 4 místa tak by jste neměli mít 5 pásů a bohužel úředního šimla toto nezajímá.
náš citrouš je taky n1 s přepážkou z výroby a je porád 5 místnej
koukám, že škoda simply clever![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
koukám, že škoda simply clever
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> StepaNoFUN 31.03.14 15:33:33: stejně se v pěti moc nedá jezdit
nj nekomu to nevadi asi tak
-> Trady: Ale když to takhle udělaj, tak maj pořád jenom 4místný auto. ;-) Kvůli tomu 5týmu místu by museli udělat tu přestavbu. ;-)
dneska na DI sem toto tema nakousl, a pry hodne lidi co koupi auto po podnikateli a je to treba combi octa s prepazkou a N1 tak to normalne na sebe nahlasi, sundaj prepazku protoze byt uz nemusi a je to. nez platit prachy navic za prestavbu na M1
-> Bukaj: Suma sumárum, mříž být nemusí, ale díky kouzelné formuli v TP o tom, že demontáž= přestavba to neznamená, že si jí můžeš před barákem vyhodit a nazdar... Je potřeba postupovat např. viz můj odkaz níže.
-> saskyn2 31.03.14 00:09:41: jo, počet pásů jsem zapomněl zmínit - v to autě bylo normálně 5 pásů ponecháno. Takže po demontáži přepážky dle uvedeného předpisu se fakt to auto od jiného v kategorii M1 lišilo jen zápisem v TP. Vím že se tam v 5 lidech prostě jet nesmí, jen nechápu proč ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Přepážku v autě mít nemusíš (ani když byla montovaná v době, kdy bejt musela), počet míst k sezení, ani kategorie vozidla se nemění.
Sbírka zákonů č. 341/2002
Příloha 1. bod 6: U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karosérií musí být za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad. Tato přepážka musí být do výšky nejméně 500 mm nad bodem "H" uvedených sedadel v provedení z plného materiálu a nad touto výškou musí být v provedení zabraňujícím vniknutí velkých předmětů (o rozměru nejméně 50 x 50 mm) do prostoru pro cestující. U vozidel s uzavřeným prostorem pro náklad a opatřených ve stěnách a ve dveřích okny mohou být tato okna zasklena bezpečnostními skly nebo zasklívacím materiálem, který musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem a musí být podle něho homologovány (schváleny). Tato okna musí být ze strany prostoru pro náklad (kromě zasklení v zadních dveřích či zadní stěně) chráněna tuhou a pevnou zábranou (například mříží s maximálním rozměrem otvorů 50 x 50 mm) proti náhodnému poškození přepravovaným nákladem. Instalace takové zábrany nemusí být u posuvných dveří vozidla, pokud to konstrukční řešení těchto dveří neumožňuje.
Sbírka zákonů č. 283/2009 (platnost od 15.9.2009)
bod 38: V příloze č. 1 bodu 6 se na konci prvního odstavce doplňuje věta "Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno v souladu s ustanovením tohoto odstavce.".
Zdroj: auto.idnes.cz/konec-mrize k-za-tyden-ji-muzete-vymon tovat-z-auta-fvn-/automoto .aspx?c=A090908_...
Sbírka zákonů č. 341/2002
Příloha 1. bod 6: U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karosérií musí být za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad. Tato přepážka musí být do výšky nejméně 500 mm nad bodem "H" uvedených sedadel v provedení z plného materiálu a nad touto výškou musí být v provedení zabraňujícím vniknutí velkých předmětů (o rozměru nejméně 50 x 50 mm) do prostoru pro cestující. U vozidel s uzavřeným prostorem pro náklad a opatřených ve stěnách a ve dveřích okny mohou být tato okna zasklena bezpečnostními skly nebo zasklívacím materiálem, který musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem a musí být podle něho homologovány (schváleny). Tato okna musí být ze strany prostoru pro náklad (kromě zasklení v zadních dveřích či zadní stěně) chráněna tuhou a pevnou zábranou (například mříží s maximálním rozměrem otvorů 50 x 50 mm) proti náhodnému poškození přepravovaným nákladem. Instalace takové zábrany nemusí být u posuvných dveří vozidla, pokud to konstrukční řešení těchto dveří neumožňuje.
Sbírka zákonů č. 283/2009 (platnost od 15.9.2009)
bod 38: V příloze č. 1 bodu 6 se na konci prvního odstavce doplňuje věta "Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno v souladu s ustanovením tohoto odstavce.".
Zdroj: auto.idnes.cz/konec-mrize k-za-tyden-ji-muzete-vymon tovat-z-auta-fvn-/automoto .aspx?c=A090908_...
-> banditta 30.03.14 21:26:41: to až po novu, dřív bejt musela a pokud byla musí zůstat furt ...
pokud není přepážka napevno být nemusí pokud je usazená napevno tak být musí
www.mtx.cz/prestavby-nakl
adnich-automobilu-n1-na-os
obni-m1
Já s O1 "M1 montážní" bez mříže neprošel evidenčkou![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Já s O1 "M1 montážní" bez mříže neprošel evidenčkou
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Přetypování z5 na M1 stojí cca 3000kč. Ale dle mě je to úplně zbytečné, přepážka se už vozit nemusí tak je to jedno. Pokud je snížená obsaditelnost na 4 místa tak bohužel přetypování na M1 nepomůže protože obsaditelnost zůstane stejná, je to údajně kvůli tomu že je zničeno kotevní místo pro 5 pás, res. tam není pás. Dvojková oktávka v N1 je 5 místná jedničková myslím jen 4 ale možná se pletu. Přestavby pro škodovky dělalo mtx tak tam provedou i tu zpětnou přestavbu tak se tam poptej jestli ještě fungují, budou mít povolení pro hromadnou přestavbu z5, jinak by si musel dělat individuální přestavbu a bylo by to mnohem víc lítání a o něco málo dražší.
-> Nwkt: A co obnáší takové přetypování (přestavba)? Asi přestavbovou TK a nějaký poplatek na ouřadě, že?
Jde přetypovat zpět
-> banditta: no já vím, ale přetypování na 4 proběhlo kvůli montáži přepážky (předpoklad převozu těžšího nákladu?), když tam přepážka není, co brání tomu, aby v tom jelo 5 lidí, kromě zápisu v TP?
Hele fakt nevím,ale u nás jsme jich pár demontovali protože naběhly páni podnikatelé že už to tam není nutné,a nevěřím že by si potom připláceli za Stk
Luky:no pokud je auto pro 4 tak je pro 4 a je jedno jestli je tam přepážka nebo ne...
Luky:no pokud je auto pro 4 tak je pro 4 a je jedno jestli je tam přepážka nebo ne...
-> havlik: Díky, myslel jsem si to...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> banditta: A co ta věta v TP?
Zítra uvidíme, kamarád s tím jede na přepis, tak jestli vůbec dostane evidenčku a co mu řeknou na ouřadě. Poreferuju...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> banditta: A co ta věta v TP?
Zítra uvidíme, kamarád s tím jede na přepis, tak jestli vůbec dostane evidenčku a co mu řeknou na ouřadě. Poreferuju...
-> banditta: jen nevím jak to je, když kvůli přepážce je auto přetypované na 4 osoby, a já nás tam povezu celkem 5 bez přepážky?!
přepážka už nemusí být....
Jo na stk by s tím problém být mohl, správně by tam měla přepážka být pořád
Je nějaký rozdíl v provozování vozidla kategorie M1 a identického vozidla kategorie N1?
Kamarád pořídil Octavii a zjistili jsme, že v TP je kategorie N1 (z doby, kdy kvůli odpisu daně firemní auta musela mít přepážku...).
Ale povinné ručení sjednal na osobák - tak jestli v tomto nemůže být nějaký háček.
Za druhé: V TP je zmínka o přestavbě (zástavbě přepážky) s poznámkou, že pokud bude demontována, posuzuje se opět jako přestavba. Ale auto pořídil bez přepážky, tak jestli i s tímto nebude problém třeba na STK...
Případně co obnáší přestavba zpět na OA M1?
Díky za případné rady![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kamarád pořídil Octavii a zjistili jsme, že v TP je kategorie N1 (z doby, kdy kvůli odpisu daně firemní auta musela mít přepážku...).
Ale povinné ručení sjednal na osobák - tak jestli v tomto nemůže být nějaký háček.
Za druhé: V TP je zmínka o přestavbě (zástavbě přepážky) s poznámkou, že pokud bude demontována, posuzuje se opět jako přestavba. Ale auto pořídil bez přepážky, tak jestli i s tímto nebude problém třeba na STK...
Případně co obnáší přestavba zpět na OA M1?
Díky za případné rady
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)