skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak funguje zařízení na zkoušku vůlí náprav?
-> Bohyn 19.01.15 18:05:18: mam tyhle hejbací plotny v dílně... honíme to pístama co jsou vyřazené z STK (maj Al příruby a ty byly ze soli sežrané takže se vyfrezovaly jiné) tlak cca 8 atm a popravdě je to uplně k hovnu :)
-> Sejki: Dobrej nápad musím říct a dá se to v pohodě i vyrobit. Stačí sehnat velky správný axiální ložisko a nebo hrst malých.
-> Bohyn: Jen nezapoměn to udělat v nějakém žlabu apod, abys mohl měnit jejich vzdálenost.
-> Bohyn: Jen nezapoměn to udělat v nějakém žlabu apod, abys mohl měnit jejich vzdálenost.
-> suri: na to jsou dobry ty plotny na geometrii napravy. Na svem aute sem citil pri rizeni ze mam vuli, ale pri zvednuti auta proste nic, takze se to podarilo odhalit az kdyz byly kola na zemi...
nemám s tým vlastnú skúsenosť ale veľakrát kázali človeku vymeniť veci kde vôľa nebola , tu pomôže pajser a znalosť problematiky daného auta ...
-> Sejki: No nebo tak, mělo by to jednoduše odhalit vůle na řízení a geometrie, o kterou se taky pokoušim občas dělat by se taky dělala jednodušeji. Díky za tip!
-> Bohyn: vis co bys mohl? na geometrii vozidla se pouzivaj takovy posuvny plotny, tak by sis je mohl sehnat a udelat diry do podlahy aby si je mel zaroven s podlahou v rovine... pak ti jen staci montpaka a pripadne vule uz odhalis... jelikoz vule pri vyvesenych kolech se zjistuje hure protoze podvozek neni v jizdnim rezimu...
nejak takto... www.technology-garage.cz/ editor/.../filename_1905_l .png
nejak takto... www.technology-garage.cz/ editor/.../filename_1905_l .png
Tak jste mě asi předsvěčili no a já už několik nocí o tom přemýšlím
Nyní pracuju na jámě na pojizdnym hevírku v obou směrech a to mi bude muset stačit.

-> Bohyn: Ten test tlumičů a brzd je lepší ale to doma nevyrobíš - bohužel. A todle na vůle my příjde zbytečný to se dá zjistit i v ruce jen tadle verze v podlaze je pro líné :) a samo na technické kdyby měli za každé kolo ho zvedat a brát do teplých to by asi šichtu zachvilku nedali..
Přesně hlavně zvedák ten je dneska velká pomoc.
Přesně hlavně zvedák ten je dneska velká pomoc.
-> Bohyn: Na to bych bodal, zerektoval bych zvedák ;)
-> Kuladmin: To právě nevim jestli je to zbytečný, ale pořád mi něco řiká vyrob to, vyrob to...
-> Sejki: právě že mám momentálně vše ve stavbě a bud by se na to myslelo ted a uděly by se na to díry v podlaze nebo se na to vyprdnu a komplet podlaha se zalije betonem

-> Sejki: právě že mám momentálně vše ve stavbě a bud by se na to myslelo ted a uděly by se na to díry v podlaze nebo se na to vyprdnu a komplet podlaha se zalije betonem

-> Bohyn: a co jamu, tu mas?:)
Jen vsuvka a pak by sis mohl dat do řady za to / před to test tlumičů a test brzd :) Není to zbytečný do domácnosti?? Hlavně zvedák a vůle zjistiš když to vezmeš do teplejch.
-> Eidy: no tohle řešení by bylo jen doprava doleva nevím jestli by to stačilo na odhalení všech vůlí. Nebo takhle má vůbec cenu se něčím takovým zabývat? Přijde mi ale zajímavý to doma mít jak pro naše auta v rodině tak třeba pro lidi z okolí.
-> Bohyn: Ty plotny se hejbou ve 2 směrech. Jako do kříže. Pak musí někdo sedět v autě a stát na brzdě.
Ten vzduch mi přijde nejvhodnější. ted jsem vytvořil jednoduchej návrch jak by to možná mohlo být.Píst by tlačil přes plotnu proti pružině kolo jde dejme tomu dovnitř jámy, tlakový ventil při nastaveném tlaku vyfoukne z pístů vzduch čímž se plotna a i kolo vrátí na druhou stranu díky pružině a takhle pořád dokola. Na druhé straně to samé. Akorát by museli oba písty tlačit proti sobě aby i kola chodily proti sobě jinak by se předek auta celej posouval zprava doleva a naopak a celé by to postrádalo smysl.
-> Bohyn: Vzduchem by to šlo taky stejně jako kapalinou, ale nemám tušení, jakým tlakem to ženou a jaký mají průměry pístů. Ani nevím, jakou silou tím pohybují. Ale hádám v řádu tisíců Newtonů. Z toho si odvodíš průměry při daným tlaku.
Zdravim všechny,
máte někdo tušení jak funguje zařízení na zkoušku vůlí náprav co je na STK? přes Google se mi nedaří nic dohledat. Nebo někdo nějaký nápad jak doma něco podobného vyrobit? Ptám se proto, že budu v garáži dělat finální podlahu a před tím by se do ní dalo toto zařízení zakomponovat. Jako nejvhodnější se mi zdá pohon tlakovým vzduchem jak to tam mají. Díky za tipy
máte někdo tušení jak funguje zařízení na zkoušku vůlí náprav co je na STK? přes Google se mi nedaří nic dohledat. Nebo někdo nějaký nápad jak doma něco podobného vyrobit? Ptám se proto, že budu v garáži dělat finální podlahu a před tím by se do ní dalo toto zařízení zakomponovat. Jako nejvhodnější se mi zdá pohon tlakovým vzduchem jak to tam mají. Díky za tipy
