-> FORM - zlomená ojnice: Já tohle zobrazování hodnot 60 - 90 litrů okamžitých spotřeb moc nechápu. Resp. nechápu moc jejich účel.
Nový koncernovky to ukazují taky tak?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rada před koupí - 1.9tdi 81kw
-> Nwkt: Noo, nevím jak ty, ale já často po rozjezdu vidím 99,9 l/100km, ještě, že ten budík nemá další zobrazovanou pozici. :-D
-> StepaNoFUN 05.03.14 18:49:45: Ja skorej neviem ako môže niekto nad tým TDI onanovať ,veď to nejde nič to auto ...
inak teda riešili sme prevodovku takže sa to extra nešetrilo a tých 10 bolo
inak teda riešili sme prevodovku takže sa to extra nešetrilo a tých 10 bolo
-> Jirik_Tuňák1983 04.03.14 19:57:33: Ják málo stačí motoru ke štěstí.
-> suri: S B7 passatem 2.0 TDi na mě po několika kilometrech svižný jízdy svítilo na palubáku 18,4l/100km... Takže všechno jde...
-> Jirik_Tuňák1983 05.03.14 08:28:57: ja ju nedosiahnem nikdy lebo som zvyknutý na benzín ale da sa to
dnes 1,6 CR Altea a 2,0 103kw automat 4x4 superb a altea 8,5 a superb 9,7 priemerka , pár kopcov a testovania a je to tam
dnes 1,6 CR Altea a 2,0 103kw automat 4x4 superb a altea 8,5 a superb 9,7 priemerka , pár kopcov a testovania a je to tam
-> suri: U nás máme kromě nových O II, Superbů a P308 ještě jednu na dojetí O I a ta má narajtováno 380 000 km. Jede furt dobře (motoricky), má novou spojku, ale na tuhle spotřebu jsem se nikdá nedostal. To bude asi tím, že je to služební. 

-> Jirik_Tuňák1983 04.03.14 19:58:44: nie je , dosiahnuť sa to dá ale to je čistý kokotizmus a ignorácia celého sveta naokolo , podobných čo vyrábajú naftu stretám každý deň keď sa najviac ponáhlam , týždňové rozjazdy , cestovná rýchlosť 65 a pod ...
-> Jirik_Tuňák1983: kdepak najeté má 360 tisíc a je roztahaná až až, je to po firmě, jezdilo to Německo 

-> Kubis09: To je od Boženy Němcový? 

-> Athlonek: Myslíš tu gumičku do vlasů? 

k té spotřebě, mám octu 66kw model 03 a jezdím dlouhodobou 4,9l a to lítám 90% město. Nejmín jsem měl 3,8l ale to bylo na rovince mimo dědiny s lehkou nohou.... 

-> Nwkt: Spotřebu reálnou mám 5,2 a na palubním PC 4,7 motor ASV, olej Castrol Edge 5W-40 převážně krátké trasy 15 km jedna trasa, nafta Diesel Top Q + zimní VIF
K té diagnostice, skupina 013 trochu napoví o stavu motoru, řídící jednotka se snaží dohnat pravidelný chod motoru na volnoběh.
-> Nwkt: já myslel, že mi nechceš věřit.
-> Pavell: Dlouhodobě mám 6,2 ale z 80% město
-> Nwkt: píši dlouhodobě. Většina cest mimo město..

-> Nwkt: No tacháč mi ukazuje 228 tis. km

-> Pavell: Jak a kde s tim jezdíš za 5,1? 

Já mám v octě zmiňovaný motor. Natočil jsem na něm zatím 44 tis, ted to má pravých 172 tis. Olej nebere, dlouhodobou spotřebu mám 5,1 L i přes zimu, což je super. Jediné co mi párkrát do roka udělá, že padne do nouze. Chystám se na vyčištění turba, ale mám celkem strach...Jinak super auto!!!
-> Athlonek: Já myslím že dost, pokud se nevysereš na vyčíštění, když to začne padat do nouze. Já mám na budíku 202 000(kolik v reálu nevím) a drží
A kolik tak km vydrží turbo při slušném zacházení?
-> Athlonek 03.03.14 21:02:53: To bylo před výměnou a hladina na min. tak to občas zařve
-> Nwkt: A mělo pravdu čidlo, nebo kecalo?
-> Nwkt: Slušně zahuleno, že to zrovna pustí olej do sání a né do výfuku.
-> Athlonek: Moje první zkušenost s čidlem byla ve 160 na dálnici
řekněme že jsem z toho byl mírně vyplašenej 


-> Jarda/felda: Párkrát jsem to pořádně protáh a vypadá že si to bere olej turbem, olej pravidelně kontroluji a když tak je na vaně čidlo hladiny oleje.
-> Nwkt: nj, uplne vidim jak vystupuje, jednou rukou toci na mobil vytocenej motor a duhou rukou si nanasi gel do vlasu
-> U-Geen: Jj, ale to by muselo někoho napadnout, což na seat fóru nehrozí 

-> Nwkt 03.03.14 08:18:40: já to zažil jednou s kamarádem, tam to pustilo oleje tolik že se motor zadusil



-> Nwkt: chcipnout to jde ne? pres kvalt :)
-> Jarda/felda: Jsou tací co zastaví, chcípnout to nejde protože jede na olej, vylezou ven, natočí si to na telefon, jak to sežere všechen olej a pak chcípne
vymění turbo a jezdí dál
-> Jirik_Tuňák1983 02.03.14 23:11:02: Tam by se to ztratilo



-> Jirik_Tuňák1983 02.03.14 23:11:02: Tam by se to ztratilo



-> Athlonek 02.03.14 23:17:15: celkem si zahráváš, jak pustí olej většinou následuje destrukce motoru ...
-> Nwkt: Já mám na turbu vakl tak 2 mm, když vemu za turbínu na výfukové straně.
-> Nwkt: Aspoň víš, kam si můžeš dát španěláka, abys ho tady mohl mít. 

-> Jirik_Tuňák1983: Téma vraky je jinde




-> lukafav: EGR vyhodit celý
mě turbo taky píská a drží už 60 tis. 


-> Nwkt: No když jsem to projížděl tak zátah měl pěknej,turbo si taky krásné hvízdalo,mělo by být po repasy.Ikdyž kolem EGR to bylo celkem solidně zaprasený.Akorát že je slyšet trochu to cvakání.Údajně na tom byla dělaná přední náprava,stabilizačky,čepy
.Tlumiče byly takový houpavější,ale na silnici to sedělo podle mě celkem pěkně.
-> Jarda/felda: to nevím,je to prý druhý majitel,o servisní knize nic neříkal,takže předpokládám že ani neni. Chci si to ještě zkusit napíchnout na diagnostiku,ale jde mi hlavně o to,jestli se to za ty peníze vůbec vyplatí kupovat.Celkem mám hlavu v pejru
81 je rotačka, takže pokud měla nějakou normální údržbu, výměny oleje a tak tak vydrží bez problémů jednou tolik. Zkontroloval bych turbo, jak funguje naklápění lopatek, často se zanáší a pak uvidíš v jakým to bude celkovým stavu. Na počítadlo bych nekoukal vůbec 

jo zapomněl jsem,rok výroby je 2000
324tisíc je nic pro tenhle motor, otázka je kolik to má skutečně najeto
Ahoj kamarádi,vím,že je tohle forum spíše pro starší škodovky,ale tak snad mě za tento dotaz všichni neukamenujete.Přišel čas na změnu a do oka mi padla škoda octavia combi 1.9 tdi 81kw.Našel jsem v inzerci jednu celkem pěknou z kladna,ALE má najeto 324tisíc,rozvody se teprve budou dělat,v motoru je slyšet menší cvakání-zjevně hydroštely,spojka dělaná před třemi lety,nedávno repas turba,dělané komplet brzdy,je to pouze na zimákách,letní už nemá.Chlápek za to chce 50 000.Teď můj dotaz,myslíte ,že má cenu vůbec tohle auto brát ?Celkem se mi zalíbila,ale nechtěl bych si naletět.Díky za rady.