Díky moc za info kluci.
Takže teď projedu parametry a tak nějak se rozhodnu. Určitě to bude jedna z těhle dvou, mně to bude vyhovovat a stačit.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co2 Svářečka
-> Klubko_: Já mám Migo 165, a to je úplně to samé jako Omi165. Nakupují od omikronu součástky a kysny si na to dělají sami. Cenově by to mělo být levnější než Omi. www.jk-weld.cz/migo/migo1
65.php
Vařil jsem 0,6mm drátem 0,5 plech a šlo to.
Vařil jsem 0,6mm drátem 0,5 plech a šlo to.
-> Deacon: má ji jack51 a říkal, že na auto je to i moc silny. Já mám OMI 165. Plechy jdou svařovat od 0,8mm a největší, co jsem s tím svařoval bylo Ičko výšky 20cm. Jinak konstrukce z profilů 30x30x3 apod. tím jsou svařovat jak nic.
-> Deacon: Já mám 206 je ta sama jen vyšší zatěžovatel...Jinak má to měděny trafo, nastavitelnej předfuk, dofuk, dohoření. Je tam bodování: nastavení délky bodu, prodlevy.
Mám k tomu hořák Binzel grip 24. Jako svářečka celkem povedená svařuje celkem dobře i tenky plechy, neprská, posuv jede pěkně plynule, je tam 2 kladkovej podavač s obouma hnanýma kladkama což je dostačující (mám 5m hořák).
Jen bych asi vytkl zemnící kabel kterej má 16mm2 a není problém jej zahřát i na 6ku při docela krátkym svařování ...toť asi vše
Mám k tomu hořák Binzel grip 24. Jako svářečka celkem povedená svařuje celkem dobře i tenky plechy, neprská, posuv jede pěkně plynule, je tam 2 kladkovej podavač s obouma hnanýma kladkama což je dostačující (mám 5m hořák).
Jen bych asi vytkl zemnící kabel kterej má 16mm2 a není problém jej zahřát i na 6ku při docela krátkym svařování ...toť asi vše

Kluci, chci se zeptat. Plánuji koupit svářečku Omicron OMI 205, na takový to domácí sem tam něco svařit a hlavně na autě. Nemáte sní někdo zkušenosti, než jí opravdu pořídím? Díky.
Jeste jeden dotaz. Nevite nekdo o kolik je ta priblizovaci rychlost dratu nizsi nez ta nastavena?
Tak jsem jeste ladil schema. Je tam teda dost soucastek?
nechce mi to nekdo vyrobit? 


-> Jarda/felda:
a) ty mas vsechno vetsi
b) vetsi neznamena lepsi
a) ty mas vsechno vetsi
b) vetsi neznamena lepsi

-> Stepan FUN 14.01.13 20:13:17: tak to mam plošnej spoj ještě větší



-> Stepan FUN: Ano, vetsinou delam spis plechy - auta, vejfuky a podobny picoviny. Poradny jekly sem svaroval snad jen kdyz sem vyrabel posuvnou branu k plotu.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale ono to vlastně sedět může... Pokud svařuješ převážně plechy, tak máš posuv v m/min daleko menší, než já, když svařuju takový materiály co jsem psal. ;-) Takže já vyvařím tu špuli drátu za daleko kratší čas... Tudíž by to mohlo i nakonec souhlasit...
-> Petrson: Přesně jak říkáš AWECO Procar 190... Druhej nejlevnější model fy. Aweco... Dneska už bych šel asi min do 250tky a kupoval bych ji přímo od výrobce, nicméně tenkrát jsem to koupil normálně ve svařovací technice u nás ve městě. Aniž bych věděl, že k výrobci je to pár km. :-) Přece jenom internet v tý době byl v začátcích a tak mi musely stačit reference od známejch...
Ale jak jsem psal - kupoval jsem to domů, protože jsem si chtěl vyvařit svoje auto. Navíc v nějakejch 21 letech, s naprostou neznalostí problematiky... CÓčko jsem v tý době držel potřetí v životě v ruce a veškerý informace jsem se dozvěděl jenom od chlapů ve firmě, pro kterou jsme dělali...
-> Petrson: Přesně jak říkáš AWECO Procar 190... Druhej nejlevnější model fy. Aweco... Dneska už bych šel asi min do 250tky a kupoval bych ji přímo od výrobce, nicméně tenkrát jsem to koupil normálně ve svařovací technice u nás ve městě. Aniž bych věděl, že k výrobci je to pár km. :-) Přece jenom internet v tý době byl v začátcích a tak mi musely stačit reference od známejch...
Ale jak jsem psal - kupoval jsem to domů, protože jsem si chtěl vyvařit svoje auto. Navíc v nějakejch 21 letech, s naprostou neznalostí problematiky... CÓčko jsem v tý době držel potřetí v životě v ruce a veškerý informace jsem se dozvěděl jenom od chlapů ve firmě, pro kterou jsme dělali...
Stepan FUN 14.01.13 20:46:37 napsal:
→ Matthes, záškodník z TechWebu: Tak to jsme maličko
někde jinde… Já běžně svařuju břity a podobný kraviny o síle
i 20mm. Dneska to byly 1cm platle k silnostěnnýmu (5mm) jockelu… Posledně
když jsem „vařil“ břit čelní radlice na JCB3CX, tak mi třikrát
vypnula tepelná ochrana.
A to svařuješ touhle mašinkou jak jsi mi jednou psal AWECO 190 Procar nebo něčím jiným?
→ Matthes, záškodník z TechWebu: Tak to jsme maličko
někde jinde… Já běžně svařuju břity a podobný kraviny o síle
i 20mm. Dneska to byly 1cm platle k silnostěnnýmu (5mm) jockelu… Posledně
když jsem „vařil“ břit čelní radlice na JCB3CX, tak mi třikrát
vypnula tepelná ochrana.
A to svařuješ touhle mašinkou jak jsi mi jednou psal AWECO 190 Procar nebo něčím jiným?
-> Stepan FUN: Mas recht marenko, ty pocty jsou nejaky divny
Ja se tu seru s financema na zkousku a moc mi to nemysli. Je fakt ze ta spotreba nesedi. Sedi mi ten pocet kd plynu na kg dratu +- baj oko. Nevim kolik dratu zbejva na ty spulce, ale moc ne.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak ať počítám, jak počítám, tak mi ta spotřeba plynu nesedí. :-) Ty píšeš 5kg drátu a 8kg plynu, při průtoku 7l/min. Já píšu 15kg drátu a 18kg plynu při průtoku 15-20l/min... Někde je chyba. :-)
Vodník by byl dobrej. Ale zase strašně neohrabanej a nedokázal bych s ním dělat to, co dělám. Jako vodníkem bych rám v autě fakt nezavařil...
Každopádně tuhle mašinu jsem kupoval asi před 11ti lety (kuwa to to letí :-O) domů na takové to "domácí žvýkání". :-) A od tý doby toho namakala na servisu hromadu, vyrobila několik aut, hromadu lžic na bagr, nějaký vleky za traktory, vařil jsem s ní topení na dílně... A drobný opravy a jiný blbosti nepočítám. Závady - byla teď prasklá pojistka a jednou ušlápnutá centrální koncovka hořáku. Jo a proletovával jsem relé desky protože mi nespínalo plynovej ventil... Ale jinak je mimo spotřebních věcí vše původní. :-) I ten hořák. I když ten je už skoro po smrti...
Vodník by byl dobrej. Ale zase strašně neohrabanej a nedokázal bych s ním dělat to, co dělám. Jako vodníkem bych rám v autě fakt nezavařil...
Každopádně tuhle mašinu jsem kupoval asi před 11ti lety (kuwa to to letí :-O) domů na takové to "domácí žvýkání". :-) A od tý doby toho namakala na servisu hromadu, vyrobila několik aut, hromadu lžic na bagr, nějaký vleky za traktory, vařil jsem s ní topení na dílně... A drobný opravy a jiný blbosti nepočítám. Závady - byla teď prasklá pojistka a jednou ušlápnutá centrální koncovka hořáku. Jo a proletovával jsem relé desky protože mi nespínalo plynovej ventil... Ale jinak je mimo spotřebních věcí vše původní. :-) I ten hořák. I když ten je už skoro po smrti...
-> Stepan FUN: To jsem si rikal, jestli by se ti nehodil vodou chlazenej horak :-)
Jinak ja jedu furt jeste prvni 5kg civku dratu (uz konci pomalu) a vyplacal sem jednu celou flasku a z druhy 2kg. Takze 8kg plynu na cca 5kg dratu. Uvidime co predfuk a dofuk, to asi zvysi spotrebu plynu, ale asi ne dramaticky.
Jinak ja jedu furt jeste prvni 5kg civku dratu (uz konci pomalu) a vyplacal sem jednu celou flasku a z druhy 2kg. Takze 8kg plynu na cca 5kg dratu. Uvidime co predfuk a dofuk, to asi zvysi spotrebu plynu, ale asi ne dramaticky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak to je nesmyslná spotřeba. :-D To by ten práh musel z toho drátu vyrobit "kuličku po kuličce". :-D Mě to vychází cca 2,5-3ks 6kg flašek na špulku (15kg) drátu... Nehledě na to, že moc vysokej průtok plynu je taky blbě... Moc se to kolem trysky víří. Ale já musím jít s průtokem dost nahoru, protože hubice a průvlak jsou tím plynem chlazený a jelikož jedu na malej hořák (kvůli pohodlí a hlavně kvůli tomu, že se s ním "všude" dostanu), dost často s ostře kónickou hubicí (ale to ne při těhlech proudech co jsem psal. Ten je tak do 100A), tak by to brzy neustál...
-> Stepan FUN: Tak takovyhle matrose to je jinej svet skutecne :-)
Tenhle prutokomer znam, taky jsem s nim delal u taty kamosky. Doma to mam na ruckovej budik no. Me treba neslo do hlavy, ze nekdo vyplacal jednu flasku (6kg naplne?) na jeden prah na skodovce, to je proste ujety.
Tenhle prutokomer znam, taky jsem s nim delal u taty kamosky. Doma to mam na ruckovej budik no. Me treba neslo do hlavy, ze nekdo vyplacal jednu flasku (6kg naplne?) na jeden prah na skodovce, to je proste ujety.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak to jsme maličko někde jinde... Já běžně svařuju břity a podobný kraviny o síle i 20mm. Dneska to byly 1cm platle k silnostěnnýmu (5mm) jockelu... Posledně když jsem "vařil" břit čelní radlice na JCB3CX, tak mi třikrát vypnula tepelná ochrana. To taky třeba 3 hodiny v kuse jenom svařuješ a ta mašina si neodpočine...
Ale s tím průtokem - měřák mám do 25l/min. Ale jak jsem psal - měří to reál, co tím opravdu proteče (taková ta špička v plastovým odměrným válci) a neodhaduje to z nějaký statický (či spíše teoretický) hodnoty dle výstupního tlaku redukčního ventilu...
Ale s tím průtokem - měřák mám do 25l/min. Ale jak jsem psal - měří to reál, co tím opravdu proteče (taková ta špička v plastovým odměrným válci) a neodhaduje to z nějaký statický (či spíše teoretický) hodnoty dle výstupního tlaku redukčního ventilu...
-> Stepan FUN: Heh, ja mam max 160 A
Chapu, ze to je jina liga... Jinak svaruje kde co od auta po nejaky jekly a profily do 5 mm.
Ono prave ty ventily casto zamrzaj i lidem s einhelama a podobne. Mozna jim ty budiky haluzej nebo nemaj merak na prutok a pak jim to cpe desitky litru za minutu a mrzne to.

Ono prave ty ventily casto zamrzaj i lidem s einhelama a podobne. Mozna jim ty budiky haluzej nebo nemaj merak na prutok a pak jim to cpe desitky litru za minutu a mrzne to.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak já nevím co svařuješ... Ale já se běžně pohybuju někde mezi cca 100-190A...
-> Stepan FUN: Tyjo to je prutok jak krava
To pak chapu, ze muze byt problem.
Hele asi to je zbytecny znova rozebirat, ale diky :-)
Uvidime az postavim tu ridici jednotku. Ted kdyz jsem tam zapojil kondik, tak se zmenil chod svarecky, ale problem je, ze se rozhodi posuv dratu, jelikoz je podavac napajenej ze svarovaciho proudu
Tehle picovin se prave chci zbavit tou novou jednotkou.


Hele asi to je zbytecny znova rozebirat, ale diky :-)
Uvidime az postavim tu ridici jednotku. Ted kdyz jsem tam zapojil kondik, tak se zmenil chod svarecky, ale problem je, ze se rozhodi posuv dratu, jelikoz je podavac napajenej ze svarovaciho proudu

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Momentálně jedu na hasičák (byl prošlej, takže je potřeba spotřebovat, aby šel znova naplnit) a tam je předehřev opravdu potřeba. Navíc dneska byla na dílně kuwa zima, takže ty hodiny fakt zamrzly... Jinak pokud nesvařuješ kilometrový svary při nízký teplotě okolí, tak je to skoro zbytečnost. ale když už ty hodiny s předehřevem mám a mašina to umožňuje... :-) Jinak průtok mám mezi 15-20l/min. Ale dle reálnýho průtokoměru (hodiny držej stálej tlak, škrtí se to na výstupním ventilu)
Rozebrat to není problém. 7 šroubků na šroubovák, takže cca 5 minut...
Rozebrat to není problém. 7 šroubků na šroubovák, takže cca 5 minut...
-> Stepan FUN: Covece pokud to uz mas zadeklovany, tak to kvuli tomu nerozebirej kvuli kondenzatorum.
-> Stepan FUN: Diky. Ja uz na svarforu nasel zajimavou desku ze ktery budu vychazet.
Ale zeptal bych se, proc hodne lidi ohrejva plynovej ventil? Jakej tam pouzivas prutok plynu, ze to musis ohrivat? Ja jedu obvykle na 7l/min a ventil je studenej, ale neomrza a svary jsou v pohode, zadny pory a bordel.
Jinak nakonec se vyprdnu na ctyrtakt, udelam jen dvoutakt.
Ale zeptal bych se, proc hodne lidi ohrejva plynovej ventil? Jakej tam pouzivas prutok plynu, ze to musis ohrivat? Ja jedu obvykle na 7l/min a ventil je studenej, ale neomrza a svary jsou v pohode, zadny pory a bordel.
Jinak nakonec se vyprdnu na ctyrtakt, udelam jen dvoutakt.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak jsme dneska měl rozebraný svoje céóčko (odešla pojistka na vyhřívání hodin, protože se prodřel kabel), tak jsem to vyfotil. Ale fotky jsou na ho... (foceno jenom mobilem a na dílně je kulový vidět), takže detail desky nebude. Ale deska je vidět vpravo nahoře...
Edit: Kondenzátory jsou tam 3 větší a jeden maličkej. Chceš opsat typy, nebo už to není aktuální?
Edit: Kondenzátory jsou tam 3 větší a jeden maličkej. Chceš opsat typy, nebo už to není aktuální?
-> Fén: Dobre diky. Kdyz uz se s tim budu prcat, tak bych to zkusil taky rozchodit. Treba z toho bude profi masina :-) Tady to ale asi bude trochu slozitejsi se zjistovanim kdy se svaruje a kdy ne. Napade me zjistovat to pomoci napeti na tlumivce. No uvidim.
Jinak i v serii s tim Iskravarem mam dobry vysledky. Vyvaroval sem auta, svaroval ingoty a vzdy v pohode. Jen bych ho olepsil...
Jinak i v serii s tim Iskravarem mam dobry vysledky. Vyvaroval sem auta, svaroval ingoty a vzdy v pohode. Jen bych ho olepsil...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Díky té pomalejší rychlosti je tam lepší průběh zapálení oblouku a tím i lepší kvalita, kterou využiješ hlavně při bodování. Klidně se dá ale bez toho obejít.
-> Fén: Zrovna sem dal edit :-) Fajn. Pokud mas chvilku, mohl bys mi prosim priblizit k cemu tato funkce pomuze? Resp jestli ma cenu se s tim s*at pri vyrobe ridici jednotky. Jediny co me napada, tak ze se drat nezapichne do svarovanyho materialu.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Výlet drátu je vzdálenost mezi koncem drátu a průvlakem. To co myslíš ty je přibližovací rychlost a pochopil si tu fci správně.
Jak na to tak koukam, tak bude lepsi postavit si svoji ridici jednotku. Rovnou s dvou a ctyr taktem, predfuk, dofuk a rizeni podavace z vlastniho zdroje a ne ze svarovaciho trafa.
Jen me u profi masin mate jedna vec. Co to je vylet dratu? Co jsem procital matrose, tak to na me dela dojem, ze posuv dratu jede pomaleji, pokud se nesvaruje, jakmile se zapali oblouk, tak se podavac rozjede na nastavenou hodnotu, je to tak?
EDIT: Tady: www.svarbazar.cz/phprs/vi ew.php?cisloclank... pisou, ze to je jen vzdalenost horaku od svarence. Resp konkretne delka od pruvlaku ke svarovy lazni. To jsem z toho jelen.
Jen me u profi masin mate jedna vec. Co to je vylet dratu? Co jsem procital matrose, tak to na me dela dojem, ze posuv dratu jede pomaleji, pokud se nesvaruje, jakmile se zapali oblouk, tak se podavac rozjede na nastavenou hodnotu, je to tak?
EDIT: Tady: www.svarbazar.cz/phprs/vi ew.php?cisloclank... pisou, ze to je jen vzdalenost horaku od svarence. Resp konkretne delka od pruvlaku ke svarovy lazni. To jsem z toho jelen.
-> Jarda/felda: To toho vim

-> Matthes, záškodník z TechWebu: plošnej spoj a na něm mraky součástek 

-> Jarda/felda: Ale co voe? 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: já tam toho mam daleko víc 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já jsem po principu tý elektroniky taky nepátral, ale vím, že jsem měl možnost svařovat s několika levnejma strojema a velmi záhy jsem od toho utekl. Na firmě COčko je. Ale dělal jsem s ním cca 2 hodiny a prohlásil jsem, že tudy cesta nevede. Asi na to nemám ruce. Zakoupili mi drát (mimochodem momentálně svařuju drátem ESAB AristoRod a ten rozdíl oproti obyčejnýmu je docela znatelnej), opravili hořák a mám tam svoje, protože s tím si opravdu věřím, byť to byla původně kupovaná mašina na občasný prskání doma... :-)
-> Stepan FUN: Tak ja nerikam, ze to neni lepsi. Ale nevyznam se v tom nejak moc a tohle neni masina za desetitisice. Uvazoval sem o nejakych vylepsenich, ale na to moje prskani to cenu nema.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ještě je stabilizace oblouku, přibližovací rychlost a podobný kraviny... Kdyby to nebylo lepší, tak pochybuju, že by v tý mojí mrše byla deska 25x30cm plně osazená součástkama (bez traf - ty jsou mimo). Je sice fakt, že to má i body a pulsy, ale to zabere při největším plejtvání místem cca 5x8cm z tý desky. Nevěřím, že těch asi 10 integráčů a mraky dalších součástek tam výrobce nacpal jenom proto, aby to bylo hezký a vypadalo to složitě.
-> Stepan FUN: A co se teda reguluje krome napeti a posuvu?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Co bych čekal víc? Třeba nějakou elektroniku obsahující víc, než regulaci posuvu drátu... Dneska jsem se k tomu nedostal. První den v práci po skoro 3 tejdnech dovolený byl náročnej...
Zkousel sem tam dat ten kondik a nevim no. Ma to lepsi zvuk, ale sem takova lama ze nevim jesi to ma nejakej kvalitativni prispevek. Jinak nevim co lepsiho tam davat :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Proudovej kapacitátor a ionizační chemomorfní galvanizátor.
Proudovej kapacitátor a ionizační chemomorfní galvanizátor.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Je tam namontováno málo zdrojů možnejch budoucích poruch...

-> Jarda/felda: Cos tam jako cekal navic?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to je hodně chudej vnitřek



-> Stepan FUN: Toz me ani tak nejde o tu hodnotu jako spis o typ :-) Jestli to je fakt elektrolyt.
-> Borin - Král tuzerů: Tak nerikam ze to je spicka, ale staci a netrpi nemocema jako einhell a podobny mrdky.
-> Borin - Král tuzerů: Tak nerikam ze to je spicka, ale staci a netrpi nemocema jako einhell a podobny mrdky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.01.13 15:09:48: Nehezký střeva, škoda že jsem nevyfotil Alfu, když jsem měnil stykač
Už jen ten tvůj somráskej usměrňovač




kachník 30.10.12 08:53:08 napsal:
→ El_Burro: Jestli myslíš klasickou 6kg CO2 lahev, tak
plněj v kovoslužbě na Průběžný v Praze.
→ Borin – Král tuzerů: Myslím, že ten žebříček by
měl být spíš obráceně, Kemppi je špička
Každopádně ani jedna
značka není špatná, všechny jsou držáky (byť mám pocit, že součástky
pochází z číny, ale v dobré kvalitě)
Já mám zkušenosti s Ceborou, Kemppi, Migatronicem, Rhemem a Einhelem.
Z těhle vychází Kemppi jako jasný vítěz.Taky jsem to tak myslel, akorát obráceně napsal vím že Kemppi je špička, spolu s Froniusem

→ El_Burro: Jestli myslíš klasickou 6kg CO2 lahev, tak
plněj v kovoslužbě na Průběžný v Praze.
→ Borin – Král tuzerů: Myslím, že ten žebříček by
měl být spíš obráceně, Kemppi je špička

značka není špatná, všechny jsou držáky (byť mám pocit, že součástky
pochází z číny, ale v dobré kvalitě)
Já mám zkušenosti s Ceborou, Kemppi, Migatronicem, Rhemem a Einhelem.
Z těhle vychází Kemppi jako jasný vítěz.Taky jsem to tak myslel, akorát obráceně napsal vím že Kemppi je špička, spolu s Froniusem


-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vybitej kondenzátor je sice zkrat, nicméně zapálení oblouku bych řekl že je zkrat taktéž, tudíž by na to mělo trafo i usměrňovač bejt stavěný. Ten odpor paralelně jestli se nepletu je tam kvůli špičkám. Když si vzpomenu, podívám se jakou hodnotu kondíku mám ve svý svářečce. Momentálně není doma, tudíž nejdřív v pondělí...
Ted me jeste napada, jestli neni lepsi dat vicero mensich kondenzatoru, nez jeden velkej. Vzhledem k chlazeni...
Nebo tam na to nabijeni dat nejaky odpor? To by se zas nenabijel rychle...
Nebo tam na to nabijeni dat nejaky odpor? To by se zas nenabijel rychle...
Kuk borci. Dostal jsem takovej napad, resp. chtel bych provest jednu upravu Slovince. Myslel jsem, ze ma nejaky vyhlazovaci kondenzator, ale je to omyl. Z trafa jde proud rovnou do usmernovace a pres tlumivku do horaku.
Na svarforu jsem koukal, ze borci davaj 10mF kondiky. Ovsem dohadujou se o jejich vydrzi. Nemate nekdo tucha, co tam patri? Staci bezny elektrolyt?
Koukal jsem na schema k OMI 165 a ten kondik by sel co se tyka parametru, ale v dilech jsem ho nenasel.
Dalsi vec co me trapi, tak ho maji zapojeny primo na usmernovac a k nemu paralelne odpor 850R 5W. Jenze kondik kdyz je vybitej, tak se chova jako zkrat. Netrpi tim diody v usmernovaci? Nerad bych to dokurvil. Na druhou stranu na tenky plechy by to mohlo bejt dobry.
Na svarforu jsem koukal, ze borci davaj 10mF kondiky. Ovsem dohadujou se o jejich vydrzi. Nemate nekdo tucha, co tam patri? Staci bezny elektrolyt?
Koukal jsem na schema k OMI 165 a ten kondik by sel co se tyka parametru, ale v dilech jsem ho nenasel.
Dalsi vec co me trapi, tak ho maji zapojeny primo na usmernovac a k nemu paralelne odpor 850R 5W. Jenze kondik kdyz je vybitej, tak se chova jako zkrat. Netrpi tim diody v usmernovaci? Nerad bych to dokurvil. Na druhou stranu na tenky plechy by to mohlo bejt dobry.