
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
naohybani trubek chlazeni
Trubky chlazení mám hotové (zatím jen ty zadní). Nakonec jsem to pod nádrží udělal přes gumovou spojku. Trubky jsou teď krásně schováné a celkově mi to přišlo jako nejelpší řešení, tak uvidíme
.

Nebo vyžíhat, naplnit pískem a naohýbat, pár stupňů by mohlo jít i ve svěráku. Nebo si půjčit ohýbačku.
Taky záleží na tom co máš za Cu trubky (měkké, polotvrdé, tvrdé), ale po vyžíhání stejně změknou...;)
Taky záleží na tom co máš za Cu trubky (měkké, polotvrdé, tvrdé), ale po vyžíhání stejně změknou...;)
-> Eidy: Nad tou gumovou spojkou už jsem taky přemýšlel...
-> Shader: A nebo si tam dej gumovou spojku. Měděný trubky tohodle průměru jdou ohýbat jen podle kolen. Nic víc s tím nevymyslíš.
-> Eidy: Ty brďo, fakt že jo! To dává smysl, dík za radu 
Teď nad tím ještě uvažuju, ono to vlastně dopadne stejně asi! Jelikož ten samý sklon jako nad příčkou se mi přenese dolů! To znamená, že to tímhle způsobem nedokážu srovnat.

Teď nad tím ještě uvažuju, ono to vlastně dopadne stejně asi! Jelikož ten samý sklon jako nad příčkou se mi přenese dolů! To znamená, že to tímhle způsobem nedokážu srovnat.
-> Shader: Jo, začít z druhý strany. Nestavět to od motoru, ale odpředu. To spojení "vpravo" u převodovky udělat delší a tím si to srovnat na konci tunelu "vlevo".
-> Shader: ja osobně jen podle fotek jsem ztracen, ale ještě bych zkusil takový esíčka a půl esíčka co se dělají, teď nevím jak se jim říká odborně, zda by to pomohlo...
Myslím něco na tento způsob : www.azlevnetopeni.cz/Data /.../9480.jpg
Myslím něco na tento způsob : www.azlevnetopeni.cz/Data /.../9480.jpg
-> Petr1344: Jde o to, že "esíčko" nad příčkou převodovky, mi nedovolí jiný úhel (náklon) trubky vedoucí pod nádrží!
-> Shader: osobně bych zkusil vyhodit trubku mezi kolínky a dát kolínko č.1, které se vsune přímo do prvního kolínka a tím by se ty trubky měli zvednout
Zdravím. Tak s trubkama jsem krapet pokročil, dotáhnul jsem je až ke spoji s přední částí potrubí. Trošku (spíše dost) mi hlavě leží jeden problém. Vzhledem k tomu, že jsou použitá 45° kolínka, se mi stalo to, že trubky pod nádrží jsou dost nízko. Hlavně v bodě, kde začíná tunel. Nejsou však níže než příčka převodovky! Ať jsem to zkoušel jakokoliv zvednout, nedařilo se mi to. Auto terén nikdy neuvidí, ale bylo by lepší mít takto choulostivou věc, pěkně sechovanou co nejvýš. Přikládám pár fotek, omluvte kvalitu je to foceno mobilem. Co vy na to?
-> Shader: Je to hodně o pocitech - a o provedení.. To vzájemný "zaválcování" dílů do sebe může být při správný aplikaci klidně i lepší, než nějaká difůze při pájení, ale takovýhle technologie vyžadujou, aby dostaly to svý..
-> Jozka: Jo tak určitě, já se v tomhle oboru vůbec nepohybuji
. Jen znám verzi s pájením. Vibrace jsou určitě nežádouci, ale nebojím se toho to zkusit. Někteří to tady už jezdí a nikde jsem nečetl, že by měl zatím někdo nějaký problém.

-> Shader 15.02.15 12:06:10: Lisuje se už docela dlouho.. jen nevím, jestli bych si to nacpal do auta vzhledem k vibracím za provozu.
-> Eidy: Jo ahá. Tak to nestojí za řeč, když už to mám takhle připraveno.
-> T: Jiný druh? Nějak nejsme v obraze
. Já to taky zapájím, hezky v klídečku doma v garáži 


-> Shader: ale to je jiný druh, než máme
ale mě se stejně nějak víc "líbí" to pájení než lisování, tak snad to vydrží


Teď mi říkal kámoš, že oni už to neletují, ale normálně lisuji. Prý je to mnohém spolehlivější a odolnější. To jen tak pro zajimavost.

-> T: Musí! 

-> Shader: tak to bude OK
já to dělal taky sám...jen to ještě nevyzkoušel :-D
-> Eidy: to je hezký teda
ale jinak nápad za 1 

-> Eidy: to je hezký teda


-> T: Nemůžu myslet za všechny. 

-> T: Určitě se budu snažit to posunout dál, měl by to jít. Vibrace z převodovky by tomu asi moc neprospípvaly! Jo, nejspíš sám. Kdybych s tím měl nějaké problémy, tak mám v okolí pár lidí co s tím mají zkušenosti
.

-> Eidy: sakra taková blbost a mě to nenapadlo....a nikdo mi to neřekl.....v pondělí běžím pro spojky
-> Shader: já myslím, že v pohodě
letovat budeš sám ? jinak bych asi taky šel od převodovky dál a když by to nešlo, tak alespoň dát na trubku hadici kvůli vibracím...

-> Shader: já myslím, že v pohodě

-> Eidy: Jo, ještě to nějak pořeším. Dík za tip.
Tady ještě jedno foto.

Tady ještě jedno foto.
-> Shader: Zatím dobrý. Od tý špajzky bych to taky oddálil. A ještě doporučuju koupit třeba 2 spojky na trubky a nařezat tenký kroužky a naletovat je na konce, kde budeš nasazovat hadice. Je to proti sklouznutí. Mám to všude a funguje to výborně.
Říznutím trubek pod prvním kolínkem (od zadu), by se truby měly dostat dál od převodovky. Snad.
Tak jsem se pustil do výroby těch trubek chlazení. Použil jsem na to Cu trubku 28mm + kolínka 45°. Je to zatím v mezi fázi, přikládám nějaké fotky. Zkušebně jsem tam hodil i převodovku, jestli to někde nepřekáži nebo tak, ale myslím, že oka. Co na to říkáte? Ještě se pokusím dostat ty trubky dál od převodovky, je tam teď asi cca 0,5 cm.
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Sákra, riziková to práce
Kdyby měl někdo nějaké foto, rád bych se podíval. Dík.

Kdyby měl někdo nějaké foto, rád bych se podíval. Dík.
-> Shader: ne :D měl jsem co dělat hasit požár, natož fotit!
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Jo měl jsem namysli 45°, špatně jsem to napsal. Nemáš nějaké fotky z výroby?
-> Shader: přes kolínka ne, kolínka maj ostrý ohyby, to co potřebuješ se jmenuje "oblouk" a já to skládal natáčením 45° 

-> Bukaj: Dík, jen zvažuji různé alternativy. Nad tím průchodem vody ve vlnovci jsem taky přemýšlel, zda by to nekladlo nějaký zbytečný odpor atd. Hodně jsem zvažoval tu měď, ale nevím zda bude možné dost dobře vytvarovat potrubí od půlky k motoru (předek přes kolínka). Pak by tady byla ještě možnost pozink trubek a naohýbat.
-> Shader 22.10.14 21:03:50: No, nevím - pevný sice je, ale je relativně tenkostěnný (náchylný na případné deformace) a nevím, jak by odolával neustálým vibracím (přecejen tepelné systémy budov mají poněkud jiné podmínky). Také se mi moc nelíbí ten "retardační" profil - co by to dělalo s proudící kapalinou uvnitř?
Asi by to šlo na zkoušku použít, ale určitě bych si dal majzla na uchycení trubek (jsou měkké, aby se o něco neprodřely - zvážit použití té izolace k nim, pokud nechceš chladit i přenosem přes trubky).
Asi by to šlo na zkoušku použít, ale určitě bych si dal majzla na uchycení trubek (jsou měkké, aby se o něco neprodřely - zvážit použití té izolace k nim, pokud nechceš chladit i přenosem přes trubky).
Ještě se vrátím k těm trubkám. Dneska jsem mluvil se známým co děla vodu, plyn, topení a ten říkal, ať to udělám z nerezového vlnovce. Dá se pry krásně ohýbat a je prý i dostatečně pevný! Nemá někdo zkušenost?
-> Eidy: Jo takhlééé, to vypadá dobře. Díky.
-> Eidy: Dík za reakci. Topenářské trubky mě taky napadly, jak se pak řeší úhlování? Přes gumu? Ještě bych se zeptal jakou to má tloušťku stěny? 1mm?
-> Shader: X lidí včetně mě má trubky z topenářských Cu trubek 28mm a funguje to.
Čaute chlapi. Tak momentálně řeším trubky chlazení. Ty původní jsou klasika, samá rez. Tak mě zajímalo kdo co jak řešil, jaky matroš atd. Určitě by byl lepší nějaký AL či Cu materiál, při nejhorším nové železné. Známy třeba dělal z duralu, ale byl to majlant. Může se někdo podělit o zkušenosti a rady? Dík.
-> OndraKrupi: dik
venni 19.07.12 16:18:59 napsal:
Už vím proč Tomaso87845 nebyl spokojen s tímto řemeslníkem…Byl na
něj moc „drahý“

Už vím proč Tomaso87845 nebyl spokojen s tímto řemeslníkem…Byl na
něj moc „drahý“



-> OndraKrupi: kde?
-> suri: hádka s rakušanem.
-> Zazaa 18.07.12 22:26:06: proč ne rovnou nějakej lepší materiál ?
proč má zas ban?
Už vím proč Tomaso87845 nebyl spokojen s tímto řemeslníkem...Byl na něj moc "drahý"
-> Zazaa 18.07.12 22:26:06: dobrá práce...

-> Zazaa 18.07.12 22:26:06: dobrá práce...
material je zelezo
materiál alu,nebo metal?