skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nabíječka autobaterii
prohledat
45 příspěvků (zobrazeno 1 až 45) od 24.08.2010 do 07.02.2014, založil/a Zeke-ten šestý
-> Bukaj: No to mě taky napadlo, dle popisu.. ale už jsem kámoše přesvědčil, ať se nesnaží dobít úplně, ale spíš si udělat si 10-15 km výlet..
-> Jozka:
A to, co tam doporučujou jako speciální nabíječku pro gelovky, je víceméně ta lidlovská...
A to, co tam doporučujou jako speciální nabíječku pro gelovky, je víceméně ta lidlovská...

-> Jozka: Gelovku jsem nikdy v ruce neměl, ale za to že na klasické baterce po odpojení napětí v žádném případě neroste dám ruku do ohně 

-> dragon_cb_cz: Tak jestli nemůže přelýzt napětí těch 14,4 V, tak by byla OK.. Ten doběh popisuješ jinak, než jsem pochopil svůj původní zdroj, ale já klidně ty teorie nechám vám povolaným, neb jsem na tohle opakovaně chyběl..

-> Jozka: Tak to v případě gelový baterky ti LIDL nabíječka stačí, protože ta v první fázi nabíjí vysokým proudem (3.8A tuším) do napětí 14.1V, pak sníží proud na 0.8A a nabíjí do 14.4V a pak přejde do udržovací fáze.
A s tím napětím je to naopak - když nabíjíš klasickou nabíječkou, tak na konci nabíjení je napětí někde v rozmezí 15.5-16.5V (+-autobus podle baterky a nabíječky) a jakmile odpojíš tak začne klesat, celkem rychle někam k 13.5-14V a pak postupně (řádově hodiny) na klidový napětí někde okolo 12.8V
A s tím napětím je to naopak - když nabíjíš klasickou nabíječkou, tak na konci nabíjení je napětí někde v rozmezí 15.5-16.5V (+-autobus podle baterky a nabíječky) a jakmile odpojíš tak začne klesat, celkem rychle někam k 13.5-14V a pak postupně (řádově hodiny) na klidový napětí někde okolo 12.8V
-> dragon_cb_cz: Na gelovce bys neměl přešvihnout mám dojem 14,4 V, aby se nenafoukla plynováním.. a někdo mě kdysi vysvětloval, že jak po odpojení nabíječky ještě "dobíhá" chemická reakce, tak na klasice se vyhoupne napětí od těch 12 a něco při odstavení nabíjení až na nějakých 16 V.. Bohužel jsem to pustil druhým uchem ven, neb jsem gel neplánoval a teď mě s tím deptá kámoš, kterýmu vyšuměla gelovka ve fóbii..

-> Jozka: Na gelovku pokud vim zadne specialni napeti neni potreba?
-> aDAm: Pokud si to dobre pamatuju, tak pro AGM baterie se ma na te LIDL nabijecce pouzit ten rezim pro nabijeni zmrzle baterky...
-> aDAm: Pokud si to dobre pamatuju, tak pro AGM baterie se ma na te LIDL nabijecce pouzit ten rezim pro nabijeni zmrzle baterky...
-> aDAm: Takže na gelovky hlídat a nejlíp tu novější s displejem - pokud ukazuje volty. Anebo speciální cca za litr..
-> Jozka: na te lidlove toho moc nenastaviš ;) max jak má nabíjet tedy volbu ze dvou režimů
-> dragon_cb_cz: Hele a ta Lídlová na "gelovky" funguje automatisticky, nebo se tam nějak nastavuje cílový napětí..?
-> dragon_cb_cz 06.02.14 23:17:46: lidlovú som chcel ale bohužial , rozobraté hneď ako prišli , zase niečo profesionálnejšie znesiem
-> Jozka: Život je plný překvapení 

-> dragon_cb_cz: Na ale prvně je to překvápko.. jsem se docela kdysi u první takový divil, že se do rána nic nestalo.. jsa zvyklej na klasiku. A to měla ampérmetr, takže jsem to mohl i vidět - kdybych se na něj ovšem podíval..
-> Bobesh: To je problém všech "inteligentních"
; nabíječek...
-> suri: Lidlová by měla AGM umět.
-> myschaak AZNP K.Hora: Asi jako všechen vercajk z Lidlu,není to profi ale na to domácí žvýkání více než postačující. Jediný,čím mě dostala,bylo to,když s ní potřebuješ nabít totálně vybitou baterii,musíš ji na chvíli připojit ke zdravému kusu,jinak ta blbka neví,jakej režim má zvolit,páč necejtí napětí. Jináč no problem,lehká,skladná,fun
kční. Za ty prachy...
-> suri: a ta z lidlu?
Vie niekto poradiť niečo v rozumnej cene na občasné nabíjanie a hlavne udržovanie batérií , ale pozor potrebujem aby to vedelo aj AGM baterie...
suri 21.01.12 12:49:00 napsal: www.autosuciastky.co
m/produkt/.../nabi&sh
y;jacka -bosch-c3-c3–612v čo si o tom myslíte?
Tu mám taky už asi rok, nijak jsem jí neměřil a nekontroloval, ale funguje a dobíjí.
Tu mám taky už asi rok, nijak jsem jí neměřil a nekontroloval, ale funguje a dobíjí.
-> m8rinek: dobre tak díky , asi to pořídím
-> suri: hodnoty Ti neřeknu, nezajímal jsem se, jak to je s totálníma mrtvolama nevim, tam to chce asi dobíjet trafem a prát to do ní co se vejde. Udržovací režim funguje, ale taky Ti to neřeknu, protože přepínám dvě baterie...
-> m8rinek: zaujíma ma či to nabije aj nejaký viac vybitý aku a za koľko ?
udržovací režim funguje dobre ? tj že to zapneš a nestaráš sa?
udržovací režim funguje dobre ? tj že to zapneš a nestaráš sa?
-> suri: co Tě zajímá? Teď je na ní píchnutá fazole. Přes zimu s ní udržuju střídavě motobaterku a baterku do auta co v zimě nejezdí...
-> m8rinek: asi do nej pôjdem , praktické skúsenosti z provozu nemáš?
-> sep: koukám ta první je dosť podobná tomu boschu , ten tu práve majú , potrebujem to skôr na také to zimné udržovanie , jazdím krátke trasy vesmes 1-20km a auto pol dňa stojí a potom zase nazad to isté a už je batéria slabá . Preto by som najradšej takéto niečo čo ju dokáže nebiť relatívne pomali ale bez poškodenia , a vie sa potom samé prepnúť a udržovať ju nabitú ako konzervák , tú první od tebe tu nejak na SK nenachádzam resp je o 600 drahšia od toho boscha
-> suri: mam ji já i Dejvid, co říct, funguje dobře a cena za Bosche boží.
-> suri: : sveho casu jsem stravil hledanim nabijecky furu casu, vysledek :
www.battery-import.cz/nab ijecky-ctek-12v/nabijecka- ctek-multi-xs-3600--12v--3 -6a
pripadne vyssi ( a drazsi ) verze ale tato uplne postacuje,vyssi rady umi dobijet vetsim proudem,pripadne maji doplnkove funkce atd.,znacka je to vyborna,napr. bmw dodava prave ctek nabijecky ke svym autum jako prislusenstvi .
Jako druha varianta tohle:
baterieonline.blogspot.co m/2009/.../nabijecka-astip -mac812-recenze.html
Osobni zkusenosti mam s obema ,zatim jsem ani na jedne nenasel vadu nebo problem.
www.battery-import.cz/nab ijecky-ctek-12v/nabijecka- ctek-multi-xs-3600--12v--3 -6a
pripadne vyssi ( a drazsi ) verze ale tato uplne postacuje,vyssi rady umi dobijet vetsim proudem,pripadne maji doplnkove funkce atd.,znacka je to vyborna,napr. bmw dodava prave ctek nabijecky ke svym autum jako prislusenstvi .
Jako druha varianta tohle:
baterieonline.blogspot.co m/2009/.../nabijecka-astip -mac812-recenze.html
Osobni zkusenosti mam s obema ,zatim jsem ani na jedne nenasel vadu nebo problem.
www.autosuciastky.com/pro
dukt/.../nabijacka-bosch-c
3-c3-612v čo si o tom myslíte?
Najlepsie je nabijat baterku cim mensim prudom.takze hned to prehod na 2A.
Pokial je baterka vybita budu ti svietit vsetky LEDky.postupne budu zhasinat az ostanu svietit prve dve. t.j. MAX a 100%. vtedy je baterka nabita. staci?
Pokial je baterka vybita budu ti svietit vsetky LEDky.postupne budu zhasinat az ostanu svietit prve dve. t.j. MAX a 100%. vtedy je baterka nabita. staci?
-> FORM: tak to sem to mohl nabijet pres moji starou nabiječku z ČKD a byl by klid....tady je vyhoda ze tahle s diodama je tichá
Prostě to připoj a až za cca 10 - 20 hodin uvidíš, že všechny články lehce plynuji a svítí jen jedna kontrolka, tak baterku odpoj.
-> FORM: pouceni pro priste....treba se to hned rozbije a koupim neco jineho :D
měl jsem tu čes s podobnou nabíječkou a opravdu při dobíjení budou s poklesem nabíjecího proudu diody postupně pohasínat. Pokles nabíjecího proudu je u W charakteristiky normální, baterku to tak ňák nabije, ale dobrá nabíječka to není. Uvnitř je v podstatě jen trafo navinuté s nějakou tolerancí tak, aby naprázdno dávalo o něco míň než je plynovací napětí, trafo má úmyslně zvětšenou rozptylovou reaktanci tak, aby omezilo nabíjecí proud.
-> Kuladmin: asi jo..... achjo co sem to zase koupil no

-> Zeke-ten šestý: Takze na zacatku sviti vse a pak bude zhasinat az zhasne uplne a je nabito? to je kravina



-> Kuladmin: baterka je nabita tak na pul dle me.....a v navodu o tom neni prave napsano jesi to ma zhasinat nebo co. ted mu psal prodejce ze to ma postupne zhasinat, takze asi tak....
A nevim zda se to rozsvedcuje postupne od min do max ze kdyz je nabito sviti vse nebo ze ma svitit jen jedna kontrolka. A baterka je co vybita? buh vi jak todle zjistuje stav baterii.
-> Kuladmin: jo mam podobnou.... tak treba neco nabije
-> Zeke-ten šestý: Kdyz to vidim tak se ani nedivim.
pro olověné baterie 40-100Ah, nabíjeci charakteristika "W" nabíjecí proud: 5,6A trvale, 8A špičkově,stav nabití: 6xLED 1,7m přívodní kabel 230V, 1,4m kabely na baterii se svorkami teplotní pojistka proti přehřátí
a cena nekde kolem 6kil to vem a zahod
pro olověné baterie 40-100Ah, nabíjeci charakteristika "W" nabíjecí proud: 5,6A trvale, 8A špičkově,stav nabití: 6xLED 1,7m přívodní kabel 230V, 1,4m kabely na baterii se svorkami teplotní pojistka proti přehřátí
a cena nekde kolem 6kil to vem a zahod
-> Zeke-ten šestý: ja mám tiež takú nabíjačku a tie diódy sú tam asi len na okrasu, pretože či pripojím úplne vybitú batériu alebo nabitú vkuse svietia všetky diódy
-> Kuladmin: a jak to mam popsat :D ?? prepinace jsou na 12V a 8A nabijecka pripojena na baterii a do zasuvky a sviti vsechny diody uplne stejne...
-> Kuladmin: navod sem precet asi 3x a nic tam o tom neni...je to znacka Hadex typ G791
a co je to za znacku a co navod??? te popis jak stehno - nic ve zlem
nazdar virtaci, koupil jsem nejakou nabijecku na autobaterie....ma tu diodovou signalizaci stavu baterie.... ma prepinac na 6 a 12 voltu a na 2 a 8 amper a ted k dotazu, pripojil sem ji na autobaterii Banner 40Ah a sviti uplne vsechny diody....(prepinace jsou na 12 voltu a na 8 amper) co delam spatne? a nevim jesi je normalni, aby svitilo jak maximalni vybiti baterie tak maximalni nabiti....