skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jízda bez čelního skla
-> Jarda - zrušená registrace 11.08.20 05:35:31: jo, kolicky fungují docela dobře, taky jsem si to vynalezl.
-> Jarda - zrušená registrace 11.08.20 05:35:31: Tak uz to radsej neskusaj
ide to ale chce to cit a vediet ako nato potom je to neskutocne rychle. zacinal som v servise v dobe skodoviek , favoritov a felicii...menil som ich desiatky... Najhorsie okno je Tatra 815 tam trosku poklesne strecha a montaz je fakt sranda.

-> SO545: tak sroubovakem jsem demontaz zkusil 2x a pokazde prasklo (a to jsem primo do kontaktu se sklem neprisel), jedine milion kolicku vsude pod gumu se mi povedla demontaz...
Já používám 2,5mm2 CYA lanko. Takže to má cca 4mm průměr. Kdysi jsem měl udělanej i "zakladač". Dřevěnou rukojeť, provrtanou po dýlce a v tom ohnutou železnou trubičku. Podržel jsem na konci drát tímhle protaženej, trubičku vmáčknul do gumy a tou trubičkou to jen objel. Nebylo potřeba si trápit prsty s gumou. A na mazání se mi asi nejvíc osvědčilo mejdlo na kola. Takový to bílý, co moc nematlá a po čase vyschne.
-> Eidy 10.08.20 11:08:42: lanko je tiez fajn...ale ked zasklievas starsie tesnenie skor ho natrhne.
najlepsia snura bola zo snur pre dozorcich roty /ked to poznas/
ale prirodna nie umelina.
Tie uz nemam...ale asi 25rokov mam tu istu snuru s ktorou som zasklieval este nove auta.
Teraz si uzije tak raz za 2roky...ale stale to ide.
Dnes uz len lepime...ma to svoje + ale aj - ale aj na S100 okno pekne tesni...az sa cudujem.
Demontaz okna robim vytlacenim tesnenia skrutkovacom....Bez poskodenia a za 2min.
Naucil ma to manik ktory to robil cely zivot. Aj zaklady lakovania a prace s plechom.
Mal som stastie na majstra.
najlepsia snura bola zo snur pre dozorcich roty /ked to poznas/

Tie uz nemam...ale asi 25rokov mam tu istu snuru s ktorou som zasklieval este nove auta.
Teraz si uzije tak raz za 2roky...ale stale to ide.
Dnes uz len lepime...ma to svoje + ale aj - ale aj na S100 okno pekne tesni...az sa cudujem.
Demontaz okna robim vytlacenim tesnenia skrutkovacom....Bez poskodenia a za 2min.
Naucil ma to manik ktory to robil cely zivot. Aj zaklady lakovania a prace s plechom.
Mal som stastie na majstra.
-> SO545: Balněnou šňůrku? To zírám. Já mám 2,5mm2 lanko (stará prádelní šňůra) a jde to parádně. Zkusil jsem tekuté mýdlo a jde to samo. Přední sklo jsem osadil sám a ruce mě nebolely. Se zadním (makrolon) mi musela pomoct přítelka. Moc se to kroutí.
-> Jarda: Každopádně mažu štětcem celou drážku v gumě včetně lanka a pak ještě rám okna zvenku, aby to po něm dobře sklouzlo a je to na parádu.
-> Jarda: Každopádně mažu štětcem celou drážku v gumě včetně lanka a pak ještě rám okna zvenku, aby to po něm dobře sklouzlo a je to na parádu.
-> Jarda - zrušená registrace 10.08.20 01:41:50: Pri kazdom skle tahom od spodu okna a jeho stredu rovnomerne do kazdej strany.
Je dolezite zatlacit sklo s tesnenim co najviac na svoje miesto ked prejde snurka do obluka a zacnes tahat boky. Vzdy tahas sumerne raz jednu a druhu stranu , ked prejdes cez vrchne obluky tak sklo s tesnenim musi dole sediet skoro dokonale....potom uz len postupne vytahovat snurku k stredu a okno si sadne skoro samo ak je guma pouzita povodna. Ak je nova tak je potrebne trosku sily a dobre je dosadaciu plochu namazat /tekute mydlo , jar atd/
Trosku ma vytrapila 100 ale ta chcela len viac sily aby som to osadil na miesto /ruka ma bolela este par dni/
Snurku pouzivam bavlnenu a taham ju pod uhlom az pri okne. Lepsie si profil sada a je mensia pravdepodobnost poskodenia tesnenia.
Je dolezite zatlacit sklo s tesnenim co najviac na svoje miesto ked prejde snurka do obluka a zacnes tahat boky. Vzdy tahas sumerne raz jednu a druhu stranu , ked prejdes cez vrchne obluky tak sklo s tesnenim musi dole sediet skoro dokonale....potom uz len postupne vytahovat snurku k stredu a okno si sadne skoro samo ak je guma pouzita povodna. Ak je nova tak je potrebne trosku sily a dobre je dosadaciu plochu namazat /tekute mydlo , jar atd/
Trosku ma vytrapila 100 ale ta chcela len viac sily aby som to osadil na miesto /ruka ma bolela este par dni/
Snurku pouzivam bavlnenu a taham ju pod uhlom az pri okne. Lepsie si profil sada a je mensia pravdepodobnost poskodenia tesnenia.
-> SO545 08.08.20 21:51:51: a nejlepsi postup, jak tahnout provazek? (kde zacit a smer) me teda pri nasazovani nikdy neprasklo, ale pekne jsem se u toho parkrat zapotil
na filcku ide nasadit predne sklo bez problemu...dokonca nieje nutne davat dole stierace a torpedo.
Kto da skla na klasicku skodovku tak toto musi dat tiez.
Kto da skla na klasicku skodovku tak toto musi dat tiez.
Absence čelního skla je závada typu c, čili lze na místě sebrat ORV a následně na úřadě i řidičák..
-> Hřib: a když náhodou nezůstane, tak nahoru nespadne a dole ho najde... 

-> Borderer: taky bych položil okno s gumou na místo a heftnul protkanou páskou, když budeš předvídat, tak zůstane na místě
-> StepaNoFUN: Já sem se s tím vždycky pral, okno mi pořád vyjíždělo nahoru. Zajímavé je, že obě okna u šáde nebo zadní u feliny je bez problémů.
-> Borderer: Vezme zakladač se šňůrou, sebe a za 20 minut nemá co dělat. 500 po práci s tvým dovozem to určitě vyřeší. Pokud nejede tvým směrem domů. Je pikačovina to někam vozit. Pokud si na to netroufneš sám, protože na tom nic není. Stačí k tomu 2,5mm elektrikářskej drát (lanko). Bez zakladače je to o 10 minut dýl.
Prasklo mi při nasazování zatím 2 okna. Ale tam jsem doufal a věřil. Špatně. Věděl jsem, že jedno z nich je naražený v hraně a druhý neznámej stav, několikrát překládaný, převážený...
Prasklo mi při nasazování zatím 2 okna. Ale tam jsem doufal a věřil. Špatně. Věděl jsem, že jedno z nich je naražený v hraně a druhý neznámej stav, několikrát překládaný, převážený...
Pravda, zkusím je ukecat, aby prijeli ono ke mně. Sice to zdejší provozovny nenabízí, ale zkusím je poprosit. Přecjen bude vše připravené, jak rám, tak guma na okně.
Bych se na to vysral to někam vozit. Okno na feldě je za 20 minut bez jakejchkoli problémů. Nebo jim dej 2 stovky za to, že k tobě na těch 20 minut přijedou. Případně 3 tí řešení - nalož mechanika z autoskel po skončení pracovní doby, odvez ho na místo a pak zpátky. A zaplať mu to, co bys zaplatil tam.
Stačí kamarád v jiném voze kilák před tebou, který s vysílačkou ohlídá přítomnost policie. Vždy jsme to takto řešili a to jsme převáželi daleko větší hrůzy po vlastní ose.



Když tě chytěj musíš říct, že před jízdou to nebylo 
Osobně bych si těch 10km riskl. Na nejvejš ti vezmou technickou a budeš na primě. Ted jde o to, aby tě nechyt ten samej fízl, co tě udal za tu spz

Osobně bych si těch 10km riskl. Na nejvejš ti vezmou technickou a budeš na primě. Ted jde o to, aby tě nechyt ten samej fízl, co tě udal za tu spz

A to nemáš nikoho v okolí s podvalem?
-> Borderer: položil bych okno v gumě na místo a heftnul izolepou. Asi to pak můžeš použít i jako argument pro kontrolu - teď cestou vypadlo, nouzově jsem chytil, jedu do místa opravy
-> palinator: Nevzali, ale jednou mi to hrozilo. Protože sem si dovolil dojet v lednu, kdy bylo skoro -10°C, v cca 21:00 asi 5 kilometrů domů poté, co mi nějakej blbec oddělelil svým tažným přední SPZ od zbytku vozidla. Paní na úřadě měla naštěstí mozek v hlavě, ne v zákoníku a odešel sem s 2 stovkama pokuty.
-> Borderer:
Nebyl jsi to ty kterýmu už jednou sebrali papíry?
Nebyl jsi to ty kterýmu už jednou sebrali papíry?

-> Tomaso435: To mám strach z různých otřesů, napadlo mne to podložit molitanem, ale není tam tolik místa. Spíš to beru jako další variantu, poku je jízda bez okna o průšvih.
-> Borderer: 10 km by som neriešil a riskol to :) vyhni sa úsekom, kde zvyknú stáť fízli a je to. Prípadne si tú trasu prejdi najskôr iným autom a ak čistý vzduch, tak vyraz :)
-> Borderer: sklo položit tam kde ma bejt a paskou přilepit aby neupadlo a vyrazit ?
Zdarec,
trochu netradiční dotaz, ale na netu jsem nic kloudného nenašel, jak danou situaci řešit. Jde mi o klasickou situaci - mám na feldě chycené A sloupky. Hodlám ještě podstoupit klasické kolečko - odstrojit, obrousit, odrezovač, barva, barva. Jenže při bližší prohlídce mám obavy, že bude muset i čelní okno ven (dovnitř zatím neteče a rád bych dal ještě jednu STK).
Vzhledem k technologickým intervalům je naprosto irelevantní tohle dělat jinde, než doma. Jenže když jsem okno zasklíval posledně, trápil jsem se s tím několik hodin a profíci to za pár stovek mají dřív, než vychladne kafe.... Jenže k nim to je cca 10km, do města a kousek přes něj.
Nikde sem se nedočetl to nejdůležitější - jakej průšvih mi hrozí za jízdu bez čelního okna? Za předpokladu řádné ochrany očí - klidně helma na motorku....Nouzový dojetí mi v tomhle případě přijde trochu mimo a všude zmiňují pouze různý praskliny, nikoliv úplnou absenci...
trochu netradiční dotaz, ale na netu jsem nic kloudného nenašel, jak danou situaci řešit. Jde mi o klasickou situaci - mám na feldě chycené A sloupky. Hodlám ještě podstoupit klasické kolečko - odstrojit, obrousit, odrezovač, barva, barva. Jenže při bližší prohlídce mám obavy, že bude muset i čelní okno ven (dovnitř zatím neteče a rád bych dal ještě jednu STK).
Vzhledem k technologickým intervalům je naprosto irelevantní tohle dělat jinde, než doma. Jenže když jsem okno zasklíval posledně, trápil jsem se s tím několik hodin a profíci to za pár stovek mají dřív, než vychladne kafe.... Jenže k nim to je cca 10km, do města a kousek přes něj.
Nikde sem se nedočetl to nejdůležitější - jakej průšvih mi hrozí za jízdu bez čelního okna? Za předpokladu řádné ochrany očí - klidně helma na motorku....Nouzový dojetí mi v tomhle případě přijde trochu mimo a všude zmiňují pouze různý praskliny, nikoliv úplnou absenci...