skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
plastové podběhy
-> Milan 136: Ještě ne, nejrychleji se na to podíváme v sobotu.
-> Milan 136 23.01.19 09:31:37: Smerom k lemu nasadit na vrtak doraz kludne z matic nech to vojde dovnutra tak na 5-7mm. Ten lem je blizko fest.
Na dielni som mal to starsie. Vsetko v asfalte.
Na dielni som mal to starsie. Vsetko v asfalte.
Nytovaci matky jsou dobry napad.
Do nosniku je mista dost, ale bacha pri vrtani smerem k lemu. Je tam fakt malo mista, tak at to neprojedes zkrz.
Do nosniku je mista dost, ale bacha pri vrtani smerem k lemu. Je tam fakt malo mista, tak at to neprojedes zkrz.
-> Milan 136: ja také auto ani nemám asi , skôr novšie ...
-> Eidy: tiež by som to tak riešil
-> Shader 22.01.19 21:17:56: uz jste se presvedcili, ze tam opravdu nejsou?
-> suri 22.01.19 18:29:59: vsak vim, vzdyt to tu pisu. Napred to bylo jen v konferenci a pak vydali TPI. Ale uz jsme delali jedno, kde diry byt nemely a byly. Tak nevim

-> Eidy: Jako jo, taky mě to napadlo. Ale zase jsme si říkal, že plast je "věčný" 

-> Shader: A co tam dát nýtovací matky? Namočíš je do barvy, zanýtuješ a vrzneš tam nerezový nebo mosazný šroubky.
-> SO545: Ok, díky. Většinu času s tím jezdí jeho přítelkyně, je to malé, slabé, nízká spotřeba, takže je to vlastně ideální
-> suri: Pravděpodobně se to navrtá na vhodný průměr a pomocí modelářské brusky se to upraví na požadovaný tvar.

-> suri: Pravděpodobně se to navrtá na vhodný průměr a pomocí modelářské brusky se to upraví na požadovaný tvar.
-> Milan 136: prvé nemali ale dá sa to pekne vypilníkovať , je na to celé tpi
-> Shader 21.01.19 19:42:24: mam jednu mrdku prave na zdvihaku. zajtra pozriem pripadne skusim foto.
kto si toto kupi dobrovolne ...
kto si toto kupi dobrovolne ...
-> Milan 136: Právě, že by to měl být rok 2012!
-> Shader 21.01.19 19:15:37: co to je za rok? Snad jen uplne na tech prvnich mr 2012 nejsou diry. Jinak je tam normalne nejdes prelepeny paskou a prestrikly plastizolem.
Zdravím. S kolegou se chystáme na montáž plastových podběhů na Škoda Citigo. Vize je taková, že by se použily plastové rozpěrné matice, do kterých by se podběh pomocí samořezných šroubu uchytil. Jelikož má matice čtvercový tvar, aby se neprotáčela chci se zeptat zda na to neexistuje nějaký fígl, aby se každá díra nemusela pilovat ručně
. Nemáte nějaký tip? Případně nápad jak podběhy uchytit? Dík za rady a postřehy. 


-> Apple STS Chvojkovice-Brod 10.11.17 13:44:47: jo, s tim hrdlem nadrze mas pravdu... kde jsi je kupoval?
-> Borderer: jeste dej predni zasterky, to taky trochu pomuze4
nahodou jsem narazil na toto: autodily.prodilnu.cz/nahr adni-dily-skoda-felicia-18 1-b20569-8.html a maji tam to plastove spodni kryti motoru, jak tady o tom kdysi byla zminka
-> Borderer: jeste dej predni zasterky, to taky trochu pomuze4
nahodou jsem narazil na toto: autodily.prodilnu.cz/nahr adni-dily-skoda-felicia-18 1-b20569-8.html a maji tam to plastove spodni kryti motoru, jak tady o tom kdysi byla zminka
-> Borderer: ja som postupoval tak ze postupne sroboval a tam kde nesedelo nahrieval a sroboval -> minno: je to taky tvrdsi ale zato dost pruzne plastovy material
-> Evž@: dával sem je před měsícem, poláky, a uplně bez problémů. krásně seděj, i vzadu mají své opodstatnění, koukal si někdy kolik bahna se drží kolem hrdla nádrže, a kde podběh prohnije jako první a pak to teče do lemu? 

-> Borderer 09.11.17 22:02:43: ja mam na felde origo, na lemu blatniku jsou navareny drzacky a k tomu jsou prisroubovany, podobne to ma i fabie...
Já si teď matně vzpomínám, že jsem sehnal za hubičku plastové podběhy, které vypadají hodně festovně, jsou nepoužité a mají na době vylisováno Fa nebo Favorit jestli se nepletu. Doma je vyfotím. Neví někdo co je to za výrobu? Byla na nich ještě cenovka, tuším 225 Kč
-> Borderer: shodou okolností jsem ted nasazoval a nasadil blbě,při zátáčení nebo propružení tam vždycky něco bouchlo a byl to podběh přeskakující přes závit pružiny
.Tak jsem to nějak vycentroval.
Jinak teda podbehy polský,kvalita jak sviňa.Vzadu jsem to po 2 hodinách vzdal,zkrátka jsme je tam nedostaly,nemohly jsme za boha dostat ty zobáčky za lem,respektive všechny zobáčky.Jediné řešení zobáčky upicnout a podběh přidělat samořezkama ale vrtat do toho asi ne.Největší opodstatnění to má stejně ve předu.

Jinak teda podbehy polský,kvalita jak sviňa.Vzadu jsem to po 2 hodinách vzdal,zkrátka jsme je tam nedostaly,nemohly jsme za boha dostat ty zobáčky za lem,respektive všechny zobáčky.Jediné řešení zobáčky upicnout a podběh přidělat samořezkama ale vrtat do toho asi ne.Největší opodstatnění to má stejně ve předu.
-> castrol: neviem z akého matrošu má felda plastové podbehy, ale čo som dával na škodovku, tak to je materiál samovracací do pôvodného stavu, t.j. aj po nahriatí teplovzduškou a dopasovaní sa to onedlho vrátilo nazad.
-> castrol: nějaké tipy/triky jak postupovat? Zkoušel sem to nahřejvat a "pasovat" hodinu a prakticky sem se nehnul z místa. 

-> Borderer: nahriat teplozduskou a dopasovat
Kdo máte plastový podběhy u feldy? Jaká má být prosím mezera kolem tlumiče/podběhu? Hádám že asi žádná, ale jak dělám, co dělám, tak tam je prostě mezera na dva prsty. 

pritelkyne to tam u fabky vubec hnily nema, protoze ty plastovy podbehy ma popraskany, tak to vytikalo :)
-> Kocvin: Týý vole .. to je teda nádhera .. a to jsem si říkal jak se tohle může u té fóbie stát. Má ji tu jeden a stála do loňska pořád v garáži, ale jezdil celoročně .. a přesně takhle to má na tom prahu shnilý .. tak už je to jasný.
Jo, na Fabce jsem to čistil při každém přezouvání
-> Kocvin: ¨stačí horkovzduškou tam zespoda obtisknnout šroubovák a je po problému :D odteče to...
-> Jožynek : a nebo ;) a vyblejt to tam rezistinem :D
-> Jožynek : a nebo ;) a vyblejt to tam rezistinem :D
-> Kocvin: to bola bolesť tých fábií..ja som to stále raz do roka otvoril, vykuchal a zavrel..preventívne..aby to aspoň niečo vydržalo.
-> Tomaso435: Jo máš pravdu, jen je potřeba mít dobře vyřešený odtok vody a bordelu co se za ten plast dostane.. U hodně aut je tohle problém už z fabriky, viz. jedničková fabka.. 

hele na favoritu sem za 4 roky najel 90 000 a zažil se mnou 4 zimy... od mé koupě jezdil jen s podběhama. Letos sem to celej nervozní vyndal že opravím nátěr a nebylo třeba. Bylo to tak jak sem to v roce 2012 natřel. Za mě podběhy na každý auto. Lemy neřešit občas vymejt, a taky dotvarovat přesně horkovzduškou.
-> Jarda: Na škodovke mám plastové podbehy aj vzadu. Podľa mňa aj tam to má význam, aspoň sa neobíja náter podbehu od kamienkov a od vody. A je chránená vnútorná časť lemu. Aspoň u tých plasťákov, ako mám ja. Ešte keď som jazdil aj v zime, tak som medzi plech lemu a plast dal vazelínu a bolo to chránené od soli komplet (podbeh aj lem). Tento rok som plasty dal po pár rokoch a zimách dole a bolo to pod nimi krásne čisté a zdravé. Akurát v časti okolo zásterky to bolo trochu zahádzané už suchým blatom. Vyčistil, ošetril a verím, že na dlho bude zas pokoj. Ten plast má výhodu aj pri umývaní, nebojím sa to tam vystriekať wapkou aj vyšším tlakom, očistí sa len plast, nepoškodia sa nátery.
-> vhml 06.11.17 22:41:28: a sroubky promazat treba grafitkou nebo rezistinem ml
ja je mam u feldy jen vepredu a diky tomu savle jsou netknuté, v jednom miste mi prorezl lem predniho blataku, protoze se tam drzel bordel... uvazuji, jestli je dat i na zadek, u feldy to tam je docela clenite... u 742, 3 to nema smysl, tam je podbeh uzavreny a plastovym podbehem se tam akorat udela dutina
ja je mam u feldy jen vepredu a diky tomu savle jsou netknuté, v jednom miste mi prorezl lem predniho blataku, protoze se tam drzel bordel... uvazuji, jestli je dat i na zadek, u feldy to tam je docela clenite... u 742, 3 to nema smysl, tam je podbeh uzavreny a plastovym podbehem se tam akorat udela dutina
Já jsem u všech aut vždy podmazával hrany co sedí na karoserii medvědím hovnem a třeba u E30 se to po osvědčilo, po 8 letech provozu v zimě v létě byl vnitřek podběhu pořád pěknej. Jen jsem dole nechal díru na odtok vody a aby se tam dala dát hadice a propláchnout to od bordelu. Přes zimu to budu dělat na Favoritu a použiju tu samou metódu
-> Borderer: Tak silikonem nebo jiným tmelem určitě ne - ono tam jde také o to, že (u předních podběhů) je tam odváděna voda s nečistotami a ty se usazují a čas od času je fajn plastová nadkolí sundat a usazené bahýnko vyčistit - což se bude dělat blbě, když to přilepíš na tmel
Já jsem jen na hrany plastů, které se dotýkají lemu blatníku, nalepil gumový těsnicí profil (do oken), aby tam nebyla škvíra a případný bordel (písek, kamínky) zapadlý do této štěrbiny neodíral lem.

Já jsem jen na hrany plastů, které se dotýkají lemu blatníku, nalepil gumový těsnicí profil (do oken), aby tam nebyla škvíra a případný bordel (písek, kamínky) zapadlý do této štěrbiny neodíral lem.
-> Borderer: urcite netesnit, bude sa tam drzat vlhkost
5-6 samovrtnejch sroubu a jit od toho.
No jestli se rozhodneš těsnit silikonem,bude to všechno zbytečný ;) PS: Viděl jsi někdy na nějakém autě origo z výroby utěsněný nadkolí??Ne. Tak vidíš....
Ahoj,
četl jsem už na toto téma dost, každý tvrdí něco jiného, ale tady se mi téma nedaří dohledat.
Rozhodl jsem se pro plastové podběhy na feldu, blatníky a celý vnitřek hodlám vystříkat směsí oleje, rezistinu a A00, ale.... dotěsnit hrany okolo podběhu a lemu blatníku silikonem nebo ne?
Prosím co nejvíc názorů a klidně se tu i pohádejte, sám se zatím nemužu rozhodnout.
četl jsem už na toto téma dost, každý tvrdí něco jiného, ale tady se mi téma nedaří dohledat.
Rozhodl jsem se pro plastové podběhy na feldu, blatníky a celý vnitřek hodlám vystříkat směsí oleje, rezistinu a A00, ale.... dotěsnit hrany okolo podběhu a lemu blatníku silikonem nebo ne?
Prosím co nejvíc názorů a klidně se tu i pohádejte, sám se zatím nemužu rozhodnout.
