-> Vojťas: Ano je to možné. Právě jsem to objevil, když jsem si dělal místo v kufru, kvůli výměně brzdového válce a skutečně v nádobce byl velký ubytek kapaliny.
Skutečně si z nikoho legraci nedělám. Spíše je to reakce na to, že odhrnete kobereček, ten je zničený a pod ním to uvidíte. A v úvodu jsem psal, že s karosářskými pracemi zkušenosti nemám.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dno kufru - zastavení koroze
-> IJK: a jak to vypada kolem pedalove konzole? Nerezne to proto ze by unikala brzdovka? Pak je potreba to pred odrezovacem dukladne odmastit. Zakladovku na tyhle maly opravy staci normalni, jinak nejlip dvouslozkovou, ale to je v tyhle fazi asi zbytecny, to asi nechame byt
jak to tak pozoruju.

-> IJK: nechces si trochu aspon vyplnit profil at jim tu nejses pro smich? Pak je mozny se s nekym domluvit v tvem okoli aby se na to mrknul a alespon potvrdi ze nejsi fiktivni postava a ve skutecnosti 13ti letej kluk co si tu dela z ostatnich prdel.. 

-> vhml: Skutečně digitální foťák nemám ani v telefonu. Ale to dno kufru není tak velké, že by to nešlo udělat ručně.
TO ALL: Pokud někde bude lak soudržný mohu ho tam nechat jako se to dělá při natírání obecně ?
TO ALL: Pokud někde bude lak soudržný mohu ho tam nechat jako se to dělá při natírání obecně ?
-> IJK: "měnit teplem hořáku rez zpátky v kov"
Tomu jsi neuvěřil zcela správně.
Odrezovače mají funkce (hlavně ty slibovaný) různý, vesměs by (zjednodušeně) měly vytvořit stabilní sloučeninu železa a další korozi zastavit.

Odrezovače mají funkce (hlavně ty slibovaný) různý, vesměs by (zjednodušeně) měly vytvořit stabilní sloučeninu železa a další korozi zastavit.
-> IJK 06.06.16 13:59:10: jakože ani nemáš foťák v telefonu a řešit to chceš před bytovkou ruční kartáčem? No tak to hodně štěstí




-> IJK: Podle stavu obrousit, odrezit nebo vyřezat a vevařit nový plechy. Bez fotky ti to nikdo neřekne. A brousit to ručně je blbost, to ti dřív upadnou ruce 

Fotografii sem dát nemohu, protože nemám digitální foťák, ale reznout to teprve začíná, kromě jednoho příčného prolisu ten je vzatý víc.
Obrousit to budu muset ručně, protože na parkoviště před panelákem nedostanu proud. Musí se ta rez obrousit úplně pryč až na lesklý kov ?
Proč se pak používá odrezovač ? (Chemicky ještě odstraní zbytky rzi ?)
On totiž mi kdysi někdo tvrdil, že vyvařování znamená měnit teplem hořáku rez zpátky v kov, což jsem si vždy myslel, že je nesmysl.
Ta základní barva se používá jako na jiný běžný kov (ocel), nebo se má na auta použít něco speciálního ?
Obrousit to budu muset ručně, protože na parkoviště před panelákem nedostanu proud. Musí se ta rez obrousit úplně pryč až na lesklý kov ?
Proč se pak používá odrezovač ? (Chemicky ještě odstraní zbytky rzi ?)
On totiž mi kdysi někdo tvrdil, že vyvařování znamená měnit teplem hořáku rez zpátky v kov, což jsem si vždy myslel, že je nesmysl.
Ta základní barva se používá jako na jiný běžný kov (ocel), nebo se má na auta použít něco speciálního ?
-> IJK: nejlepe opravdu to foto...
Na obrouseni nejlepsi dratenej kotouc do vrtacky, nebo flexa se smirkovym kotoucem, ale s tim uz musis trosku opatrne, pro fajnsmekry je dratenej "kotouc" do flexy, teda spis takovej kloboucek. Pak poskozena mista pretrit odrezovacem, pak zakladovku a pak podle chuti. A obecne na skodovku bezbarvej lak na opravy nepotrebujes
Na obrouseni nejlepsi dratenej kotouc do vrtacky, nebo flexa se smirkovym kotoucem, ale s tim uz musis trosku opatrne, pro fajnsmekry je dratenej "kotouc" do flexy, teda spis takovej kloboucek. Pak poskozena mista pretrit odrezovacem, pak zakladovku a pak podle chuti. A obecne na skodovku bezbarvej lak na opravy nepotrebujes
-> IJK: Máš vůbec nějaké zkušenosti s opravou koroze u čehokoliv? Já když jsem si přečetl tvůj poslední příspěvek, tak bys to možná měl raději někomu svěřit. A ano vyvařit můžeš díru pomocí dalšího plechu,záleží na velikosti,či někdy postačí jen sváry,někdy je nutno měnit celý díl karoserie,aby to mělo smysl...
Děkuji za odpověď !
Mám to vzít nejdřív ocelovým kartáčem a pak šmirglem ?
Čemu se říká vyvařit ? "Záplatování děr plechem ?"
Tady snad díry nebudou. Asi se nebude muset ani tmelit.
Čím to natřít ? Jakou základovou barvu a jakou vrchní ? Je nutné lakování u dna kufru ? Jak to udělat s odstínem, mám zelenou - odstín agáve, ale je to jenom dno kufru, hlavně zastavit tu korozi.
Mám to vzít nejdřív ocelovým kartáčem a pak šmirglem ?
Čemu se říká vyvařit ? "Záplatování děr plechem ?"
Tady snad díry nebudou. Asi se nebude muset ani tmelit.
Čím to natřít ? Jakou základovou barvu a jakou vrchní ? Je nutné lakování u dna kufru ? Jak to udělat s odstínem, mám zelenou - odstín agáve, ale je to jenom dno kufru, hlavně zastavit tu korozi.
-> IJK: Jak postupovat? No tak, ako vždy a bežne u všetkého pri odstraňovaní korózie.... Obrúsiť / vyvariť / očistiť / vytmeliť / natrieť / nalakovať.
Foto by možná bylo lepší...
Předem bych chtěl říct, že s prácemi na karoserii nemám vůbec žádné zkušenosti.
Po zimě jsem odhrnul koberec (který byl zničený, asi se nasákl vodou) a zjistil jsem, že dno kufru u Škoda 105 L začíná reznout. Celkem to je v začátku, akorát jeden dlouhý příčný prolis je zrezlý víc, odtrhl jsem z něj pás rzi i s kobercem. Barva okolo se loupe a je jako igelit.
Dále je ještě zrezlý asi 2 cm kus na střeše u lišty kam se dává zahrádka, a asi na dvou místech se lak zvedá. Třeba na dveřích je vidět barva rzi, ale lak není zvedlý nebo poškozený.
Prosím jak mám postupovat ?
IJK
Po zimě jsem odhrnul koberec (který byl zničený, asi se nasákl vodou) a zjistil jsem, že dno kufru u Škoda 105 L začíná reznout. Celkem to je v začátku, akorát jeden dlouhý příčný prolis je zrezlý víc, odtrhl jsem z něj pás rzi i s kobercem. Barva okolo se loupe a je jako igelit.
Dále je ještě zrezlý asi 2 cm kus na střeše u lišty kam se dává zahrádka, a asi na dvou místech se lak zvedá. Třeba na dveřích je vidět barva rzi, ale lak není zvedlý nebo poškozený.
Prosím jak mám postupovat ?
IJK