Tovární oprava laku odst. 2040

prohledat
13 příspěvků (zobrazeno 1 až 13) od 29.04.2016 do 02.05.2016, založil/a klokan021
řadit dle data
10:06:20
02.05.2016
Kaňa
Normalne sa robili pristreky a prelaky vo vyrobe v tovarni, ved sa to robi tak stale. Denne mam na linke pred ocami x-kusov 2-3x otocenych cez lakovaciu linku. Samozrejme je nejaky horny limit v um, ktory by sa uz nemal prebehnut. Za par rokov pouzivania a umyvania sa to bude dat pekne namerat.
20:20:46
01.05.2016
palinator
-> Tomaso435 30.04.16 12:44:30:

Naši kupovali "moji" v 1997 za 70 1
14:05:45
30.04.2016
Jozka
-> Tomaso435: Tak tohle je fakt klasika.. v tomhle případě trochu snažší, než shánět a celou novou střechu a nanápadně jí vyměnit, než se rodiče vrátěj ze zahraničního pracovního pobytu (stalo se kamarádovi cca 85 a taky to "klaplo").

-> Sejki: Musím se na dobový opravný móresy poptat lakýrníka, jaká byla praxe v takových případech (možná bude znát i praktiky z fabriky, když se v oboru pohybuje skoro 50 let).
12:54:29
30.04.2016
Bukaj
-> Tomaso435: 3

-> klokan021: Jinak 2040 je docela specifický odstín a dobově prodávané originální opravné nitrolaky (ve spreji i v plechovce) měly jednu nehezkou vlastnost - po nedlouhé době na autě měnily odstín dozelena...9

Takže pokud není znát jiný odstín, ale jen struktura laku, bude to buď oprava přímo ve fabrice (vypalovací lak), nebo novodobá oprava moderním autolakem4
12:44:30
30.04.2016
Tomaso435
-> Jozka: to je jak tetka , když byl strejc v nemocnici někam potřebovala autem, a jelikož v něm seděla naposledy v autoškole tak u garáže se odehrála klasická scénka kdy se nakopne s kvaltem, pravou rukou vemeš spolujezdcův upěrák pohlédneš do zadu a svižně začneš ...... jet do předu blatníkem přímo do zdi garáže. No to byl prej fofr kdy se shánělo aby to nepoznal, blatník , lakýrník.... no nepoznal to a auto se pak někdy v roce 1996 prodalo snad za 40 000,- :-D
12:37:27
30.04.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Jozka: takovej obdelnik mam ja na kapote :) Ale jak rikas, dokud to j nalesteny tak nic nepoznas...
11:10:39
30.04.2016
Jozka
Jsou to záhady někdy.. na naší užovce se zhruba po 25ti letech objevil rychleji zvětrávávající obdélník laku - nad LZ kolem v ploše blatníku, tak 20x30 cm. Dokud bylo auto garážovaný, leštěný a ošetřovaný, nikdo si toho nikdy nevšiml.. Jediný co mě napadlo, že (ve stavu ještě novýho auta) to poškodili i opravili ve značkovým servisu, kam auto prvních 6 let "života" pravidelně dojíždělo - aby nikdo nevěděl.
10:35:14
30.04.2016
klokan021
Jj, leštěnky a pasty dokážou divy ;-) Tady to ale nebude ten případ. Právě mi pův. majitel jistojistě tvrdil, že na laku za celou dobu, co to měl, nenašel nic podezřelého. Což ale přičítám tomu, že jednak u nového auta podezření nemáš, abys ho zkoumal pod lupou (jak říkám, já ho měl doma 14 dní, než jsem na to přišel taky) a navíc v pětašedesáti, kdy ho asi tak kupoval, už nemáš oči jak rys ;-)



jinak najdeš např. ve futrech dveří pod pirelkou hranky, kde je ukončený nový lak. Na první pohled nic, ale když fakt koumáš, najdeš....



Nijak mě to teda nedrásá, protože celkový dojem z vozu je perfektní a kutil se k němu nikdy ani nepřiblížil :-D , ale čistě ze zájmu bych tomu rád přišel na kloub. Historii auta znám už dost přesně :)
23:15:43
29.04.2016
Tomaso435
-> klokan021: a nebo na tom poctivě rozleštil partie který stály očividně za hovno a zbytek vzal jen nějakou standartní leštěnkou... Já když si v loni rozleštil fávo něčím co mi dal kámoš co nevypotřeboval když prodával auto, tak do dneška je ten lak takovej zacelenej oproti tomu co to bylo před tim. kdybych tim vzal jen kapotu , a zbytek vlak nějakým voskem nebo jen balsamem, budeš si myslet že je vyměněná kapota a že to bylo 100% bořený.
upraveno 1x, naposled 29.04.2016 23:22:11
23:09:44
29.04.2016
klokan021
Nový lak ma mírně jiný odstín,jinou strukturu (původní ma mikroskopické jakoby trhlinky, jak bývá u původního laku typické), novy je hladší a jsou patrné přechody. Sám jsem si toho nevšiml, upozornil me na to až kamarád při pečlivé obhlídce. Někdo tvrdí, ze laky vypadají jako z jiné doby, ale majitelova slova to vylučují a pokud při opravě použili jiny druh barvy (než v robotizované lakovně), například dvousložkovou barvu ručně míchanou s více tuzidlem, mohla za ty roky jinak zestárnout...
22:31:20
29.04.2016
minno
-> klokan021: Tiež by ma zaujímalo, ako si na to prišiel....
21:58:24
29.04.2016
Nwkt
A jak jsi na to přišel?
21:55:01
29.04.2016
klokan021
Řeším záhadu: Moje auto je cca z 1/2 plochy karoserie přelakované, ačkoli původní a kromě mě jediný majitel (88 let) striktně vylučuje, že by jakékoli opravy (laku) auto kdy podstoupilo (celoživotně garážované). Vůz měl odnova a nikdy jej nepůjčoval. Naprosto mu v tomto věřím, protože, což je podstatné, vůz prodal za pár korun překupníkovi, který jej násobně dráž prodal mně. Původního majitele jsem si vyhledal navzdory prodejcově nelibosti ("pán už nechce s autem mít nic společného") na adrese v techničáku. Nečekal mou návštěvu, natož dotaz ohledně laku. Jakoukoli opravu vyloučila nezávisle jeho žena - není nejmenší důvod, proč by lhali (solidní lidé "ze staré školy).

Přesto je auto zčásti stříkané. Navíc tak, že to neodpovídá nehodě ani kroupám... (levý bok, před. kapota, střecha a zadní kapota už ne...)

Jediné vysvětlení - podle mě - oprava laku ještě v továrně před prodejem. Je to podle vás možné? Nesetkali jste se s něčím podobným? Závěr výroby (u mě 12/89) jsou plné všelijakých nelogických věcí (výbava, technol. vady), mohlo by to nějak souviset......
Extreme Tyres