skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vymena plechu kufra
-> Jirik_Tuňák1983: No právě že takhle s lívancem už tak nějak jinou :-D
-> StepaNoFUN 25.04.16 08:39:29: Přesně to jsem tady už psal 

-> Jirik_Tuňák1983: Ale z tý vany bude mít snahu "utýct" nahoru, kdežto pod podlahou ji tam podrží ten plech. ;-)
-> rsvancara 12.04.16 06:50:11: Jakou deformační zónu? Ta rezerva je na stejném místě, akorát že není podstrčená pod autem, ale daná zhora do vany. Možná se to tím vevařeným lívancem i vyztuží.
-> rsvancara: Jo, tomuhle se až nechce věřit - ale u táty v podniku stála (nevím proč) asi 2. roky odhlášená Volha 24, ve který se zahynul ředitelovo řidič, kterýmu v Praze nedal přednost Trabant. Ten byl údajně (neviděl jsem) úplně "na trsátka", posádka ale v pohodě, Volha vypadala asi... jako kdyby s ní někdo povalil kontejner na odpadky (ohnutej blatník a nárazník, všechno se zavíralo, otvíralo, kola se točily) a řidič po smrti.. Říkalo se, že nepřipoutanej vyletěl zavřenejma dveřma z auta a chytil pořádnou o futra, ale jestli je to přesný, netuším.
-> Luky 22.04.16 10:37:33: rozhodně byla ta nejzábavnější co jsme jezdily. Ale po zboření benzínky už tam nějak nešlo jezdit nebo co




-> vhml: no je pravda, že zrovna tahle trať moc bezpečná nebyla. Ale bavila mě o dost víc než namotaný kuželky na letišti
-> Luky 22.04.16 10:28:00: Pravda. Ale taky neuhnul
( to by mohla bejt dobrá voda na mlejn Tunerovy, jak jsou ty slalomy vlastně nebezpečný
)


-> rsvancara: jo jasný že energie se musí někam ztratit. Já ale reagoval na -> vhml 21.04.16 22:16:16: , že to auto netrefilo betoňák ale traverzu - přístřešek benzinky
-> rsvancara 22.04.16 10:02:09: což je dost problém u moderních aut. Zatímco ze zničený škodovky spousta lidí vyleze, a pak jsou z na první pohled ,,lehce ťuklýho" moderního auta poškozený vnitřní orgány.
-> Luky: No a pak to bude jako jsem slyšel o nehodě Volhy a Š100. Stovka sice na odpis a na Volze pomalu žádná škoda, ale pán ze stovky odešel po svých a pána z Volhy odvezli sanitkou (ta energie se někde uvolnit musí a je lepší když pomačká auto než když to nejměkčí deformované jsou vnitřní orgány posádky).
-> rsvancara: Na tom něco bude..

-> vhml: traverza
-> Jozka: Já bych se nebál asi takového přirovnání, že bourat na předek s Š120 bez rezervy je asi jako bourat na předek s Fávem / Feldou s vyndaným motorem :-)
-> vhml 21.04.16 22:16:16: Embéčko vypadá zhruba takhle po nárazu ve 30-40 km/h.. asi že ta dvojitá podlaha kufru.
-> SO545 21.04.16 20:58:58: U favorita nebo felicie nemá přítomnost či absence rezervy při nehodě na její následky prakticky žádnej vliv - hlavně při nárazu na předek
. Měl by sis něco zahulit..


Betonový sloup v rychlosti cca 20km/h na naprosto zdravém autě. Zastavilo se to právě o rezervu.
-> rsvancara 21.04.16 18:19:30: To, že je to bez rezervy je prokazatelný fakt, to čísla SM mám doma a jinak se guma opře o držáky řízení 

Chapi co hulite. :-) Aj ja som skodovkar. Ale ...
Ale je fakt ze skodovky z cias CSSR su v dnesnej dobe rakvy na cestach.
Ci uz to ma rezervu alebo nema , dajboze aj 2x rezervu nic to nezmeni...
Podobne je to u favorita -felicie.
A cosi som ich poopravoval aj odprevadil po totalke do srotu za cca 20 rokov
Ale je fakt ze skodovky z cias CSSR su v dnesnej dobe rakvy na cestach.
Ci uz to ma rezervu alebo nema , dajboze aj 2x rezervu nic to nezmeni...
Podobne je to u favorita -felicie.
A cosi som ich poopravoval aj odprevadil po totalke do srotu za cca 20 rokov
-> Stane: Podle mě je tohle video bouraný právě bez rezervy (pod autem se nezahulí, když by to pneu bouchlo) :-). Musí to zůstat tak jak to je, protože nahoru ji brání podlaha kufru, dolů ji brání most nápravy i nápravnice a dozadu se opře o mezistěnu a celkem dost i o místo, kde je navařený tunel.
-> Stane 21.04.16 15:03:03: Ano tohle video zná každý škodovkář a každý pořádný škodovkář ví jaká je tohle video hovadina a vykonstrovaný nesmysl světem motorů. V autě nebyla rezerva, auto bouralo s přesazením sotva 20% kde je v cestě snad jen blatník a rozhodně to nemá s běžným crashtestem ať už dle NCAP a nebo IIHS nic společného...
Jinak rezerva ve vaně bude mít tendenci vyjet nahoru, dle mě je lepší nechat rezervu tak jak je, kde se opře o kufr a nápravnici a vytvoří slušnou oporu.
Jinak rezerva ve vaně bude mít tendenci vyjet nahoru, dle mě je lepší nechat rezervu tak jak je, kde se opře o kufr a nápravnici a vytvoří slušnou oporu.
-> rsvancara: Nemyslím si že deformační zona v kufru tě zachrání aproto bych se nebál zásahu.Horší je když to celý vyřízneš a dáš tam rovný silnější plech.Při bouračce by to pak bylo jako pila která te vevnitř připravý o nohy. Tady je odkaz který snad zná většina škodovkářů. Navíc pokud přičteme nějakých slabých 80km/h protějšího vozidla při srážce najdou tě někde u motoru takze pokud máš rezavej kufr od brzdovky jsou dvě možnosti.
1- obrousit kartáčovým nástavcem na flexu a natřít
2- povolit hadičky, vyřezat podlahu kufru a navařit plech do kterýho můžeš udělat díry na hadičky a zase je vrátit zpet.
Podle mě asi jinou možnost nemáš.
1- obrousit kartáčovým nástavcem na flexu a natřít
2- povolit hadičky, vyřezat podlahu kufru a navařit plech do kterýho můžeš udělat díry na hadičky a zase je vrátit zpet.
Podle mě asi jinou možnost nemáš.
-> Jirik_Tuňák1983: Že se boha nebojíš takhle modifikovat deformační zónu vozu :-D
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Asi nic, někdo to tu mě, bylo to víc vepředu k chladiči, ale mě se to moc nelíbilo
-> Jirik_Tuňák1983: Co na to přední náprava? :)
Kdybychom to dělali se slynim dnes, tak bych tam navařil i vanu z feldy na rezervu. 

Záleží, jestli to chceš udělat pořádně nebo "aby to bylo" :-)
Pořádně znamená asi to, že na něm jsou nabodovaná podběby blatníků, stěna topení i stěna chadiče. To všechno by muselo taky ven a navařit nový.
Systém "aby to bylo" znamená asi to, že se to nějak zevnitř vyřízne (opatrně, jinak si přeřízneš i trubičky brzd) a nějak se ořeže nový plech a nějak se tam vevaří :-)
A určitě to nebude úplně lehké, protože druhovýrobní náhrada je po okrajích dost rozvlněná...
www.obautodily.cz/skoda-1 20-spodni-cast-kufru-sk-fo reza-6666cz134
Pořádně znamená asi to, že na něm jsou nabodovaná podběby blatníků, stěna topení i stěna chadiče. To všechno by muselo taky ven a navařit nový.
Systém "aby to bylo" znamená asi to, že se to nějak zevnitř vyřízne (opatrně, jinak si přeřízneš i trubičky brzd) a nějak se ořeže nový plech a nějak se tam vevaří :-)
A určitě to nebude úplně lehké, protože druhovýrobní náhrada je po okrajích dost rozvlněná...
www.obautodily.cz/skoda-1 20-spodni-cast-kufru-sk-fo reza-6666cz134
Ahojte potreboval by som radu. Dnes som siel malovat plech kufra predneho a zistil som ze po vyliati brzdovky tam mam jamkovu koroziu a aj par dierok. Je narocna vymena plechu za novy? Pripadne aky zvolit postup? Vdaka