
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
spoj přední nárazník-blatník
-> Luky: Já ten zadní na auto ještě nedal, protože o nic jsem si tolikrát nerozerval cokoli (kalhoty, rifle, montérky) jako o tohle

-> rsvancara 13.02.16 17:18:34: já na to tady tuhle koukal a říkal jsem si, že jsem to na kábru určitě udělal blbě, že mi to s tím dlouhým šroubem nějak není povědomý



-> rsvancara 13.02.16 17:18:34: Přesně takhle si neznalí blbci, jako já, představují, že jim to někdo vysvětlí:-D Moooc děkuji

-> rsvancara: a z toho spodneho prevedenia su 2 druhy, jeden dozadu ten co mas na fotke a jeden dopredu co je zhruba na polovicu tak vysoky 

-> Nwkt 13.02.16 22:57:37: Jen jednu sadu zachráněnou z 120GLS 1983 :-). Řešíme s navajasem, jaký provedení vlastně chce
. V katalogu to budí dojem, že z toho všeho co je zakroužkovaný se něco postaví a namontuje se to mezi blatník a nárazník (a ne, že to jsou dvě provedení a dává se buď jedno nebo druhý) :-)

-> rsvancara: Ty máš těch horních víc?
Ještě vysvětlím trochu detailněji. V katalogu jsou zakreslené obě provedení.
Horní provedení (na fotce) je starší. Vratový šroub se prostrčí plechem, ten gumou (vhodně dlouhý váleček jde uříznout z hadice) a za zbytek šroubu z gumy se to přišroubuje do blatníku.
To spodní je to samé, ale novější které nahrazuje to starší provedení. Použije se normální krátkej šroub a připevní se to do blatníku.
Použije se buď jedno nebo druhé, ne obě :-)
Horní provedení (na fotce) je starší. Vratový šroub se prostrčí plechem, ten gumou (vhodně dlouhý váleček jde uříznout z hadice) a za zbytek šroubu z gumy se to přišroubuje do blatníku.
To spodní je to samé, ale novější které nahrazuje to starší provedení. Použije se normální krátkej šroub a připevní se to do blatníku.
Použije se buď jedno nebo druhé, ne obě :-)
-> navajas: Tip kde to sehnat bych měl, u mě na půdě :-D Akorát ty plíšky ke gumě nemám nový (ale dával jsem je nazinkovat) a musel bych je najít, kam jsem je dal, ale byly tam (i obě novější účkový provedení na přední / zadní nárazník) :-)
...Případně nakombinovat nové provedení držáčku a do něj vtlačit gumku, aby pružně držela prepreg

-> Vojťas: Ale nevím, jestli to novější provedení bude správně fungovat u prepregů - on plast Mkového nárazníku je měkký a osazení tenké a pružné, takže plechový držáček se do něj zakousne a drží i po opětovné montáži. Prepreg je ale tvrdý a nepoddajný a domnívám se, že při použití novějších ržáčků bez gumy by se něke udělala vůle (buď by se při narážení nárazníku do držáčku ohnul kraj držáčku, nebo by provozem došlo k obroušení osazení na nárazníku) v nejhorším případě by osazení prasklo při narážení.
Takže na prepreg bych raději použil originál. Gumku vhodného průměru seženeš, vratový šroub M8 také, takže zbývá ten plíšek se čtyřhrannou dírou - buď zrenovovat staré, nebo podle nich nechat vypálit nové...

Takže na prepreg bych raději použil originál. Gumku vhodného průměru seženeš, vratový šroub M8 také, takže zbývá ten plíšek se čtyřhrannou dírou - buď zrenovovat staré, nebo podle nich nechat vypálit nové...
-> Bukaj: prave to mi k prepregum chybi, taky sem vymyslel neco podobnyho ty hadici, tsk sem rad ze to lze pouzit. A kdyby ne tak mam posbiranych par kouslu toho novejsiho, tak to pujde do zinku a je
-> navajas: Nevyráběl, ale ty novější jsem před pár lety sehnal a mám je doma (přední) a zadní vím, že má (doufám) Krejčík...
-> Vojťas: Obojí funguje stejně, to složitější provedení s gumou (v katalogu v závorkách) bylo tuším od modelu 86 nahrazeno jednodušším plechovým výliskem

-> Vojťas: Obojí funguje stejně, to složitější provedení s gumou (v katalogu v závorkách) bylo tuším od modelu 86 nahrazeno jednodušším plechovým výliskem

-> Bukaj: tak ze to je oboje pouzitelny a zamenny system pro plastovy eM narazniky a prepregy? Tzn to na vrakaci oloupat z prvniho auta ktery tam prijede

-> Bukaj: a ty už sis ty plíšky vyráběl? já totiž žádné nemám což mi případnou budoucí výrobu asi dost ztíží. Kdyby byl alespoň nějaký nákres s rozměry byl bych dlužníkem...
-> navajas:
Ta novější varianta (naohybaný výlisek) je občas někde k sehnání - nedávno jsem viděl u Krejčíka zadní...
...ta starší varianta (plíšek s gumou a vratovým šroubem) asi k sehnání nebude, i když gumu a šroub nahradit lze, ten plíšek leda vyrobit dle původního...
Ta novější varianta (naohybaný výlisek) je občas někde k sehnání - nedávno jsem viděl u Krejčíka zadní...
...ta starší varianta (plíšek s gumou a vratovým šroubem) asi k sehnání nebude, i když gumu a šroub nahradit lze, ten plíšek leda vyrobit dle původního...
-> srdcar 120L: díky, asi to tak nějak jak píšeš budu muset udělat. Ten vymezovací váleček jsem na netu už našel, ale stovka za jeden mi přijde dost. A když vezmu v úvahu, že to ve výsledku není ani vidět...
Blbě se to shání, ale jde to nahradit.
Mám to tak, že jsem odměřil vzdálenost plastu nárazníku od blatníku a jaká je hloubka do plastu ( je to asi 4 cm celkem, hlavně aby se plast i při naražení nedotýkal blatníku ) Potřebuješ šroub M8x60, 2 ks obyčejné podložky, 1 ks pérové podložky a kus hadice na vodu-dobrá je hadice na topení. Uřízneš potřebnou délku hadice, dáš do ní šroub včetně hlavy, zašroubuješ matku. Dáš podložku a nasadíš na blatník, z druhé strany další podložku, pérovou podložku a matkou to dotáhneš. Nasuneš do vodítka v plastovém nárazníku. Zvenku není vidět a svůj účel splní - drží konec plastu a nedrnčí. Jako náhradní řešení bohatě stačí, pokud ovšem chceš mít za každou cenu originál uchycení, budeš asi dlouho shánět. A docela rádo uhnívalo. Tak snad ti to trochu pomůže.
Mám to tak, že jsem odměřil vzdálenost plastu nárazníku od blatníku a jaká je hloubka do plastu ( je to asi 4 cm celkem, hlavně aby se plast i při naražení nedotýkal blatníku ) Potřebuješ šroub M8x60, 2 ks obyčejné podložky, 1 ks pérové podložky a kus hadice na vodu-dobrá je hadice na topení. Uřízneš potřebnou délku hadice, dáš do ní šroub včetně hlavy, zašroubuješ matku. Dáš podložku a nasadíš na blatník, z druhé strany další podložku, pérovou podložku a matkou to dotáhneš. Nasuneš do vodítka v plastovém nárazníku. Zvenku není vidět a svůj účel splní - drží konec plastu a nedrnčí. Jako náhradní řešení bohatě stačí, pokud ovšem chceš mít za každou cenu originál uchycení, budeš asi dlouho shánět. A docela rádo uhnívalo. Tak snad ti to trochu pomůže.
někdo nějaký tip, kde by se daly sehnat tyto serepetičky? Prošel jsem dvě mototechny a nic. Jde mi o díly 15,31 a 6. Děkuji za jakoukoliv pomoc.