skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Suzuki Sx4
prohledat
62 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.02.2019 do 13.06.2019, založil/a alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> dragon_cb_cz: dik... za ty prachy nebylo moc co resit
-> U-Geen: To to trvalo
Ale máš recht, ty kola tomu sluší.

tak se priznam, uz je doma... je to teda auto zeny, ale dost km uz jsem s tim najel i ja a to auto mi svejma vlastnostma docela sedi...
-> dragon_cb_cz: jj to bude fungovat urcite :)
-> Jirik_Tuňák1983: Tohle: -> dragon_cb_cz 06.02.19 17:01:07:
Na Volvo to bude fungovat taky, problem je spis se software - na Suzuki existuje volne dostupny software primo pro nej (SZ Viewer), na ostatni znacky moc nevim. Takze se ti muze stat, ze to bude umet akorat zakladni OBD veci, ale nic specifickeho pro dany model.
Na Volvo to bude fungovat taky, problem je spis se software - na Suzuki existuje volne dostupny software primo pro nej (SZ Viewer), na ostatni znacky moc nevim. Takze se ti muze stat, ze to bude umet akorat zakladni OBD veci, ale nic specifickeho pro dany model.
Dejte odkaz a na co to funguje?
-> U-Geen: Mozna bude fungovat i na Ignace. A na Subo by mela urcite.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Tak jsem rád, že funguje jak má, abys mi nenadával
Napětí pásu - myšleno k předpínači?
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Tak jsem rád, že funguje jak má, abys mi nenadával

-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): me uz taky dorazila, tak ted uz k ni jen poridit tu SX4ku :)
-> dragon_cb_cz: Takze pruziny uz si nepamata.... Chladic vycisteny, 4x preplachnuty a naplneny G12. Bluetooth diagnostika z Ali dorazila, funguje, jediny problem s autom co mi to vypisuje je zle napetie na vodicovom pase.... inak vsetko ok. Dneska objednal aj kolega.
-> dragon_cb_cz: Skusim sa ho spytat, ci nahodou nema papiere od toho.
Prave som sa dozvedel, ze ma doma uz caka balicek z Ciny, takze zajtra sa budeme hrat aj s diagnostikou, snad sa podari aj zistit, preco mi sveti kontrolka airbagu...
Prave som sa dozvedel, ze ma doma uz caka balicek z Ciny, takze zajtra sa budeme hrat aj s diagnostikou, snad sa podari aj zistit, preco mi sveti kontrolka airbagu...
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Skoda... kdyby si nahodou vzpomnel, co tam objednaval, tak by me to zajimalo.
Jinak ja uz mam po vymene ATF v automatu. Na to, ze vlastne nevymenil celou napln to bylo docela drahe, ale zase vymenil filtr, tudiz sla i vana dolu a cistilo se tam + je pretesnena (pred tim rosila). Nakonec tam slo to Febi ATF a funguje to v pohode.
Jinak ja uz mam po vymene ATF v automatu. Na to, ze vlastne nevymenil celou napln to bylo docela drahe, ale zase vymenil filtr, tudiz sla i vana dolu a cistilo se tam + je pretesnena (pred tim rosila). Nakonec tam slo to Febi ATF a funguje to v pohode.
-> dragon_cb_cz: Pruziny mi riesil bratranek automechanik, uz netusim, kolko som mu platil, bol som vtedy v casovom strese pred dovolenkou. Som lenivy, nevediem si evidenciu ani spotreby, ani udrzby ani nicoho.... Som rad, ze vacsinou stihnem vymenu oleja v termine
Co sa tyka zabavy s chladicom, vo stvrtok to prepalchneme a dame novu zmes. V sobotu zase potrebujem nabehat okolo 500 km po Slovensku, tak to hadam zvladneme bez problemov.

Co sa tyka zabavy s chladicom, vo stvrtok to prepalchneme a dame novu zmes. V sobotu zase potrebujem nabehat okolo 500 km po Slovensku, tak to hadam zvladneme bez problemov.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 18.02.19 16:56:18: Origo long-life kapalina mě teď v servisu stála komplet náplň asi 800 Kč? A má prý interval výměny 10 let (původní měla 3 roky).
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 01.02.19 23:06:32: Ty prasklý pružiny mi teď u Rieggera našli taky, takže mě taky čeká + přední brzdy.... s nějakejma serepeťema mi to nacenili i s prací na krásných asi 24 000 Kč
Takže minimálně ty brzdy si udělám doma sám... Pružiny a uložení jsi dával origo, nebo nějakou druhošku?
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 01.02.19 23:06:32: Ty prasklý pružiny mi teď u Rieggera našli taky, takže mě taky čeká + přední brzdy.... s nějakejma serepeťema mi to nacenili i s prací na krásných asi 24 000 Kč

-> MVM: Nejde o cenu, jde o logistiku - originál suzuki ATF není zas tak strašně drahé jsem nakonec zjistil (400 Kč litr - dneska jsem byl dát auto do autorizáku, tak jsem se ptal), ale o logistiku - není přesně jistý, kolik oleje tam bude potřeba, takže bych musel objednávat víc, tomu servisákovi přes převodovky ho dodat (jeho dodavatel origo pochopitelně nemá a Mobil který je specifikovaný jako alternativa taky ne), pak by se třeba zjistilo, že je málo a doobjedávat a auto by bylo X dní mimo provoz... Ten Febi prý používá běžně a problém není.
Asi ho tam nechám dát a pokud by problém byl, tak mu to holt omlátím o hlavu, dovezu origo olej a přinutím ho to vyměnit znova za nějaké lidské peníze... Ono bůh ví, jestli origo ATF co koupím dnes bude stejná jako to co Maďaři do té špajzky pře devíti lety nalili... A není to žádná super moderní komplikovaná převodovka, starý 4q Aisin. Co jsem po internetu sledoval, tak lidi použili ATF 3309 od různých výrobců (ne nutně Mobil) a fungovalo to... ale ty zahraniční reference jsou spíš na japonský modely a dvoulitry, který maj převodovku trochu jinou (hlavně nemají slip-controlled lock-up).
Asi ho tam nechám dát a pokud by problém byl, tak mu to holt omlátím o hlavu, dovezu origo olej a přinutím ho to vyměnit znova za nějaké lidské peníze... Ono bůh ví, jestli origo ATF co koupím dnes bude stejná jako to co Maďaři do té špajzky pře devíti lety nalili... A není to žádná super moderní komplikovaná převodovka, starý 4q Aisin. Co jsem po internetu sledoval, tak lidi použili ATF 3309 od různých výrobců (ne nutně Mobil) a fungovalo to... ale ty zahraniční reference jsou spíš na japonský modely a dvoulitry, který maj převodovku trochu jinou (hlavně nemají slip-controlled lock-up).
-> dragon_cb_cz 18.02.19 22:46:14: Do převodovky pokud je to dohledatelný a dostupný,tak jedině předepsaný olej,tim mám na mysli prvonáplň. (ono to nemusí fungovat byť to rádoby specifikaci na obalu splňuje) Pro ATF v automatu platí dvojnásob. Prostě to tak je a člověk zjistí,že ač chtěl lacinější náhradu - v zápětí ji vypouští a kupuje origo olej ..
Takhle to mám vysledovaný - pokud se najde někdo kdo to má jinak - může být. Já ale to dělám jak píšu.

A já bych se zase zeptal na zkušenosti s převoďákem resp. ATF - člověk co mi to bude měnit používá Febi, ale když jsem se o tom zmínil před mým Saab servismanem, tak ten s ním údajně má dost špatnou zkušenost (manuál u Passatu B5, prý s FEBI olejem skoro nešlo řadit, po výměně za originál OK).. tak mě nahlodal. Máte s FEBI a ideálně v automatu nějakou zkušenost?
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 18.02.19 16:56:18: Asi nejlepší chladící kapalina, se kterou jsem kdy přišel do styku, je Paraflu od Selenie. A to i po rozboru po hromadě let. Někdy se může objevit na obalu (podle etikety) i Petronas Paraflu.
kapaliny.heureka.cz/selen ia-paraflu-up-1-l
Máme tedy trošku jinou etiketu a navíc v Italech, ale jestli to jde použít i do jiných vozů, to nedokážu posoudit. Ale asi ano. Nicméně perfektní. Okruh krásně čistý a neprokázala se žádná degradace nebo změny barev.
kapaliny.heureka.cz/selen ia-paraflu-up-1-l
Máme tedy trošku jinou etiketu a navíc v Italech, ale jestli to jde použít i do jiných vozů, to nedokážu posoudit. Ale asi ano. Nicméně perfektní. Okruh krásně čistý a neprokázala se žádná degradace nebo změny barev.
neviete odporucit nejaku chladiacu kvapalinu? Nieco konkretne, s cim mate dobre skusenosti?
Dakujem
Dakujem
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 07.02.19 13:30:00: tech proplachu pocitej aspon 5. Pouzivam cistic Wynns a tecou z toho pak hrozny sracky.
Kupil som cistic chladiacej sustavy, cez vikend budem testovat na starom radiatore, ak to bude fungovat, bude preplach sustavy, nasledne aspon 2 preplachy vodou a potom nova kvapalina.
Aku chladiacu kvapalinu potom pouzit? Nejake odporucania?
Pripadne, pri preplachu, kde je najlepsie rozpojit sustavu, aby vsetko pekne vytieklo? Odpojit spodnu hadicu z chladica?
Aku chladiacu kvapalinu potom pouzit? Nejake odporucania?
Pripadne, pri preplachu, kde je najlepsie rozpojit sustavu, aby vsetko pekne vytieklo? Odpojit spodnu hadicu z chladica?
-> Jarda: Tady jediné, že se to po nějaké době nepoužívání uspe, aby to necucalo baterku... ale stačilo zmáčknout to reset tlačítko, normálně za jízdy, a probral se a během vteřiny spojeno.
-> dragon_cb_cz 07.02.19 10:19:20: tak parada, ja na spojeni cekam snad 5 minut

-> Jarda:
Já ho ještě teď ráno znovu testoval (doteď jsem tam měl napíchnutý ten od kolegy) a v pohodě. I spojení bylo hned.

-> dragon_cb_cz 06.02.19 22:29:28: kvuli 10 usd za Tebou nepojedu :), tak treba dyztak na pohofestu 

-> U-Geen: Boží 

-> dragon_cb_cz: no, bude nas dost :)
-> U-Geen: -> Jarda: Tak doufam, ze mi sem pak neprijdete vynadat 

-> dragon_cb_cz: taky diky, taky ojednano...

-> dragon_cb_cz: Dik, taky objednano (druhej adapter co mam tak blbne :-)
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Bral jsem BT verzi tohodle: www.aliexpress.com/item/.
../1889920694.html
-> dragon_cb_cz: Super, poprosim ten odkaz. Dakujem!
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Nevyžaduje vyloženě nefejkový adaptér, ale takový, který skutečně podporuje všechny protokoly, které by měl - nebo alespoň takové, které potřebuješ, abys se po CAN-u dobouchal do těch Suzuki jednotek. Funguje mi s půjčeným od kolegy (asi za 400 z Alzy) i s mým z Ali - ale bral jsem schválně trochu lepší - asi za 10 dolarů
Klidně pošlu odkaz...

-> Jarda: Ten adapter funguje, samozrejme, len ta appka, ktoru odporucal dragon s nim nespolupracuje, lebo vyzaduje special original nefejkovy adapter.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 06.02.19 09:54:03: ja mam za 1e z chiny a funguje, jen me stve, ze se dlouho pripojuje, mel jsem si nejake euro priplatit...
No v te teplote bych nevidel problem, kdyz je chladno, tak topeni dokaze dat teplotu docela dolu, ja mam zadelanou masku na ty moje 30km couracky a dostat ventilator na prvni stupen dokazu, jen kdyz tomu fakt davam, jako dnes, to je podle diag 95stC, jinak kdyz pojedu nornalne po asfalte, tak po 15km jsem koukal, ze mam 83C, proto i u benzinu uvazuju o zhavickach do vody.
No v te teplote bych nevidel problem, kdyz je chladno, tak topeni dokaze dat teplotu docela dolu, ja mam zadelanou masku na ty moje 30km couracky a dostat ventilator na prvni stupen dokazu, jen kdyz tomu fakt davam, jako dnes, to je podle diag 95stC, jinak kdyz pojedu nornalne po asfalte, tak po 15km jsem koukal, ze mam 83C, proto i u benzinu uvazuju o zhavickach do vody.
-> dragon_cb_cz: Appka vyzera fajn, ale s mojim bluetooth adapterom nespolupracuje.... akurat napisalo error, ze adapter je Fake.... no, co by som chcel za 2 eura z ciny
Kazdopadne, dalej som experimentoval so starym radiatorom
Vyskusal som krystalicku sodu. Uvolnila trochu bordelu z radiatora, ale ziadna burliva reakcia. Radiator stale ciastocne upchaty.
Vcera som za jazdy monitoroval teplotu cez diagnostiku (Car Scanner), podla otacok, pri cca 2000 teplota 80 - 88°, pri 3000 81 - 89°, pri 4000 82 - 91°
Merat som zacal po 10 km jazdy, kazde meranie bolo na cca 5km trase ustalenou rychlostou pri ustalenych otackach, vonkajsia teplota bola 0°
Potom som este motor trochu povytacal a telota nikdy nepresiahla 92°, pri kureni zapnutom na maximum dokazala klesnut na 76°



Kazdopadne, dalej som experimentoval so starym radiatorom
Vyskusal som krystalicku sodu. Uvolnila trochu bordelu z radiatora, ale ziadna burliva reakcia. Radiator stale ciastocne upchaty.
Vcera som za jazdy monitoroval teplotu cez diagnostiku (Car Scanner), podla otacok, pri cca 2000 teplota 80 - 88°, pri 3000 81 - 89°, pri 4000 82 - 91°
Merat som zacal po 10 km jazdy, kazde meranie bolo na cca 5km trase ustalenou rychlostou pri ustalenych otackach, vonkajsia teplota bola 0°
Potom som este motor trochu povytacal a telota nikdy nepresiahla 92°, pri kureni zapnutom na maximum dokazala klesnut na 76°
-> dragon_cb_cz 05.02.19 15:01:19: jj vag a na ladu icd a v mobilu torque, ale to je jen na motor

-> Jarda: Bohužel, jelikož žádný koncern doma nemám, tak nebyl důvod zkoumat. Ale poptej v příslušném tématu a určitě někdo nabídne... ale ty máš diagnostiku v PC, ne?
-> dragon_cb_cz 04.02.19 12:23:37: to je jen pro suzuki? pro skodu (VW) neco lepsiho neznas?
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Pokud si chceš hrát s diagnostikou, tak doporučuju appku "SZ Viewer A1". Oproti obecným OBD čtečkám toho umí o dost víc, v mém případě třeba vyčítat jednotku automatu. Rozhraní jen velmi základní, ale funkční až až.
Jinak mě se to ohřeje v pořádku až na 88-90 stupňů, jen to docela dlouho trvá... Sob proti tomu topil hned
Jinak mě se to ohřeje v pořádku až na 88-90 stupňů, jen to docela dlouho trvá... Sob proti tomu topil hned

-> U-Geen: Nie, Vitara 1,4 Turbo (ak sa nemylim)
-> dragon_cb_cz: Teplotu som meral vcera, vonkajsia teplota 6°, hral som sa s diagnostikou cez mobil, tak som sledoval aj teplotu, max vyliezla na 88° za cca 20 minut, po zapnuti kurenia na max to behom chvilky kleslo na 77°, po vypnuti kurenia zase na 88°, vsetko pri volnobehu. Jazdne meranie bude asi zajtra.
-> dragon_cb_cz: Teplotu som meral vcera, vonkajsia teplota 6°, hral som sa s diagnostikou cez mobil, tak som sledoval aj teplotu, max vyliezla na 88° za cca 20 minut, po zapnuti kurenia na max to behom chvilky kleslo na 77°, po vypnuti kurenia zase na 88°, vsetko pri volnobehu. Jazdne meranie bude asi zajtra.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Zajímavý... rozdíl tam myslím je jednak v EGR (před-FL 1.5 má externí EGR, 1.6 má vždy VVT a tudíž externí EGR nepotřebuje) a po-FL je taky přepínatelná délka sání (nevím jestli i u 1.5, u 1.6 určitě)... To EGR by teoreticky rozdíl v tomhle udělat mohlo, ale těžko říct.
Já jsem od tohodle dost odstíněný tím automatem, ale nemám pocit, že by studený auto nějak nechtělo jet - jen mu tolik nešlapu. Ale tuším, že na podobný jev (mdlý výkon za studena) si nedávno někdo stěžoval na Fcb u Swifta.
Spíš mi teda přijde, že se to relativně dlouho ohřívá - trochu jako nafta, pokud to není zatížený, tak ta teplota nahoru moc neleze...
Já jsem od tohodle dost odstíněný tím automatem, ale nemám pocit, že by studený auto nějak nechtělo jet - jen mu tolik nešlapu. Ale tuším, že na podobný jev (mdlý výkon za studena) si nedávno někdo stěžoval na Fcb u Swifta.
Spíš mi teda přijde, že se to relativně dlouho ohřívá - trochu jako nafta, pokud to není zatížený, tak ta teplota nahoru moc neleze...
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Vitara 1.6? Tchanovi zere tusim 6.5 :)
Ocot na to nezabera, do stareho radiatora som nalial ocot a vriacu vodu 1:1 a nechal cez noc posobit. Nic sa nestalo. Takisto som skusal izopropylalkohol, odstranovac hmyzu, saponaty..... este skusim Arvu. Ked nezaberie, tak pojdem kupit nejaky "pripravok na to urceny"
Inak, este k tomu vykonu 1,5 vs 1,6 X krat som mal moznost v jeden den najazdit na kazdom z nich nejake kilometre. 1,5 predokolka proste nastartuje a taha aj za studena. 1,6 4x4 nastartuje a potom 10 km uvazuje o tom, ze raz zacne tahat. Ked sa dobre prehreje, taha krasne... ale pri predbiehani treba podradit (nema problem na 3 potiahnut cez 100)
Dalsia zaujimavost je, ze obe motorizacie mali u mna rovnaku spotrebu, 6,2/100 a ked na nich jazdila mama, tak zase rovnako, 7,5 :D
No a nova Vitara mame zase zerie 7,5
Inak, este k tomu vykonu 1,5 vs 1,6 X krat som mal moznost v jeden den najazdit na kazdom z nich nejake kilometre. 1,5 predokolka proste nastartuje a taha aj za studena. 1,6 4x4 nastartuje a potom 10 km uvazuje o tom, ze raz zacne tahat. Ked sa dobre prehreje, taha krasne... ale pri predbiehani treba podradit (nema problem na 3 potiahnut cez 100)
Dalsia zaujimavost je, ze obe motorizacie mali u mna rovnaku spotrebu, 6,2/100 a ked na nich jazdila mama, tak zase rovnako, 7,5 :D
No a nova Vitara mame zase zerie 7,5
-> Jarda: To bylo auto po jeho dědovi.
-> dragon_cb_cz: ani nevim, ze Bukaj mel fabku, vzdy rika, ze nejnovejsi auto mel dacii, jako ja mam nejnovejsi nivu, dokonce o 6 let novejsi, nez octu, ale octa je na tom korozi asi jako 1/2 roku stara niva :)
-> Bukaj 03.02.19 10:48:49: dokaze to drzet i dyl... a kdyz to funguje, ale to favo teda to tesneni potrebovalo, bylo z vyroby a horsi jsem v ruce nikdy nemel, ale to nebude tendle pripad u noveho vozu
-> Bukaj 03.02.19 10:48:49: dokaze to drzet i dyl... a kdyz to funguje, ale to favo teda to tesneni potrebovalo, bylo z vyroby a horsi jsem v ruce nikdy nemel, ale to nebude tendle pripad u noveho vozu

-> Jirik_Tuňák1983: Přípravek k tomu určený bude nakonec stejně zase jen nějaká kyselina ovšem s patříčnou přirážkou za to, že "je k tomu určená" bych řekl
Ale třeba jsem moc optimista.
-> Jarda: Kdysi jsme tuhle operaci provedli na té fábce, co jsem jí koupil od Bukaje. Hned následně jsme jí uvařili (nechali jsme běžet motor na místě aby se prohřála s novou náplní a zakecali se - a nefungoval spínač sahary
... pak jsem s tím chvíli jezdil a problém žádný (ani jsem ten větrák snad nikdy neopravil), pak to prodal kamarádovi a ten s ní jezdí dodnes a pokud vím, tak taky bez problémů.

-> Jarda: Kdysi jsme tuhle operaci provedli na té fábce, co jsem jí koupil od Bukaje. Hned následně jsme jí uvařili (nechali jsme běžet motor na místě aby se prohřála s novou náplní a zakecali se - a nefungoval spínač sahary

-> Jarda: Ocet je v pohodě, ale neodsraní vše. na větší bordel a rez je lepší kyselina citronová, ale opatrně...
...a když povolí nějaké těsnění, tak líp, když je to "plánovaně", než o pár týdnů později nečekaně.
Ta kyselina (ať už octová, nebo citronová) sežere jenom minerální usazeniny a oxidy, materiál těsnění nepoškodí (pokud těsnění netvoří jen hromada oxidu železitého obalená vodním kamenem...)
...a když povolí nějaké těsnění, tak líp, když je to "plánovaně", než o pár týdnů později nečekaně.
Ta kyselina (ať už octová, nebo citronová) sežere jenom minerální usazeniny a oxidy, materiál těsnění nepoškodí (pokud těsnění netvoří jen hromada oxidu železitého obalená vodním kamenem...)

-> Jarda - zrušená registrace 03.02.19 09:51:19: Asi bych taky využil nějaký prostředek k tomu určený.
-> dragon_cb_cz: z octu bych teda mel strach, aby to neposkodilo nejaky tesneni, kdysi jsem ho nalil do favorita a pak zacal varit a hlava musela dolu
-> Jarda/felda: Z podobných sofistikovaností bych to nepodezříval
Podle mě je to fakt v řízení automatické klimy - když vypnu automatiku a nastavím vyšší teplotu, tak jde krásně horký vzduch, i když stáhnu větrák na minimum.
-> Jirik_Tuňák1983: Rozpuštěný (v tom octu) a vypuštěný
Ta kyselina toho fakt dost rozpustí a pak to vyleješ (a pořádně propláchneš abys toho dostal ven co nejvíc). Samozřejmě pokud by tam byly hrubý mechanický nečistoty, tak s těma nezmůže nic...

-> Jirik_Tuňák1983: Rozpuštěný (v tom octu) a vypuštěný
