skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ford Fiesta
-> Bohyn: Tak to je divný, tu mám taky a buben je v kuse s nábojem a musí se sundat na ložiskách.
-> stepan: Ou to nevim, v eshopech uváděno jako Fiesta IV ( 1.25 Zetec 55kW)
-> Bohyn: To je fiesta MK3 classic?
Prosím o radu Fiesta 1997. Měnil jsem vzadu pakny a tím pádem jsem musel sundat buben. Jenže tady je buben na náboji zajištěn 4 slabými maticemi přes které je ohnut zajišťovací plech. Ten je z křehkého materiálu a při ohýbání prasknou všechny packy. V žádné eshopu nemůžu najít toto zajištění. Nahrazoval jste to někdo něčím nebo jde to normálně sehnat? Kdyby tam dali drážku do závitu a matice by se zaťukávala nebo takové zajištění přes závlačku udělali by němci líp 

-> Nwkt: Jen aby taky klesla spotřeba. Teď sem 2 tejdny jezdil s odpojenou váhou vzduchu za 7,6l/100km.
-> stepan:




Tak jen abych to uzavřel, NWKT měl pravdu, dělala to váha vzduchu.
-> Syny: Jo, je to tak, vždycky jsem měl ke služebáku dvě sady matek plech/hlína. Ale jakási nouzová kompatibilita tam je, protože kolega někde potratil tu "zimní" sadu matek a tak mu to přezuli na plecháče, prdly tam ty brutální letní kužely a ač to vypadá krajně vouchylně, funguje to :)
-> Syny: Tohle jsou podle katalogu na Fiestu 2012+ Kupodivu jsou na předface matice jiný. Takže je možný že se to může lišit i podle konkrétního disku/rozměru disku. U Fordu je možný všechno :))
-> mAATT: No tyvoe to je dobra matice
To ty co mame na ty hliniky maj ten kuzel mensi, ale i tak o dost vetsi nez ta obyc pro plechace. Takze to je ono. Tak uz alespon vim na co se zamerit. Kazdopadne diky za info vsem :)

-> Syny: Sice jsu asi s křížkem po funuse, ale tady máš vyfocený ty matky vedle sebe.
-> Syny: Lambdu můžu zkusit jinou (mám ji). Palivovej filtr sem si myslel taky, už ho mám objednanej. Vzhledem k tomu, jak je z venku ohnilej už na autě ňákej pátek bude.
-> Nwkt: Čistá, zkusim vyjet graf funkce.
-> stepan: Lambda se funkcne tvari, protoze hodnoty dava, ale muze davat uz zkresleny. Alespon tak to bylo u me... Taky na to muze mit vliv palivovej filtr - ucpanej.
-> stepan: Co váha vzduchu?
-> Syny: Lambda se podle diagnostiky tváří funkčně. Svíčky jsou asi půl roku starý NGK a všechny světle cihlový.
-> stepan: Lambda? Nejaky priznaky jsem mel i ja u myho auta se starou lambdou. Co svicky?
A když už tady to téma je: Ford Fiesta 1995 MK IV, 1,25 zetec (4 bod), za studena nejde vůbec do otáček, chcípá, nemá výkon. Za tepla nízkej výkon, na plnej plyn menší výkon než na 3/4, škubání, pomalu padající otáčky, kolísající volnoběh. Všechny příznaky přicházeli pomalu postupně, ale prudce se zhoršili. Nápady? Sám nějaký mám, ale nechci ovlivňovat. Diagnostika po delší době, ne hned po startu vyhodí závadu too lean (chudá směs).
-> stepan: To kazdopadne...
-> Syny: No, v každym případě maj o dost větší plochu než ty průběžný šestihrany.
Tydle mame na tech hlinikach tedko (dodane k origo alu diskum Ford).
-> Syny: Třeba už je nově nepoužívaj.
-> stepan: A proc tedy k tem origo litakum byla origo matka bez toho statickyho (protacejiciho se) kuzelu?
-> Syny: Protože originál matka na plecháče ford vypadá takhle: forddily.inshop.cz/inshop
/.../mat.jpg a originál liťáky maj díru jak do pr*ele a patřej na ně ty otočný matky.
-> Nwkt: No ja ted tezko :) Navic, kdyz jsem ho zadal o fotku nebo nejakej obrazek alespon, tak mi napsal, ze z toho prd poznam. Jak to maj zarizeny nevim, ale pokud bychom je chteli, tak nam je odnekud objednavaj, takze fyzicky je k dispozici hned taky nemaj. Nevim, ale zil jsem v tom, ze tedy autorizak mi bude schopen alepson rict v cem je rozdil, kdyz uz vedi, ze tedy nejsou stejny...
Ja to muzu tedko porovnat podle tech obyc (nepojistnejch) matek. Mame sadu co byla u plechacu a ted sadu na hlinikach. Ale to porovnam, az se odstanu zase domu. Co jsem na to zbezne koukal, tak jsem rozdil nenasel, ale je fakt, ze jsem je nemel vedle sebe a nezkoumal ten prumer kuzele. Takze to je mozna ono. Ale kdzy jsem hledal ty matky od tretich vyrobcu po netu, tak tam proste nevim po cem koukat - kde je ten rozdil mezi matkama pro ocel a pro alu. Nehlede na to, ze to nevi mozna ani sami prodejci.
Ja to muzu tedko porovnat podle tech obyc (nepojistnejch) matek. Mame sadu co byla u plechacu a ted sadu na hlinikach. Ale to porovnam, az se odstanu zase domu. Co jsem na to zbezne koukal, tak jsem rozdil nenasel, ale je fakt, ze jsem je nemel vedle sebe a nezkoumal ten prumer kuzele. Takze to je mozna ono. Ale kdzy jsem hledal ty matky od tretich vyrobcu po netu, tak tam proste nevim po cem koukat - kde je ten rozdil mezi matkama pro ocel a pro alu. Nehlede na to, ze to nevi mozna ani sami prodejci.
-> Syny: Tak když je maj, tak je můžete porovnat ne?
-> Nwkt: Prave ze ne, na rovinu rekli, ze je sice maj, ale ze jsou docela drahy a ze je sezenem urcite jinde levneji - pruser je ovsem to, ze nikdo netusi, ze by udajne meli byt dva druhy (respektive jiny pro hlinky a jiny pro ocel), natoz jaky je v nich pripadne rozdil...
-> Syny: Nejdou tam protože chtějí prodat sadu novejch matek 

-> Kuladmin: Auto je novy. Po prodeji tam mas plechace a klasicky matky. Koupili jsme na to pojistny matky, ktery na plechach normalne sedi. Ted jsme koupili hliniky (pro letni gumy) a tam uz nas ve Fordu varovali, ze jsou k tomu specialni matky a tamty z tech plechacu, ze tam nejdou. Ale na mou otazku "proc tam nejdou" mi odpovedeli jen, ze tam je jina dosedaci plocha. Co jsem to ale studoval, tak oboje matky maj kuzelovy sedla, tak me prave nebylo jasny, kde je tedy ten rozdil. Jediny v cem jsem pozoroval, ze se lisi, je to, ze ty k plechum jsou pruhozi a ty k hlinikum uzavreny.
Pokud pises prumer, tak to je mozny, ten jsem nemeril a zkusim ho tedy zkontrolovat, to uz je tedy asi jedina vec, ktera by to mohla byt... To diky za typ!
Pokud pises prumer, tak to je mozny, ten jsem nemeril a zkusim ho tedy zkontrolovat, to uz je tedy asi jedina vec, ktera by to mohla byt... To diky za typ!
-> Syny: Co já vím tak se i lišej v max. průměru toho kuželu. Takhle tady nazouváme fusiona. Mě napadá nevím zda to auto máte nové nebo jeté ale nedal někdo na plecháče matky z litých kol? Hod tu matici do toho otvoru na litáku a zkus jak tam sedí zda se nekolíbá a zda má dostatečnou plochu apod. koukni na ní prostě z druhé (vnitřní) strany kola.
-> Luboš: Tak ted uz to nechapu vubec. K litakum jsme dostali i matky - uzavreny (to jako ze skrz ne necouha steft), ale z jednoho kusu - urcite ne tyhle dvoudilny, kde se sedlo neotaci. Proste obyc matka s kuzelovym sedlem, jen uzavrena a pekne vypadajici.
Cca neco takovyho www.alukola-obchod.cz/mat ice-na-alu-kola-m12x1-5-ku zel-uzavrena-klic-19-vyska -34-mm.html
Proto me furt nejde do hlavy proc by nemohla byt pouzita obyc matka (ac pruchozi) jako pojistak...
BTW: Tydle neotacejici se sedla jsou pro ty litaky od Fordu dodavany standardne? Ja jen ze my mame ty obyc...
Cca neco takovyho www.alukola-obchod.cz/mat ice-na-alu-kola-m12x1-5-ku zel-uzavrena-klic-19-vyska -34-mm.html
Proto me furt nejde do hlavy proc by nemohla byt pouzita obyc matka (ac pruchozi) jako pojistak...
BTW: Tydle neotacejici se sedla jsou pro ty litaky od Fordu dodavany standardne? Ja jen ze my mame ty obyc...
-> Syny: fordí matky na liťáky vypadají takhle. Mají otočný kužel, takže se při utahování nedřou sedla.
Dle mě, pokud do do těch kol matky z plechů budou pasovat, tak nevidím důvod je nepoužít.
Já teda mám na Focusu neorig. al. kola, ale používám obyč matky z plechů.
Edit:chyby
Dle mě, pokud do do těch kol matky z plechů budou pasovat, tak nevidím důvod je nepoužít.
Já teda mám na Focusu neorig. al. kola, ale používám obyč matky z plechů.
Edit:chyby
-> Luky: Fiseta ma stefty, takze se kupujou matky...
-> Syny: to sice nemám, ale délka šroubů je stejná?
Zdar, potrebuju poradit. Auto se koupilo na plechacich, na ktere jsme koupili sadu pojistnych matic. Ted se na jeare koupili nove ALU disky (origilna Ford) a hned nam hlasili, ze musime pouzit jiny matky. Udajne maji jinou dosedaci plochu. Ale ja jsem z toho tedko jelen, protoze oboje ty matky maj kuzelovy sedlo - alespon tedy myslim. Ty matky pouzity na hlinikach urcite, ty plechace si ted nejsem jistej, ale jelikoz tam pouzivame matky s kuzelovym seldem, tak predpokladam, ze taky
Porad se ale u Forda dusujou, ze ty z plechacu nejdou pouzit na ALU disky, ale konkterni rozdil (v cem je udajne jina ta dosedaci plocha) nam zatim nebyli schopni rict. Nemate tady nekdo zkusenosti s Fordem a jejich kolama a muzete mi napsat jak to tedy je? Me to prijde cely nejaky divny... Diky moc!

-> haso: Ten prave ted nemam k dispozici, tak jsem myslel jestli nekdo tu karu nema a nevi to :)
-> Syny: sak pozri velky TP a hned vies, na com si ...
ale to vies aj sam
ale to vies aj sam

-> haso: 

-> haso: No problem je, ze plechace maj ET 47.5 , ale hliniky jdou sehnat jen s ET 46 a nebo 38.
-> Nwkt: zlate prevarene kolesa...6,5 palca a na rafku 4,5J 

-> Nwkt: Takze jsem asi udělal dobře, když jsem při leštění rozleštil typ ráfku a ET je taky jenom na vnitrku kola :-)
-> haso: Mě fotil kola taky, ale jelikož tam je ET vyražený zezadu tak měl smolíka
-> Syny: ked som bol s Fordom riesit poistnu udalost (tatovi padol z nadjazdu na celne sklo kamen), prisiel som do poistovne (Generali) a vypisal som vsetky papiere a pristupil k obhliadke...
fotil okno z dvesto uhlov, potom VIN, potom sa zohol ku pneumatike a potom si odfotil oznacenie na disku...(origo fabricke disky tam su)
Spytal som sa ho, co maju moje kolesa stym, ze mi kamen rozbil okno, povedal, ze to musi vsetko fotit
z toho som sa poucil, chcel som mu na zimu zohnat elektrony hocijake, kaslem na to, aby ma dakto natahoval za to, ze do mna dakto iny nabura a ja som tam mal ine ET kolesa...nie diky
fotil okno z dvesto uhlov, potom VIN, potom sa zohol ku pneumatike a potom si odfotil oznacenie na disku...(origo fabricke disky tam su)
Spytal som sa ho, co maju moje kolesa stym, ze mi kamen rozbil okno, povedal, ze to musi vsetko fotit
z toho som sa poucil, chcel som mu na zimu zohnat elektrony hocijake, kaslem na to, aby ma dakto natahoval za to, ze do mna dakto iny nabura a ja som tam mal ine ET kolesa...nie diky
-> Nwkt: To jo, ale ja myslel spis po strance legality ci pripadnych nezadoucich kontaktu :)
-> Syny: budou o cca 1 cm víc ven?
Tak by tam melo bejt 47,5 - a ted otazka, co se stane, kdyz tam dam 38 :)
-> Syny 10.03.15 19:40:09: www.e-pneu.cz. Tam si to vyhledej podle plecháčů. Podle mého mínění 52,5 jako hodně Fordů.
Hm, tak todle uz je mi u prdele, ale zajimalo by me, jestli nekdo nema tucha jaky je standardni ET kol pro novou Fiestu?
-> Nwkt: Jo 

Předpokládám že myslíš přední