skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ford Fiesta
-> palinator: No pokud je baterka načatá až moc, tak ji to vysoký napětí dorazí no...
-> Jarda:
Já na c-teku dal jednou na starou baterku režim Recond a po úspěšném nabití jsem jí vezl rovnou do šrotu.
Já na c-teku dal jednou na starou baterku režim Recond a po úspěšném nabití jsem jí vezl rovnou do šrotu.

-> jans: www.ebay.com/itm/12467733
5778
tady sem nekupoval, byl levnější tehdá... ale abys viděl typ...
tady sem nekupoval, byl levnější tehdá... ale abys viděl typ...
-> jans 22.09.21 21:16:52: -> Matthes, záškodník z TechWebu 22.09.21 21:04:18: todle jsem mel pujceny, umi to zdravi baterky a umi i opravovat, bud to baterku zachrani nebo baterka odejde :) mel jsem to tyden a jedne baterce to fakt kapacitu vratilo, kdyz jsem zacal, tak psalo 10% kapacity a nakonec jsem se dostal na 73% www.aliexpress.com/item/1
005003167319788.html?spm=a
2g0o....
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Mas nekde odkaz prosim?
-> Syny: Ale je teda zase pravda, že baterky dneska nic nevydrží. Máme jich ročně na reklamaci dobrou desítku. Klidně po půl roce k.o. A co se týče měřících a nabíjecích prostředku, to je taky kapitola sama pro sebe. Vzpomínám, jak nám jeden mechoš poslal baterku, že je uplně mrtvá a nejde nabít. Tak jsme ji dali na firemni nabíječku a za pár hodin plně nabitá 

-> Syny: Na tohle je super ten meracek co mam z ebaye. Meri nejak zahadne i zdravi baterky a to plno problemu odhali...
-> růža: Tak samozrejme nevim co tam provadeli, ale typek je matky znamej. Sam jsem tam mel auto nedavno na opravu lemu a X dlasich veci a probehlo to vsechno v pohode. Takze verim (nebo spis doufam), ze kdyz se dusuje, ze to vsecko ozkouseli, tak nelze. Jediny co se stalo vzdy, ze kdyz se tam auto vezlo, tak byla ta baterie cerstve nabita, aby se tam vubec dojelo. Takze tu zatezovou zkousku delali na cerstve nabite baterii. Ja sam jsem si tu zatezovou zkousku nechal delat u sveho auta (jinde a driv) a cca pul roku na to baterka uplne umrela, ze ani po dobiti uz nestartovala, takze si o tom testu myslim svoje...
-> Syny: Já teda neznám váš autorizák, ale je jistý, že vše zkontrolovali? Popřípadě správně? Ono už ty autorizáky taky nejsou co byly. Do jednoho teď nastoupil bývalý kolega, kterej u nás domrvil i tu nejjednodužší věc. A kamarád dělá zase u "korejců" s kolegou, kterej má pravidelný záseky co týden (teď platil 15t spoluúčast za potkanej motor).
Jinak s baterkou mám příhodu, že jsem kdysi po zimě nastartoval auto (baterka celou dobu v něm). Ujel pár km, vypnul motor. Pak ještě jednou nastartoval a ujel pár km k pumpě. Od ní už jsem neodjel, protože baterka uplně mrtvá. Takže já tipuji baterii.
Jinak s baterkou mám příhodu, že jsem kdysi po zimě nastartoval auto (baterka celou dobu v něm). Ujel pár km, vypnul motor. Pak ještě jednou nastartoval a ujel pár km k pumpě. Od ní už jsem neodjel, protože baterka uplně mrtvá. Takže já tipuji baterii.
-> Syny: Ta moznost tu je... Stejne tak to nemusi dobre dobijet... treba to nedobiji az po ejaky dobe, kdyz se vse ohreje atd. Nechavat to na servisu bych se bal skoro :-D
-> vhml: A to ji tam dali v autorizaku...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Neco takovyho si myslim taky. Baterku jinou nemam, ale to at si vyresi v servisu, je od nich. Spis mi slo o to, jestli moje uvaha o baterii (i kdyz prosla zatezovym testem) je spravna.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Neco takovyho si myslim taky. Baterku jinou nemam, ale to at si vyresi v servisu, je od nich. Spis mi slo o to, jestli moje uvaha o baterii (i kdyz prosla zatezovym testem) je spravna.
Může něco haprovat v tý baterce... Mě se na vánoce stalo s Volvem, že jsem dojel do Hornbachu bez problému a už jsem neodjel. Byla polorozpadlá jedna z desek. Můžeš tu baterku mít načatou, auto přejede díru, auto dojede do cíle na alternátor, ale už nenastartuje. Nabíjením se to dočasně "opraví".
Tolik k těm ne úplně běžnejm problémům, když vyloučíš nefunkční dobíjení atd...
Pokud bys měl skladem nějakou jinou baterku, co bys jí tam dal na vyzkoušení na pár tejdnů, tak uvidíš, zda to pomůže.
Tolik k těm ne úplně běžnejm problémům, když vyloučíš nefunkční dobíjení atd...
Pokud bys měl skladem nějakou jinou baterku, co bys jí tam dal na vyzkoušení na pár tejdnů, tak uvidíš, zda to pomůže.
-> King: jj, ale ja se k tomu ted nedostanu a matce to vysvetlovat nebudu
Nicmene jak jsem psal, predpokladam, ze todle probehlo v servisu jako jedna z prvnich veci...

-> Syny 22.09.21 19:19:18: zrovna černá Varta je největší možnej odpad. A pokud se nabije za 2 hodky tak je po smrti zcela urcite
-> Syny: Ampermetr do serie s baterkou, zamknout a kontrolovat, ze do nekolika minut vsechno v aute "usne " a odber klesne na radove mA.
-> dragon_cb_cz: Ted se tam nedostanu, ale predpokladam, ze to bylo prvni, co v servisu udelali a hned potom ze zkoukli jestli po zamknuti auta neco nezere proud. Kazdopadne ze baterie, ktera ani neotoci starterem se nabije do udajneho plneho stavu za 2 hodky je dost podezrely... Dle me bude v hajzlu clanek v baterii.
-> Jirik_Tuňák1983: Cece nejela
Ale tak holt prvni zavada po 7mi letech a buh vi jestli za to vubec muze auto.
-> Jirik_Tuňák1983: Cece nejela

-> Syny 22.09.21 16:48:48: Nejela s tím třeba někdy přes Vysočinu? 

-> Syny: Vrazit voltmetr do zapalovače a koukat, jestli to dobíjí jak má?
Tak opet vytahuju tema. Matka ma Fiestu 1,2 benzin r.v. 2014. Auto ma od novoty. A ted se zacalo stavat to, ze obcas nejde auto nastartovat - vybita baterie. Baterie je nejaka cerna Varta stara 3/4 roku (nevidel jsem, nemenil jsem, delali to v autorizaku). Po dobiti baterie s tim jde cca 2-3 tydny normalne jezdit bez sebemensich problemu. A pak z niceho nic, bez predchoziho naznaku uz starter vubec neotoci. A to klidne po tom, co se pred hodinou prijelo. Po nabiti opet 2-3 tydny ok a pak zase. Docela loterie kde kdo zustane. V autorizaku udajne vsecko promerili, baterie je prej ok, v aute problem taky nenasli. Pro jistotu odpojili radio s tim, ze se u nekterych radii projevila udajne nejaka vyrobni vada a vypraska to baterii. Nepomohlo, stalo se to zas. Ja osobne bych sel po tej baterii, i presto, ze po nabiti zatezovym testem projde. Nejaky napady nekdo? Zadna kontrolka nesviti, diagnostika cista...
-> Luky:
Na Toledo jsem v Mostě na konci cílovky po prvním kole taky vždycky šlapal jak hluchej. A ještě na křivejch kotoučích.. to byla paráda.
-> U-Geen:
Mně by se líbily Textar desky, kámoš je má na Boře a dokáže se na rukáv otočit o 180° i na suchu.
Ale na Toledo je v katalogu nemaj a nevim jestli tam jdou napasovat nějaký jiný.
Na Toledo jsem v Mostě na konci cílovky po prvním kole taky vždycky šlapal jak hluchej. A ještě na křivejch kotoučích.. to byla paráda.

-> U-Geen:
Mně by se líbily Textar desky, kámoš je má na Boře a dokáže se na rukáv otočit o 180° i na suchu.

-> palinator: verim... ja se snazim davat prave ATE/ATE pokud to jde - to mam ted na predku na Subarku a neni tomu co vytknout, cokoli jsem zkousel jinyho (kdyz se nedalo sehnat / nebylo skladem) tak bylo horsi (TRW, Brembo, Ferodo, Zimmerman)
-> Syny: předpokládám, že stará brzdovka se projeví tím, že se (dřív) propadne pedál, protože se v ní udělají bubliny. Pokud tomu tak není, tak spíš asi "špatná" směs na destičkách?
Mně třeba Mazda přestala brzdit na Nordschleife asi po 4 kilometrech...
Pedál pořád držel tvar, ale mezi destičkama a kotouči nebylo žádný tření. A pak byly nalepený čmoudíky na diskách, tak možná i trochu lítaly jiskřičky, těžko říct...
Brzdy už mám nový (tam byly křivý kotouče), jiná značka, a tuhle mi to na příjezdu do Liblína už taky nebrzdilo. Tak možná by to chtělo změnit jízdní styl, nebo já nevim...
Mně třeba Mazda přestala brzdit na Nordschleife asi po 4 kilometrech...


Brzdy už mám nový (tam byly křivý kotouče), jiná značka, a tuhle mi to na příjezdu do Liblína už taky nebrzdilo. Tak možná by to chtělo změnit jízdní styl, nebo já nevim...

-> haso 21.07.15 16:45:39: Ono je to taky něco jiného za měnícího se provozu na silnici a při teplotách, jaké teď panují. Podle mě žádná sériová brzda nebude na ostrou jízdu žádná hitparáda.
-> Syny: bol som v continental zvolen (ATE), kde sa robi vyvoj brzd a chodili sme tam zopar hodin hore dole a robili tam testy, ktore som videl na vlastne oci, ze simulovali brzdenie bmw (prave vtedy tam bol kotuc a brzdic z bmw) z maximalnej rychlosti na 0 a opat rozjazd na maximalnu rychlost a zas na 0 a opakovali to na stolici niekolkokrat pricom sa zaoberali roznymi vecami (vela grafov z toho liezlo) a pride mi zvlastne, ze by na to neprisli, ze im ten material tak rychlo vadne...
a bolo to zavrete v takom priehladnom boxe a nevyzeralo, ze by tam bol privod vzduchu...bohvie, jak to mali potom riesene...
a bolo to zavrete v takom priehladnom boxe a nevyzeralo, ze by tam bol privod vzduchu...bohvie, jak to mali potom riesene...
-> Syny 21.07.15 16:41:32: Já si na tom autě nedělám nic, to dělají v servisu. Ještě bych tam něco skurvil.
Dělala se vloni.

-> Jirik_Tuňák1983 21.07.15 16:37:38: Podle me je todle ale standardni stav seriovych brzd u vsech aut. Pokud parkrat ostre zabrzdis z vysoky rychlosti, tak to proste trochu povadne na chvili, nez se brzdy zase ochladi. Muze tomu taky prispivat stara brzdovka - tu jsi menil?
-> U-Geen 21.07.15 15:41:39: Já mám spíš jinej problém, že po několika ostřejších bržděních brzdy pocitově vadnou. Jsou tam tedy ještě původní kotouče a dávaly se nové desky cca 30 000 km zpět. Vše OK, kotouč má sotva hranku, ale není to nějak při brzda plyn ono a to ještě cvičně nejedu žádnou kudlu. Je tam kotouč 305 x 28 mm. Až budu dělat kokotouče, tak nemám vůbec tucha co tam dát. Jestli znovu originály, které pro běžný provoz stačí a nebo co.
-> U-Geen:
Já mám teď vzadu kotouče TRW (ty jsem nechtěl) a desky ATE a co to dělá za bugr když jsou navlhlý nebo se ohřejou, to je strašný. Pískaj na 2 způsoby. Buď takový to únosný lehký pískání když jsou hodně ohřátý a hodně brzdim a nebo pokud se o brzdu jenom opírám, tak je to příšernej skřípot v autě. Vepředu je ATE/ATE a super.
Já mám teď vzadu kotouče TRW (ty jsem nechtěl) a desky ATE a co to dělá za bugr když jsou navlhlý nebo se ohřejou, to je strašný. Pískaj na 2 způsoby. Buď takový to únosný lehký pískání když jsou hodně ohřátý a hodně brzdim a nebo pokud se o brzdu jenom opírám, tak je to příšernej skřípot v autě. Vepředu je ATE/ATE a super.
-> Jirik_Tuňák1983: me to klepne jen kdyz to zatahnu za jizdy, coz nedelam.
-> U-Geen 21.07.15 15:20:32: No vidíš, taky ti to dělá pazvuky. Jen mě to vrzne a neklepne. 

-> palinator: hele me to dela na Legu taky rany jak krava... holt je to parkovaci brzda a ne provozni :)
-> Jirik_Tuňák1983: co mam zkusenost u Toleda, tak tam stacilo chvilku nejezdit a cinna plocha kotouce dostala slusnej coud od prirezly desticky kdyz bylo zatazeno. Ono se to casem teda obrzdi, pokud neupadne oblozeni (to se mi taky stalo), ale nejak v tom nevidim tu vyhodu :) na Legu me to funguje ok, s jinejma autama nemam zkusenost.
-> Jirik_Tuňák1983: co mam zkusenost u Toleda, tak tam stacilo chvilku nejezdit a cinna plocha kotouce dostala slusnej coud od prirezly desticky kdyz bylo zatazeno. Ono se to casem teda obrzdi, pokud neupadne oblozeni (to se mi taky stalo), ale nejak v tom nevidim tu vyhodu :) na Legu me to funguje ok, s jinejma autama nemam zkusenost.
-> palinator 21.07.15 12:47:36: Já je tam mám taky vč. nových kotoučů, desek a paken. Kola to taky zablokuje, ale už jsem s tím byl rok od výměny v servisu na opětovném rozebrání, vyčištění, seřízení, promatlání a znovu složení. Jedno kolo na ručku nebrzdilo. Navíc při zabrždění v kopci to vždycky vrzne po uvolnění brzdového pedálu. Je to nějakej zajímací systém, že kola jsou na fest zabržděná, ale autem jde houpat. Rozjet se ale s plynem ne. Podle mě je to docela píčovina vynález, ale nevím jak u jiných značek.
-> Jirik_Tuňák1983:
Třeba bubnokotouče na Vectře na ruční brzdu na rozdíl od koncernu brzděj. A to tak že flekujou i na suchu. Bohužel na našem kusu fungovaly ON-OFF, takže jejich zaúčinkování se projevilo ránou že člověk myslel že upadla náprava.
Třeba bubnokotouče na Vectře na ruční brzdu na rozdíl od koncernu brzděj. A to tak že flekujou i na suchu. Bohužel na našem kusu fungovaly ON-OFF, takže jejich zaúčinkování se projevilo ránou že člověk myslel že upadla náprava.

-> U-Geen 20.07.15 12:10:10: Proč? Mají ti přimrznout destičky a nebo pakny?
Navíc při katastrofickém scenáriu uvolnění obložení pakny hrozí zablokování kola. Trpělo na to dost aut, byť s klasickým bubnem.

-> Jirik_Tuňák1983: nerek bych :)
-> Syny 17.07.15 12:07:56: Tak ono stačí i vynález typu bubnokotouč. To je taky dobrá chujovina.
-> Syny: No hlavně zlatej náboj a buben zvlášť.
-> stepan: -> Nwkt: to je dobré vědět, že to dělal váha vzduchu

-> stepan 16.07.15 21:39:02: Obcas fakt zasnu, co vsecko se da vymyslet. Zlata zavlacka...
Neco takovyho jsem sundaval z focuse. Vzal jsem to cely klicem a pak zas utahnul zpet
-> stepan: Jasně to je ono, není to zrovna levný. Tak děkuju za objasnění u příštího Forda už budu chytřejší

-> stepan: Aha a já myslel, že je to zajištění a jéje

-> stepan: Aha tak právě v tomhle se mi to liší zkrátka místo jedné normální matice tam mám 4 na sobě ( každá má tak 3mm) a přes všechny je potom ohnut ten zajištovací vehement ( je ohnut přes všech 6 stran matek) No asi si zjistim stoupání závitu a dám tam taky jednu normální a zajistim třeba lepidlem na kov.
-> Bohyn: Tak už sem to našel, je ta matka z několika plechů v kleci. Tos posral, žes to nepovoloval vcelku teda.
-> Bohyn: A jaký 4 tenký matice teda? Byla tam normálně jedna matka s nějakou podložkou a v příručce napsáno, že se má dát nová. Na to sem se vykašlal, protože ji nikde neměli a utáhnul zpátky tu původní. Normálně sem ji povoloval bez nějakýho odjišťování.
-> stepan: Asi jsem se špatně vyjádřil jde mi o zajištění matky bubnu na hřídel. To zrovna z fotek není vidět. Jinak je to to samé.
Dokonce mám výměnu paken nafocenou, tak koukni: stepan1234.rajce.idnes.cz
/fiesta2
-> Bohyn: Nemáš fotku? Felicii neznám.
-> stepan: Je to jako u Felicie jenže místo závlačky je tam ten debilní plech