-> dragon_cb_cz: no kamarád pracující v automotive mně už před mnoha měsíci říkal, že auta umí poznat, že se s nimi testy spotřeby dělají, a že se podle toho náležitě přiškrtí. U BMW prý nějaký myslitel vymyslel, že tyhle testy se dělají vždy v halách/laboratořích, a proto prý pokud BMW nemá signál GPS, tak je seškrcené "co kdyby náhodou test". Proto prý jakékoliv nové BMW v tunelu zoufale nejede
Proto mě překvapuje, že je kolem toho takové haló, já myslel že je to běžná věc
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
09:54:48
22.09.2015
22.09.2015
Luky
20:30:13
21.09.2015
21.09.2015
dragon_cb_cz
-> Milan 136 20.09.15 21:03:36: Vůbec mě to nepřekvapuje... spíš čekám, kdo bude další po VW
12:08:58
21.09.2015
21.09.2015
palinator
-> Alenka:
09:36:21
21.09.2015
21.09.2015
Alenka
-> palinator: PID je klasický PID regulátor cs.wikipedia.org/wiki/PID
_regul%C3%A1tor a DC je duty cycle pro ventil N75, který ovládá řízení protitlaku (ať už obtok nebo lopatky).
100% je natvrdo zavřeno, 0% naplno otevřeno (nebo naopak podle generace ECU).
PID regulátor tady slouží jako zpětnovazebná korekce pro regulaci tlaku v sání.
Funguje to tak, že se jednotka při každé změně požadavku podívá do "N75 mapy", kde pro každou kombinaci otáček a množství vstřikovaného paliva má danou hodnotu duty cycle, která by měla odpovídat požadované hodnotě tlaku v sání.
Pokud po nastavení příslušné hodnoty zjistí rozdíl mezi požadavkem a skutečností, tak podle toho, jestli je to pozitivní nebo nagativní odchylka, k dané hodnotě nějaká procenta přičte nebo odečte a dělá to tak dlouho, dokud se skutečnost nerovná požadavku.
A čím větší je rozdíl, tím víc zasahuje do základních hodnot, aby se na požadavek dostala.
Proto, je ten požadavek v nízkých otáčkách při plném plynu tak vysoký - aby, PID běžel na horní hranici pozitivní korekce DC, a tedy za všech okolností dostal tlak na požadovanou hodnotu vždy co nejrychleji.
100% je natvrdo zavřeno, 0% naplno otevřeno (nebo naopak podle generace ECU).
PID regulátor tady slouží jako zpětnovazebná korekce pro regulaci tlaku v sání.
Funguje to tak, že se jednotka při každé změně požadavku podívá do "N75 mapy", kde pro každou kombinaci otáček a množství vstřikovaného paliva má danou hodnotu duty cycle, která by měla odpovídat požadované hodnotě tlaku v sání.
Pokud po nastavení příslušné hodnoty zjistí rozdíl mezi požadavkem a skutečností, tak podle toho, jestli je to pozitivní nebo nagativní odchylka, k dané hodnotě nějaká procenta přičte nebo odečte a dělá to tak dlouho, dokud se skutečnost nerovná požadavku.
A čím větší je rozdíl, tím víc zasahuje do základních hodnot, aby se na požadavek dostala.
Proto, je ten požadavek v nízkých otáčkách při plném plynu tak vysoký - aby, PID běžel na horní hranici pozitivní korekce DC, a tedy za všech okolností dostal tlak na požadovanou hodnotu vždy co nejrychleji.
00:08:38
21.09.2015
21.09.2015
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 17.09.15 22:54:08: do rema turbo se připrav na pálku, a do telefonu ti řeknou cenu bez dph
23:34:09
20.09.2015
20.09.2015
palinator
-> Alenka:
Teď ještě vysvětlivky pro PID (asi to nebude Pražská Integrovaná Doprava) a DC a bude to fajn.
Teď ještě vysvětlivky pro PID (asi to nebude Pražská Integrovaná Doprava) a DC a bude to fajn.
22:21:13
20.09.2015
20.09.2015
Alenka
-> palinator: požadavek při plné zátěži do 2000 ot. je svébytná situace, kdy je schválně nastaven nereálně vysoký požadavek, aby PID běžel na nejvyšší možný gain a požadovaného tlaku se dosáhlo co nejrychleji.
Některé motory proto mají PID pod 2000 ot. aktivní až od 20 mg a při částečném zatížení jedou bez zpětné vazby dle defaultních hodnot pro DC N75. Kvůli tomu při zaslepení EGR bez dalších úprav většinou nedojde ke snížení spotřeby a při šolichání ve městě se může klidně zvýšit :)
Kalibraci pro EURO 2 jsem nikdy na vlastní oči neviděl. Nevím, co a jak moc tam soudruzi doprasili, takže netuším, proč ti to žere.
-> Tuner#2: tuhle funkcionalitu mají všechny jednotky BOSCH už od nástupu EDC16 v roce 2005 a VW ji minimálně od té doby aktivně používá nejen v USA, takže se divím, že se na to přišlo až teď
Některé motory proto mají PID pod 2000 ot. aktivní až od 20 mg a při částečném zatížení jedou bez zpětné vazby dle defaultních hodnot pro DC N75. Kvůli tomu při zaslepení EGR bez dalších úprav většinou nedojde ke snížení spotřeby a při šolichání ve městě se může klidně zvýšit :)
Kalibraci pro EURO 2 jsem nikdy na vlastní oči neviděl. Nevím, co a jak moc tam soudruzi doprasili, takže netuším, proč ti to žere.
-> Tuner#2: tuhle funkcionalitu mají všechny jednotky BOSCH už od nástupu EDC16 v roce 2005 a VW ji minimálně od té doby aktivně používá nejen v USA, takže se divím, že se na to přišlo až teď
21:27:19
20.09.2015
20.09.2015
palinator
-> Alenka 20.09.15 11:08:17:
No požadavek je sice krásná věc, ale co mám grafy z VAGu, tak v nízkejch otáčkách je sice požadavek na tlak jako kráva, ale skutečná hodnota je někde v prdeli.
Mimochodem, ladění na spotřebu se nepromítlo do toho, že by výchozí hodnota regulace nebyla nastavená na vysokej plnící tlak (tak aby byl turboefekt menší), ale že by byla regulace otevřená, aby byl menší protitlak ve vejfuku? Nebo se s protitlakem zase počítá jako součást EGR?
Jinak, co jsou rezervy v účinnosti při částečným zatížení? To je opět to co nechceš prozradit?
Pokud EURO 2 rezervy v účinnosti tudíž nemá, nevim proč mi to nejezdí pod 4/100
No požadavek je sice krásná věc, ale co mám grafy z VAGu, tak v nízkejch otáčkách je sice požadavek na tlak jako kráva, ale skutečná hodnota je někde v prdeli.
Mimochodem, ladění na spotřebu se nepromítlo do toho, že by výchozí hodnota regulace nebyla nastavená na vysokej plnící tlak (tak aby byl turboefekt menší), ale že by byla regulace otevřená, aby byl menší protitlak ve vejfuku? Nebo se s protitlakem zase počítá jako součást EGR?
Jinak, co jsou rezervy v účinnosti při částečným zatížení? To je opět to co nechceš prozradit?
Pokud EURO 2 rezervy v účinnosti tudíž nemá, nevim proč mi to nejezdí pod 4/100
21:08:04
20.09.2015
20.09.2015
Bukaj
-> Tuner#2:
Ale není se čemu divit. V době, kdy se vše konstruuje "na míru" různým normám a standardům to vůbec není překvapivé zjištění.
Ale není se čemu divit. V době, kdy se vše konstruuje "na míru" různým normám a standardům to vůbec není překvapivé zjištění.
21:03:36
20.09.2015
20.09.2015
Milan 136
-> Tuner#2: zrovna jsem na to koukal. Jestli to je pravda, tak je to globalni katastrofa
20:55:03
20.09.2015
20.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Když už jsme u těch emisí a norem:
www.autoforum.cz/zajimavo sti/vw-ma-prusvih-jako-hro m-chytre-podvedl-emisni-te sty-2-0-tdi-hrozi-mu-obri- pokuta
www.autoforum.cz/zajimavo sti/vw-ma-prusvih-jako-hro m-chytre-podvedl-emisni-te sty-2-0-tdi-hrozi-mu-obri- pokuta
13:07:57
20.09.2015
20.09.2015
MXMarek
Když už se tu mluví o S40, mám na tohle auto zálusk. Konkrétně rok cca 2005, 2.0D 100kW. Na internetu jsem našel, že motor pochází od PSA, je to tak? Co zbytek auta, je něco pro tohle auto typické, že odchází?
11:42:41
20.09.2015
20.09.2015
Alenka
-> dragon_cb_cz: zrovna včera sem se bavil s majitelem Yarisu Verso o výměně motorku naklápění světel.
Všechny normální auta ho mají ve světle zezadu zacvaklý na bajonet, to ale pro Toyotu není dost dobré.
Na Toyotě je potřeba celé světlo nejdřív vyndat, což obnáší rozebrání půlkyy auta a následně se musí světlo rozlepit protože motorek je uchycen ZEVNITŘ světlometu... prostě japonci
Všechny normální auta ho mají ve světle zezadu zacvaklý na bajonet, to ale pro Toyotu není dost dobré.
Na Toyotě je potřeba celé světlo nejdřív vyndat, což obnáší rozebrání půlkyy auta a následně se musí světlo rozlepit protože motorek je uchycen ZEVNITŘ světlometu... prostě japonci
11:23:12
20.09.2015
20.09.2015
dragon_cb_cz
-> Alenka: Accord je EURO4 tuším (má zelenou ekoteror plaketu)... a svině nejsou, jen občas zapomínaj, že ne všichni maj tenký ručičky s pěti kloubama jako oni - na výměnu žárovky v jednom z předních světlometů si svýho času ze tří mechaniků v autorizáku kam táta jezdí troufal údajně jen jeden
11:15:31
20.09.2015
20.09.2015
Alenka
-> dragon_cb_cz: za vším hledej emise. Poslední relativně rozumně naladěné motory byly EURO 3, a i tam jsou hlavně v částečném zatížení značné rezervy pro zvýšení účinnosti.
U Accorda bude určitě VNT, pokud je to EURO 4 a výš, ale japonci jsou občas dementi, ale nikdy svině, takže pokud udělají nějakou konstrukční botu, je to většinou opravdu chyba a ne plánovaná životnost jako u evropských výrobců, takže motory i jejich periferie většinou vydrží víc než u evropské konkurence.
U Accorda bude určitě VNT, pokud je to EURO 4 a výš, ale japonci jsou občas dementi, ale nikdy svině, takže pokud udělají nějakou konstrukční botu, je to většinou opravdu chyba a ne plánovaná životnost jako u evropských výrobců, takže motory i jejich periferie většinou vydrží víc než u evropské konkurence.
11:08:35
20.09.2015
20.09.2015
dragon_cb_cz
-> Alenka: Na accordu už podle mě obtok není... a jinak ohledně toho foukání jsi mě překvapil, čekal jsem, že v podobným pásmu foukat bude, ale spíš tak aby se neřeklo... Ale s číslama se nehádám, já vycházel čistě "z pocitů", takže díky za upřesnění.
Jo a ty tlaky u TSI jsou taky "vtipný"... pro mě je 1 bar "plnotučný turbo" a nízkotlačka má 0.4
Jo a ty tlaky u TSI jsou taky "vtipný"... pro mě je 1 bar "plnotučný turbo" a nízkotlačka má 0.4
11:08:17
20.09.2015
20.09.2015
Alenka
-> dragon_cb_cz: ty máš 1. obtok, tam je situace trochu jiná a 2. je to ještě bytelně zkonstruované a vyrobené turbo z časů před nástupem plánované životnosti.
Moderní turba mají tenké osičky, miniaturní futra i axiály a jsou úmyslně špatně vyvážené tak, aby se vysraly okolo 200K při běžném způsobu používání.
A dovolil bych si nesouhlasit s tím, že okolo předpisových rychlostí na dálnici turbo nic nedělá. Běžné auto nižší střední třídy s EURO 4+ potřebuje k udržení rychlosti 130 km/h okolo 30 mg paliva na pracovní zdvih a když se podívám do turbomapy motoru 2.0 TDI, tak ve 2500 ot. a 30 mg paliva požaduje jednotka tak turba 1900 mbar.
To je pro představu asi o 50 mbar víc než je maximum, která tvoje rotačka natlačí při plném plynu (při sériovém naladění) a běžné benzínové motory tlačí při plné zátěži od 1500 mbar (1.2 TSI 110 k a 1.8 TSI 160 k) do 1800 mbar (2.0 TSI 200 k), takže jen tolik k představě o flákajícím se turbu na TDI při šolichání předpisovou rychlostí :)
Moderní turba mají tenké osičky, miniaturní futra i axiály a jsou úmyslně špatně vyvážené tak, aby se vysraly okolo 200K při běžném způsobu používání.
A dovolil bych si nesouhlasit s tím, že okolo předpisových rychlostí na dálnici turbo nic nedělá. Běžné auto nižší střední třídy s EURO 4+ potřebuje k udržení rychlosti 130 km/h okolo 30 mg paliva na pracovní zdvih a když se podívám do turbomapy motoru 2.0 TDI, tak ve 2500 ot. a 30 mg paliva požaduje jednotka tak turba 1900 mbar.
To je pro představu asi o 50 mbar víc než je maximum, která tvoje rotačka natlačí při plném plynu (při sériovém naladění) a běžné benzínové motory tlačí při plné zátěži od 1500 mbar (1.2 TSI 110 k a 1.8 TSI 160 k) do 1800 mbar (2.0 TSI 200 k), takže jen tolik k představě o flákajícím se turbu na TDI při šolichání předpisovou rychlostí :)
10:45:15
20.09.2015
20.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
Ja sem hlavne zvedavej kolik vydrzi ty slavny skodovacky TSi...
10:33:36
20.09.2015
20.09.2015
dragon_cb_cz
-> Syny: Jj, myšleno jeho přesunovadlo, ne to tvoje... že po 160ti tisících odejde turbína u chrochtáka zas tak vyjímečný není, to ne, ale u slušně ježděnýho auta by mně to taky přišlo předčasný - mě tlačí už 332 tisíc (a snad bude tlačit dál, pokud se vyplatí opravit jiný věci co se rozbily), na accordu už má tuším taky 250 tisíc natočeno a pořád pohoda... hodně asi záleží na režimu v jakým to bylo ježděný, když to pořád lítá po dálnici v nějakejch skoro-předpisovejch rychlostech, tak není důvod aby nevydrželo věky, když nemá co dělat....
10:21:50
20.09.2015
20.09.2015
Milan 136
-> Alenka: CDAA je super motor.
Tam se meni pisty furt dokola. Litr na 1000 je dobry, umi i vic :-D
Tam se meni pisty furt dokola. Litr na 1000 je dobry, umi i vic :-D
10:08:56
20.09.2015
20.09.2015
Syny
-> dragon_cb_cz 19.09.15 22:14:25: No, nejsem si uplne jistej, jestli je 2,0 TDi benzin Ale kazdopadne i na Octavii co mame ve firme (1,9 TDi) turbo odeslo po 150 tis. Ale na druhou stranu jsou to sluzebaky, takze s tim kazdej jezdi jako kokos.
E: Jo tys myslel ze Matthes ma benzina, tak to jo...
E: Jo tys myslel ze Matthes ma benzina, tak to jo...
23:38:48
19.09.2015
19.09.2015
Alenka
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ano. A popraskaný housing bych neřešil, to je naprosto normální jev i v případě, že vše funguje jak má. U benzína jsou větší výkyvy teplot na výfukové straně, tak to jednou všechno popraská. Pokud to není ruplé u WG nebo v těsné blízkosti turbíný, neřešit.
EDIT: jinak, co se týče spotřeby oleje, tak na vině můžou být i vyběhané písty. Zrovna nedávno jsem viděl 1.8 TSI CDAA, která v žádném režimu nekouřila, nesmrděla, prostě nic, to jí však nebránilo v tom, aby sežrala 1l oleje na 1000km.
Nechápu jak to bylo možné, ale kdybych to neviděl na vlastní oči, neuvěřím.
Nepomohla výměna turba ani separátoru ve ventildeklu, musel se vyměnit celý motor.
EDIT: jinak, co se týče spotřeby oleje, tak na vině můžou být i vyběhané písty. Zrovna nedávno jsem viděl 1.8 TSI CDAA, která v žádném režimu nekouřila, nesmrděla, prostě nic, to jí však nebránilo v tom, aby sežrala 1l oleje na 1000km.
Nechápu jak to bylo možné, ale kdybych to neviděl na vlastní oči, neuvěřím.
Nepomohla výměna turba ani separátoru ve ventildeklu, musel se vyměnit celý motor.
23:29:01
19.09.2015
19.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Alenka: Což teda odpovídá teorii, že tam bylo origo turbo...
23:16:25
19.09.2015
19.09.2015
Alenka
Rozlišujte, prosím, poněkud odlišnou zátěž turba v částečném zatížení u benzínového a naftového motoru. Nemůžete říct, že pokud vám na sazometu vyfluslo turbo po 160 000, tak na benzínu by už po podobných kilometrech mohlo mít taky nárok.
U moderního dieselu má turbo neustále natlačeno 0,5 až 1 bar i při nízké zátěži, zatímco u benzínu se ve stejném režimu jen tak naprazdno točí a dělá velké hovno, takže u benzínu je životnost turba vždy zásadně delší než u sazometu :)
U moderního dieselu má turbo neustále natlačeno 0,5 až 1 bar i při nízké zátěži, zatímco u benzínu se ve stejném režimu jen tak naprazdno točí a dělá velké hovno, takže u benzínu je životnost turba vždy zásadně delší než u sazometu :)
22:46:19
19.09.2015
19.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz: Tuzing u tohohle auta asi nehrozi, vzhledem k predchozim majitelum. Pokud to je pravda, spis to bude neceho zavada...
22:34:43
19.09.2015
19.09.2015
dragon_cb_cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No jo, chudou směs u turbomotoru vyrobit je nechutně snadný (zvlášť pokud to někdo zkoušel někdo "tunit" a přifouknul na turbu aniž by věděl co dělá) Ale to by mělo jít zjistit vcelku snadno...
22:28:04
19.09.2015
19.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz: Hele zkusim zjistit cenu jetýho a uvidim. Pokud to bude rozumný v rozumnym stavu, tak proč ne no. Akorát kámoš mi teď říkal, že ten ruplej obal vejfukový části může mít příčinu v malý bohatosti - takže ještě bude potřeba vyzkoumat ostatní věci okolo řízení motoru.
22:14:25
19.09.2015
19.09.2015
dragon_cb_cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Pokud je původní, tak po 340 tisících už má nárok no... jak píše FORM, co zkusit jetý? Z auta s nájezdem okolo 200 tisíc bych se nebál a sehnat by jít mělo....
-> Syny: No to bych za normu úplně nebral, speciálně když je to benzín... výdrž přes 300 tisíc není podle mě nic až tak zásadně vyjímečného, pokud není smůla na kus a slušně se s tím zachází.
-> Syny: No to bych za normu úplně nebral, speciálně když je to benzín... výdrž přes 300 tisíc není podle mě nic až tak zásadně vyjímečného, pokud není smůla na kus a slušně se s tím zachází.
18:35:10
19.09.2015
19.09.2015
FORM - zlomená ojnice
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To už si nepamatuji, Karel jej někde objednával. Pak to šlo myslím na reklamaci, už nežralo olej ale pískalo dál. Auto celkem brzy prodal a koupili jsme Oktávku.
Nechceš tam na chvilku zkusit osadit nějaké rozumné použité turbo? S40 je všude dost.
Nechceš tam na chvilku zkusit osadit nějaké rozumné použité turbo? S40 je všude dost.
17:58:09
19.09.2015
19.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> FORM - zlomená ojnice: Jako 30 tisic je naprd, kdyby to bylo aspon 100, tak ok... Co to bylo za repas a za kolik?
17:46:21
19.09.2015
19.09.2015
FORM - zlomená ojnice
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Záleží na tobě, jak dlouho s tím chceš ještě jezdit. Na Oktávce jsme dávali někde kolem 260 tis nového Garreta. Dnes má namotáno kolem 400 a turbína je stále v dobré kondici. Jsem za to rád, předchozí zkušenost byla s mrtvým repasem po cca 30 tis.
17:13:57
19.09.2015
19.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: No ja bych chtel vymyslet co mam delat :-D zda bude repas v pohode nebo mam shanet origo a tak... :) Kazdopadne mi 160 prijde malo teda...
16:27:42
19.09.2015
19.09.2015
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tyvoe me na Pasikovi odeslo turbo po 160 000 km, tak co bys chtel, kdyz to ma nalitano vic jak 2x tolik :)
14:24:56
19.09.2015
19.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: 340
14:09:38
19.09.2015
19.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 19.09.15 13:43:06: Kolik má naběháno?
13:41:48
19.09.2015
19.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
Kompresorova turbinka zasrana a hridel ma vuli pres milimetr.
13:40:41
19.09.2015
19.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Magnatec 5W30 tusim, to auto nemam dlouho.
Vejfukova cast statoru je dost popraskana
Vejfukova cast statoru je dost popraskana
21:21:21
18.09.2015
18.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.09.15 20:32:46: Jakej oil dáváš?
20:44:26
18.09.2015
18.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Hele odhadem 100ml na 100km neboli litr na tisic, coz mi prijde dost
20:35:18
18.09.2015
18.09.2015
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Kolik žere?
Kolik žere?
20:32:46
18.09.2015
18.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: No hele to auto absolutne nezahuli, oil netece ven a presto mizi. Fakt nevim co jinyho nez ze tece pres turbo a uklada se v cooleru... :(
20:26:45
18.09.2015
18.09.2015
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Tak v cooleru bude olej vždycky.
E: jestli teče fest tak to se pozná asi jenom u dieselu když se sám od sebe rozeběhne dokud něco nepovolí
Tak v cooleru bude olej vždycky.
E: jestli teče fest tak to se pozná asi jenom u dieselu když se sám od sebe rozeběhne dokud něco nepovolí
18:16:10
18.09.2015
18.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Alenka: To jsi mě moc nepotěšil :(
-> dragon_cb_cz: No jak to čtu, tak začínám bejt taky skeptickej :( Jinak to jestli turbo pouští nebo ne se dozvim zejtra, až rozhodíme sání a cooler.
-> dragon_cb_cz: No jak to čtu, tak začínám bejt taky skeptickej :( Jinak to jestli turbo pouští nebo ne se dozvim zejtra, až rozhodíme sání a cooler.
15:43:15
18.09.2015
18.09.2015
dragon_cb_cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu: V REMA bylo kdysi turbo z Oktaviána na kontrole a čištění a od té doby už najelo přes 100 tisíc km a pořád je v cajku - takže když nic jiného, tak ho nezkurvili
Jinak já osobně jsem k repasům taky skeptický... jsi si 100% jistý, že to turbo pouští olej? Pokud je fakt špatný, tak bych si asi připlatil za nový - on ten rozdíl v ceně nebývá bůhví kolik...
Jinak já osobně jsem k repasům taky skeptický... jsi si 100% jistý, že to turbo pouští olej? Pokud je fakt špatný, tak bych si asi připlatil za nový - on ten rozdíl v ceně nebývá bůhví kolik...
14:33:07
18.09.2015
18.09.2015
Alenka
-> Jirik_Tuňák1983: autorizovany servis urcite jen vymenou kus za kus, protoze jednotlive dily na opravu proste nejsou a pokud kdokoli jiny dela repas, tak je to slozene z druhovyrobnich dilu ruzneho puvodu.
Jako originalni ND se da sehnat jen akcni clen regulace, at uz podtlak nebo REA, ale dily na samotne turbo nikdy nebyly, nejsou a nebudu.
Jako originalni ND se da sehnat jen akcni clen regulace, at uz podtlak nebo REA, ale dily na samotne turbo nikdy nebyly, nejsou a nebudu.
09:43:55
18.09.2015
18.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 18.09.15 09:25:22: A značkové servisy by repas řešily a nebo jen výměnu kus za kus? Asi spíše servis od servisu, že?
09:25:22
18.09.2015
18.09.2015
Alenka
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vzhledem k tomu, že Garrett, Myšivbuši ani KKK neuvolňují originální CHRA na servis, všechny repasy jsou poskládané z čínských sraček.
Někdo to jen složí a vystřelí, někdo to dovyváží, někdo dokonce i seřídí, ale nikdy to nebude fungovat jako originál.
Pokud nutně chceš ušetřit, šel bych do Turbopower, a naopak se držel dál od Turbosportu. Ne nadarmo se v zasvěcených kruzích pro sortiment této společnosti vžilo označení "sračka od Hlouška" 6
Někdo to jen složí a vystřelí, někdo to dovyváží, někdo dokonce i seřídí, ale nikdy to nebude fungovat jako originál.
Pokud nutně chceš ušetřit, šel bych do Turbopower, a naopak se držel dál od Turbosportu. Ne nadarmo se v zasvěcených kruzích pro sortiment této společnosti vžilo označení "sračka od Hlouška" 6
23:15:37
17.09.2015
17.09.2015
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Turbopower je hodně proklamovanej na dieselpower.cz
Turbopower je hodně proklamovanej na dieselpower.cz
23:04:47
17.09.2015
17.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: S40 z roku 2003, 2.0T 120kW.