skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
Nevíte o nějakém vrakovišti, kde mají Volva? Potřebuji něco z XC90 a taky bych chtěl mrknout, zda by tam neměli 5q Spaceball s mým dekorem.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.04.21 14:37:09: To spíš ta váha nebo a nebo něco okolo dodávky paliva. Případně i okolo zapalování.
A já to taky moc honit nechci, minimálně dokud neudělám zase výměnu oleje, nemá nějak extra moc najeto, ale už je tam hodně dlouho
Plus teda brzdy jsou ultra-bídný.
A já to taky moc honit nechci, minimálně dokud neudělám zase výměnu oleje, nemá nějak extra moc najeto, ale už je tam hodně dlouho
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.04.21 14:37:09: Naštěstí je po 10W-60 ještě kam jít. To už ale nabíráš z plechovky špachtlí nebo klacíkem a otíráš je o hranu nalejvacího hrdla na olej. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Já toho mýho veterána nechci moc trápit. Ve vysokých otáčkách na plnej plyn to nějak škube. Asi regulace turba... Na druhou stranu to tam neni potřeba moc honit. Nemluvě o tom, jak to žere olej... :-) Chci zkusit 10W-60 :-)
-> palinator 02.04.21 13:40:50: Segry 1.8T myslím měla ještě mechanickou klapku. Oproti třeba té Alfě co jsem koupil teď je ta reakce pochopitelně slabší (i když ta už elektrický plyn myslím má, ale zase je to atmosféra), ale pořád mi ten motor přijde živější jak v tom Saabu.
Vím, že u T7 motorů Saab udělal extra těžký setrvačník (kvůli emisím), ale v 900NG mám T5.5 motor a stejně to není úplně ono. Něco možná přidává i ten poměrně dlouhý řetězový rozvod, vyvažováky atd? Těžko říct.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jj já jsem vybíral záměrně auta podobný třídy jako ta S40. Srovnávat to s velkejma šesti- a více válcema od BMW, Mercedesu atd nedává smysl, ty byly v autech úplně jiný třídy.
Se schválně někdy stav, mám teď Aerovku doma (resp. asi 500 metrů od baráku), tak můžeme někdy prohnat a porovnat![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Vím, že u T7 motorů Saab udělal extra těžký setrvačník (kvůli emisím), ale v 900NG mám T5.5 motor a stejně to není úplně ono. Něco možná přidává i ten poměrně dlouhý řetězový rozvod, vyvažováky atd? Těžko říct.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jj já jsem vybíral záměrně auta podobný třídy jako ta S40. Srovnávat to s velkejma šesti- a více válcema od BMW, Mercedesu atd nedává smysl, ty byly v autech úplně jiný třídy.
Se schválně někdy stav, mám teď Aerovku doma (resp. asi 500 metrů od baráku), tak můžeme někdy prohnat a porovnat
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Tak třeba MPI Felda měla maximum krouťáku při 2500, tam se to do toho použitelnýho spektra docela trefilo. Akorát asi předjíždět s tim pak moc nechceš, když nemáš ve vyšších otáčkách řádnou zálohu výkonu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak třeba MPI Felda měla maximum krouťáku při 2500, tam se to do toho použitelnýho spektra docela trefilo. Akorát asi předjíždět s tim pak moc nechceš, když nemáš ve vyšších otáčkách řádnou zálohu výkonu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Jasný, ono do toho promlouvá i převodovka, hmotnost auta atd... :-) Nemluvě o tom, že výrobci se chlubí max. hodnotami točivýho momentu a výkonu, ale záleží i na průběhu v použitelném poli otáček...
-> dragon_cb_cz:
To mě docela překvapuje. S 1,8 T jsem sice nikdy nejel, ale ostatní VW benzíny mi přijdou že jsou na reakci na plyn docela připosražený. To platí (logicky) i o tom EURO6 Citigu. Jízda s ním je prostě taková moderně divná.
Lepší byly na tohle motory s klapkou ovládanou lankem, ale zas ten pocit z jízdy kazilo právě to drhnoucí lanko a klapka.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ono to teda platí i o dieselech. Starý mechanický diesely měly krásnou odezvu, že prostě šly okamžitě do otáček. Elektronický čerpadlo už mělo maličkou prodlevu než to zprocesovalo regulaci a čim novější diesel, tim sice má reakční doby lepší (regulace primárně na straně vstřikovačů, nikoliv čerpadla), ale zato o dost dýl čeká na to, až tomu naftu může kvůli kouřivosti nadělit.
To mě docela překvapuje. S 1,8 T jsem sice nikdy nejel, ale ostatní VW benzíny mi přijdou že jsou na reakci na plyn docela připosražený. To platí (logicky) i o tom EURO6 Citigu. Jízda s ním je prostě taková moderně divná.
Lepší byly na tohle motory s klapkou ovládanou lankem, ale zas ten pocit z jízdy kazilo právě to drhnoucí lanko a klapka.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ono to teda platí i o dieselech. Starý mechanický diesely měly krásnou odezvu, že prostě šly okamžitě do otáček. Elektronický čerpadlo už mělo maličkou prodlevu než to zprocesovalo regulaci a čim novější diesel, tim sice má reakční doby lepší (regulace primárně na straně vstřikovačů, nikoliv čerpadla), ale zato o dost dýl čeká na to, až tomu naftu může kvůli kouřivosti nadělit.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: O chcípání bych se nebál, pokud turbo tlačí a váha váží, není důvod, aby neskákali ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Z těch soudobých konkurentů s menšíma splašenejma motorama - logicky Saab (B204L - 136kW, B204R - 147kW), VAG 1.8T (i když ten byl trošku později), Lancia měla hned dva turbo dvoulitry (čtyř a pětiválec) s výkonem až 160kW (to už je na tehdejší dobu fakt psycho), Alfa měla pro změnu z daňových důvodů (motory nad 2 litry jsou v Itálii speciálně zdaněný) verzi Busso šestiválce staženou jen na 2 litry, ale s turbem - 151kW. Atd. Takže ono toho bylo docela dost, ale jak říkáš, v ČR to byli spíš jednorožci no.
Takže ta jedničková Ovce s 1.8T byla pro spoustu lidí fakt docela zjevení. A zase musím říct, že proti třeba Saab turbu mi ta VAG 1.8T přijde daleko "živější" nebo jak to říct. Sice nemá tu bejčí sílu, ale zase má hezčí reakci na plyn, vyšší maximální otáčky atd...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Z těch soudobých konkurentů s menšíma splašenejma motorama - logicky Saab (B204L - 136kW, B204R - 147kW), VAG 1.8T (i když ten byl trošku později), Lancia měla hned dva turbo dvoulitry (čtyř a pětiválec) s výkonem až 160kW (to už je na tehdejší dobu fakt psycho), Alfa měla pro změnu z daňových důvodů (motory nad 2 litry jsou v Itálii speciálně zdaněný) verzi Busso šestiválce staženou jen na 2 litry, ale s turbem - 151kW. Atd. Takže ono toho bylo docela dost, ale jak říkáš, v ČR to byli spíš jednorožci no.
Takže ta jedničková Ovce s 1.8T byla pro spoustu lidí fakt docela zjevení. A zase musím říct, že proti třeba Saab turbu mi ta VAG 1.8T přijde daleko "živější" nebo jak to říct. Sice nemá tu bejčí sílu, ale zase má hezčí reakci na plyn, vyšší maximální otáčky atd...
-> dragon_cb_cz: Jen T3 120 kW :-) otazka kolik poniku uz stihlo pochcipat...
Jasne, byla srovnstelna auta i tehda, ale nebyla masivne rozsirena... :-) Je mi jasny, ze i S40 delali v leklem provedeni 1,6i :-) Taky ta T3 ma prevodovku tezkou jak lecjakej deasel :-D
Jasne, byla srovnstelna auta i tehda, ale nebyla masivne rozsirena... :-) Je mi jasny, ze i S40 delali v leklem provedeni 1,6i :-) Taky ta T3 ma prevodovku tezkou jak lecjakej deasel :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.04.21 21:10:20: A ty máš tu 120kW verzi nebo T4 (147kW)?
Jinak srovnatelný auta byly i tehdy (a i v ČR), ale pochopitelně jich bylo málo - ale to i těch Vorvaňů...
Jinak srovnatelný auta byly i tehdy (a i v ČR), ale pochopitelně jich bylo málo - ale to i těch Vorvaňů...
-> vhml 01.04.21 22:52:43: S dragsterem taky nevezeš děti do hudebky a na fotbal. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Klubko_ 01.04.21 23:26:53: To holčičí vozítko úplně nepasuje do parametrů benzínové kombi. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Crestik 25.03.21 19:50:17: kandidát možná trochu mimo je X3 E83 3l nafta
to jsem si teď koupil a parádně se v tom vozí prdelka. Žere to do 9ti, jede to jak kráva a topí to rychle ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 01.04.21 22:23:24: vždycky mi fascinuje jak strašně k hovnu takový auto je
Penez plno a ject se s tím dá jen po dálnici a ještě blbě.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz:
-> Jirik_Tuňák1983: však proti Volvům nic nemám. Tedy konče modely V70/S60 pak už je to parodie. Ale létající cihly, jsou fajn![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: však proti Volvům nic nemám. Tedy konče modely V70/S60 pak už je to parodie. Ale létající cihly, jsou fajn
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: To je mi znova lito, ze jsem to svoje volvo zazil az na konci zivotnosti, kdyz melo nejakejch 340 000. Kdyz to byla novinka, tak to musela bejt neskutecna raketa... A to byla doba, kdyz tu lidi meli max feldu a ti hogo fogo ofci... Nepocitam-li 1,8T, ktera je s 2,0T srovnatelna... Az na podvozek teda :-)
-> MB_CML 01.04.21 19:54:22: Tady je taky kostička čtvereček, jen o něco mladší.
Dokonce ve stejné barvě.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MB_CML: Podobnost čistě náhodná ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Crestik: V téhle cenové se nechá v pohodě slušná a vybavená 9-5 kombi - a to tak, že 2x. Před Vánoci jsem sehnal kamarádům za 40 hezkého automatového kombíka, do 50t se vešli i s přepisem, čerstvou STK a sadou nových zimních gum. Sice jen 2.0 LPT, ale na těch 110kW to jelo moc hezky.
Za 100t už si můžeš dost vybírat, resp. není problém Aero s více méně full výbavou.
Za 100t už si můžeš dost vybírat, resp. není problém Aero s více méně full výbavou.
-> Crestik 25.03.21 20:40:05: Tak další odkaz v editu pro představu. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: barva super, ale cenu hledám poloviční ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Crestik: Tak mám. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
m.mobile.de/auto-inserat/ .../311839245.html
Ale líbí se mi více ta starší modelová řada.
m.mobile.de/auto/search.h tml?cc=2000%3A...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
m.mobile.de/auto-inserat/ .../311839245.html
Ale líbí se mi více ta starší modelová řada.
m.mobile.de/auto/search.h tml?cc=2000%3A...
-> King 25.03.21 20:25:52: Taky se mi líbí už od uvedení na trh. Ale já jsem byl vždycky na prasárny a rád se odlišoval. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak prej do prazdnin to jeste chce mit tak to nic..
Edit: njudžerzý mam přes kopec..
Edit: njudžerzý mam přes kopec..
-> 11mAjA11: pod jako dolů, rozuměj na jih...okr. Nový Jičín ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Pod Ostravou na kterou stranu ???![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Hele zeptam se ho jestli to ma nebo ne a dam ti kontakt, za optani nic nedas, zborene to nebylo, je to dovezene z Italie vybavu nevim presne. Je to proste V70 rakev.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Crestik: To je tezky, kdyz hledas jednorozce :-) Ale Bangluv design uz vzal na milost postupem casu uz kdekdo :-)
-> 11mAjA11: Havířov nevadí, já jsem kousek pod Ostravou...což je dost daleko vod Plzně
Ale abych se přiznal, tak moc nemusím obyč stříbrnou, protože to je pro mě auto bez barvy, jen obyč plech. Leda by bylo něčím extra zajímavé (km, stav, výbava atd)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale abych se přiznal, tak moc nemusím obyč stříbrnou, protože to je pro mě auto bez barvy, jen obyč plech. Leda by bylo něčím extra zajímavé (km, stav, výbava atd)
2.4 bifuel 103kw, podle vseho ta 125kw jde udelat jen softem, zelezo je uplne stejne.
Kamarad ma asi V70 stribrnou kombi na prodej, vzdycky na tom delal hned co bylo potreba, je tam menena klapka uz a co vim tak to chodi spolehlive, shnile to neni. Muzu poslat kontakt kdyztak kdyby byl zajem. Ale je to Havířov v podstatě..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King: kdybych jezdil často delší trasy, tak jej beru, dokonce i ten náklad by se mi hodil :-)...ale vzhledově je to pro mě kentus a navíc je to 200-300kg navíc, což je pro mě škoda. Já hledám neexistující kompromis...kombi s váhou 106tky, aby to jelo svižně do kila, obsah tak 2,5 a spotřebou do 8mi a topilo dřív než nastartuju
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
měl jsem E36 i E46, benzíny, 4 i 6válce. Potřebuju: kombi, spolehlivost a kompromis výkon/spotřeba. Jezdím denně min 2x13km práce a ostatní, ročně 15-18tis km, spotřeba mě nezajímá v případě, že se to nebude srát a pojede to jak kráva a bude hned topit
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Potřebuju hlavně místo vepředu a kufr, pro 4 minimálně, občas pes, často věci a bordel, tedy jsou většinou zadní sedačky dole
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Potřebuju hlavně místo vepředu a kufr, pro 4 minimálně, občas pes, často věci a bordel, tedy jsou většinou zadní sedačky dole
-> Crestik 25.03.21 19:50:17: Rok, km, stav rozpočet?
Asi benzín, viď?
To, co píšeš, je atmosféra na normální ježdění, na nějaké dovádění a semaforový dragrejsy to úplně není. Zvuk pěkný. Spotřeba nižší než u turba.Turbobenzín mám já. Na denní ježdění je to za předpokladu, že se moc nepohybuješ po městě, pak je spotřeba ne úplně reprezentativní.
Mimo město + dálnice při normálním tempu je klidně poloviční.
E46 bych nebral vůbec, to už je historie a hniloba, pokud to nechceš na nějaký ten tunynk a zábavu.
E91 je taková z nouze ctnost. Málo místa vzadu, malý kufr, benzínové 2.5 a 3.0 v podstatě nesehnatelné v normálním stavu. Menší motory bych nebral určitě, nemají krom starostí a bídné dynamiky co nabídnout.
Accord je fajn.
Asi benzín, viď?
To, co píšeš, je atmosféra na normální ježdění, na nějaké dovádění a semaforový dragrejsy to úplně není. Zvuk pěkný. Spotřeba nižší než u turba.Turbobenzín mám já. Na denní ježdění je to za předpokladu, že se moc nepohybuješ po městě, pak je spotřeba ne úplně reprezentativní.
Mimo město + dálnice při normálním tempu je klidně poloviční.
E46 bych nebral vůbec, to už je historie a hniloba, pokud to nechceš na nějaký ten tunynk a zábavu.
E91 je taková z nouze ctnost. Málo místa vzadu, malý kufr, benzínové 2.5 a 3.0 v podstatě nesehnatelné v normálním stavu. Menší motory bych nebral určitě, nemají krom starostí a bídné dynamiky co nabídnout.
Accord je fajn.
-> Crestik:
No, pokud ta volba nemusí být racionální, což pětiválec benzín turbo není nikdy, tak bych z volby asi upřednostnil Mnichovana. Aspoň si ten zadní náhon trochu zažít, dokud ještě nějakej takovej existuje.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
No, pokud ta volba nemusí být racionální, což pětiválec benzín turbo není nikdy, tak bych z volby asi upřednostnil Mnichovana. Aspoň si ten zadní náhon trochu zažít, dokud ještě nějakej takovej existuje.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
vybírám kombi, a jelikož jsem v tomhle vláknu na škoda foru, tak Volvo V70
Asi jsem vyselektoval benzin 5válec 2,4 125kW, manuál. Nějaké tipy, co omrknout, když na nějaké pojedu? Má cenu se dívat po benzínovém turbu? Jinak je v hledané skupině s Accordem 2.4, 320-328i E46/E91, Avensis 1,8 (bohužel vyšší objemy mají přímý vstřik)....všechno kombi, touring, family, tourer, wagon, nebo jak to si to pojmenují. Rok 2000-2008 nebo kdy byly ty přelomy, cena do 100tis
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 17.03.21 10:08:37: 99 je můj asi vůbec nejoblíbenější Saab. Ostatně párkrát jsem tu už myslím nad nějakou 99 Turbo slintal. A tomu, že to koupil kvůli barvě naprosto věřím, hrozně mu sekne.
-> U-Geen 17.03.21 09:00:15: máš foto z které? Marně přemýšlím, kdo má na Škodovce pruhy ala Ford GT?
-> dragon_cb_cz 17.03.21 09:25:55: Pěkná je i ta patina.
Tenhle model se mi tedy stejně líbil možná nejvíc.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 17.03.21 09:12:40: Ty jo, to je
Já bych teda asi nemusel ty širší lemy a americkej čumák (protože to tomu fakt dává skoro americkej look, kterej mě úplně nebere), ale jinak krása střídá nádheru. A video krásně zpracovaný.
Plus teda jako bonus ten kluk má hrozně hezkou švédštinu, málo kdy Švédovi rozumím takhle dobře (ne že bych ty anglický titulky sakra neocenil teda
) - hrozně hezky se poslouchá.![231](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/231.gif)
![25](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/25.gif)
Plus teda jako bonus ten kluk má hrozně hezkou švédštinu, málo kdy Švédovi rozumím takhle dobře (ne že bych ty anglický titulky sakra neocenil teda
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![231](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/231.gif)
-> U-Geen 17.03.21 09:00:15: Myslíš asi jako když Česká pošta doručila v roce 2020 doporučený dopis, co jsem posílal minulý týden? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer: Jo, ono to působí jako prcek, ale reálně to je cca 4 metry dlouhý. A zas tak daleko to taky není, základní motorizace byl 850ccm dvoutakt... ale tohle je V4, takže asi 1.7.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer: Jo, ono to působí jako prcek, ale reálně to je cca 4 metry dlouhý. A zas tak daleko to taky není, základní motorizace byl 850ccm dvoutakt... ale tohle je V4, takže asi 1.7.
-> dragon_cb_cz: hm někdo okopíroval černý pruhy ze škodovky... fuj!
-> dragon_cb_cz: Z tohohle úhlu pohledu to vypadá jak pětistovka na steroidech. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)