![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ford - zkusenosti
-> Milan 136 03.09.20 11:21:32: Dneska tohle. Ale tenhle kepl mě nepřekvapuje. Myslím, že se pravidelně umisťuje na chvostu pořadí spolehlivosti![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2: To sedi. Mame to holomrda. I radio uz jsem měnil ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
FII má tu kontrolku se socka budíkama, maxidot má normálně teploměr, mojí paní jsem je tenkrát kvůli tomu měnil.
-> Jirik_Tuňák1983 06.09.20 09:38:04: Tak ja se snazim i u sluzebnich aut k nim chovat dobre, i kdyz to treba byla sracka jako Mazda... Proto se mi nelibila ta kontrolka... Ted u kundaje je alespon teplomer s digitalnima polickama... U obou jsem samozrejme vyradil stopstart, protoze me nebavilo mackat tlacitko![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MerHanz 06.09.20 00:37:21: Vidíš, toho jsem se nikdy nevšiml. Jestli to nebylo tím, že u služební je to většině lidí jedno. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 05.09.20 10:41:53: přesně. Paní ma Fobii 2 combi. Je to 2012ka 1.2tsi a je tam jen modra kontrolka. Ale u focuse jsem uz menil teplotu na budiku z ty jejich dopocitavany na realnou pres diagnostiku. A stejne tomu moc neverim. Hlavne za horkych dni kdy tomu davam. Ale i obd minukazuje teplotu kolem tech 85. A tam se pohybuje a ne jako na palubce ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: to bude tim, ze to skoro nikdo neumi delat. A ne jen autem samotnym.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak mozna, ze v maximalni palbe se na takovou dardu dalo v roce 2003 dostat, ale moje "dychavicny " konby bylo za 1,6mega. Treba u blbyho Mondea taky tenkrat nebyl problem v podobny vybave a vykonu pokorit megovou hranici a to i s hodne velkou slevou, kterou mela nase firma. Ale jako blby ucho jsem mel limit 920 litru, zlaty casy :-) Treba takovej Kužár s trapnejma 170 kobylama byl v prepoctu za 1,3 mega.
-> King 05.09.20 09:38:26: Stejně mi přijde srandovní a ze strany BMW až přehnaně sebevědomé, žádat částku 2 000 000,- za 5kový BMW v konbyku s dýchavičnou dvoulitrovou turbonaftou o 110 kW, provázenou variabilní spolehlivostí.
Tu ručičku okamžité spotřeby už tam měli dlouhé roky a podle mého má číselný údaj na displeji mnohem větší smysl.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tu ručičku okamžité spotřeby už tam měli dlouhé roky a podle mého má číselný údaj na displeji mnohem větší smysl.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.09.20 10:31:11: Modrou kontrolku měly některý Fabie 2. A zhasla někde dost brzy. Musel bych hledat, ale bylo to tak 40-50 stupňů. Rozhodně ne provozní teplota.
S tou teplotou me srala mazda - mela jen modrou kontrolku, kdyz byl motor studenej. Vzhledem k tomu, jak rychle po startu zhasla, neverim, ze byl motor ohratej vzdy, kdyz nesvitila...
-> King: Tu ručičku tam bávo má myslím dlouhodoběji. Něco jako turbo rafika u Saaba... prostě "tradice".
-> dragon_cb_cz: Ja se timhle merakem vubec neznervoznuju a pouzivam ho jenom jako neprimou diagnostiku problemu a jako zajimavej indikator prave probihajici regenerace DPF :-)
-> palinator: Logiku v tom hledat tezko...na bawu me jeste fascinuje, ze misto budiku teploty je pod tockomerem ferovej alnagonovej budicek okamzity spotreby. Do ted jsem nepochopil, co tim autor sledoval - jakoze si nekdo v roce 2006 koupil auto, v prepoctu na dnesni prachy, za vic jak 2 mega a pak hypnotizuje rucicku okamzity spotreby a dela vsechno proto, aby byla co nejvic vlevo?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 05.09.20 09:14:42: Od doby co moje auta neumí ukazovat okamžitou spotřebu jsem šťastnější... a chudší ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: -> King:
Teploměr nemá dneska snad polovina vozů koncernu a ani dokonce nevim, jak by se na ní dalo proklikat.
Na tohle bylo dobrý Toledo. Tam teploměr byl, nefixloval, na palubáku byla dokonce i teplota oleje... akorát když jsem chtěl okamžitou spotřebu, tak jsem dělal dvojhmat, abych palubák přepnul do servisního módu.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Teploměr nemá dneska snad polovina vozů koncernu a ani dokonce nevim, jak by se na ní dalo proklikat.
Na tohle bylo dobrý Toledo. Tam teploměr byl, nefixloval, na palubáku byla dokonce i teplota oleje... akorát když jsem chtěl okamžitou spotřebu, tak jsem dělal dvojhmat, abych palubák přepnul do servisního módu.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> StepaNoFUN: -> King: Jo jo, tenhle krok je pro mě taky nepochopitelnej - speciálně když uživatelé, u kterých by o nějakém "stresování" mohla být řeč tenhle budík dlouhé roky úspěšně ignorovali (nejsem si jistý, zda moje segra vůbec tuší, co znamená). Mámy Mini ho myslím taky nemá
Ale to je vůbec auto v tomhle směru úplně na hovno... uvnitř světel jak na diskotéce, ale cokoliv tam ovládat je za trest...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> StepaNoFUN: Tak u Fjordů je uz uspech to, ze se teplomer chladici kapaliny vratil na palubku. U predchozi generace mondea nejakej manazerskej kykot nechal teplomer schovat do jednoho hlubokyho zakouti palubniho pocitace. To je ovsem jeste ferovej pristup v porovnani s E60 baworem, kde jedina moznost jak se dozvedet teplotu motoru, je komplikovana "morzeovka " s resetovacim tlacitkem palubky. Kdyz ma jeste clovek na picu posledni peticisli VINka, obnasi to asi 60 spravne nacasovanejch klikancu do palubky - uz to umim i za jizdy :-)
-> dragon_cb_cz: Tak dali termostat a vypadá to, že to teplotu nějak drží. V posledních dnech jsem s tím už jezdil jako se škodovkou - přišel kopec, pouštíme topení. :-D
Je sice pravdam že v tahu teplota hlavy vyleze i na 110, ale to bude asi normální. Zatím jsem to nezkoušel s vlekem proti kopci.
Ale kuwa stačilo by, aby teploměr ukazoval reálnou teplotu a nebyl v jedný poloze od 80 do (cca) 110ti. :-/ Kdyby tohle uměl někdo překódovat, tak jdu do toho.Je asi fakt, že nechtěj "uživatele" "stresovat", ale víš jak.
Je sice pravdam že v tahu teplota hlavy vyleze i na 110, ale to bude asi normální. Zatím jsem to nezkoušel s vlekem proti kopci.
Ale kuwa stačilo by, aby teploměr ukazoval reálnou teplotu a nebyl v jedný poloze od 80 do (cca) 110ti. :-/ Kdyby tohle uměl někdo překódovat, tak jdu do toho.Je asi fakt, že nechtěj "uživatele" "stresovat", ale víš jak.
-> Jarda/felda 03.09.20 22:57:53: Njn ale nešahej do toho když to má těsnění pod hlavou v prd*li... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN 03.09.20 19:23:41: jo ono na tom že co funguje do toho se nesahá nějaká pravda bude ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: mozes si tie body pripisat ,potrebujes ich viac ako ja ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
O Fojdu mi nemluvte... Nebo budu nasranej jeste vic. Rano jim to tam vezu. Nechladi to. Od ty chvile, co se v tom zacali stourat. Do ty doby bez potizi.
-> castrol 03.09.20 16:06:54: Skvělej úlovek, máš 100 bodů. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 03.09.20 11:21:32: takto som dnes stretol opla
-> Jirik_Tuňák1983:
Jojo, taky jsem byl takhle potupně odstavenej a 5 minut jsem se zoufale hrabal v autě na podlaze. Zapad mi mobil mezi tunel a sedačku a nemoh jsem ho zaboha vyndat.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jojo, taky jsem byl takhle potupně odstavenej a 5 minut jsem se zoufale hrabal v autě na podlaze. Zapad mi mobil mezi tunel a sedačku a nemoh jsem ho zaboha vyndat.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 03.09.20 11:21:32: Já jsem tuhle viděl kluka s O1 v podobné situaci, hrabal se v motoru, servisní příručka mu běžela na YouTube a nahlas si předříkával, co se chystá právě udělat. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: už dlouho jsem nepotkal jiný odstavený a opuštěný auto na krajnici, než mondeo
-> MerHanz: souhlas. C-max 2003 a přesednout z 2002 ovce 1,9tdi bylo jak sednout do motokáry, přestože je to vyšší. Vymontovat altí teda byl porod, ale jinak jsem na tom za 3 roky nic neřešil. A i ten altík byl nakonec jen zlomenej drátek ve svazku.
Fordy vyzdvihovat do výšin nebudu. Mám přes dva roky Focuse 1,8 atmo benzín. Vždycky jsem fordem pohrdal, ale tenkrát mi vyšel z kalkulačky nároků jako jedna ze dvou možností. Auto slouží, podvozek a řízení mě fakt moc bavěj ( narozdíl od koncernu ) a i atmo benzín mě neuráží ( po cca 12ti letech s naftama ). Ale jako servisovat to tady v KálovéHradeckým neumí snad nikdo. Měnit díly ano, ale to dávám sám. Značkový servis v HK byl zatím nejhorší servis co jsem kdy byl. A to jsem po nich chtěl jednoduchý úkony, který bez origo dia nejdou. Ford má i dost svoucný řízení motoru, kde si mohl vzít příklad jinde ( aspoň dle mě ). Ale na tom má asi podíl i to, že jsem těch 12 let měl hlavu v naftě. Takže za mě ford není uplnej průser, ale jejich servis rozhodně je průser ( především diagnostika problémů ). Ale stejně mě ten verk baví, protože na okresce je to juchůůů ( na 10 let starej rodinnej kombík ) :D
Taaaak a mame tady dalsi dil serialu o odstavenych autech. Takze kumultivni soucet za cca 900km - 2 skodovky, 2 Pažousti, jeden Ford![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator 21.08.20 12:15:31: Jo, já tušil, že tam toho bylo víc, ale o tom naštěstí nic moc nevím ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz:
Já nezmiňuju třílitr od ISUZU, ale 1,7 D, TD, DTI, CDTI.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Já nezmiňuju třílitr od ISUZU, ale 1,7 D, TD, DTI, CDTI.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 21.08.20 08:40:02: No, zrovna ten třílitr od Isuzu bych raději nezmiňoval
Ale jinak souhlas, třeba nebýt Taliánů, neměl by Saab nikdy pořádnou naftu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda:
Ale vždyť implantáty různejch motorů jsou v automobilismu běžný snad už od jeho vzniku. Mnohdy to je vyloženě k dobru:
První Galaxie - motory VW, jak 1,8 T, tak TDI... pokud vim, problémy s tím nejsou a je to mnohem lepší, než kdyby tam byl třeba 1,8 TD od Forda
Volvo - motory 2,5 TDI, v podstatě legendární stejně jako Volvo samo
Ford - motory 2,0 HDI
Opel - náhrada vlastních sráčů motory Isuzu a Fiat
Ty novější Galaxie a spol. jsou divný, stížnosti na ně jsem slyšel z více stran. A nejde jenom o TDI-PD, který maj problémy furt stejný, něco dokáže držet roky a něco se sype strašně. Celý to auto je nějaký divně postavený. Hnije to a závad mraky.
Ale vždyť implantáty různejch motorů jsou v automobilismu běžný snad už od jeho vzniku. Mnohdy to je vyloženě k dobru:
První Galaxie - motory VW, jak 1,8 T, tak TDI... pokud vim, problémy s tím nejsou a je to mnohem lepší, než kdyby tam byl třeba 1,8 TD od Forda
Volvo - motory 2,5 TDI, v podstatě legendární stejně jako Volvo samo
Ford - motory 2,0 HDI
Opel - náhrada vlastních sráčů motory Isuzu a Fiat
Ty novější Galaxie a spol. jsou divný, stížnosti na ně jsem slyšel z více stran. A nejde jenom o TDI-PD, který maj problémy furt stejný, něco dokáže držet roky a něco se sype strašně. Celý to auto je nějaký divně postavený. Hnije to a závad mraky.
Ja muzu k dobrymu pridat svoje zkusenosti Ford KA vs VW Bora, r.v.97 vs. 01. Ford kupovany 9let stayry s najezdem 80tkm, Bora jako 13let stary s najezdem 170tkm. Provozovano na cca 90% stejne - manzelky postrk do prace a na nakupy, leto, zima, nikdy garazovano, pece a udrzba stejna.
Ford ukoncil aktivni sluzbu v roce 2014 pro rozsahlou korozi (to nastoupila Bora) a dojizdel jsem ho ja v nejhorsich podminkach (zima, sul), v roce 2017 uz neslo udelat STK ani pres nejvetsi mafiany co znam
, v roce 2019 po utrzeni predni napravy zlikvidovany. Za celou svoji sluzbu byla jen jedna zavada ktera si vynutila odstaveni: zatuhle pistky v LP brzdovem trmenu. Jinak mel krome zminene koroze tyto zavady: prelomene draty k LP dverim, omydlene klice, zrezly vyfuk, a masivni unik oleje skrz posilovac. Celkove najel 230tkm a dozil se 22let (aktivnich jen 19).
Bora slouzi od 2014, ted je ji 19 let, ma najeto 230tkm. Stav: koroze temer zadna, jen par pupinku na lemech prednich blatniku, spodek naprosto zdravej. Uz nekolik zavad, ktere defacto vynutily odstaveni (jen se stestim nebyla treba odtahovka, protoze se staly kousek od domu): 1x KO zapalovaci civka - dojeto 10km na 3 valce, 2x KO lternator (oba Bosch, puvodnimu odesel regulator, druhy z Fabie odesel na loziska), jinak jsou problemy s mikrospinacema v zamcich, obcas nejde otevrit kufr, obcas se spinal alarm.
Poznamka: Prvni alternator odesel v UK pri navratu z dovoleny, dojeto jen se stestim diky tomu, ze jsme prehazovali baterii z svagrovo O2 (asi diky tomu zahulu odesel jeho alternator 2 mesice potom :D). Ted jsem dal novej polskej alternator, tak snad to s nama dozije.
Celkove je uz ted videt, ze ta Bora se dozije vic let a v dustojnejsim stavu, ale jen diky tomu ze v tomhle obdobi VW neflakal zinkovani. Celkove me opravy Bory uz staly vic penez nez Forda, ale s tim, ze se dozije vic se to asi ekonomicky vyrovna nebo ho i prekona. S dalsi generaci aut od VW koncernu (G5, T5, O2 a spol.) uz by to asi neslo zopakovat, protoze ty maji velky problemy s korozi taky.
Ford ukoncil aktivni sluzbu v roce 2014 pro rozsahlou korozi (to nastoupila Bora) a dojizdel jsem ho ja v nejhorsich podminkach (zima, sul), v roce 2017 uz neslo udelat STK ani pres nejvetsi mafiany co znam
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Bora slouzi od 2014, ted je ji 19 let, ma najeto 230tkm. Stav: koroze temer zadna, jen par pupinku na lemech prednich blatniku, spodek naprosto zdravej. Uz nekolik zavad, ktere defacto vynutily odstaveni (jen se stestim nebyla treba odtahovka, protoze se staly kousek od domu): 1x KO zapalovaci civka - dojeto 10km na 3 valce, 2x KO lternator (oba Bosch, puvodnimu odesel regulator, druhy z Fabie odesel na loziska), jinak jsou problemy s mikrospinacema v zamcich, obcas nejde otevrit kufr, obcas se spinal alarm.
Poznamka: Prvni alternator odesel v UK pri navratu z dovoleny, dojeto jen se stestim diky tomu, ze jsme prehazovali baterii z svagrovo O2 (asi diky tomu zahulu odesel jeho alternator 2 mesice potom :D). Ted jsem dal novej polskej alternator, tak snad to s nama dozije.
Celkove je uz ted videt, ze ta Bora se dozije vic let a v dustojnejsim stavu, ale jen diky tomu ze v tomhle obdobi VW neflakal zinkovani. Celkove me opravy Bory uz staly vic penez nez Forda, ale s tim, ze se dozije vic se to asi ekonomicky vyrovna nebo ho i prekona. S dalsi generaci aut od VW koncernu (G5, T5, O2 a spol.) uz by to asi neslo zopakovat, protoze ty maji velky problemy s korozi taky.
-> Milan 136: Tak zcela neferove si udelame dnesni mezisoucet pro poruchu odstavenych aut po cca 500km :-)
Videl jsem jednoho starsiho Focuse v Praze (bingo! :-)...ale pak se to zvrhlo - jedna Felda a na exitu z D11 (a ted si zacpete usi) novej Sup (a fakt to nebyla bezpecnostni prestavka - otevrena haubna, kravatak s mobilem na uchu)![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Videl jsem jednoho starsiho Focuse v Praze (bingo! :-)...ale pak se to zvrhlo - jedna Felda a na exitu z D11 (a ted si zacpete usi) novej Sup (a fakt to nebyla bezpecnostni prestavka - otevrena haubna, kravatak s mobilem na uchu)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> palinator 20.08.20 15:59:50: prostě si nemyslim že by bylo vhodný kombinovat takhle značky
auto se má brát jako celek a taky tak navrhovat a ne že "nemám motor tak tam dám tenhle" to je jako vaření od Babici
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: -> Milan 136: Tak zejtra jedu treba zchranovat na Sumavu, tak si budu delat carky podle znacek a za mesic to vyhodnotime![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 19.08.20 22:01:35: No jasný, defekty neřeším. To může potkat kdejaké auto.
-> Milan 136 19.08.20 21:57:51: Já jsem taky odstavenou škodovku neviděl už hodně dlouho. Max. nějakou historii (Fel, Fab) s píchlou gumou a nebo jiným defektem, např. pružina, ulomené kolo. Prostě vraždy.
Nejčastěji skutečně asi ten Ford. Ostatní od F a Francii si nevybavuji.
Nejčastěji skutečně asi ten Ford. Ostatní od F a Francii si nevybavuji.
-> King 19.08.20 09:38:02: Odstavenou Škodovku u silnice jsem teda neviděl ani nepamatuju. Jako celkově už to není časté, ale když už, tak Citroen/Peugeot/Renault asi vedou.
-> SO545: kop bych ho do hlavy (kdyz ne do riti). Nacpal hadici od expanzky pred tu od cooleru, i kdyz ma bejt za. I okem je vidět, ze to je blbe. Hlavne ze to vypaskoval. Ale 3 prichytky tam chybely. Po nasranym hovoru se sefem servisu je tam hadice nova, doplnen fridex a vypaskovano dle originalu.
-> StepaNoFUN 19.08.20 21:04:08: Co to je za babrak , ked dnes dokaze prehodit hadice co su skoro neprehoditelne ?
Asi dobra vystupna kontorla ktora tiez asi nic neriesi. Hmmm.
Asi dobra vystupna kontorla ktora tiez asi nic neriesi. Hmmm.
Novej 2.0 EcoBoost v Transitu, 2018. Najeto 80k - dělalo se těsnění pod hlavou. Mechanika z autorizáku bych dotlouk do mrtva - přehodil pozici hadic a větrák prodřel hadici od expanzky - to byla chyba servisu, taky si to po zmrdání opravili. Uvidíme, jak to po opravě bude fungovat a jak dlouho. Prej je tam (neoficiálně) chyba v tesnění....
-> Jarda/felda 19.08.20 17:16:11: Je to auto ako kazde druhe...akurat ten co im dizajnuje interier hlavne palubovku , radio a vsetko okolo potrebuje operaciu oci aby sa stratil ten zakal ktory to prezentuje.
A este toho chuja inziniera co ma oblubu v masadznej matke zatavenej v plaste a do nej klasicku skrutku by som dal za trest do servisu tie spoje povolovat po 2rokoch. Ziskal by prehlad co to vytvoril...VW sa snazi mu konkurovat a zacali to jebat do svetiel...ale nastatie to dodrbes a vymenis ako diel....tu znicis naraznik.
To iste sice je aj u BMW... v podstate je to vsetko na jedno kopyto. Len si to velmi nebrat k srdcu.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
A este toho chuja inziniera co ma oblubu v masadznej matke zatavenej v plaste a do nej klasicku skrutku by som dal za trest do servisu tie spoje povolovat po 2rokoch. Ziskal by prehlad co to vytvoril...VW sa snazi mu konkurovat a zacali to jebat do svetiel...ale nastatie to dodrbes a vymenis ako diel....tu znicis naraznik.
To iste sice je aj u BMW... v podstate je to vsetko na jedno kopyto. Len si to velmi nebrat k srdcu.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> vhml 19.08.20 13:42:45: jo ale to okolo je ford a to nevěstí nic dobrého to takhle kombinovat ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Peca 19.08.20 14:03:24: je to naprosto standartní VW PDčko