-> King: tak sem to taky udelal
tak jsem to vyresil tak ze jsem tam dal jiny pas ze shade
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
bezpecnostni pasy
-> King: To je malo adrenalinu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Já teda nejsem takovej sebevrah :) Mě se osvědčilo tu pružinu normálně nasadit na prostředek a postupně je usazovat do toho pouzdra.
-> Syny: Mne to nepomohlo. pridal som na jednom pase jednu otacku , na dalsom 3 a furt to nestacilo. Samotne volne navijali ale v aute ked museli tahat pas cez horny zaves, tak nic. Navyse na tych z clia sa len tak lahko neda rozkopnut krytka pruziny. Pritom tam ani nemusela byt taka pevna, pretoze v povodnom umiestneni boli navijaky v stlpiku pod plastom. Mimochodom clio 92 r.v. vyhralo aj kvoli tomu, ze v nom boli navijaky umiestnene vodorovne ak v maloktorom z modernejsich aut. Vacsinou boli pekne nasikmo.
-> Syny: ja mam na rapide opadny problem. moje pasy tahaju tak, ze je to az neprijemne :) ale zato sa navijaju v pohode :) tiez ich asi doteraz nikto nepouzival. Inac ja som pouzil opacny postup, zmontovany pas, pero som navinol zvonka dnu priamo do toho bubna pa pero a celok som narazil na teleso pasu. potom uz len stacilo nasadit vnutorny koniec na osku, naklepnut kryt a bolo. No problem, ziadny strach, ze ma to rozreze na platky, ani ze to praskne. Ale v tom pase uz asi bola nejaka slaba pruzina, tak to poriadne nenavijalo, resp. sa to skor zadieralo. Opravil som takto 4 kusy pasov, len jeden neskor umrel, lebo kamos pri nastupovani rozkopol krytku a pero vyletelo a polamalo sa.
-> PeterP136: ale jde to - nevim jak moc - ja to delal jen trochu a pomohlo to, ale melo by to jit i vic...
-> Syny: TO som skusal ale vysledok nic moc. Teda skor nic nez moc ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> PeterP136: Jak rikam, u shade (nevim jak jinde) se da te pruzina napnout... Pripadne na hulvata zkratit...
Ja som tunenie/opravu pasov poriesil vymenou za ineho auta. Presiel som na vrakaci asi 20 aut a vsetky mali pasy u vodica vytahane, slabe, nenavijajuce sa. Pritom tam boli aj nove auticka ako napriklad predposledna verzia laguny. Az v jednom cliu z 92 roku sa sofer asi neputal lebo v nom isli pasy jedna radost. Blbe je ze v skodovke su trosku nakrivo takze sa aj krivo namotavaju a teda je to onicom. Ale to este poriesim cez leto.
-> ventYl: namotal sem pruzinu v ruce do spiraly ... Kterou sem drzel aby nevyletela do stran, dal sem to co nejbliz k tomu mechanismu navyjeni kam patri a ucuknul s prstama - pruzina vypruzila smeram do toho mechanismu kam sem ji chtle dostat. Zaroven sem ji tam zvenku jakoby primackl aby mi nevystrelila cela... Mno pak uz sem jen zahakl jeden koncec do prostradka a druhej za tan okraj a bylo hotovo, pak sem to oblepil izolepou, dal k tomu co nejbliz kryt a izolepu strhnul - pruzina vyletela do toho krytu kterej sem drzel a ten sem jen zacvaknul a bylo po oprave... Kdyz sem mel pas venku z auta tak to jde mnohem snaz... Ale steje je nehorsi operace tam tu pruzinu kterou drzis smotanou v ruce dat... Pac ma docela silu...
A kdzy uz to tam vsechno pekne mas, tak staci vzit plochej sroubovak a vzazit ho do ty drazky uprostred a jakoby tu pruzinu vic natocit a tim vona se vic napruzi a ty pasy zase zacnou behat jak maj - ozkouseno
A kdzy uz to tam vsechno pekne mas, tak staci vzit plochej sroubovak a vzazit ho do ty drazky uprostred a jakoby tu pruzinu vic natocit a tim vona se vic napruzi a ty pasy zase zacnou behat jak maj - ozkouseno
-> Syny: jak si to robil? mne ako jedina metoda prislo to, ze nasadit vnutorny koniec na hriadel a zacat tocit s celym bubnom. ale to mi to pero hrozilo tym, ze vyskoci.
-> ventYl: Napeti ty pruziny se da nastelovat i kdyz je pruzina v tom navyjaku
A kdyz sem to smotal v ruce, tak to melo silu jak krava a kdyz sem to tam vratil uz smotany tak pas normalne funguje do ted... Takze nevidim v tom problem...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny: no ano, narazit ti to tam pojde, ale stratis predpetie pera (ked sa pas navinie, bude pruzina uz takmer v klude). Jedine, zeby si si tam predpatie spravil umelo.
-> ventYl: navyjel sme to venku, v ruce (bez rukavic) na zastavce autobusu... Bezpecny to moc neni
A nic sem nesrouboval - prsote sem ji navynul a a rychle vrazil do toho pasu (se sundanym tim plastovim krytem). A funguje to... Nevim co je na tom za kravinu - uz sem to delal nekolikrat...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
tak ja to teda zitra zkusim no.a pak vam napisu jak to slo jestli jeste budu mit cim psat.treba mi to tam pak nekdo napise v nemocnici.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: to je volovina, pero sa da v pohode odtial vytahat vonku a navinut to mimo vozu. trva to tak cca 5 - 7 minut a s kozenymi rukavicami a mozgom na mieste je to absolutne bezpecna operacia. Kym nemas odsrubovany horny uchyt pasu, tak tam tu pruzinu tak, ci tak spravne nenasadis. Ja som ho raz navijal na parkovisku.
mno ja jednouvezl vzadu na zemi alternator a v zatacce se prevalil a prastil do toho navijeciho mechanismu... Samozrejme praskli ty pacicky ty krytky pruziny a je mel tu pruzinu az pod pedalama... Takze to silu ma
Ale nejvetsi sranda je tam tu pruzinku namotavat zpatky... To byl adrenalin jako svine
A mel sem to jeste vylepseny tim ze sem musel popojizdet, pac na zastavku prijizdel autobus
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
vy me teda povzbuzujete.ja radsi sezenu nejakyho bezdomovce at mi to namota za 50Kc a kdyz to na nej vystreli tak mi to bude jedno
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> TRychly: idealne aj kozene rukavice a nejaky poriadny kozeny oblek, ked ti to pero streli, tak je to naozaj riadna rana a obvykle je hrana lomu ostra jak svina. Myslim si, ze keby to malo svih, tak s amputaciou prsta by to nemalo ziadne velke problemy.
tak ja si radsi vemu bryle
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Hlavne at te to nevystreli voko
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Hlavne sa k tomu spravaj opatrne. Vytiahni si bubon z pasu (ide ho vytiahnut z telesa, je tam len narazeny na kolikoch). Nasad si dovnutra vonkajsi koniec pera a pekne ho navijaj. Pri navijani si davaj pozor, aby sa ti este nenavinuty kus nezlomil, dost sa staca. Potom pas navin maximalne, ako sa da, nasad bubon a napasuj vnutorny koniec pasu do hriadela.
Takto som to robil ja a pas fungoval. Pozri si ale, ci ti pri vnutronom konci nieco nepresahuje, inac sa pas bude zadierat a nebude sa navijat naspat.
Takto som to robil ja a pas fungoval. Pozri si ale, ci ti pri vnutronom konci nieco nepresahuje, inac sa pas bude zadierat a nebude sa navijat naspat.
jj diky pokusim se to dat dokupy az budu na chalupe.Tak pak vam dam vedet jak to slo
-> TRychly: cievka sa musi navijat tak, aby popruh pasu siel popri stene.
Cize ak je to pohlad spredu v smere jazdy, cize lavy okraj pasu je pri nosniku, tak by sa mal pas navijat v smere lavej sipky.
Cize ak je to pohlad spredu v smere jazdy, cize lavy okraj pasu je pri nosniku, tak by sa mal pas navijat v smere lavej sipky.
na jako stranu mam natocit tu pruzinu.je to spolujezdcuv pas.a prilozil jsem foto(lépe malovat neumim)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
navinut ju musis tym smerom, aby pri odvijani posobila tak, ze sa bude pas na cievku navijat. Ale pozor, ked ti pruzina vyskocila, obvykle sa pri plnom odvinuti rozvinie do tvaru pismena S, takze sa orientuj podla ohybu na vnutornej strane, ohyb na vonkajsej strane je zavadzajuci.
Pero sa na vnutornej strane zachytava takym polkruhovym zakocenim so zahybom po priemere kruhu na os hriadela a do drazky na plastovom zasobniku pera na vonkajsej strane.
Pero je vhodne navijat zvonka dnu, lebo ak ho navinies opacne, nemusi ti do tej drazky vonku zapadnut. Pero by malo mat pri nulovej polohe predpatie (ja som to robil tak, ze som pas navinul uplne nadoraz, ako to slo, potom nasadil pruzinu.
Kym budes mat dole vicko, ani sa nesnaz pas odvijat!! Dost pravdepodobne ti to pero streli. A takisto na nom nerob prudke ohyby, ma tendenciu praskat.
Pero sa na vnutornej strane zachytava takym polkruhovym zakocenim so zahybom po priemere kruhu na os hriadela a do drazky na plastovom zasobniku pera na vonkajsej strane.
Pero je vhodne navijat zvonka dnu, lebo ak ho navinies opacne, nemusi ti do tej drazky vonku zapadnut. Pero by malo mat pri nulovej polohe predpatie (ja som to robil tak, ze som pas navinul uplne nadoraz, ako to slo, potom nasadil pruzinu.
Kym budes mat dole vicko, ani sa nesnaz pas odvijat!! Dost pravdepodobne ti to pero streli. A takisto na nom nerob prudke ohyby, ma tendenciu praskat.
zdar vcera jsem ti pritahnot navijeni ale vyletla mi pruzina ted nevim na jakou stranu ji mam namotat a kam zachytit ten konec co zbyde.prosim poradte
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)