skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tiká tachometr
prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 15.06.2017 do 10.07.2017, založil/a Robert 106
Díky kluci
-> Robert 106: Jo, dá, tím, že je delší je jenom potřeba pod řidičovou sedačkou na podlaze udělat větší oblouk 

-> Robert 106: dá, v kufr ho plochu povytáhneš.
Dá se použít na 5q převodovku 4q bowden ?
Je mi jasný že je delší ovšem nevím zda se dá někde udělat větší obkouk. Mám totiž jeden fungl nový origo doma.
Je mi jasný že je delší ovšem nevím zda se dá někde udělat větší obkouk. Mám totiž jeden fungl nový origo doma.
-> Bukaj:
Zkusím se podívat, ale nikdo s tím ještě nic nedělal.
Zkusím se podívat, ale nikdo s tím ještě nic nedělal.
Jinak mně také trochu "tiká" bowden, ale tikat přestane pouze tehdy, když přístrojovku (kulaté budíky) trochu povysunu a lehce vyosím - vypadá to, jako kdyby díra v kastli nebyla přesně naproti šroubení budíku, nebo už je bowden ohnutý a zvyklý na nějaký tvar...
-> john simple: A nemáš moc velký oblouk pod kobercem za sedačkou řidiče?
-> john simple: či tam náhodou niekto v minulosti nedal náhon z 5q a na 4q prevodovke je prikrátky :) Ja zas mám na 5q prevodovke 4q náhon, ten je zas o niečo dlhší k tejto prevodovke, ale funguje OK, je pôvodný a má už skoro 250 tis. km.
-> Bukaj: to jsem zkoušel, nepomohlo. příjde mi , že je tam ten bowden na fest. jak jsem psal 4Q a sdružený přístroj
-> Robert 106: Toto má na svědomí náhon - a nemusí být ani špatně vedený nebo namazaný, stačí, že se někde o něco blbě opře...
...nejčastěji bývá problém někde mezi vstupem bowdenu do podlahy kufru a vstupem do budíku.
Doporučuji mrknout pod plastový dekl válců brzdy a spojky - tam to často nesedí - zkus sundat ten dekl a trochu s bowdenem zavaklat a projet se bez deklu, jestli se to nezlepší...
...nejčastěji bývá problém někde mezi vstupem bowdenu do podlahy kufru a vstupem do budíku.
Doporučuji mrknout pod plastový dekl válců brzdy a spojky - tam to často nesedí - zkus sundat ten dekl a trochu s bowdenem zavaklat a projet se bez deklu, jestli se to nezlepší...

-> minno: zkusím nejdříve vyměnit bowden
stejně se mi zdá, že je trochu krátký ten bowden, tím spíše když to musí jít o díru vedle přes motorek stěračů na sdružený přístroj

stejně se mi zdá, že je trochu krátký ten bowden, tím spíše když to musí jít o díru vedle přes motorek stěračů na sdružený přístroj
-> Robert 106 15.06.17 22:13:21: bowden má ísť pod plynom
-> john simple: To chce z času na čas meniť prevodovky ako ja a potom nestihne byť nikdy problém s tacho :)
-> john simple: To chce z času na čas meniť prevodovky ako ja a potom nestihne byť nikdy problém s tacho :)
ukazuje to mín už od nuly
-> john simple: To může být první příznak ohoblovaného plastového kolečka náhonu v převodovce. Další fáze může být, že do rychlostí 40km ukazuje tak nějak dobře a pak začne se stoupající rychlostí ručička padat k nule :-D
Mě zase přestal ukazovat. když ho vymontuji a protočím šroubovákem, tak normálně funguje, v autě ne. Když dám jiný, ukazuje menší rychlost a méně ujetou dráhu, odzkoušeno na více kusech
-> Robert 106: Skoro bych si troufnul říct, že tohle není až tak vyjímečné chování. Nicméně obecně platí, že skákající ručička znamená přidřený nebo suchý náhon. Ten se pak v bovdenu cuká a způsobuje popsané chování.
Už jsem zoufalej, při rychlosti 20 mi ručička skáče nahoru a dolů.
Dneska jsem se pokoušel to namazat za tachometrem a jediná změna je že teď ještě zřetelně slyším tak to někde nahoře cvaká.
Nikde to nemám ostře ohnuté. Akorát tedy nevím zda má bowden vést nad, nebo pod plynem.
Poradí někdo ?
Jednou na 105-ce jsem to vyměňoval, protože se ukroutil. Nerad bych to dělal znova.
Dneska jsem se pokoušel to namazat za tachometrem a jediná změna je že teď ještě zřetelně slyším tak to někde nahoře cvaká.
Nikde to nemám ostře ohnuté. Akorát tedy nevím zda má bowden vést nad, nebo pod plynem.
Poradí někdo ?
Jednou na 105-ce jsem to vyměňoval, protože se ukroutil. Nerad bych to dělal znova.