skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zastavba airbagu do feldy
-> kwiko: samozrejme , taký čo je preklemovaný , ja tam mám aj konektor druhého bagu
Tu matku na pyropasy, to sa dalo poriesit nejako inak, uz si nespominam ako, lebo som to mal za par minut hotove
(bag z feldy model 2000 do feldy model 1996)
niekde tam sa pohadzuje aj dvojpinovy konektor na kontrolku zapnutia pasov na pristrojovke
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
niekde tam sa pohadzuje aj dvojpinovy konektor na kontrolku zapnutia pasov na pristrojovke
-> petřík: je to ono , overil som to
-> suri: dík moc
ten vpravo , ten ľavý je neviem načo
-> petřík: vyzerá že to tam je , pod kastlíkom 4 pin konektor foto stojí za trt
-> David.: zaujímavé že som to nikdy nevidel spomenuté v knihách čo niečo pre mňa znamenajú , tým nemyslím nejakú polskú príručku
-> David.: to škodovka dřív propagovala, pak že po 12 a poslední prohlášení je, že se nic měnit nemusí.
když funguje munice z druhý světový vytažená z rybníka...
když funguje munice z druhý světový vytažená z rybníka...
-> suri: máš to v každém návodu k obsluze![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> petřík: glx by to mala mať , a ak to auto mať nebude tak to dorobíš , hlavne pozeraj na kasňu
-> suri: hm hm nákej nápad jak to zjistit když pojedu kupovat auto těžko mě nechá majitel rozebírat palubku :)
-> David.: neviem čo sú to za kecy ale jazdia autá čo majú 30 ročné bagy a funguje to -> petřík: pod krytom schránky som nič neobjavil takže neviem , viac možností rozoberania nemám
jenom bacha na to jak budou ty airbagy starý (po 15ti letech by se měly měnit z důvodu zajištění funkčnosti) takže hrát si s něčím a vrážet do toho peníze aby to bylo pak,kdyby náhodou něco, na nic ....
-> suri 31.01.11 19:10:46:
Tak nic no
![109](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/109.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![42](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/42.gif)
![109](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/109.gif)
-> su.tech: safe line bol braný ako vrchol bezpečnosti a aj na testoch obstál slušne proti autám tej doby /pola a pod./ ... klasický akčný model trošku lepšia výbava a v základe bočné bagy
-> petřík: aj ak tam ten konektor nie je tak sa to tam dá rozumne pridelať , bagy kúpiť za 1000 kus aj z jednotkou a elektrikou , jeden konektor odštikneš na vrakáči a natiahneš , nahodíš pásy a máš , ja to zajtra mrknem ale odfotiť to nemám ako , dnes som fotil niečo mobilom ale je to tam tma a bez blesku to nejde
-> suri: no já tady zítra nebudu jsem tu vždycky jenom takhle chvilku večer tak kdybys byl tak hodnej a myslel na mě. jde mi o to jestli by to prostě šlo nějak rozumně dodělat a nebo jestli je to otázka 10 tisíc korun a tejdnu práce pro mechanika.
-> suri: JJ máš pravdu, i ten safe-line měl asi stejnou káru... akorát "navíc kromě airbagů řidiče a spolujezdce i boční airbagy, které se do ostatních provedení dodávaly pouze jako příplatková výbava..."
-> su.tech: nič také tam nie je , je to felicia karosériou rovnaká ako ostatné , vystužené je to v základe vzperou medzi tlmičmi kedže to má 1x bag štandardne
-> suri: Jé já jsem vůl... jestli to nebyl SAFE-LINE![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> suri: No já to netvrdím pane...
...jen mám pocit, že jsem nedávno lustroval jeden prospekt ke Sportlinům a že tam psali, že ta kára byla proti ostatním nějak vyztužená... a jinak samozřjemě že vím, že dveře mají výztuhy...
...jen mám pocit, že jsem nedávno lustroval jeden prospekt ke Sportlinům a že tam psali, že ta kára byla proti ostatním nějak vyztužená... a jinak samozřjemě že vím, že dveře mají výztuhy...
-> su.tech: v starom tp nie sú ale inak sú zapísané , ale osobne kto to pozerá? ak to nie je nejako naprasené , môže povedať len že sa mu páči taký volant tak ho tam dal
-> su.tech: to nie je pravda iba reči , každá felda má vo dverách výstuhu
Sportline bola hlavne na vývoz do nemecka , charakteristické znaky :
červené/žlté pásy , červené /žlté sedačky zo šedým okrajom , radiaca , ručná a manžeta ručnej , volant v koži obšité červenou / žltou niťou , stredový panel bez kastlíku , vzadu na slupku nápisy sportline , v prípade žltého interiéru žlté budíky , 1x airbag štandard a elektrické okná , to je všetko
červená - červený interiér , čierna - žltý interiér
Sportline bola hlavne na vývoz do nemecka , charakteristické znaky :
červené/žlté pásy , červené /žlté sedačky zo šedým okrajom , radiaca , ručná a manžeta ručnej , volant v koži obšité červenou / žltou niťou , stredový panel bez kastlíku , vzadu na slupku nápisy sportline , v prípade žltého interiéru žlté budíky , 1x airbag štandard a elektrické okná , to je všetko
červená - červený interiér , čierna - žltý interiér
-> suri: A technicky vzato - nevím jak to je jen se ptám... nejsou begy napsané v TP? Víš jde mi o to, zda by pak případně nebyl problém u STK.
suri 31.01.11 17:53:41 napsal:
→ Durnbach: na facelifte okrem chladičovej steny –
ktorá má jediný rozdiel v zámku a v maske zo svetlami a kapotou žiadny
rozdiel nie jeSportline karoserie byla ještě trošku jiná... měla nějaké výztuhy ve dveřích apod navíc...
→ Durnbach: na facelifte okrem chladičovej steny –
ktorá má jediný rozdiel v zámku a v maske zo svetlami a kapotou žiadny
rozdiel nie jeSportline karoserie byla ještě trošku jiná... měla nějaké výztuhy ve dveřích apod navíc...
-> Milan 136: tak ale záleží nad tým či vezmeš elektriku a pichneš alebo to budeš zapájať , určite je tam pin na diagnostiku , + a - , a plus asi stále aj spínané
-> suri: i kdyby tam nebyl, tak neřešitelný to není. stačí kouknout do schémat odkud a co tam je. tam může být tak 15, 30, 31 a K vedení
-> petřík: osobne som mal schránku von dnes a nič také som tam nevidel , zajtra sa pripomeň
-> suri: tak na to prosím mrkni a kdyžtak bleskni kterej ten konektor a kde mám při prohlídce auta hledat . díky moc
-> suri: naco no myslim že je to prvek bezpečnosti kterej nemusí bejt uplně k zahození v případný kolizi :)
-> petřík: a načo ti je bag? podľa dielenskej príručky je konektor 4pinový vedľa reléovej dosky , zajtra to môžem pozrieť ale takto z hlavy viem že tam mám len kodovanie hmloviek tuším
-> suri: a jde ten konektor někde vypátrat normálně když bych tu feldu jel koupit nebo se musí rozebrat palubka nebo tak něco ? případně kam přesně se mrknout ? jde mi o to že chci feldu na plyn s bagem a ještě aby ten plyn byl místo rezervy a cena do 30 tis. což už je docela dost parametrů který by to auto muselo splnit tak mě zajímá že kdybych upustil od airbagu s tim že bych ho následně dodělal tak jestli to je reálný víš. kdybys věděl o nějakym vlákně někde v nějaký diskuzy na netu kde bych dověděl něco víc případně fotky, buď tak hodnej prosím.
-> Nwkt:
![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> suri: Nečítal ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> petřík: záleží na výbave , kamarát má holobyt 11/95 a nemá tam nič s tejto výbavy , jedine sa pozrieť -> Syny: a čítal si vôbec príspevky?
A neobnasi to nutnost udelat i pyrotechnicky predepinace pasu?
-> suri: takže felda r.v. 96 by ten konektor mít měla ?
-> petřík: fotky nemám , odfoť a poviem ti , elektriku nevidím nepoviem ti , musí tam byť konektor zhruba v strede zväzku palubovky konektor má byť 4 pinový
maticu nemáš ako nahradiť a nevidím v tom problém
maticu nemáš ako nahradiť a nevidím v tom problém
-> suri: místo tech matic se nedá použí nějaká běžnější alternativa ? (třeba se ptám blbě nevím ani jak vypadají) jinak je to teda jenom tu ele pozapojovat nebo se musí něco stříhat , spojovat atd ? mohl bys mi hodit foto jak poznám tu novější kastli od starší třeba podle tech nosníků ?
-> Durnbach: na facelifte okrem chladičovej steny - ktorá má jediný rozdiel v zámku a v maske zo svetlami a kapotou žiadny rozdiel nie je
První zesílení kastle proběhlo v 8/1995 a další s faceliftem 1/1998.
-> petřík: zosilená kasňa je cca od 96 roku , dá sa zistiť podľa vin a fotiek predných nosníkov motora napríklad . kliešte na matice sú drahé ale dajú sa požičať alebo ti to niekto nanituje , diely na bagy sú za pár korún a robota? rozobrať prístrojovku a plasty nič viac
a ešte rozperu medzi tlmiče origo
a ešte rozperu medzi tlmiče origo
-> suri: ty zesílený kastle to měli asi až ty novější feldy vid ? 98+ ? podle toho co píšeš docela náročný ať už na potřebnej materiál tak po vybavení (ty matky kleště...) nemáš představu na jak dlouho je to práce pro někoho kdo ví jak na to nebo jestli je vubec reálný se o něco takovýho snažit nebo třeba připlatit 5 tisíc a koupit auto kde už to je
-> petřík: záleží aký je to rok . v podstate ak to má zosilnenú karosériu , a pod prístrojovkou je konektor na pripojenie zväzku bagu tak to nie je veľký problém
zoberieš zväzok k bagu a k jednotke , jednotku osadíš a zapojíš , zapojíš zväzok do konektoru , vymeníš volantovú tyč za typ z vlnovcom na airbag a nasadíš volant z bagom , zoberieš pyropásy a osadíš ich , budeš musieť zohnať nitovacie matice na uchytenie pyropásov a dať si ich niekomu kto má na to kliešte nanitovať
zoberieš zväzok k bagu a k jednotke , jednotku osadíš a zapojíš , zapojíš zväzok do konektoru , vymeníš volantovú tyč za typ z vlnovcom na airbag a nasadíš volant z bagom , zoberieš pyropásy a osadíš ich , budeš musieť zohnať nitovacie matice na uchytenie pyropásov a dať si ich niekomu kto má na to kliešte nanitovať
-> petřík: jde to, ale určitě se to nevyplatí pokud nevíš o co jde a neuděláš to sám
Mám možná hloupí dotaz ale touhle problematikou jsem se nikdy nezabíval ani nějakou funkcí mechanizmu tkerý ovládá airbag ale zeptám se jednoduše, je reálný předělat feldu bez airbagů aby měla airbag řidiče ? případně co to obnáší a co všechno by na to bylo potřeba - tedy jestli to je vubec reálné díky