Takže Mistr si sbalil svou asi třítunovou soupravu nářadí, kterou si přivezl sebou, a rozloučiv se s námi slovy "tak šílený vrak a šílené lidi jsem ještě neviděl", mával nám oběma svými prostředními prsty odjížděje v dáli, a my jemu pozdravy opětovali, volaje srdečné díky z obrovského dýmu jeho osmi výfuků, uklánějící se, za našeho srdceryvného lkaní, nezpůsobeného ani tak lítostí z odloučení, ale spíše probouzejícími se velkými podlitinami na hlavách a zádech z Mistrovy výuky.
A my jsme poslechli jeho rad, a následující den jsme provedli výplach celé vodní soustavy (mimo motoru, na ten jsem zapomněl, tak to bych měl ještě asi udělat). Horkou vodou jsme to celé propláchli, a Mistr měl opět pravdu, protože kapalina v sudu začala připomínat bahenní lázně.
Přitom jsme zjistili, že na chladiči je uražený ten výstup toho přepadu nebo co to je, ta slabá hadička. Tak jsme tam zavrtali šroub.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nahovno elektrika!
00:58:25
14.09.2021
14.09.2021
sdrtgdfbcvb
Mistr dokonce udělal i neuvěřitelně odvážnou věc, vrhl se pod vůz a nedbaje nebezpečí, překontroloval celé řazení (které jsem předtím já svou blbostí dojebal celé), identifikoval závadu, a k mému neskonalému úžasu jí celou OPRAVIL, velmi jemně a sofistikovaně, prakticky to byla hodinářská práce, nebýt toho sedmikilového perlíku :-). Ano opravil to řazení. Má nejhlubší poklona, velectěný Mistře.
Někdo to psal v sekci Převodovka, že to bude ohnutá hokejka, ano, bylo to tak.
Pak ještě našel další závadu, a to že vypadlo těsnění na kulise řazení. O tom prohlásil, že je zbytečné ho shánět, protože nikde není.
No ale vlastně jen stále odbočuji, tak ať vás nezdržuju, vás co jste ještě neusnuli nudou, a jdeme k tomu nejhlavnějšímu.
Mistr přišel, viděl, otočil klíčkem, a zvítězil. Motor běží tak tiše, že i nastartovaná Tesla by záviděla. Je vyhráno. Děkuji, milý Příteli. Děkuji.
Někdo to psal v sekci Převodovka, že to bude ohnutá hokejka, ano, bylo to tak.
Pak ještě našel další závadu, a to že vypadlo těsnění na kulise řazení. O tom prohlásil, že je zbytečné ho shánět, protože nikde není.
No ale vlastně jen stále odbočuji, tak ať vás nezdržuju, vás co jste ještě neusnuli nudou, a jdeme k tomu nejhlavnějšímu.
Mistr přišel, viděl, otočil klíčkem, a zvítězil. Motor běží tak tiše, že i nastartovaná Tesla by záviděla. Je vyhráno. Děkuji, milý Příteli. Děkuji.
00:48:29
14.09.2021
14.09.2021
sdrtgdfbcvb
Dalším krokem bylo víko motoru a ventily. Mistr řekl, že nemá smysl řešit starty, když není vůle. Na to jsem drze odpověděl, že já vůli mám, a od pohlavku momentovým klíčem mě zachránila pouze holá skutečnost, že Mistr ho potřeboval mít ještě funkční pro následné dotažení hlavy, jak nám sdělil. Potichu jsem konstatoval, že já mám - na rozdíl OD NĚKOHO - hlavu v pořádku dotaženou, ale to už mě dva další otroci, ehhh, chci říci - asistenti Mistra :-), odtáhli do bezpečí.
Na otázku Mistra, na jaký moment jsme dotahovali hlavu, mi už kolegové radši ani nedovolili odpovědět, ale utahoval jsem jí podle voka :-).
No, na hlavě bylo všechno špatně, třeba že se zjistilo, že jsem zapomněl dotáhnout dva šrouby, pak že jsou ohlé tři zdvihací tyčky, a vůle není nikde správná. Pomocí krásné soupravy měrek Mistr vše seřídil. Chtěl jsem mu jí v nestřeženém okamžiku čmajznout, protože se mi moc líbila, ale pořád si jí hlídal, mizera jeden :-).
Pak jsem dostal ropovodem jen za to, že jsem víko sice předtím vevnitř vybrousil, ale asi sedm kilogramů karbonu stále zůstalo v hrdle víka v té dvojité stěně. To Mistr vyklepal na hromadu velkou jako sloní kobliha.
Mistr pak ještě víko vyrovnal, vyčistil těsnění od lepidla a dal nové speciální, a ventily byly hotovy.
Pak následovaly ještě kontroly elektřiny, paliva a vody a všeho ostatního.
Na otázku Mistra, na jaký moment jsme dotahovali hlavu, mi už kolegové radši ani nedovolili odpovědět, ale utahoval jsem jí podle voka :-).
No, na hlavě bylo všechno špatně, třeba že se zjistilo, že jsem zapomněl dotáhnout dva šrouby, pak že jsou ohlé tři zdvihací tyčky, a vůle není nikde správná. Pomocí krásné soupravy měrek Mistr vše seřídil. Chtěl jsem mu jí v nestřeženém okamžiku čmajznout, protože se mi moc líbila, ale pořád si jí hlídal, mizera jeden :-).
Pak jsem dostal ropovodem jen za to, že jsem víko sice předtím vevnitř vybrousil, ale asi sedm kilogramů karbonu stále zůstalo v hrdle víka v té dvojité stěně. To Mistr vyklepal na hromadu velkou jako sloní kobliha.
Mistr pak ještě víko vyrovnal, vyčistil těsnění od lepidla a dal nové speciální, a ventily byly hotovy.
Pak následovaly ještě kontroly elektřiny, paliva a vody a všeho ostatního.
00:36:23
14.09.2021
14.09.2021
sdrtgdfbcvb
Takže druhý krok byl rozdělovač. Odolával jen chvilku, ale Náš Přítel Bukaj ho vzal a roztrhal jako mráz pumpu. Přitom zjistil, co všechno je na něm špatně, ale se vším si dokázal poradit tak, že by mu ten repasovaný rozdělovač záviděli i ve Škodě Mladá Boleslav, národním podniku.
Zde jsem ocenil nejen znalosti Mistra, ale i jeho dobré srdce, protože moje víčko rozdělovače bylo nějak špatné (takové to novodobé, bez rysky), a tak Mistr šel ke svému absolutně neuvěřitelnému a nádhernému kočáru, rozpáral mu břicho a z jeho hlubokých útrob vylovil z obrovské hromady náhradních dílů jeden nádherný československý exemplář. Děkuji mnohokrát!!!!!
Zde jsem ocenil nejen znalosti Mistra, ale i jeho dobré srdce, protože moje víčko rozdělovače bylo nějak špatné (takové to novodobé, bez rysky), a tak Mistr šel ke svému absolutně neuvěřitelnému a nádhernému kočáru, rozpáral mu břicho a z jeho hlubokých útrob vylovil z obrovské hromady náhradních dílů jeden nádherný československý exemplář. Děkuji mnohokrát!!!!!
00:29:47
14.09.2021
14.09.2021
sdrtgdfbcvb
Velké poděkování SWENovi, KAMIKAZmu a MATTHESovi, protože to s těmi kabely, resp. rozdělovačem tipli úplně přesně. Já ho totiž, když jsem s tím laboroval, nějak přestavěl, a bylo to.
Je fakt, že i přes to by se to nepodařilo natočit, protože tam byla ještě další fůra různých chyb okolo. Takže kdybych ty kabely, otočil, bylo by to pak správně, ale nechytlo by to ještě.
Je fakt, že i přes to by se to nepodařilo natočit, protože tam byla ještě další fůra různých chyb okolo. Takže kdybych ty kabely, otočil, bylo by to pak správně, ale nechytlo by to ještě.
00:26:16
14.09.2021
14.09.2021
sdrtgdfbcvb
Začali jsme karburátorem, Mistr Bukaj mu udělal během půl hodinky kompletní rozborku a sborku, což jsem naposledy viděl dělat na vojně se samopalem vzor 58. Je pravda, že tam jsem rozborku měl asi za 8 vteřin a sborku za 12, ale nějak se mi nechtělo našeho Vůdce na tento časový rozdíl svědčící v jeho neprospěch upozorňovat, přece jen mě už trošku bolela záda od toho ropovodu.
Zkontroloval na něm úplně všechno: výšku, tlak, teplotu i rosný bod. Dokonce po vyndání trysky zachytil do ruky i tu mrňavou mikrokuličku, a kdo jí už někdy hledal na kolenou v dílně, ví, jak je důležité si na tohle dát pozor.
Měli jsme tam druhý, ten jsme částečně kanibalizovali (tuším membrána od AC pumičky), a po kompletním složení do něj Černokněžník ještě zavolal nějaké zaklínadlo, a pak ho přiložil k uchu, jako jsme to dělali jako děti s mušlemi. Chvilku naslouchal, pak tomu karburátoru něco zašeptal, a zrovna když jsem neopatrně na chvilinku polevil v pozornosti, dostal jsem znovu ropovodem, protože Mistr si bohužel všiml, že jsem pod karburátor zapomněl dát to tlusté těsnění.
Zkontroloval na něm úplně všechno: výšku, tlak, teplotu i rosný bod. Dokonce po vyndání trysky zachytil do ruky i tu mrňavou mikrokuličku, a kdo jí už někdy hledal na kolenou v dílně, ví, jak je důležité si na tohle dát pozor.
Měli jsme tam druhý, ten jsme částečně kanibalizovali (tuším membrána od AC pumičky), a po kompletním složení do něj Černokněžník ještě zavolal nějaké zaklínadlo, a pak ho přiložil k uchu, jako jsme to dělali jako děti s mušlemi. Chvilku naslouchal, pak tomu karburátoru něco zašeptal, a zrovna když jsem neopatrně na chvilinku polevil v pozornosti, dostal jsem znovu ropovodem, protože Mistr si bohužel všiml, že jsem pod karburátor zapomněl dát to tlusté těsnění.
00:15:49
14.09.2021
14.09.2021
sdrtgdfbcvb
Přeji Vám všem pěkný den, přátelé, soudruzi a kamarádi.
Takže jsem poprosil váženého člena fóra, Magického Velmistra Bukaje, zda by byl tak hodný a potvrdil mi osobně, že ten můj vrak patří už jen do šrotu. Přijel. A já mu za to velmi, velmi, velmi děkuji.
Obhlédl celou situaci, a pak řekl fakt skvělý ftip: HELE, TA KÁRA BUDE JEŠTĚ DNESKA VRČET! No smáli jsme se tam tomu povedenému ftipu všichni, protože jsme byli rádi, že pan Bukaj je taková veselá kopa!!! Nový Vladimír Menšík křížený s Vlastou Burianem!!! Jen vážený pan Mistr Bukaj se kupodivu nesmál, možná proto, že to za ftip nepovažoval. Jako jediný z nás.
A pak si tenhle starý šaman stoupl k zesnulému motoru, začal huhlat nějaká svá podivná zaklínadla, rukama dělal záhadné kejkle, přitom odříkával liturgické žalmy a chvílemi vykřikoval pohanské kletby. Mě ale děsilo pouze to, že se přitom podivně kolébal, jako ten pán z Majora Zemana v díle Studna. Sekyru, která tam ležela na regálu, jsem tedy raději uklidil pro všechny případy z jeho dosahu :-).
Kdybych ale věděl, co bude následovat, sám bych mu jí dobrovolně přinesl, aby mě s ní jebnul do kedlubny rovnou :-).
A začal pětihodinový tanec. Dobrosrdečné dobračisko se změnilo v krvelačnou a běsnící bestii, které pouze udílela strohé příkazy nám třem, jeho služebníkům a donašečům. Sežeň, přines, najdi, dones, obstarej, podrž, uhni, dávej, nemel, toč, vrť, tahej, tlač a "nečum na mě nebo ti useknu ruku" :-).
Pokud někdo z nás nesplnil daný úkol v ohleduplně daném termínu dvou vteřin, dostal od Čaroděje mírný pohlavek momentovým klíčem, který jeden z nás předtím dokonce nerozvážně a obětavě ukradl ve své práci, protože si ho k čarování žádal tento zběsilý Démon. Za dobře splněný úkol nás spokojený Guru laškovně pohladil po zádech starým ropovodem, a bylo patrno, že naše bolestivá zakvičení mu dělají moc dobře, takže práce ubíhala jako na drátku.
Jeho vysokoprevozchoditělstvo Bukaj vypadal jako chobotnice, protože počet jeho rukou se zdál být opravdu nadlimitní.
Jako když sedíte na koncertě Pražského jara a pozorujete dirigenta, který svou kouzelnou hůlkou ve své hudební extázi probudí k životu dosud mrtvé hudební nástroje.
Takže při celkové prohlídce bylo zjištěno, že prakticky všechno je na autě špatně. Buď jsem to dojebal já neodbornou montáží, nebo to už porouchané bylo.
Takže jsem poprosil váženého člena fóra, Magického Velmistra Bukaje, zda by byl tak hodný a potvrdil mi osobně, že ten můj vrak patří už jen do šrotu. Přijel. A já mu za to velmi, velmi, velmi děkuji.
Obhlédl celou situaci, a pak řekl fakt skvělý ftip: HELE, TA KÁRA BUDE JEŠTĚ DNESKA VRČET! No smáli jsme se tam tomu povedenému ftipu všichni, protože jsme byli rádi, že pan Bukaj je taková veselá kopa!!! Nový Vladimír Menšík křížený s Vlastou Burianem!!! Jen vážený pan Mistr Bukaj se kupodivu nesmál, možná proto, že to za ftip nepovažoval. Jako jediný z nás.
A pak si tenhle starý šaman stoupl k zesnulému motoru, začal huhlat nějaká svá podivná zaklínadla, rukama dělal záhadné kejkle, přitom odříkával liturgické žalmy a chvílemi vykřikoval pohanské kletby. Mě ale děsilo pouze to, že se přitom podivně kolébal, jako ten pán z Majora Zemana v díle Studna. Sekyru, která tam ležela na regálu, jsem tedy raději uklidil pro všechny případy z jeho dosahu :-).
Kdybych ale věděl, co bude následovat, sám bych mu jí dobrovolně přinesl, aby mě s ní jebnul do kedlubny rovnou :-).
A začal pětihodinový tanec. Dobrosrdečné dobračisko se změnilo v krvelačnou a běsnící bestii, které pouze udílela strohé příkazy nám třem, jeho služebníkům a donašečům. Sežeň, přines, najdi, dones, obstarej, podrž, uhni, dávej, nemel, toč, vrť, tahej, tlač a "nečum na mě nebo ti useknu ruku" :-).
Pokud někdo z nás nesplnil daný úkol v ohleduplně daném termínu dvou vteřin, dostal od Čaroděje mírný pohlavek momentovým klíčem, který jeden z nás předtím dokonce nerozvážně a obětavě ukradl ve své práci, protože si ho k čarování žádal tento zběsilý Démon. Za dobře splněný úkol nás spokojený Guru laškovně pohladil po zádech starým ropovodem, a bylo patrno, že naše bolestivá zakvičení mu dělají moc dobře, takže práce ubíhala jako na drátku.
Jeho vysokoprevozchoditělstvo Bukaj vypadal jako chobotnice, protože počet jeho rukou se zdál být opravdu nadlimitní.
Jako když sedíte na koncertě Pražského jara a pozorujete dirigenta, který svou kouzelnou hůlkou ve své hudební extázi probudí k životu dosud mrtvé hudební nástroje.
Takže při celkové prohlídce bylo zjištěno, že prakticky všechno je na autě špatně. Buď jsem to dojebal já neodbornou montáží, nebo to už porouchané bylo.
09:10:22
12.09.2021
12.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: To neni ani veta hola :-D
01:18:20
12.09.2021
12.09.2021
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo, jo.
00:18:39
12.09.2021
12.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Tak co? Byls, vyresils?
19:36:18
10.09.2021
10.09.2021
swen
Taky jsem se podobně takhle zaseknul u naopak postaveného rozdělovače... zkus přeházet kabely od rozdělovače ke svíčkám (jak už tu bylo řečeno):
1-->4
3-->2
4-->1
2-->3
1-->4
3-->2
4-->1
2-->3
19:05:19
10.09.2021
10.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> sdrtgdfbcvb: To nevzdavej tak brzo ne? Nemas rozdelovac o 180° pootoceny? Menit motor je nesmysl kvuli tomuto...
18:44:59
10.09.2021
10.09.2021
sdrtgdfbcvb
Všem přeji hezký den, velké poděkování velkému profesionálovi Jakubovi, který obětoval svůj čas a oživil mrtvou přístrojovou desku, a za to mu patří velikánské poděkování.
No a jinak jsem pohořel, dnes jsem zkoušel starty. Takže: vyměnil jsem rozdělovač, vyměnil jsem cívku, vyměnil jsem karburátor. Nic nic nic. Cívka správně hází jiskru, předstih nastaven profesionálně Jakubem (ještě jednou moc děkuju!!!), kabely se svíčkama správě hází jiskru, palivová pumpa sice jde tak nějak divně, ale chvílema přece jen dává, a při posunutí plynové páčky na karburátoru jde z té mosazné trysky vpravo stříček benzínu. A nic, mrtvo pusto prázdno ticho. Startér otáčí s motorem jako o život, a nic. Jen se občas ozvou takové blafance z karburátoru. Ze zoufalství jsem ještě povolil rozdělovač, vždy ho otočil asi o "hodinu", zkusil start, a znova a znova. Palec sedí správě, tím výřezem na výřez. Ta malinká cívečka na rozdělovači je tam ode dneška úplně nová - nic nic. Přečetl jsem v dílně dnes celého Andrta o předstihu, ještě jsem dokonce naladil karburátor SEDR na ty dva šrouby toho volnoběhu podle návodu, nic nic nic. Prostě, mám jako jediný na Zeměkouli takovou závadu, kterou nikdo už nikdy nevyřeší. Respektive, jde vyřešit výměnou za jiný motor, a to si ještě říkám, kdoví jestli. Tak jsem se s Vámi, milí přátelé, chtěl rozloučit, už je zbytečné, abych sem psal, protože řešení tohoto neřešitelného rébusu a gordického uzle prostě neexistuje. I tak Vám všem přeju hezký den.
No a jinak jsem pohořel, dnes jsem zkoušel starty. Takže: vyměnil jsem rozdělovač, vyměnil jsem cívku, vyměnil jsem karburátor. Nic nic nic. Cívka správně hází jiskru, předstih nastaven profesionálně Jakubem (ještě jednou moc děkuju!!!), kabely se svíčkama správě hází jiskru, palivová pumpa sice jde tak nějak divně, ale chvílema přece jen dává, a při posunutí plynové páčky na karburátoru jde z té mosazné trysky vpravo stříček benzínu. A nic, mrtvo pusto prázdno ticho. Startér otáčí s motorem jako o život, a nic. Jen se občas ozvou takové blafance z karburátoru. Ze zoufalství jsem ještě povolil rozdělovač, vždy ho otočil asi o "hodinu", zkusil start, a znova a znova. Palec sedí správě, tím výřezem na výřez. Ta malinká cívečka na rozdělovači je tam ode dneška úplně nová - nic nic. Přečetl jsem v dílně dnes celého Andrta o předstihu, ještě jsem dokonce naladil karburátor SEDR na ty dva šrouby toho volnoběhu podle návodu, nic nic nic. Prostě, mám jako jediný na Zeměkouli takovou závadu, kterou nikdo už nikdy nevyřeší. Respektive, jde vyřešit výměnou za jiný motor, a to si ještě říkám, kdoví jestli. Tak jsem se s Vámi, milí přátelé, chtěl rozloučit, už je zbytečné, abych sem psal, protože řešení tohoto neřešitelného rébusu a gordického uzle prostě neexistuje. I tak Vám všem přeju hezký den.
11:51:21
06.09.2021
06.09.2021
sdrtgdfbcvb
-> Bukaj 06.09.21 08:15:05: Pěkný den a moooc děkuju, no tohle mě nenapadlo, vše na motoru bylo rozebráno a nalakováno, a nenapadlo mě, že by to pořád ještě mohlo izolovat, a zpráva o tom probíjení přes plynovod mě tedy opravdu vůbec nenapadla, ovšem je to jediný logický závěr. Pokud bys byl tak hodný a přijel, byl bych moc rád, a je mi tedy líto, že takhle vážně pomýšlíš na sebevraždu ze zoufalství :-), protože tohle už nedá dohromady nikdo :-(
10:45:37
06.09.2021
06.09.2021
kamikaze
-> Eidy: Případně 4-2-1-3 u otočenýho komínku rozdělovače. To dokáže taky pěkně potrápit
10:28:16
06.09.2021
06.09.2021
Eidy
-> sdrtgdfbcvb: Pořád to vypadá na špatnou kostru. Dotyková místa ukostřovacího pásku musí být očištěná na lesklý kov.
A co se týče zapojení VN kabelů do víčka rozdělovače, tak je to 1,3, 4, 2.
A co se týče zapojení VN kabelů do víčka rozdělovače, tak je to 1,3, 4, 2.
08:15:05
06.09.2021
06.09.2021
Bukaj
-> sdrtgdfbcvb: Co se týče toho "blesku", který popisuješ, tak je docela možné, že motor není stále dobře ukostřen a kostří se právě přes bowden/lanko plynu a sytiče. Před dotažením kostřicího pásku jsi odstranil barvu z držáku motoru i z příčky v místě kontaktu? Pokud ne, udělej to, mázni olejem nebo ML voskem proti korozi a dotáhni znovu.
Jinak nemůžu slíbit, ale teoreticky bych se mohl tento týden někdy k večeru stavit a mrknout na ten "zázrak"...
Jinak nemůžu slíbit, ale teoreticky bych se mohl tento týden někdy k večeru stavit a mrknout na ten "zázrak"...
07:03:57
06.09.2021
06.09.2021
sdrtgdfbcvb
Pak jsme ještě vyzkoušeli cívku jestli cívkuje, kabel z ní házel na motoru jiskru. Pak jsme vyšroubovali jednotlivé svíčky, a zkusili je na kostře taky. Podařilo se mi to vyfotit. Vlevo vidíte náhradní uchycení plynového lanka. je zajímavé, že jsem měl pocit, že ten prvotní blesk vyšlehl právě z tohoto místa.
No a pak jsme už jen zkoušeli starty, budíky vždy svítily jen při startování, tedy na stupni II. Na I stupni se ani nepohnuly.
Pak začaly jít při startech z karburátoru plameny. Později nás napadlo, že to mohl byt špatný předstih, že bylo víčko rozdělovače nasazené s odchylkou. Navíc, podle návodu na něm někde má být nějaká ryska, tu jsem samozřejmě nenašel, ale má se od ní počítat umístění kabelů. Tak jsem prostě vzal jeden vývod na něj dal kabel vedoucí k číslu 1, a po směru hodinových ručiček pak na rozdělovači č. 2 jsem dal na válec č.2, 3 na 3 a 4 na 4.
Takže závěr je, že neumím opravit ani kovadlinu :-), ale stále statečně bojujeme. Kdyby někdo znal nějakého statečného elektrikáře, kterého omrzel život a hledá důvod k sebevraždě, doporučte mu návštěvu Prahy Hostivaře. Zde by našel důvodů k sebevraždě fůru :-). Ale i tak bych byl moc rád, kdyby se mi nějaký elektroodborník ozval, a zkusil tuhle šílenou hrůzu nějak dopojit. Všem děkuju za váš čas při čtení mých šílených textů, a přeju všem krásný den :-)
No a pak jsme už jen zkoušeli starty, budíky vždy svítily jen při startování, tedy na stupni II. Na I stupni se ani nepohnuly.
Pak začaly jít při startech z karburátoru plameny. Později nás napadlo, že to mohl byt špatný předstih, že bylo víčko rozdělovače nasazené s odchylkou. Navíc, podle návodu na něm někde má být nějaká ryska, tu jsem samozřejmě nenašel, ale má se od ní počítat umístění kabelů. Tak jsem prostě vzal jeden vývod na něj dal kabel vedoucí k číslu 1, a po směru hodinových ručiček pak na rozdělovači č. 2 jsem dal na válec č.2, 3 na 3 a 4 na 4.
Takže závěr je, že neumím opravit ani kovadlinu :-), ale stále statečně bojujeme. Kdyby někdo znal nějakého statečného elektrikáře, kterého omrzel život a hledá důvod k sebevraždě, doporučte mu návštěvu Prahy Hostivaře. Zde by našel důvodů k sebevraždě fůru :-). Ale i tak bych byl moc rád, kdyby se mi nějaký elektroodborník ozval, a zkusil tuhle šílenou hrůzu nějak dopojit. Všem děkuju za váš čas při čtení mých šílených textů, a přeju všem krásný den :-)
06:52:20
06.09.2021
06.09.2021
sdrtgdfbcvb
Při prvním startování to hodilo velmi pěkný blesk, Bůhví odkud kam, zakreslil jsem to, nicméně při všech dalších startech se to už neopakovalo.
06:41:05
06.09.2021
06.09.2021
sdrtgdfbcvb
Pak jsme zkoumali karburátor, a nakonec ho pro jistotu vyměnili za náhradní taky.
06:39:41
06.09.2021
06.09.2021
sdrtgdfbcvb
Říkali jsme si, že je třeba odpálený startér, (protože při startování jen vrčel a hrkal, ale s motorem neotáčel), tak jsme ho vyměnili. A při startování už se motor otáčel také.
06:37:30
06.09.2021
06.09.2021
sdrtgdfbcvb
Na původní spínačce chyběl kontakt číslo 16. Na té náhradní byl, takže jsme to zapojili podle čísla kabelů. Akorát, jeden ze dvou černých kabelů neměl číslo, tak jsem ho tam prdnul na chybějící pozici z těch uvedených v návodu - 15 16 30 50. Vycházel jsem z toho, že bude patřit do spínačky, protože z hlavního svazku odbočovaly čtyři kabely v jednom místě, a tři z nich jasně patřily do spínačky. Takže i ten čtvrtý by to měl být také. Jenže přístroje se pohybovaly ne při vložení klíčku, ne na nule, ne na I, ale až při startování se oživily. Ještě jsme měřili u staré spínačky napětí, a zjistili jsme, že na stupeň II žádný z kontaktů na spínačce nevysílá žádný signál do startéru.
06:32:11
06.09.2021
06.09.2021
sdrtgdfbcvb
V prvních fázích kupodivu pouze trvale svítila jen kontrolka mazání oleje.
06:32:04
06.09.2021
06.09.2021
sdrtgdfbcvb
Pořád ale nic, jen při zapojení baterie bylo slyšet, jak svakne relé u motoru.
06:29:49
06.09.2021
06.09.2021
sdrtgdfbcvb
syn mě upozornil, že možná chybí ukostření přístrojové desky, tak to jsem udělal taky, a přístroje se občas probudily.
06:29:05
06.09.2021
06.09.2021
sdrtgdfbcvb
Takže jsem se já i moje děti dostali dál, díky Matthesovi, a zkoušeli startovat. Nic, mrtvo dál. Tak jsem ještě na radu Matthese tady na fóru (snad někdy z roku 2011!) propojil napřímo kostru na baterce s uchycením startéru na převodovku. Nic, mrtvo. Vyměnil jsem spínací skříňku za jinou, a ze startéru občas šly divné blesky.
06:22:44
06.09.2021
06.09.2021
sdrtgdfbcvb
Takže jako vždy, velké poděkování pro Matthese!!! Ano, měl jsi pravdu, je to přesně ono. Já tam sice ten kartoun, nebo jak se tomu pletenému pásku říká, nasadil, ale jednu stranu nedotáhl a druhou ani neosadil. Pak mi to už vypadlo z hlavy, a při kompletaci motoru jsem si toho nevšiml a nechal přesně v tomhle stavu, ve kterém jsem to teď vyfotil. Takže děkuju moc, paráda!!!
10:18:07
05.09.2021
05.09.2021
sdrtgdfbcvb
Moc děkuju, vyjíždím do dílny, a odpoledne sem dám zprávu, děkuju moc!
09:50:07
05.09.2021
05.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> sdrtgdfbcvb: Jinak ten pasek bych ti vyfotil, ale na aute ho nemam :-( ale jasny, je to kousek pod alternatorem...
09:49:58
05.09.2021
05.09.2021
sdrtgdfbcvb
-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.09.21 09:39:33: Vidíš, izolepa, máš pravdu, tou jsem si zalepil karbec, abych do něj neposílal přebývající šroubky :-), děkuju, na to jsem zapomněl, sundám jí, ale i kdyby, no co, vyjde ven výfukem :-)
09:49:04
05.09.2021
05.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> sdrtgdfbcvb: Pokud chces startovat manualne na starteru, tak ale nesmis spojovat ty dva tlusty srouby, nybrz horni sroub s tim malym fastonem, co je kousek vedle na te civce starteru...
09:48:28
05.09.2021
05.09.2021
sdrtgdfbcvb
-> Vojťas 05.09.21 09:41:28: Vojťas, nonono, trošku úcty před Mistrem světa v odhalování vesmírných záhad!!!Když tam Matthes přijel, a zachránil mě před šílenstvím, tak ta kabeláž ještě ležela v krabici :-)
09:46:55
05.09.2021
05.09.2021
sdrtgdfbcvb
-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.09.21 09:39:33: Buď zdráv, vážený a milý příteli, děkuji za zprávu. Vodivé propojení motoru s karoserií????? Dej mi prosím chvilku, abych to nějak vstřebal, přemýšlím, kde to tam je? Ano, leštil jsem tenhleten pásek, je myslím někde u altíku, ale teď si nějak nevybavím, že bych ho připojoval, ale na ponku nic nezbylo :-). To jsi mě kamaráde nasadil brouka do hlavy. Mimochodem, zkoušel jsem pan otočit startérem pomocí kraťasu s kombinačkama, a jenom lítaly jiskry.
09:46:14
05.09.2021
05.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vojťas: Jo no... Kdyz jsem tam byl, starter byl na stole. Na tom aute je prace na x mesicu kazdodenni prace. Kloboucek za to, ze se do toho majitel pustil
09:41:28
05.09.2021
05.09.2021
Vojťas
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak co to je tohle? Si tě má snad objednávat na každou věc zvlášť? Já myslel že poskytuješ full service a když už si tam byl tak pořešíš vše
09:39:33
05.09.2021
05.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> sdrtgdfbcvb: Mas propojenou karoserii vodive s motorem? V originalu je na to takovej kovovej spletenej pasek z tenkejch dratku u pravyho drzaku motoru. Pokud ne, tak je ten motor s prevodovkou izolovany od karoserie.
A pokud budes startovat, tak pozor at ti to nevcucbe tu izolepu, kterou mas zakryty saci potrubi (tam co je jinak karburator).
A pokud budes startovat, tak pozor at ti to nevcucbe tu izolepu, kterou mas zakryty saci potrubi (tam co je jinak karburator).
09:34:55
05.09.2021
05.09.2021
sdrtgdfbcvb
Pěkný den všem, vybral jsem si tohle vlákno, protože se jednak nemají zbytečně zakládat další, a druhak je to přesně můj případ.
Škoda 120M, 1985. Stála 15 let, rozkradená, a především nějaký vůl, či s píše dítě, si vyřízl centrální část kabeláže v palubce. OK, Sehnal jsem si jinou kabeláž. Tu jsme za dva dny natáhli víceméně. Celkem i souhlasily počty a barvy. Startér jsem zkoumal, hledal v návodem a podobně, a na konec tak nějak podle plánku zapojil. Připojil lukase a přístrojovou desku, spínací skříňku napojil na 15 16 30 50 (všechny kabely kromě jednoho měly číslo, ten jeden neměl), a připojil baterku. Otočili jsme klíčkem, a výsledek? Čistá nula. Nic, Nic, nic. Mrtvo. O startéru vůbec nemluvím, ale neťukly ani přístroje, ani stěrače, prostě nic. Nevím si vůbec rady, elektřina je pro mě zcela neznámý pojem, a předpokládám, že jediná rada, kterou tu dostanu, je, abych to dal do šrotu, což tedy už mám někdy fakt chuť :-(. Přitom úplně hloupej zase nejsem, na této konkrétní škodovce jsem já sám už před třiceti pěti lety připojoval spínač sahary, noční vidění a podobné věcičky. No kdyby toto četl nějaký dobroděj, co tenhle rok ještě nevykonal dobrý skutek, tak ho prosím o možnost, aby přijel do Prahy Hostivaře a zachránil auto před šrotem a mě před blázincem :-)
Škoda 120M, 1985. Stála 15 let, rozkradená, a především nějaký vůl, či s píše dítě, si vyřízl centrální část kabeláže v palubce. OK, Sehnal jsem si jinou kabeláž. Tu jsme za dva dny natáhli víceméně. Celkem i souhlasily počty a barvy. Startér jsem zkoumal, hledal v návodem a podobně, a na konec tak nějak podle plánku zapojil. Připojil lukase a přístrojovou desku, spínací skříňku napojil na 15 16 30 50 (všechny kabely kromě jednoho měly číslo, ten jeden neměl), a připojil baterku. Otočili jsme klíčkem, a výsledek? Čistá nula. Nic, Nic, nic. Mrtvo. O startéru vůbec nemluvím, ale neťukly ani přístroje, ani stěrače, prostě nic. Nevím si vůbec rady, elektřina je pro mě zcela neznámý pojem, a předpokládám, že jediná rada, kterou tu dostanu, je, abych to dal do šrotu, což tedy už mám někdy fakt chuť :-(. Přitom úplně hloupej zase nejsem, na této konkrétní škodovce jsem já sám už před třiceti pěti lety připojoval spínač sahary, noční vidění a podobné věcičky. No kdyby toto četl nějaký dobroděj, co tenhle rok ještě nevykonal dobrý skutek, tak ho prosím o možnost, aby přijel do Prahy Hostivaře a zachránil auto před šrotem a mě před blázincem :-)
21:58:52
02.08.2021
02.08.2021
Gabro11
-> Eidy: dekuji panovi
presne toto jsem potreboval vedet!
presne toto jsem potreboval vedet!
21:47:23
02.08.2021
02.08.2021
Eidy
21:14:31
02.08.2021
02.08.2021
Gabro11
Kluci prosim vedel by nekdo z hlavy jaky presny typ zarovky, s jakou patici, patri do osvetleni SPZ na uzovce?
16:44:37
29.09.2007
29.09.2007
minno
kontrolka bŕzd je myslím dosť podstatná na to, aby si si konečne ten symbol aj zapamätal, je na všetkých autách rovnaká....
ináč dosť zaujímavo kladieš otázky :-))) prečo prší? veď nepršalo...:-)
Ak ti nesvieti interiérová lampička, kukni či je správne prepnuté svetlo, potom kukni žiarovku, ak aj tá bude ok, kukni či ide do lampičky šťava a ak nie, zisťuj prečo...
A to že ideš do predu a svietiš dozadu je na fave bežné :-)) ale ako to odstrániť ti neporadím, ja sa vozím v normálnom aute značky škoda 120 :) Ale tipoval by som to na spínač spiatočky, alebo iný problém v elektrike...
ináč dosť zaujímavo kladieš otázky :-))) prečo prší? veď nepršalo...:-)
Ak ti nesvieti interiérová lampička, kukni či je správne prepnuté svetlo, potom kukni žiarovku, ak aj tá bude ok, kukni či ide do lampičky šťava a ak nie, zisťuj prečo...
A to že ideš do predu a svietiš dozadu je na fave bežné :-)) ale ako to odstrániť ti neporadím, ja sa vozím v normálnom aute značky škoda 120 :) Ale tipoval by som to na spínač spiatočky, alebo iný problém v elektrike...
16:33:58
29.09.2007
29.09.2007
Nepér
Vykřičník svítí během startování pro kontrolu žárovky a když svítí pořád, je tam málo brzdový kapaliny. Světlo bude mít možná vytažený fastony, blbě přepnutý, nebo tak. Couvačky... no nevim jestli by to vyřešil novej spínač, spíš je ohnutýho něco v převodovce, ale nevim, nikdy jsem jí neotvíral. Jestli teda svítí při zařazení 4ky, jestli je to náhodný, tak je problém v kabeláži.
15:18:39
29.09.2007
29.09.2007
havlik
ad vykřičník sou myslim brzdy jestli si je náhodou neprošlápnul nebo je to snad i čidlo na ručku který se občas zkurví
ad světlo zkusil si vyměnit žárovku? nebo nepřepnul si to náhodou?
ad spátečka protože je to favorit
ad světlo zkusil si vyměnit žárovku? nebo nepřepnul si to náhodou?
ad spátečka protože je to favorit
15:15:54
29.09.2007
29.09.2007
Fonator
chcem sa vas opytat ci nahodou neviete niekdo co je ten vykricnik (!) na favo budikoch a ako sa ho zbavim??tiez sa chcem opytat preco mi nesvieti svetlo v introši ked otvorim dvere, lebo svietilo. A este, posledne, preco mi svieti obcas spiatocka???
Dakujem
Dakujem