skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
alternátor - výměna ložiska.
12:08:00
09.03.2012
09.03.2012

suri
-> tajnej: kinex to je to samé čo zkl , to nemá význam , treba SKF / FAG / NSK 2RS C3
11:45:18
09.03.2012
09.03.2012

tajnej
Tak jakou znacku lozisek do altiku?
Myslite ze KINEX neco vydrzi? Nebo je to shit?
Myslite ze KINEX neco vydrzi? Nebo je to shit?
08:30:06
08.07.2010
08.07.2010

Maxx
nikdo neví?
16:31:19
07.07.2010
07.07.2010

Maxx
Kluci nevíte náhodou jaký ložiska jsou v alternátoru v 70tce z Fabie 1.4 Mpí ? díky moc
10:04:34
23.07.2008
23.07.2008

Pavel P..
-> FORM: neni čas, teď na to jdu a potřebuju to mít co nejdříve hotový, měli by něco vydržet.
to zadní tolik namáhaný neni takže se nebojim že by odešlo dřív.
-> Mr.Lumpy: dobře, dám je tam ty šroubky.. nejtky nemám takže mi nic jinýho nezbyde.

-> Mr.Lumpy: dobře, dám je tam ty šroubky.. nejtky nemám takže mi nic jinýho nezbyde.

07:37:18
23.07.2008
23.07.2008

Mr.Lumpy
-> Pavel P.: já je tam dal až se to bude příště rozdělávat tak to nebude takovej opruz akorát musej bejt nízký aby to nedrhlo 

07:12:15
23.07.2008
23.07.2008

FORM - zlomená ojnice
-> Pavel P.: kup si radši kvalitní ložisko z prodejny ložisek, například bych skočil do toho zeleného domku v Hostivaři.
21:28:25
22.07.2008
22.07.2008

Pavel P..
tak altík rozebrán, budou stačit jen ložiska vyměnit, zbytek je v pořádku.... to větší chrastí hrozně to menší trochu míň ale je nějaký divný ruský.
ale mám otázku když odnejtuju to víko ložiska v přednim deklu tak staší tam místo nejtků dát šroubky? podlě mě to ničemu vadit nemělo.
ale mám otázku když odnejtuju to víko ložiska v přednim deklu tak staší tam místo nejtků dát šroubky? podlě mě to ničemu vadit nemělo.

19:58:53
22.07.2008
22.07.2008

Pavel P..
-> Nwkt: jo? tak to je dobrý

19:58:21
22.07.2008
22.07.2008

Nwkt
-> Pavel P.: Nějakejch 15-16 000 jsem na nich najel 

19:57:48
22.07.2008
22.07.2008

Pavel P..
-> Nwkt: aby nedrželi když to nejezdí.... no dám ho tam a uvidíme

19:56:19
22.07.2008
22.07.2008

Nwkt
-> Pavel P.: new sun mam v předních nábojích a zatim drží, klep klep 

19:54:49
22.07.2008
22.07.2008

Pavel P..
tak a je to tu opět, tentokrát na 130ce
byl jsem koupit ložisko a dali mi nějaký NEW SUN z USA. ale jen to zadní 6201 2RS, přední mám čssr ZKL, nebude to emérický nějakej šmejd? v zadnim uložení by mělo vydržet tam neni tolik namáhaný...

byl jsem koupit ložisko a dali mi nějaký NEW SUN z USA. ale jen to zadní 6201 2RS, přední mám čssr ZKL, nebude to emérický nějakej šmejd? v zadnim uložení by mělo vydržet tam neni tolik namáhaný...
21:59:15
28.09.2007
28.09.2007

Discovera
-> PeterP136: Aha..díky...přiznám se, že sem slaboproudař asle elektroinstalace i ve škodovce mi není úplně jasná....a nevěděl sem jak se baterie dobijí.prud atd. pokud je to OK tak sem jen rád....

20:59:40
28.09.2007
28.09.2007

PeterP136
-> Discovera: To je velmi oblubena povera. Dalsia pribuzna povera je ze 55A alternator nedokaze nabit napr. 80Ah akumulator. Zaklada sa na porovnavani hrusiek (prud) a jablk (kapacita). Castymi ludovymi siritelmi su napr. predavaci v autodieloch a servisaci.

18:45:59
27.09.2007
27.09.2007

Discovera
-> Discovera: p.s. bál sem se...každý mi říkal, že 70ka mi zruší baterku..ta je nova asi 45A myslím...ale hcci hlavně zrušit rele dobíjení co je vedle cívky...tam chci dát ETZ...teď to drží na 1 šroubku a je to hnus... kompromis před likvidací relátka...to je sice úplně nové a origo původní...ale...
18:43:54
27.09.2007
27.09.2007

Discovera
-> PeterP136: no altík sem si z repasoval, ale doufám, že budou diody OK...altík sám o sobě měl ložiska BEZ vůlí a nebyli vyřechtaný..ale i tak sem je vyměnil a dal nový relé co sou na něm 2 uhlíky...ty byli decentně v háji. Ještě musím upravit ten držák z Fava nebo ho fiknu a zkusím nějak navařit na origo držák...nemám ponětí jak to upravit takže až na autě...
18:18:15
27.09.2007
27.09.2007

PeterP136
za tu hrubicu sa samozrejme hanbim

18:16:28
27.09.2007
27.09.2007

PeterP136
-> Discovera: altik z feldy dava 12V (14.3 priblizne aby sme boli presny ak ma dostatocne otacky) akumulator mas predpokladam tiez 12V takze nie je ziaden dovod aby spominany alternator akumulator prebijal. Snad az na pripad ak by si mal v haji niektoru z diod v pomocnom usmernovaci na alternatore co je u feldiackeho alternatora asi bezna vec. Brat tak znicil fajnovy akumulator. Vyse 17V proste elektrolyt za par mesiacov (tyzdnov, dni?) odparilo a ked uz baterka umierala a asi nevladala alternator dostatocne zatazit dostal posledne varovanie v podobe odpalenych prednych obrysoviek a stretavaciek.
12:25:03
27.09.2007
27.09.2007

Bobesh
Bude dávat víc proudu při nižších otáčkách,přebíjení nehrozí,od toho je regulátor.
09:57:15
27.09.2007
27.09.2007

havlik
-> Discovera: já mam altik z feldy a nemam ani rádio ani žadnej jinej spotřebič v autě a rozhodně to nepřebíjí
07:02:00
27.09.2007
27.09.2007

Discovera
....altík mám 55A
07:00:55
27.09.2007
27.09.2007

Discovera
Kluci když si dám altík z feldy do svého svižného krtečka
má 70A a baterie je myslím nějakaá 45A je o něco větší tak tak jde narvat do toho kastlíku na dno úplně nedosedne....Bude mi přebíjet baterii?...55A s dobíjecím rele s fáva sem nesehnal...tak sem si zrepasoval feldí...o ampíky mi nejde i 55 by stačil, ale nebyl. Zátěž klasika přídavný dálkový akorát a bude rádio...Jinak nic co by odebíralo hodně proudu....Díky za rady.

18:38:08
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
-> Bobesh:

18:37:22
26.09.2007
26.09.2007

Bobesh
-> Pavel P.: Jen malá oplátka

18:28:14
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
-> Pilot 105: nééé podle knížky když ho zmačknu tak se prohne asi o 1,5cm..
jinak altík už je v autě a funguje jak má, takže všem zúčastněným díky za rady a pomoc.

jinak altík už je v autě a funguje jak má, takže všem zúčastněným díky za rady a pomoc.


16:38:19
26.09.2007
26.09.2007

Pilot 105
-> Pavel P.: Tak pokud nenapínáš řemen stylem metrová trubka zapřená pod alternátorem :), tak by měla pár desítek tisíc vydržet.;)
16:33:55
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
-> Pilot 105: řemenice je origo...
16:33:10
26.09.2007
26.09.2007

Pilot 105
-> Pavel P.: ZKL vydží, ale pokud máš řemenici z fáčka, tak je lepší kopit SKF.
16:23:30
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
-> Bobesh: pozdě... ale jsou to ZKL tak snad to nebudou sráče
točit jdou trochu ztuha takže tam něco bude, v tom původnim nic nebylo a roztočil jsme ho na prstu a chastilo, za chvilku ho jdu namontovat, pka napíšu jestli funguje
on byl vymačkanej ten spodní silnej uchyt a řemenice byla trochu nakřivo.



on byl vymačkanej ten spodní silnej uchyt a řemenice byla trochu nakřivo.
16:19:13
26.09.2007
26.09.2007

Bobesh
-> Pavel P.: Vyosení nevadí,to by maximálně odpadl řemen,holt nic nevydrží věčně. A bacha na zapouzdřený lágry,alternátor po GO mi přišel po 3000 na reklamaci s novým lágrem,totálně vymletej. Tenkrát jsem si vzpoměl na mistra v první práci,kterej zapouzdřený rozdělával,kontroloval a plnil tukem,protože originální náplň byla pouze v drážkách. Takže kontroluju a doplňuju taky,od té doby se nic nevrátilo.
16:11:13
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
-> Pilot 105: tak to je fajn, já už to složil a vypadá to dobře, jinak to spodní ložisko se točilo, ale altík byl vyosený a proto se to asi vymlelo, stejně jako to uložení toho horního.
14:56:39
26.09.2007
26.09.2007

Pilot 105
-> Pavel P.: Klasický problém, kdy se kousne zadní ložisko a protočí se v uložení, pokud je tam malá vůle řeším to Loctitem, pokud větší, kamarád mi uložení převložkuje. Jinak víka jsou záměnná, dioda se dávala, aby nedocházelo k samovolnému vybíjení baterie přes kostru alternátoru.;)
14:46:49
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
-> Bobesh: ok díky... já to poskládám a když se to bude točit a vše bude sedět tak jsou víka shodný.

14:40:51
26.09.2007
26.09.2007

Bobesh
Nevadí.
14:39:29
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
-> Bobesh: takže diodu tam můžu nechat když to bude pak 55A?
14:27:10
26.09.2007
26.09.2007

Bobesh
-> Pavel P.: Výkon byl danej vinutím statoru,jinak rotor na 42 a 55 myslím totožnej,35 menší. Uhlíky a zapojení stejný. Na 35 a 43 a 42 dioda za svorkou M navíc. Jinak diody myslím u všech stejný. Ale víš jak,když jseš dobu od řemesla tak si už na moc nevzpomeneš.
14:18:42
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
-> Bobesh: to je pravda takže 42 a 55 se teda lišily jen vinutím a zapojením diod?
14:17:30
26.09.2007
26.09.2007

Bobesh
-> Pavel P.: Menší byla jen 35,tam byl taky menší rotor.
14:15:54
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
-> Bobesh: nejspíš to tak bude, mě jde jen o ten hlinikovej odlitek aby všechno sedělo kde má, tj. uhliky, ložisko, a diody... aby nebylo něco vyosený nebo krátký a nebo uhlíky aby seděli na komutátoru tam kde maj a nebyly třeba výš nebo níž.
14:06:30
26.09.2007
26.09.2007

Bobesh
-> Pavel P.: podle výkonu asi,ne? Myslí, že solo odlitek je totožnej,jinak je jiný vinutí a zapojení. Ale fakt nepovím na 100% protože tohle jsem fakt nebyl nucen nikdy řešit,vždycky byla víka v pořádku nebo se to dalo ještě opravit či jinak přizpůsobit.
13:56:05
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
-> Bobesh: díky a teď už jen ten obal, přední víko včetně ložiska bude stejný a to zadní? podle mě taky na obou je stejný číslo ale v katalogu jsou dva druhy podle čísla.
13:43:14
26.09.2007
26.09.2007

Bobesh
-> Pavel P.: Tu diodu nech,uhlíky jsou stejný.
13:36:57
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
jde o to jestli tu diodu můžu vyhodit nebo jí nechat, podle oka se zdá obal stejnej... uhliky jsou předpokládám stejný jak na 42 tak 55A.
13:27:23
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
-> Bobesh: no díky za nabídku ale já už nasadil nový ložiska všechno umyl a teď jsem zjistil že to uložení ložiska je vymletý, proto bych použil zadní dekl ze 42ky a mám to hotový, dekl má čísla stejný a vypadá uplně stejně ale nevim proč je tam navíc dioda.
13:21:35
26.09.2007
26.09.2007

Bobesh
-> Pavel P.: 42 a 55 tělo je snad záměnný ovšem vinutí odpovídá hodnotě a zapojení je jiný konstrukce,leta jsem to nedělal. Jinak by to jít mělo,ovšem bez záruky,neměl jsem to zapotřebí zkoušet. Osobně bych tohle nechal na ND a podíval se po jiným kusu. Pokud toho nemáš moc navíc,tak i na tu 42 se dá jezdit. Jestli chceš,pošlu ti fční kus,nebo tu mám repasi do foroty od p. Šimona z HK.
12:31:13
26.09.2007
26.09.2007

Pavel P..
-> Pilot 105: tak ložiska jsem už stáhnul stahovákem... ale druhej problem je že uložení ložiska ve spodnim víku je vymletý a lítá tam, takže druhá otázka: jde použít spodní víko ze 42A na 55ku, s tim že rotor bude 55A a statorový vinutí i s diodama bude taky z 55ky?, prostě abych vnitřnosti z 55ky nacpal do obalu ze 42ky, jde to?
navíc v tom spodnim víku tý 42A je navíc nějaká dioda mezi víkem a kontaktem M ke kterýmu je připájenej uhlík
navíc v tom spodnim víku tý 42A je navíc nějaká dioda mezi víkem a kontaktem M ke kterýmu je připájenej uhlík
07:54:56
26.09.2007
26.09.2007

davidm29 - zrušená registrace
-> Pavel P.: Ložiska se sundavaj buď již zmiňovaných stahovákem, nebo ho odřízni flexou. Nemusíš se bát, že bys kotvu (přesněji tu hřídelku) poškodil. Prožízneš pouzdro, pak to de přes kuličky, a pak praskne. A když v tom budeš, tak vyměn druhý ložisko, očisti komutátor, vyměn uhlíky, vyměn diody (dá se koupit celej diodovej můstek) a GO altíku máš hotovou.
00:25:19
26.09.2007
26.09.2007

Pilot 105
-> Pavel P.: Řekl bych že není. Jinak repas je pěkně popsaný tady skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=167
Jediný zádrhel, který může nastat je, že malé ložisko zůstane v zadním víku, potom to chce buď spec. vytahovák, nebo svářečku.:) Jinak až ho budeš půlit dávaj pozor, aby Ti s rotorem nešel i stator.;)
Jediný zádrhel, který může nastat je, že malé ložisko zůstane v zadním víku, potom to chce buď spec. vytahovák, nebo svářečku.:) Jinak až ho budeš půlit dávaj pozor, aby Ti s rotorem nešel i stator.;)
23:29:25
25.09.2007
25.09.2007

Pavel P..
tož je rotor záměnný ze 42A altíku do 55ky?