
Dufam ze ma nebudes mat za hulvaata ale to zapojenie u mna jednoznacne vyhrava

Na dany ucel absolutne postacuje....

A ta tvoja prihoda ... fakt coool, ja to vzdy vravym improvizace nadevse









A fungovalo to asi rok, než se to demontovalo a strašně jsme tím bastlem u místních techniků zabodovali, protože provizorní řešení a improvizace je v Rossiji základem přežití :)












zajtra skocim do GM a ak tam nebudu schopny poradit tak co mam kupit??? 










takze az dnes






Dalo by se uvažovat i o spec. stabilizátorech , kterým stačí rozdíl napětí třeba 0,5V, ale problém škodovky je v tom, že ani to nemůžeš v síti auta zaručit. -> Mishoooo: Tyhle věcičky mají obvykle nějakej tupej tranzistorovej měnič, kterej si nechá líbit i přepětí oproti jmenovitýmu. jako hlavní problém bych viděl, že ten tvůj "iluminátor" není klimaticky stavěnej na provoz v autě a jestli mu něco vadí, pak to budou spíš napěťový špičky (přes 15V), který můžou vzniknout. Možná by stačil 16V transil (ochrana) paralelně připojená k tý lampě a předřadit nějakej symbolickej odpor (do 1ohmu). Pro úplnej klid srdíčka bych třeba zbastlil ten zenerkovej stabilizátor "posílenej" výkonovým tranzistorem. Schéma jsem určitě hodí nějakej zapálenej bastlič :) Jeho úbytek je asi 0,6V a pokud vstupní napětí klesne níž, nic se neděje, výstupní napětí pak jenom s rozdílem 0,6V kopíruje hodnotu vstupního.














